Golf gt -89 -> vr6 kone
Valvoja: ffp jäsenet
Golf gt -89 -> vr6 kone
eli en söörtsillä löytänyt, että onko tämä tekniikanvaihto mahdollinen (1.8 kaasarista verkkuun) ja nyt kysyn, että saako tätä yhdistelmää millään rekisteröityä suomenmaalla? jostain muistan lukeneeni, että litratilavuus kasvaa liikaa ja ei ole mahdollista? onko sitten taas mahdollista jollain keinoin saada poikkeusluvalla tai jollain muulla keinolla moottori luvalliseksi?
ulkomaillahan näitä vr6-koneisia kakkosia ja jopa ykkösiä liikkuu vaikka kuinka paljon, mutta onko siis mitään keinoa Suomessa...?
ulkomaillahan näitä vr6-koneisia kakkosia ja jopa ykkösiä liikkuu vaikka kuinka paljon, mutta onko siis mitään keinoa Suomessa...?
tähän voin todeta finaaliniittinä että ennen kuin laki muuttuu jollakin tavalla niin vr6 konetta on mahdoton saada kilpiin mk2 korissa.
Erikoislupaan tarvitsee tarpeeksi hyvät perustelut ja se mitä joku ffp-jäsenkin ehotti että kunnon dokumentointi/selvitys asennuksesta ja kovuuslaskelmat saattaisivat riittää ehkä.
Todella suuri EHKÄ mutta AKEn kanta oli todella kylmä ja epäilevä luvan myöntämiseen suhteen vaikka asiaa tuolla lailla, kuten ylempänä mainitsin, selvitinkin aikanaan, enkä pelkästään "tarvii voimaa kärryn vettoon" syyllä.
En ole hakenut lupaa koska tuntui vitun tyhmältä heittää rahat hukkaan 95%:sti negatiivisen vastauksen takia. Vitutti jo se kauhee puhelinlasku.
Mutta kannattaa yrittää jos tuuri jollain kävisi.
Erikoislupaan tarvitsee tarpeeksi hyvät perustelut ja se mitä joku ffp-jäsenkin ehotti että kunnon dokumentointi/selvitys asennuksesta ja kovuuslaskelmat saattaisivat riittää ehkä.
Todella suuri EHKÄ mutta AKEn kanta oli todella kylmä ja epäilevä luvan myöntämiseen suhteen vaikka asiaa tuolla lailla, kuten ylempänä mainitsin, selvitinkin aikanaan, enkä pelkästään "tarvii voimaa kärryn vettoon" syyllä.
En ole hakenut lupaa koska tuntui vitun tyhmältä heittää rahat hukkaan 95%:sti negatiivisen vastauksen takia. Vitutti jo se kauhee puhelinlasku.
Mutta kannattaa yrittää jos tuuri jollain kävisi.
Moottoritilavuuden saa muutoskatsastuksella hyväksyttäviin rajoihin vaikka putkittamalla sen koneen ja laittamalla pienemmät männät. Vr6:n paino voi olla jo vaikeempi juttu.
Mites olis 2.3L vr5 kone ahdistimella tai ilman? Sehän menee muutoskatsastuksella hyväksyttävien rajoihin tosin senkään painosta ei ole mitään hajua.
Monella katsastuskonttorilla ei ole enää teknistä neuvontaa KIITOS lippispäiden jatkuvien kyselyiden ja häiriköinnin. Inssit näkee jo punaista jos kuulee sanan "turbo" tai "koneenvaihto". Tarvittava tieto muutoskatsastuksella hyväksyttävistä asioista ja rajoituksista pitäis löytyä netistä ja AKEn neuvonnasta voi vielä varmistaa asian. FFP:n tekstit -osiosta löytyy paljon tietoa.
Sitten kun on kaikki tarvittavat selvitykset tehoista, päästöistä, painoista, vertailumalleista, moottoritilavuuksista, jarruista, voimansiirrosta ja kaikki on esittää paperilla niin voi kysyä kelpaako selvitykset ja keksiikö inssi jotain estettä toimenpiteelle tai haluaako hän vielä jotain lisäselvityksiä.
Ei ollut tarkoitus avautua mutta älkää tehkö niin että heti ensimmäiseksi kyselette sieltä katsastuskonttoreilta. Siellä on töitä muutenkin eikä kloppien palkaton neuvonta kiinnosta. Paras on ottaa itse asiasta selvää (google + search) ja vielä kysyä asiasta auto-foorumeilla kuten tämä. Joku osaa aina neuvoa jos on tehnyt samanlaisen tekniikanvaihdon tms. Eli tämän topicin aloittaja toimi ihan oikein hakiessa tietoa täältä mutta ne katsastuskonttoreiden lippispäät kiukuttaa.
Mites olis 2.3L vr5 kone ahdistimella tai ilman? Sehän menee muutoskatsastuksella hyväksyttävien rajoihin tosin senkään painosta ei ole mitään hajua.
Monella katsastuskonttorilla ei ole enää teknistä neuvontaa KIITOS lippispäiden jatkuvien kyselyiden ja häiriköinnin. Inssit näkee jo punaista jos kuulee sanan "turbo" tai "koneenvaihto". Tarvittava tieto muutoskatsastuksella hyväksyttävistä asioista ja rajoituksista pitäis löytyä netistä ja AKEn neuvonnasta voi vielä varmistaa asian. FFP:n tekstit -osiosta löytyy paljon tietoa.
Sitten kun on kaikki tarvittavat selvitykset tehoista, päästöistä, painoista, vertailumalleista, moottoritilavuuksista, jarruista, voimansiirrosta ja kaikki on esittää paperilla niin voi kysyä kelpaako selvitykset ja keksiikö inssi jotain estettä toimenpiteelle tai haluaako hän vielä jotain lisäselvityksiä.
Ei ollut tarkoitus avautua mutta älkää tehkö niin että heti ensimmäiseksi kyselette sieltä katsastuskonttoreilta. Siellä on töitä muutenkin eikä kloppien palkaton neuvonta kiinnosta. Paras on ottaa itse asiasta selvää (google + search) ja vielä kysyä asiasta auto-foorumeilla kuten tämä. Joku osaa aina neuvoa jos on tehnyt samanlaisen tekniikanvaihdon tms. Eli tämän topicin aloittaja toimi ihan oikein hakiessa tietoa täältä mutta ne katsastuskonttoreiden lippispäät kiukuttaa.
Vr5 kone on mullakin käynyt mielessä mutta olisi hyvä tietää tarkalleen sen tilavuus.
Max tilavuushan on mk2:ssa 2,25litraa.
Tuo putkittamalla pienemmäksi menee minusta turhaan kastiin ja kun sitäpä on vaikea todistaa esim akelle tai inssille.
Vr6 moottori ei mene painorajan ylitse, sen laskeskelin joskus.
Jimmy on siinä oikeassa että itseänikin vituttaa kun amitsuteinilippis-saanko-asentaa-corollaani-supran-koneen tyypit jotka todellakin käyvät konttoreilla kyselemässä ihan hemmetin turhia ja näin vievät niiltä kiinnostuksen aiheet keskustella tosissaan olevan kanssa.
Max tilavuushan on mk2:ssa 2,25litraa.
Tuo putkittamalla pienemmäksi menee minusta turhaan kastiin ja kun sitäpä on vaikea todistaa esim akelle tai inssille.
Vr6 moottori ei mene painorajan ylitse, sen laskeskelin joskus.
Jimmy on siinä oikeassa että itseänikin vituttaa kun amitsuteinilippis-saanko-asentaa-corollaani-supran-koneen tyypit jotka todellakin käyvät konttoreilla kyselemässä ihan hemmetin turhia ja näin vievät niiltä kiinnostuksen aiheet keskustella tosissaan olevan kanssa.
juu toi 1.8t on kyllä pyörinyt mielessä... olis vaan ollu toi vr6 hienompi ku niitä ei sattuneesta syystä suomessa ole. :) Missähän hinnois muuten noi 1.8t tekniikat liikkuu ja mistähän semmosen sitten kaivais esille? Entä täytyykö jarruille tehdä mitään kun tehothan ei nouse ihan hirveästi, Gti:n jarruthan tossa gt:ssä mun tietääkseni on, jarrupalat vaan erilaiset. Olis se kyllä hieno lähtee tosta jotain tekeen, mutta on noi ykköskoppasetkin pyöriny mieles, jos vaikka semmoseen asentas 16v koneen...
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 8.10.2006 22:42
juu, tarkemmin kun oon tutkinu tota vaihdosta niin on tullut mietyittyä tota 1.8t 20v konetta... :) jos joku vois lyhyesti kertoa mitä menee vaihtoon jos semmosen laittais gt:seen?
jarrut varmaankin mut kuinkas se sopii tonne konehuoneeseen? pulttaamalla kiinni niin kuin pajalle.com sivuston corradossa??
jarrut varmaankin mut kuinkas se sopii tonne konehuoneeseen? pulttaamalla kiinni niin kuin pajalle.com sivuston corradossa??
No ei siinä mitään rakettitiedettä ole: samanalaista 9A moottoria on ollut täälläkin Passatin ja Corradon keulalla.
1.8T moottorin asennus kakkiksen keulalle menee näin:
-vanhan koneen irroitus
-kannakkeiden irroitus vanhasta ja siirto uuteen
-uuden koneen asennus
Loppu onkin enemmän tai vähemmän hankalempaa...
1.8T moottorin asennus kakkiksen keulalle menee näin:
-vanhan koneen irroitus
-kannakkeiden irroitus vanhasta ja siirto uuteen
-uuden koneen asennus
Loppu onkin enemmän tai vähemmän hankalempaa...
osataanko tääll laskea? =)
Suurin tilavuus euroopassa 1.8 +25%=2.25litraa
Jos taas voisi käyttää sitä 2.0 konetta niin=2,5litraa
Ja jos voisi käyttää tuota jenkkivekotinta vertailuna Vr5 koneen sinne saisi laittaa. Koneessahan on vakiona kait 150hv johon hyrskytin kupeeseen iskettämällä saisikin sitten lain sallimat 192hv
Eli ei muuta kun ottamaan selvää ja kolomesen kautta nelosen hyrskytin sinne ja psiii thy thy thy thyy!
kyllä sillä cossusierrat ja bimmerit jää.
Suurin tilavuus euroopassa 1.8 +25%=2.25litraa
Jos taas voisi käyttää sitä 2.0 konetta niin=2,5litraa
Ja jos voisi käyttää tuota jenkkivekotinta vertailuna Vr5 koneen sinne saisi laittaa. Koneessahan on vakiona kait 150hv johon hyrskytin kupeeseen iskettämällä saisikin sitten lain sallimat 192hv
Eli ei muuta kun ottamaan selvää ja kolomesen kautta nelosen hyrskytin sinne ja psiii thy thy thy thyy!
kyllä sillä cossusierrat ja bimmerit jää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa