Apua 1600cc 8v koneen viritykseen/ hankkimiseen !

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

Apua 1600cc 8v koneen viritykseen/ hankkimiseen !

ViestiKirjoittaja atte_o » 28.11.2006 16:38

Heips ! Tarttisin tollasen 1,6l 8v vw:n koneen pitäis olla alle 200000ajettu jos jollain on yli määräinen niin saa tarjota. autossa kiinni tai irrallaan. Sit oon kuullu et tohon kannattais laitta 1,8 8v kansi ? Mitä eroa siinä on 1,6 kanteen verrattuna ? Jos en oo ihan väärässä niin vakio veivien ja mäntien pitäis kestää mun tavoite tehoon ? Tavoitteena ois saada vähintään 170hp-180hp. Ja tarkoitus ois laittaa kone kuplaan.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 9.12.2006 11:11

nyt on tekniikka löytynyt enään tartis kokemuksia/vinkkejä sen virityksestä!

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 9.12.2006 13:11

http://ffp-motorsport.com/tuning/8valve.php

Jos kannella haetaan lisää tehoa niin kandee ettiä nimenomaan 8v gti kansi. Normi 1.8 8v kansi on samanlainen kuin 1.6. Gti kannessa on imuvena isompi ja jyrkempi nokka. Tosin tälläsessa projektissa joudut varmaa laittaa vielä jyrkemmän nokan. Jos laitat sen gti kannen saat myös ruiskusuutinten paikat, tämmöses projektis kannattaa varmaa olla joku kunno aftermarket ruisku ja sytkäratkaisukin.

Tää on tämmöistä mutufiilistelyä, oikeesti en oo koskaa vaparia kunnolla virittänyt...

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 9.12.2006 19:30

Voi olla tehotavoite vaparina aika työn takana.

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 9.12.2006 21:11

http://koti.mbnet.fi/mjarvela/golf_index.html tuossa muutama käyrä perus virien jälkeen.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 9.12.2006 22:18

Hyvähän se että on tavoitteita...
Kuitenkin suosittelisin etsimään vähän järeämmän aihion jos tavoitteena on todella päästä noihin tehoihin, parilitraisesta onnistuu varmasti ja saattaa tulla jopa ihan ajettava.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 10.12.2006 0:02

Joo kannattaa melkeen toisenlainen kone ettiä jos tommosia moottoritehoja haet.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 10.12.2006 12:11

Mutta jos jokkista ajaa, niin tuon on oltava tilavuus. Kyllä sen verran saa,
mutta pitää tietää mitä tekee ja ilmaista ei tule olemaan.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 10.12.2006 18:51

Jokkis käyttöön multakin lähti tuollaisia 1.6 koneen alakertoja. ja 1.6gti kansi, imu ventiili taisi olla sen 40mm. kyllä kuulema 170-180hv siitä ulos saadaan.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 10.12.2006 21:35

No ei toi kone oo jokkis käyttöön tulos mut kisa kamppeeseen kuitenkin..rallisprinttiin! Oon kuullu et jokkikseen rakennetuista on saatu jopa 190hv yhdellä tuplalla kun kaksia ei sallita..no juttujahan aina on mut kyl noista jokkiskäyttöön revitään 160-180hv yhdellä tuplalla!!! Sprintissä sallitaan sit vaikka ruisku mut tarkoitus ois laittaa kahdet tuplat 40mm dellordot riittävät tuohon teho tavoitteeseen hyvin. Ja ei ton virittäminen pitäis kovin kalliiks!!! Nykyinen kone(1,6 kent ) on todella lievästi viritetty 138hv ja paras teho on jo 7500:ssa kun sen pitäis 1600cc olla jossan 9000 yläpuolella!!!(parhaissa 1600 gt corolloissa on n.210hp!!!) Sit ralliin tarkoitetuista koneista otetaan noin 165-180hv mut silloin menee vievit ja männät uusiks kun rallisssa kone joutuu hieman kovemalle rasitukselle kun sprintissä jossa ajetaan kaks kertaa 1,5km-4,0km pitkä rata/suljettu tienpätkä ! kun rallissa ajetaan jopa yli 70km ek:ta yhdessä päivässä+siirtymät!!!

Toni Jokilehto
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.1.2005 21:07

ViestiKirjoittaja Toni Jokilehto » 15.12.2006 23:46

Olisin kyllä sitä mieltä että jos pikkukoneesta tuommosia tehoja kaivelet ni laita kunnon männät ja veivit. Nimittäin nuo tehot vaatii kanteen sen verran paljon muutosta/töitä/rahaa että se ihan vähän sylettää ku mäntä hajoo. Lohkoja yms muita kyllä löytyy mutta kantta ei kannata teettää ku kerran :) Voin laittaa yv:llä vähä tietoa nuista mäntien/veivien hinnoista jos kiinnostaa, niitä kun saa nykyään aika edullisesti.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 18.12.2006 14:39

Olisin kyllä sitä mieltä että jos pikkukoneesta tuommosia tehoja kaivelet ni laita kunnon männät ja veivit. Nimittäin nuo tehot vaatii kanteen sen verran paljon muutosta/töitä/rahaa että se ihan vähän sylettää ku mäntä hajoo. Lohkoja yms muita kyllä löytyy mutta kantta ei kannata teettää ku kerran :) Voin laittaa yv:llä vähä tietoa nuista mäntien/veivien hinnoista jos kiinnostaa, niitä kun saa nykyään aika edullisesti.




Kyllähän noi hinnat kiinostaa et laita vaan.

Pete1
-
Viestit: 171
Liittynyt: 17.2.2005 12:17

ViestiKirjoittaja Pete1 » 22.12.2006 18:13

Sen verran lisää tähän aiheeseen, että tuo tehotavoitteesi on aikas raju! Itse ajanut rallia usean vuoden ja tietoa näistä jonkunverran löytyy.. Jokkismoottoreista ovat PARHAILLAAN saaneet ko. moottoreista liki 150hv ja tämä on tietoa! Mutta tuo 170-175hv rupeaa olemaan maksimi teho 1.6l 8vena moottorille.. Ovat käyttäneet ralli/sprintti moottoreissa takapotku Ladan mäntiä muuten! Parhaan tuloksen toki saat laittamalla Wisecon oikeat kilpamännät ja teetä Ojennuksella h-profiili teräskanget(männät n.600eur ja kanget n.800eur). GT Corolloista on jarrutettu parhaillaan 233hv joka on nyt "Suomen ennätys".. Mutta Corollien tehoalue on erittäin kapea, joten se on vaikea ajaa noilla tehoilla, kun max teho tulee ulos 8500-9300rpm kohilla... Itselläni on 1.9litrainen 16V r.F Golffi ja siinä on kaikki mahdolliset osat mitä ikinä saa ja tehoa se antaa ulos reilut 240hv. Paras ratkaisu on tehdä 1600cc 16venasella kannella(esim. iskua pienetämällä), tällä kokoonpanolla ovat ottaneet lähes 190hv!!

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 22.12.2006 18:17

Myös GT-Corollan männät passaa hyvin tohon käyttöön. Se 150hv saa aika
helpostikkin kun tietää mitä tekee. Ensimmäinen 5-10v jokkiksessa/rallissa menee
turatessa ja sitten alkaa tulla tulosta.

Jetta Rider
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.12.2006 20:38

ViestiKirjoittaja Jetta Rider » 23.12.2006 18:59

Tietämätön taas kyselee... Paljonko '89 1,6 Jetta CL:ssä on tehoa vakiona? Kiitoksia jo etukäteen, jos joku jaksaa kertoa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.12.2006 19:23

75hv

Jetta Rider
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.12.2006 20:38

ViestiKirjoittaja Jetta Rider » 23.12.2006 20:49

Onkos mitään suoraan sopivaa virtaavampaa imusarjaa olemassa tuohon Jettaani? Tästä olen siis ruiskua tekemässä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.12.2006 21:42

siihenhän menee oikeastaan kaikki 8V koneen imusarjat. Mk1 Gti ja Audi GTE, mk2 Gti ja g60 ja sit vaikka volvo/LT imusarja kunhan vaan lyhentää.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.12.2006 22:02

Multa saattas joutaa mk2 gti digifantin imusarja. Alunperinhän noissa ruiskuvehkeissä on suuttimet kannessa, joutunee värkkään paikat imusarjaan. Myöskin muuta sähköruiskuhilpettä löytyy, mm suuttimet, suutintukki ja antureita...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa