S3 tai R32
Valvoja: ffp jäsenet
S3 tai R32
Eli nyt ois tarkoitus tässä tehdä tämmönen päätös... Passatti kun / jos menee kaupaksi lähden saksan maalta kalastamaan jonkin noista autoista.
Audi S3 1.8 turbo Quattro vm. 1999->
VW Golf IV 4R32 vm. 2002->
Itsellä on tälläinen mielikuva että Cupra ja S3 tekniikat ovat samat... Pitääkö paikkansa? Jos joku osais arvioida jotain perusosien hintoja, eli missä kalliimmat ja missä halvimmat? Mikä autoista sisätiloilta tilavin ja mikä ahtain? jne. jne. jne. Kyllähän te tiedätte mitä noista autoista kannattaa tietää ja mikä kannattaa jättää tietämättä...
Muut mielipiteet todellakin tervetulleita koska itse en osaa päättää mikä näistä autoista olisi itselle eniten mieleen!
Audi S3 1.8 turbo Quattro vm. 1999->
VW Golf IV 4R32 vm. 2002->
Itsellä on tälläinen mielikuva että Cupra ja S3 tekniikat ovat samat... Pitääkö paikkansa? Jos joku osais arvioida jotain perusosien hintoja, eli missä kalliimmat ja missä halvimmat? Mikä autoista sisätiloilta tilavin ja mikä ahtain? jne. jne. jne. Kyllähän te tiedätte mitä noista autoista kannattaa tietää ja mikä kannattaa jättää tietämättä...
Muut mielipiteet todellakin tervetulleita koska itse en osaa päättää mikä näistä autoista olisi itselle eniten mieleen!
Viimeksi muokannut kepukka, 5.10.2006 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Itsellä on tälläinen mielikuva että Cupra ja S3 tekniikat ovat samat... Pitääkö paikkansa? Jos joku osais arvioida jotain perusosien hintoja, eli missä kalliimmat ja missä halvimmat?
Väärin. Tuon ajan S3 ainakin on 1,8T ja R32 tais olla 3.2 vapari....
Ja eikös Seattiakin nelikkona saanut?
Ja vähän vaikea vertailla. Autot eri-ikäisiä, eri hintaisia.. Eli itse vaan rohkeesti koeajelemaan. Varmaan foorumillakin löytyy hemmoja, jotka vaikka antaa omalla kulkineellaan tyypit kun tarjoat pullakahveet esson baarissa..
Toki osat varmasti on kalliimpia kuin siihen 1,6 perusmalliin. Etenkin jarruosat. Ja toki
parempi varustetaso monesti tuo lisää kaikkea kivaa, joten vikakohteita on aina enempi. Kannattaa myös muistaa, että jos käyttötarkoitus on normaali liikkuminen, niin ei se auto sen enempää kulu, oli se sitten 1,6 taikka 1,8T. Monet kun tuntuu ajelevan radalla aina kun mahdollista, ja sitten valitellaan jarru-osien hintoja. Itselleni esim. on aivan sama, maksaako uudet etulevyt+palat sen 400eur (200 20v q) vai 57,70eur (B4 Passat), sen verran harvoin noita kuitenkin tulee uusittua.
Noista ässä selkeästi :) Ainakin suomen cuprat 1.8t koneella ovat etuvetoja ja samalla pannulla kuin ässä. Cuprasta on joku malli, olikohan 2.8 kutosella, joka on nelikko, mutta siinä sama ongelma kuin r32 kanssa, eli lisälöylyä ei saa ja kaikki on suoraan sanottuna kalliimpaa kuin 1.8t:ssä.
Myös s3 on minusta laadukkaamman oloinen kuin cupra, vaikka ulkonäkö ehkä jopa parempi cuprassa. Kun ottaa huomioon vetotavat ja konevaihtoehdot, niin kestävin ja halvin pidettävä lienee ässä noista :) (Itsehän juuri hain samalla tekniikalla tt:n, eli oma lehmä ojassa ja vahvasti.Rinkulakeula sentään vielä tiellä:) )
Tarkastettavaa saksan peleissä sitten hihna, jota eivät usein vaihda, vaikka aika tulee vastaan, jarrut:tuntuvat kuluvan motariajossa aika nopeasti, useissa 100tkm ajetuissa tt:ssa ainakin oli toinen kierros jarrulevyjä menossa.
Saksalaiset on myyntimiehiä, eli älä usko puoliakaan puheista :) Itseäni hymyilytti myyjän hehkutus miten putkisto ja vaparifilsu tuo tehoa, sekä että jarrut on porgen, sekä putkisto on ahtimelta taakse, en raaskinut sitten sanoa, että porgen jarrut kyllä tunnistaa(tosin levyt oli vaihdettu ja ovat selkeästi vakiota paremmat hiljentäjät), putkiston valmistaja ei tee muita kuin cat back systeemejä ainakaan omien sivujensa mukaan ja että putki ja filsu anna kuin plasebo efektin :) Eipä siinä, muuten kun auto oli kunnossa, niin tyytyväinen olen ollut.
www.tulli.fi sitten tarjoaa vanhempia veropäätöksiä ja audista ainakin veroprosentit kuukaisittain, eli kannattaa vertailla niitäkin, eikä pelkästään saksan myyntihintoja. Hakumatkalle taisi riittää noin 500 euroa minulla, mutta se olikin ns. budjetti reissu, eli kaikessa säästettiin. Lento 130, laiva takaisin noin 140 autolta ja 90 itseltä. Tosin olimme saksassa 4 päivää, että menihän siinä sen takia ylimääräistä.
Myös s3 on minusta laadukkaamman oloinen kuin cupra, vaikka ulkonäkö ehkä jopa parempi cuprassa. Kun ottaa huomioon vetotavat ja konevaihtoehdot, niin kestävin ja halvin pidettävä lienee ässä noista :) (Itsehän juuri hain samalla tekniikalla tt:n, eli oma lehmä ojassa ja vahvasti.Rinkulakeula sentään vielä tiellä:) )
Tarkastettavaa saksan peleissä sitten hihna, jota eivät usein vaihda, vaikka aika tulee vastaan, jarrut:tuntuvat kuluvan motariajossa aika nopeasti, useissa 100tkm ajetuissa tt:ssa ainakin oli toinen kierros jarrulevyjä menossa.
Saksalaiset on myyntimiehiä, eli älä usko puoliakaan puheista :) Itseäni hymyilytti myyjän hehkutus miten putkisto ja vaparifilsu tuo tehoa, sekä että jarrut on porgen, sekä putkisto on ahtimelta taakse, en raaskinut sitten sanoa, että porgen jarrut kyllä tunnistaa(tosin levyt oli vaihdettu ja ovat selkeästi vakiota paremmat hiljentäjät), putkiston valmistaja ei tee muita kuin cat back systeemejä ainakaan omien sivujensa mukaan ja että putki ja filsu anna kuin plasebo efektin :) Eipä siinä, muuten kun auto oli kunnossa, niin tyytyväinen olen ollut.
www.tulli.fi sitten tarjoaa vanhempia veropäätöksiä ja audista ainakin veroprosentit kuukaisittain, eli kannattaa vertailla niitäkin, eikä pelkästään saksan myyntihintoja. Hakumatkalle taisi riittää noin 500 euroa minulla, mutta se olikin ns. budjetti reissu, eli kaikessa säästettiin. Lento 130, laiva takaisin noin 140 autolta ja 90 itseltä. Tosin olimme saksassa 4 päivää, että menihän siinä sen takia ylimääräistä.
Itseä on alkanu kiinnostaa tuo edellisen korimallin R32, et jos sellaisella korvais ässän sitten kun sen aika on. Niitä on vaan suomessa niin vähän, etten koskaan sellaista oo edes livenä nähnyt saatikka sitten päässy istumaan sisälle. Se olis kyllä siinä hyvä, ettei noita tulis joka kadunkulmassa vastaan niinkuin S3:a.
R32:ssa on alusta ja jarrut paremmat mitä S3:ssa, sekä penkit ainakin näyttää paremmilta. Nuo S3:sen recarot ei hirveän hyvin tue sivuttaissuunnassa, vaikka muuten ovatkin hyvät istua. Tietenkin 3.2:sta tehon esiin kaivaminen maksaa paljon enemmin mitä 1.8t:sta, mutta ei kai noillakaan tehoilla nyt tientukkona olisi. Se nyt onkin ainut mietinnän aihe, että tuntuuko tuo R32 liian laiskalta turbon jälkeen. Ainakin tuo uuden korimallin R32 tuntui...
Jos takapenkeille on muutakin käyttöä kun kassin pitäminen, niin S3:n on aika huono vaihtoehto. Siellä ei aikuinen viitsi montaa kilometriä istua polvet suussa, lisäksi sinne kapuaminen on aika hankalaa. R32:sta en tiedä millaiset tilat siellä on.
Vetotavan perusteella jättäisin suosiolla pois tuon Seatin...ja yksi asia mitä en ymmärrä, että miksi kaikki suomi-Cupra R:t ovat keltaisia.
R32:ssa on alusta ja jarrut paremmat mitä S3:ssa, sekä penkit ainakin näyttää paremmilta. Nuo S3:sen recarot ei hirveän hyvin tue sivuttaissuunnassa, vaikka muuten ovatkin hyvät istua. Tietenkin 3.2:sta tehon esiin kaivaminen maksaa paljon enemmin mitä 1.8t:sta, mutta ei kai noillakaan tehoilla nyt tientukkona olisi. Se nyt onkin ainut mietinnän aihe, että tuntuuko tuo R32 liian laiskalta turbon jälkeen. Ainakin tuo uuden korimallin R32 tuntui...
Jos takapenkeille on muutakin käyttöä kun kassin pitäminen, niin S3:n on aika huono vaihtoehto. Siellä ei aikuinen viitsi montaa kilometriä istua polvet suussa, lisäksi sinne kapuaminen on aika hankalaa. R32:sta en tiedä millaiset tilat siellä on.
Vetotavan perusteella jättäisin suosiolla pois tuon Seatin...ja yksi asia mitä en ymmärrä, että miksi kaikki suomi-Cupra R:t ovat keltaisia.
TOki ymmärrettävää, mutta yleensä jos tahtoo sen yli 200 heppasen kauppakassin, niin tykkää tehosta ja siihen turtuu. Auton kanssa on vähän joko tai, joko ihminen ostaa sen 1.4, tai 1.6 litraisen vähäruokaisen, tai sit sen yli 200 heposen ja ottaa siitäkin vielä vähäsen lisää ;) Jos ei aio mitään tehdä autolle, niin on silti käyttökustannukset 1.8t:ssä halvemmat ja painoa etuakselin päällä vähemmän, mutta toki teho tulee tasasemmin ja mukavammin kutosesta.
No tuosta voi olla montaa mieltä. V6:ssa ei ole hammashihnaa, eikä välijäähdytinä ja ahtoputkistoa, joten hinta ja paino mennee melkolailla tasoihin
No tämä on kyllä mutua, mutta jotenkin tuntuisi, että ahtoputkisto ja ic ei painaisi saman verran kun ne kaks ylimäärästä sylinteriä. Sekä vakuutuksia myöten lienee kalliimpaa pitää kutoskonetta, kun tilavuus vaikuttaa noihin maksuihin. Toki remminvaihto on sen 500 euroa, mutta kutosessa jokainen öljynvaihtokin on himpun kalliimpaa ;) Mutta tuskinpa noissa kuluissa niin suurta eroa on, että sen takia kannattaisi toista jättää ottamatta, fiiliksellähän autokaupoille lähdetään aina, mikä tuntuu parhaalta ;)
Helvetti! Hyvä että tuli kyseltyyn! Mähän olin luullu et toi Cupra 1.8T on neliveto! Eli se jää sitten laskuista pois...
Tosiaan toi R32 koeajo ei tule olemaan ihan niin yksin kertaista täällä suomessa. S3 varmaan löytyisi jostain ajettavaksi mutta ei noita IV korin R32 Golfeja taida kovin montaa olla suomessa.
Kyllä se nyt on tarkoitus olla näin että auto pysyy vakiona ainakin tekniikan osalta siihen asti kunhan oikeasti jostain saisi kunnolla rahaa sen virittämiseen. Sen varaan en siis ala autoa ostamaan että Audissa turbo ja Golfissa ei.
Hinnat on noissa autoissa rajattu oikeastaan sillä tavalla että auto saa tulla maksamaan verojen kanssa alle 30 000 euroa. Eli ei tarvitse lähteä hakemaan ihan räkäbudjetilla mutta ei kuitenkaan voi lähteä hakemaan mitä vaan R32 Golfia tai S3:sta. Olen kyllä hinnoista ja veroista sen verran ottanut selvää että ei tule olemaan ongelmia saada niitä tuohon hinta haarukkaan suomen maalle.
Audista tulis tietenkin mielellään face-lifti ja golfista V-kori mutta sen näkee sitten miten niitä autoja sieltä saksasta löytää ja mikä miellyttää kukkaroa / silmää.
Top-Gearista löytyi tuollainen jakso jossa oli koeajossa IV-korin R32 mutta en ole löytänyt mistään pätkää S3:sen koeajosta. Jos joku tietää mistä sellaisen pätkän löytää niin kertokoon ihmeessä.
Tosiaan toi R32 koeajo ei tule olemaan ihan niin yksin kertaista täällä suomessa. S3 varmaan löytyisi jostain ajettavaksi mutta ei noita IV korin R32 Golfeja taida kovin montaa olla suomessa.
Kyllä se nyt on tarkoitus olla näin että auto pysyy vakiona ainakin tekniikan osalta siihen asti kunhan oikeasti jostain saisi kunnolla rahaa sen virittämiseen. Sen varaan en siis ala autoa ostamaan että Audissa turbo ja Golfissa ei.
Hinnat on noissa autoissa rajattu oikeastaan sillä tavalla että auto saa tulla maksamaan verojen kanssa alle 30 000 euroa. Eli ei tarvitse lähteä hakemaan ihan räkäbudjetilla mutta ei kuitenkaan voi lähteä hakemaan mitä vaan R32 Golfia tai S3:sta. Olen kyllä hinnoista ja veroista sen verran ottanut selvää että ei tule olemaan ongelmia saada niitä tuohon hinta haarukkaan suomen maalle.
Audista tulis tietenkin mielellään face-lifti ja golfista V-kori mutta sen näkee sitten miten niitä autoja sieltä saksasta löytää ja mikä miellyttää kukkaroa / silmää.
Top-Gearista löytyi tuollainen jakso jossa oli koeajossa IV-korin R32 mutta en ole löytänyt mistään pätkää S3:sen koeajosta. Jos joku tietää mistä sellaisen pätkän löytää niin kertokoon ihmeessä.
IV R32:ssa tuntuu olevan aika pienet verot S3:iin verrattuna, kun siitä yhdestä kun on verotettu on menny 8700€ ja auto on 2003. Noista uudemmista facelift S3:sta taas menee monta tonnia enemmin. Tietty toi voi olla yksittäistapauskin...
Mulle ei oo tullu vastaan Top Gearin koeajovideota S3:sta. Jos Turussa päin liikut, niin koeajo ainakin onnistuu jos kiinnostaa.
Mun mielestä toi S3:n facelift on niin mitätön, ettei sen perusteellä välttämättä kannata tehdä päätöstä, että jos on hyvä vähänajettu pre-facelift ja huonompi enemmin ajettu facelift tarjolla. Tietenkin nämä alkupään ässät on jo kouluikäisiä ja jos sitä vertaa esim. -03 autoon, niin parin vuoden päästä jälleenmyynti on varmasti vaikeampaa.
Mulle ei oo tullu vastaan Top Gearin koeajovideota S3:sta. Jos Turussa päin liikut, niin koeajo ainakin onnistuu jos kiinnostaa.
Mun mielestä toi S3:n facelift on niin mitätön, ettei sen perusteellä välttämättä kannata tehdä päätöstä, että jos on hyvä vähänajettu pre-facelift ja huonompi enemmin ajettu facelift tarjolla. Tietenkin nämä alkupään ässät on jo kouluikäisiä ja jos sitä vertaa esim. -03 autoon, niin parin vuoden päästä jälleenmyynti on varmasti vaikeampaa.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Kyllä se nyt on tarkoitus olla näin että auto pysyy vakiona ainakin tekniikan osalta siihen asti kunhan oikeasti jostain saisi kunnolla rahaa sen virittämiseen. Sen varaan en siis ala autoa ostamaan että Audissa turbo ja Golfissa ei.
Silti kannattaa se lastu-mahdollisuus ottaa huomioon, kuiteskin tuolla suhteellisen pienellä investoinnilla saa tuohon S3:een luonnetta käytökseen ja muutaman lisähepolaisen, taitaapi noihin saada pelkällä lastulla sen 250 hevosta. Ite en pidä lastua virityksenä, vaan moottoriohjauksen optimointina ;)
Teemu yhteensä siitä r32:sta meni pikkuisen enemmän.
Kun ottaa tuon alvin huomioon.
Koodi: Valitse kaikki
Merkki ja malli ajettu (1000km) Päätöspäivä Käyttöönottopäivä Verotusarvo Autovero alv Verot yhteensä
VOLKSWAGEN GOLF R32 4 MOTION 177 KW 3D 48 2005-11-24 2002-12-23 28900,00€ 8381,00€ 1843,82€ 10224,82€
Kun ottaa tuon alvin huomioon.
No tämä on kyllä mutua, mutta jotenkin tuntuisi, että ahtoputkisto ja ic ei painaisi saman verran kun ne kaks ylimäärästä sylinteriä
No jos on yhtään perehtynyt teknisiin ratkaisuihin ja 3,2 V(R)6 moottorin rakenteeseen, niin ei tarvitse mutista.
Etuakselimassat:
S3 etuakselin maksimi kokonaismassa 1040 kg (omamassa 1525)
R32 etuakselin maksimi kokonaismassa 1050 kg (omamassa 1552)
Öljynvaihto on litran verran verran kallimpi kuutosessa ku nelosessa ja tulppien vaihto kaksi tulppaa eli 30 eur. Muutoin huoltojen hinnat lähes samat. R32:ssa jarruosat ovat hieman äskolmosta eksoottisemmat (eli kalliimmat).
Ärkolmekakkosessa on huomattavasti enemmä mulukkua ku äskolmosessa.
Muistelisin, että ihan perus vr6:nen(kone siis) painaa 25kg enemmän kuin 8v 1.8 kone. Tuskinpa 4 desiä tilavuutta perus verkkuun nähden ja tuplasti enemmän venoja tota painoa montaa kiloa nostaa. Varsinkaan kun lohko on saman kokoinen ulkoisesti.
S-kolmosessa on sitten ahdin, ahtoputket mitkä kiertää about koko auton, kaksi välijäähyä yms. "ylimääräisenä" niin johan paino nousee lähelle verkun painoa.
Eli suomeksi voisin sanoa, että olen Rollen puolella.
S-kolmosessa on sitten ahdin, ahtoputket mitkä kiertää about koko auton, kaksi välijäähyä yms. "ylimääräisenä" niin johan paino nousee lähelle verkun painoa.
Eli suomeksi voisin sanoa, että olen Rollen puolella.
Rehto: juha lienee tarkoittanut tuolla sitä, että on erikoista (ja kenties hiukan jopa harhaanjohtavaa) verrata tuota teknisesti manuaalivaihteistoa muistuttavaa ratkaisua kestoltaan automaattivaihteistoihin (joissa niissäkään ei epidemian lailla liene ongelmia muissa kuin ensimmäisissä A8 malleissa).
Kun perinteiseen automaattivaihteiseen autoon verrattuna DSG:llä varustetussa laitteessa ei ole muuta yhteneväisyyttä kun vaihdekepukka, kytkinpolkimen puute ja rekisteriotteen mallimerkinnässä sana Automat*
Ugemi: en minäkään mikään kuutosmoottorifanaatikko ole (kuten joku voi muistella) mutta pyrin vaan oikomaan muutamia väärinkäsityksiä aiheen tiimoilta.
Mutta kyllähän R32:sta saa konetta avaamatta bolt on kitillä yli 400 hv ja sen saaminen 1,8:stäkin rupeaa jo oikeasti maksamaan.
Kun perinteiseen automaattivaihteiseen autoon verrattuna DSG:llä varustetussa laitteessa ei ole muuta yhteneväisyyttä kun vaihdekepukka, kytkinpolkimen puute ja rekisteriotteen mallimerkinnässä sana Automat*
Ugemi: en minäkään mikään kuutosmoottorifanaatikko ole (kuten joku voi muistella) mutta pyrin vaan oikomaan muutamia väärinkäsityksiä aiheen tiimoilta.
Mutta kyllähän R32:sta saa konetta avaamatta bolt on kitillä yli 400 hv ja sen saaminen 1,8:stäkin rupeaa jo oikeasti maksamaan.
Viimeksi muokannut rolle, 4.10.2006 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu eli noista veroista sen verran et melko lailla samaa luokkaa ne verot pyörii Ässän ja Ärrän kanssa...
Toki mielelläni tulisin turkuunkin asti ajamaan Ässäsi Teemu M mutta ensin pitäis tosiaan toi Passatti saada alta pois että pääsis sitä lopullista päätöstä sitten miettimään. Hintakin alkais olemaan jo niin alatapissa Passatin osalta et pitäis kyllä lähtee jos vaan joku sattuis olemaan ettimässä tollaista autoa.
DSG = ei minulle... Kyllä siinä se vaihdeKEPUKKA saa olla jota veivaillaan. Paino / teho eroilla ei mitään merkitystä auton oston kannalta. Mieluiten juuri tämä kestävyys, ajettavuus, tilavuus jne. kiinnostavat enemmän. Tosin ei ole niin väliä tuolla tilavuudellakaan koska itse olen melkein vaahtosammutin luokkaa ja mukavempi aina antaa happea autolle pienellä lastilla.
Toki mielelläni tulisin turkuunkin asti ajamaan Ässäsi Teemu M mutta ensin pitäis tosiaan toi Passatti saada alta pois että pääsis sitä lopullista päätöstä sitten miettimään. Hintakin alkais olemaan jo niin alatapissa Passatin osalta et pitäis kyllä lähtee jos vaan joku sattuis olemaan ettimässä tollaista autoa.
DSG = ei minulle... Kyllä siinä se vaihdeKEPUKKA saa olla jota veivaillaan. Paino / teho eroilla ei mitään merkitystä auton oston kannalta. Mieluiten juuri tämä kestävyys, ajettavuus, tilavuus jne. kiinnostavat enemmän. Tosin ei ole niin väliä tuolla tilavuudellakaan koska itse olen melkein vaahtosammutin luokkaa ja mukavempi aina antaa happea autolle pienellä lastilla.
Kyllä minäkin olen turbon kannalla, mutta jos autoa ei ole tarvetta virittää ja luottamusta haetaan niin kyllä se R32:nen mulla olis.
S-kolmosessa kun on ahdin, se kuitenkin jossain vaiheessa tarttee uusia(100-250tkm välillä?). Tonni menee ainakin siihen hommaan. Ja kun ahdinta ruvetaan vaihtamaan niin kuuluisat kommentit "Jos vähän isompaa". Puhutaankin jo useista tonneista.
Sitten jakohihnat vaihdotkaan ei mitään ilmasia ole. Tietty R32:ssa pitää ketju vaihtaa, mutta vasta 200tkm jälkeen jos on samoin kuin muissa vr6:ssa(mutua).
S-kolmosessa kun on ahdin, se kuitenkin jossain vaiheessa tarttee uusia(100-250tkm välillä?). Tonni menee ainakin siihen hommaan. Ja kun ahdinta ruvetaan vaihtamaan niin kuuluisat kommentit "Jos vähän isompaa". Puhutaankin jo useista tonneista.
Sitten jakohihnat vaihdotkaan ei mitään ilmasia ole. Tietty R32:ssa pitää ketju vaihtaa, mutta vasta 200tkm jälkeen jos on samoin kuin muissa vr6:ssa(mutua).
Toki mielelläni tulisin turkuunkin asti ajamaan Ässäsi Teemu M
Jos on Joensuusta (profiilistasi päätellen) Turkuun pitkä matka, niin on se myös Keski-Suomeen, mutta kyllä tuota mun kinneriäkin saa koeajaa jos se yhtään ostopäätöstä helpottaa ja täällä suunnalla satut liikkumaan.
Itte olen jäävi kommentoimaan, varsinkin kun en ole ärrällä päässyt ajamaan, mutta olen kyllä ollut varsin tyytyväinen tuohon omaan ässääni. Teemun kommentteihin yhdyn aika täysin ässän "puutteista", ja se laiskuus on niin veikeä käsite lastutetun turbo-myllyn jäliltä, kun suht tehokkaaseen vapariin vertaa. Esim. uusi RS4:nen tuntui, jos ei nyt suorastaan laiskalta, niin jotenkin väsyneeltä omaan autoon verrattuna. Ja kyllähän noitten todellinen suorituskyky on ihan eri planeetoilta, kun jo 200 heppanen typeräkin liikkuu melkeen saman kuin tuo S3:nen.
Ei nyt kuitenkaan tehdä tästä sitä perinteistä 1.8T vs. V6 -keskustelua...
Heh..jos tilavuus on vaikuttava tekijä, niin taitaa tt tippua pois, ellei juuri halua mahd. pieniä sisätiloja.
Mutta jos kiinnostaa, niin täälla saa testata yhtä sillä ainoalla oikealla värillä ja tekniikalla ;)
http://s102.photobucket.com/albums/m101 ... h=imgAnch4
Mutta jos kiinnostaa, niin täälla saa testata yhtä sillä ainoalla oikealla värillä ja tekniikalla ;)
http://s102.photobucket.com/albums/m101 ... h=imgAnch4
Ei TT:tä... TT oli kyllä laskuissa mut jäi pois pienen tilan ja yleisyyden takia. Joensuussakin näitä on jo pilvin pimein.
Tota 2.8 Leonii en edes ole miettinyt. En kyllä osaa sanoa miksi mutta se vaan ei jotenkin kuulosta hyvältä. :D Ehkä siinä on vaan se että auto on jotenkin niin "nomaali". Ärrä ja Ässä ovat kuitenkin jotenkin ainakin omasta mielestäni eritasolla.
Tota 2.8 Leonii en edes ole miettinyt. En kyllä osaa sanoa miksi mutta se vaan ei jotenkin kuulosta hyvältä. :D Ehkä siinä on vaan se että auto on jotenkin niin "nomaali". Ärrä ja Ässä ovat kuitenkin jotenkin ainakin omasta mielestäni eritasolla.
Lähinnä ajattelinkin, kun alkuperäisissä vaihtoehdoissa oli se cupra, niin tuo 2.8 ois melko samanlainen ulkonäöltään.
Itse taas sanoisin että golffi on golffi, oli se pannu mikä vaan, eli pirun yleinen ja suoraa sanottuna ei minkää näkönen.. On siinä ihan hyvä kone nähtävästi ja äänet varmasti kivat, mutta minuun ei kyllä ole mikään volski ikinä iskenyt. Yhtä tavallisen oloisia kuin korollat, olkoon t-sportteja, tai ei.
Mutta itsellesi autoa olet ostamassa, eli nämä voi jättää huomiotta, jos se itseäsi miellyttää.
Itse taas sanoisin että golffi on golffi, oli se pannu mikä vaan, eli pirun yleinen ja suoraa sanottuna ei minkää näkönen.. On siinä ihan hyvä kone nähtävästi ja äänet varmasti kivat, mutta minuun ei kyllä ole mikään volski ikinä iskenyt. Yhtä tavallisen oloisia kuin korollat, olkoon t-sportteja, tai ei.
Mutta itsellesi autoa olet ostamassa, eli nämä voi jättää huomiotta, jos se itseäsi miellyttää.
Fiilispohjalta valitsisin R32:n ja järkisyistä S3:n. Otetaan nyt kuitenkin jälleenmyyntiarvo puheeksi, eli mielestäni tuosta R32:sesta voi olla vaikea päästä eroon sellaseen rahaan mikä miellyttää, sehän on kuitenkin vaan vanha volkkari monen mielestä. Verotusarvokin on sillä lähes 30t€. Perus V6:stakin saa melkein kympin halvemalla. Audi S3:set tuntuu menevän helpommin kaupaksi halvemman hintansa ja lähes vastaavien tehojen puolesta.
R32:sessa on tosiaan munakkaat äänet verrattuna 1.8t pihinään. Ja kulkua piisaa taatusti R32:sessa ihan riittämiin.
Omalla kohdallani en todellakaan miettinyt jälleenmyyntiarvoa kun hankin tuon viimeisiimmän kulkupelin (zetori), eikä siitä ole tarkoitus luopuakaan piiitkään aikaan. Käyttöauton kohdalla tilanne olisi eri.
R32:sessa on tosiaan munakkaat äänet verrattuna 1.8t pihinään. Ja kulkua piisaa taatusti R32:sessa ihan riittämiin.
Omalla kohdallani en todellakaan miettinyt jälleenmyyntiarvoa kun hankin tuon viimeisiimmän kulkupelin (zetori), eikä siitä ole tarkoitus luopuakaan piiitkään aikaan. Käyttöauton kohdalla tilanne olisi eri.
Itselläni oli pari vuotta sitten R32:nen. 10.000km tuli autolla ajettua.
Pisteet:
Ulkonäkö vähintään yhtä paljoan eroaa sarjatuontanto mallista kun S3 jos sillä nyt on merkitystä..
Sisusta Hyvät/hyvännäköset penkit
Äänet (ei missään nimessä verratavissa S3:seen = loistavat kutosen murinat!)
Jarrut Suuremmat vakiona kun S3:sessa
Tuntuu tuoreemmalta kun S3:nen joka on ollut markkinoilla jo vuodesta -99
Miinukset:
Ei ahdinta eli vaikeasti viritettävissä. Lastutettu S2:nen on huomattavasti pirteempi vaikka tehot on liki samat 241 vers 265..
Maailman palstoilla kun verrataan samoja autoja voittaa useimmiten S3, hinta laatu suhde sekä viritysmahdollisuus puoltaa ehkä enempi Audia..
Pisteet:
Ulkonäkö vähintään yhtä paljoan eroaa sarjatuontanto mallista kun S3 jos sillä nyt on merkitystä..
Sisusta Hyvät/hyvännäköset penkit
Äänet (ei missään nimessä verratavissa S3:seen = loistavat kutosen murinat!)
Jarrut Suuremmat vakiona kun S3:sessa
Tuntuu tuoreemmalta kun S3:nen joka on ollut markkinoilla jo vuodesta -99
Miinukset:
Ei ahdinta eli vaikeasti viritettävissä. Lastutettu S2:nen on huomattavasti pirteempi vaikka tehot on liki samat 241 vers 265..
Maailman palstoilla kun verrataan samoja autoja voittaa useimmiten S3, hinta laatu suhde sekä viritysmahdollisuus puoltaa ehkä enempi Audia..
Noniin! Nyt on jo edistystä että jollakin on ainakin ollut R32. Paitsi 10 000 kilometrillä ei varmasti kerennyt jokaista osaa tutkailla läpi ja vikoja ilmaantua? Minkälainen ajettava oli talvi- ja kesäkeleillä?
Kyllä tossa Ärrässä on omasta mielestäni aivan riittävästi ulkonäkö eroa vakio 1.6 nuhapumppu Golffiin. Toki on totta että Golfeja löytyy joka kulmalta mutta jos taas vertaa Ässää ja A3:sta niin kyllä A3:sia on myös riittämiin liikenteessä. Ei todellakaan yhtä paljon kuin Golfeja mutta on kuitenkin.
Kyllä tossa Ärrässä on omasta mielestäni aivan riittävästi ulkonäkö eroa vakio 1.6 nuhapumppu Golffiin. Toki on totta että Golfeja löytyy joka kulmalta mutta jos taas vertaa Ässää ja A3:sta niin kyllä A3:sia on myös riittämiin liikenteessä. Ei todellakaan yhtä paljon kuin Golfeja mutta on kuitenkin.
No ei kyllä ehtinyt vikoja ilmaantua ja jos olisi niin ois menny takuun piikkiin.. Myyntihetkellä autolla oli ajettu 30.000km. Ehdin ajella vain yhden kesän joten talviolosuhteet jäi kokematta. Sitä edellinen V6 4 Motion tosin oli talvella ajossa joka mielestäni toimi loistavasti. TODELLA helppo ajaa turboviive autoihin verrattuna.
Juu u... Eilen Ässän koeajettuani tuli kyllä sellainen autokuume että nyt on ruettava oikeasti myymään passattia siihen hintaan että autoa pääsee vaihtamaan.
Tein päätöksenkin Ärrän ja Ässän välillä näin... Mikäli en itse lähde saksaan autoa hakemaan tai löydä suomesta sopivaa Ärrää jolla pääsen koeajolle niin Ässä saa tulla pihalle seuraavaksi autoksi.
Tein päätöksenkin Ärrän ja Ässän välillä näin... Mikäli en itse lähde saksaan autoa hakemaan tai löydä suomesta sopivaa Ärrää jolla pääsen koeajolle niin Ässä saa tulla pihalle seuraavaksi autoksi.
Mikäli en itse lähde saksaan autoa hakemaan tai löydä suomesta sopivaa Ärrää jolla pääsen koeajolle niin Ässä saa tulla pihalle seuraavaksi autoksi.
Kyllä sä jostain ärränki testiin saat kun vaan oikein kovasti yrität.;) Kellään tietoa monta IV koppasta ärrää suomessa on...?
Edit: ootko tuolta: http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=3099 kysynyt?
New Beetle RSI
Ihan vaan heittona. Taitaa mennä vähä alkuperäisestä hinnasta yli. Mutta mikset kokeilis New Beetle 3.2RSI:tä? Taitaa olla volkkarin insinöörien päähänpiston tuote, tehty vissiin joku parisataa kappaletta. Että niinku huoletta voi olla varma ettei tule Suomessa vastaan ;) Meinaan ku se IV R32 oon itsekin nähny Helsingissä. Noita Beetlejä näkyis ainakin mobile.dessä olevan myynnissä. Mielestäni perustuu aika puhtaasti R32:n tekniikkaan, mylly vaan on astetta matalaviritteisenpi. Siitä auton tilavuudesta en tiedä, en kattonu takapenkille ku istuin kyydissä. Mut ainakin äkkiseltään tuntu isommalle ku esim TT. Joku joka on Beetlee käyttäny ni varmaan voi kertoo siitä puolesta?
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Suuntaisin katseeni Ruåttiin, jos R32:n hankkisin. Hankintahinta samaa luokkaa, kuin saksasta. Halvempi hakea ja helpompi käydä muutama yksilö päivällä läpi.
Paperihommissakaan ei mene aikaa:)
Kaupanpäälle tulee yleensä talvirenkaat ja mahdollinen lohkolämmitin.
S3 alkaa olla joka nulikalla, pappa betalar alueilla.
Ja onhan länsi-naapurissa S3 aadejakin pilvin pimein....
Paperihommissakaan ei mene aikaa:)
Kaupanpäälle tulee yleensä talvirenkaat ja mahdollinen lohkolämmitin.
S3 alkaa olla joka nulikalla, pappa betalar alueilla.
Ja onhan länsi-naapurissa S3 aadejakin pilvin pimein....
Nyt on noita tt audeja ainakin 6 joensuussa... Sonnen oranssi/musta tt, koko musta tt 1.8 turbolla nelikkona, punainen (ei tietoa tekniikasta), harmaita ainakin 3 ja yks niistä 3.2 tekniikalla... Ja on varmasti enemmänkin...
Nettiautossakin näyttää jo 4 olevan myynnissä. http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... d_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=14057800@tb=tmp_find_agent
Nettiautossakin näyttää jo 4 olevan myynnissä. http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... d_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=14057800@tb=tmp_find_agent
Sanokaa miten halvalla mun pitää luopua tosta mun Passatista että se menee kaupaks? Onko teidän mielestä hinta kohdillaan?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=935895
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=935895
Pyytää voi yli 13k, mutta 12 alkava voisi innostaa ostajiakin.
Laita keltaiseen pörssiin kuvalla, se myy edelleen paremmin, kuin Nettiauto.
Nettiauto on vieläkin suuremmaksi osaksi"vaihtopalsta".
Yli 10k:n autot vaativat aina hieman aikaa ja kärsivällisyyttä:)
Esim. Ruotsista Passat variant 1.8 turbo -01 malli ajettuna vain 100tkm maksaa n.8k + vero 5k. = 13k.
Laita keltaiseen pörssiin kuvalla, se myy edelleen paremmin, kuin Nettiauto.
Nettiauto on vieläkin suuremmaksi osaksi"vaihtopalsta".
Yli 10k:n autot vaativat aina hieman aikaa ja kärsivällisyyttä:)
Esim. Ruotsista Passat variant 1.8 turbo -01 malli ajettuna vain 100tkm maksaa n.8k + vero 5k. = 13k.
Joo no kyseessä on kuitenkin suomi-auto täydellisellä huoltokirjalla hihnat vaihdettuna, jarrurempat tehtynä, longlifet juuri tehtynä ja katsastettuna. Ei minun mielestäni tuon hinnan pitäisi enää päätä huimata... En sitten tiedä. Nooh, jospa se siitä menisi kaupaksi että pääsisi sen auton ostamaan.
Jos tuosta r32 enemmän tietoa haluaa, niin varmaan kannattaa hakea sitä ulkomaisilta palstoilta. Taitaa suomessa olla vielä toistaiseksi niin markinaali kulkine ettei tälläkään palstalta vielä toistaiseksi moneltakaan omakohtaista kokemusta siitä löydy...esim-> http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=145
Ja tuosta passatin hinnasta vielä. Itsellä oli 04 vuoden 150hv riisseli siitin, ensin pidin olevinaan oman mielen mukaista sopivaa hintaa, sitten tein 90tkm huollon, ostin uudet renkaat ja myin vielä tonnin halvemmalla kuin pyysin alunperin. Jälkeenpäin ajateltuna alkuhinta oli korkeehko. Se on aina myyntivaiheessa kun ajattelee että ei alle tän ;) Onneksi autokuume palauttaa välillä järkiinsä ja nyt olen (kerrankin) tyytyväinen uuden(no ok, 99 mallin) omistaja.
Mutta autoa myydessä on pahin virhe heti tiputtaa hintaa, jos kauppoja ei tule viikossa. Vähänkin kalliimpi auto on aika vaikea myydä, vaikka ois miten hyvä peli ja hintakin kohdallaan. Pitää olla kärsivällisyyttä. Ja ilmoitus vaan todella moneen paikkaan, niin kyllä sen joku ostajaehdokas sit löytää. Ja tietenkin hinta jo heti alussa järkeväksi auton kuntoon, kilometrilukemaan, ikään, varusteisiin ym. nähden.
Kyllä tuo autonmyynti on tänä päivänä niin vaikeeta kun kattoo noita liikkeiden pyyntihintoja yli 15k€ autoista, ja vähentää niistä ite sen 3-4k€ ni alkaa olla mahdollista että alkaa kaupat syntymään. Nopeesti ei saa yli 20 000 euron autoa myytyä mitenkään järkevään hintaan.
No sittehän puolet noista näkyy jo kun kattoo ikkunasta ulos ;)
L-rannas tietääkseni on joku 2-4+oma ja eipä noita nyt joka päivä tunnu tulevan vastaa siltikään :)
No sittehän puolet noista näkyy jo kun kattoo ikkunasta ulos ;)
Trex kirjoitti:Kyllä tuo autonmyynti on tänä päivänä niin vaikeeta kun kattoo noita liikkeiden pyyntihintoja yli 15k€ autoista, ja vähentää niistä ite sen 3-4k€ ni alkaa olla mahdollista että alkaa kaupat syntymään. Nopeesti ei saa yli 20 000 euron autoa myytyä mitenkään järkevään hintaan.
Ainakin vielä keväällä oli helppoa Leonin myynti. Tarjouksia tuli paljon(hyviä ja huonoja) ja tosiostajakin löytyi nopeasti. Ja puhutaan paljonkin yli 20 000€ autosta...Mutta vuodenaikakin vaikuttaa tosi paljon autonmyynnissä.
http://www.lmsracing.fi/tuning/lista.php?id=4
Mitähän kaikkea mahtaa pystyä tekemään tuolla manuaalisesti säädettävällä nelivedon ohjainlaiteella jossa on portaaton vetosuhteen säätö.
Pystyykö tolla niinku säätää esim. etu-/takavedon suhdetta? vaikka 20/80% tjsp?
Ja minkähän kokonen ja vaikee käyttönen mahtaa vempain olla ja miten se toimii?
Mitähän kaikkea mahtaa pystyä tekemään tuolla manuaalisesti säädettävällä nelivedon ohjainlaiteella jossa on portaaton vetosuhteen säätö.
Pystyykö tolla niinku säätää esim. etu-/takavedon suhdetta? vaikka 20/80% tjsp?
Ja minkähän kokonen ja vaikee käyttönen mahtaa vempain olla ja miten se toimii?
No haldexin kyseessä ollessa maksimi vetosuhde mitä tuolla voi säätää on 50/50, eli todennäkösesti säätää pumppua manuaalisesti, eikä lipsahduksen mukaan. Eteen toki saa sitten vaikka kaikki tuolla varmaan..On olemassa myös säätöyksiköitä, jotka tarkkailee kaasunpolkimen asentoa ja heti kun länttään koko jalalla, lyö haldexin kytkimen kiinni, eli toimii nopeammin kuin normi laite joka tutkailee renkaiden pyörimisnopeus eroja.
Setä majailee Helsingissä. ;-) En voi kyllä muuta kuin suositella .:R:ää.En ole kysellyt... Missähän päin mahtaa setä majailla ton Ärränsä kanssa?
Helsingissä löytyy myös 1 hopeinen ja 1 musta jenkkimallinen. Kaikkiaan Golf IV R32:sia on veropäätöksien mukaan vissiin 3. Siihen päälle omani ja muut jotka on verotettu syyskuusta eteenpäin, tuskin niitä on kovin montaa..
Jenkkimallissa on b.t.w. fiksummat penkit, etenkin liittyen nahkapenkkeihin. Euromalleissa takapuolen alla oleva nahkapala on tehty yhdestä osasta, kun taas jenkkimalleissa se on jaettu kahteen. Käytännön ero tulee siinä, kun jo joissakin parikymppiäkin ajetuissa euromalleissa alueen nahka on jo venynyt löysäksi, ellei kuljettaja sitten paini höyhensarjassa.. Euromallin penkkejä parannettiin jossain vaiheessa ahtaimmaksi ja kovemmiksi, mutta tämä ongelma säilyi. Jenkkimallissa on sitten muita huonoja puolia esimerkkinä ainakin Xenonien puuttuminen, mutta saahan nekin vaikka jälkeenpäinkin laitettua.Kaivarin lähistöllä olen ton mustan USA-R32:n useasti pongannut ja aina on pitänyt kohdalla hiljentää ja tuijottaa. On siinä vaan jotain...
Vinkkinä talveen niin vanteen pitää olla vähintään 17", eikä kuulemma kaikki sen kokoiset edes mahdu. Etujarrut taisi olla ~334mm (Passat W8 mallista, 100-0 36,5m)
Tuossa muutamia linkkejä mistä löytyy aika paljon infoa ja videoita R32:sesta:
http://www.r32-club-bw.de/
http://www.r32-files.de/
Testi R32/Audi S3/ pari muuta vessaa
http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... el_id=3440
http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... el_seite=6 (tarkat tekniset tiedot ja testin arvot)
OT, mutta tuossa ulkomaista juttua siitä haldexin muutoksesta. http://www.eiptuning.com/ecomm/proddeta ... -HPP&cat=1
Hintakin on vähän eri luokkaa kuin suomessa :)
Hintakin on vähän eri luokkaa kuin suomessa :)
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
Noin niinkuin ilmoitus luontoisena asiana ajattelin kirjoittaa Jari Porttilaa lainaten, Satun tietämään että tänne Keski-Suomen perukoille on tulossa ensiviikolla 4 koppainen R32. Kaverini sai juuri myytyä 03- V6 pois ja hommasi oitis nahkahousumaasta kyseisen laitteen. mutta kirjoittakoot herra itse lisää kunhan saa auton alle, kuvia voin jo pikkuisen luvata ensiviikonlopuksi mutta en 100% varmuudella.
Itse olisin ehdottomasti valinnut R32:sen! Paljon sporttisemman ja "asiaankuuluvamman" näköinen tuohon sarjaan. Audissa liikaa "peruspullan" ulkonäköä.
Tuntuu myös sille, että R32:sia on paljon vähemmän liikenteessä, joten arvostus ja haluttavuus pysyy korkeammalla tasolla. Mukavia vehkeitä noi molemmat tietenkin on, ei siinä mittää...
Tuntuu myös sille, että R32:sia on paljon vähemmän liikenteessä, joten arvostus ja haluttavuus pysyy korkeammalla tasolla. Mukavia vehkeitä noi molemmat tietenkin on, ei siinä mittää...
No tuo nyt taas on ihan mielipiteestä kiinni kumpi on sporttisemman näköinen... Itse olen siinä välimaastossa että en ala edes erottelemaan kumpi on "erikoisemman" näköinen koska A3 vs. S3 on melko iso ero kun ne vierekkäin näkee ja Golf vs. R32 on kans melko iso ero kun ne vierekkäin näkee... Jos taas kummankin auton (S3 ja R32) näkee yksinään jossain ei ole kovin helppo kauempaa erottaa niitä A3:sta ja Golfista.
S:n puolelle oikeastaan minut kaatoi auton sijainti, auton hinta, vakuutusmaksut ja bensankulutus... Audi sijaitsi 10 km päässä kodistani, hinta ero oli jopa noin 5000 euroa, vakuutusmaksut erot ovat varmasti päätä huimaavat kun verrataan 1.8 litraista ja 3.2 litraista moottoria ja Ärrä varmasti imee keittoa heittämällä enemmän kuin Ässä...
Nämä on just näitä Äiti / Tytär juttuja mutta olisin varmasti ollut tyytyväinen jos olisin Ärränkin ostanut mutta kuitenkin päädyin niin selvästi loppujen lopuksi Ässän puolelle että ei tule enää edes mietittyä Ärrää...
S:n puolelle oikeastaan minut kaatoi auton sijainti, auton hinta, vakuutusmaksut ja bensankulutus... Audi sijaitsi 10 km päässä kodistani, hinta ero oli jopa noin 5000 euroa, vakuutusmaksut erot ovat varmasti päätä huimaavat kun verrataan 1.8 litraista ja 3.2 litraista moottoria ja Ärrä varmasti imee keittoa heittämällä enemmän kuin Ässä...
Nämä on just näitä Äiti / Tytär juttuja mutta olisin varmasti ollut tyytyväinen jos olisin Ärränkin ostanut mutta kuitenkin päädyin niin selvästi loppujen lopuksi Ässän puolelle että ei tule enää edes mietittyä Ärrää...
^^^Ihan täysin varma en asiasta nyt ole, mutta oman kokemuksen mukaan tuolla koneen koolla ei paljoakaan vaikutusta vakuutuksien suuruuteen ole. Ero ehkä muutamissa kympeissä, ainakin kun verrataan G60 corroa, VR6 golffia ja tuota nykyistä V6 passattia. Näin ainakin Tapiolassa.
Sama koskee tuota bensankulutusta, paljoa ei eroa kulutuksessa ole.
Sama koskee tuota bensankulutusta, paljoa ei eroa kulutuksessa ole.
JPL kirjoitti:Että niinku huoletta voi olla varma ettei tule Suomessa vastaan ;) Meinaan ku se IV R32 oon itsekin nähny Helsingissä.
Suomessa on itseasiassa ainakin yksi New Beetle RSi, majailee joka työpäivä erään Lauttasaarelaisen autovarusteluun keskittyneen firman ulkopuolella ja rekkari taisi olla VW-1.. ;) Kovin kalliita ovat, tuli kyllä tuotakin harkittua. Hinta vähän eri luokkaa kuin Kolvissa, tarkoittaen lähinnä veroja.. On meinaan oikeasti älyttömän siisti peli tuo RSi. Unelma jos joku päivä hankkisi sellaisen.
Ja onhan IV-koppaisia R32:sia jo useita. Ainakin kahden käden sormilla joutuu kyllä jo ehkä laskemaan.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa