audi s3 tekniikan kestävyys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jorkku
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.6.2005 16:43

audi s3 tekniikan kestävyys

ViestiKirjoittaja jorkku » 6.12.2006 20:26

ois kyseinen auto tarjolla tossa ja semmosta kysyisin et kuinka kestävä kone tossa on niinku virittämistä ajatellen.et onks tos sama kone ku kaikissa muissakin 1.8t vehkeissä vai onks sitä vahvistettu jollain tapaa?ja entäs vaihdelaatikon ja kytkimen kesto?entäs onks jotain tyyppi vikoja?
Viimeksi muokannut jorkku, 6.12.2006 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 6.12.2006 20:36

Joo siis noita kun viritetään niin tekniikka kestää aina seuraavaan remonttiin asti.

jorkku
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.6.2005 16:43

ViestiKirjoittaja jorkku » 6.12.2006 21:05

nii i! onhan toikin nyt jonkunlainen vastaus :) mut jos ny joku vois vähä tarkemmin vastata

Keijo
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.12.2003 16:20

ViestiKirjoittaja Keijo » 6.12.2006 23:11

Eikös tuossa ole keskiverto 1.8T moottoreita paremmat sisuskalut? Tietoa aiheesta varmasti löytyy myös: http://www.audiclub.fi/audifinns/

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 7.12.2006 8:23

Takomännät ja kestävämmät veivit ainakin löytyy. Vaihdelaatikko on 6-vaihteinen ja ainakin lukemani perusteella kestävämpi mitä 5-vaihteinen. Kytkin myös kestää isompia tehoja/vääntöjä mitä 150hp 1.8t:n kytkin.
Koneen orkkis sisuskalut riittää ainakin 350hp asti ja ilmeisesti myös kytkinkin kestää kunnossa ollessaan näitä tehoja.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 7.12.2006 10:01

Jos nyt vaan tosta virittämisestä on huolissaan, niin ainakin kuulerit tuntuu riittävän pidempään kun ihan "normaali" 1.8t:ssä. Samoin ahtoputkistot pystyy ehkä rakentamaan vähän järkevämmin. Kyllä toi kone kestävä laitos tuntuu olevan mulla on itellä rullattu yli 100 000 hieman piristettynä.

Riippuu tietysti, että minkä tasoista viritystä ollaan tekemässä, mutta tollanen "lastu+putki" viritys (mikä varmaan on "järkevin" viritys kyseiseen autoon) kestää varmasti.

Oven alareunan listojen alle kannattaa kurkata jos mahdollista sieltä ihmisillä herkästi alkanut ruostua. Paipässi on varmaan kanssa ensimmäisten tarkastettavien listalla. Jäähdytystestesäiliön anturi on kanssa yksi mikä tahtoo olla rikki.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 7.12.2006 15:41

Itse ajelin ihan tyytyväisenä noin 70 tkm. A4 1.8T:llä jossa reilu 250 hv. Alunperin siis tuo 150hv. Kytkimiä meni muutama ja vetoniveliä.
Muuten kone toimii uudella omistajalla edelleen.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 7.12.2006 18:08

Onkos tosta Teemu jotain faktaa?

Aktea selatessa eri koodilla on männät ja kampiakseli, siis APY koneessa kuin muissa 1.8T myllyissä.

Toi kankiasia hieman kiinnostaa

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 8.12.2006 8:55

Ei muuta kun internet-faktaa...noin olen monelta ulkomaanfoorumilta lukenut, mut tosiaan kumpaakaan konetta en ole koskaan aukinaisena nähnyt. Mut jos tosiaan Akte ilmoittaa niille samat osanumerot, niin on kai ne kanget sitten samanlaiset.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.12.2006 11:08

Tuosta pitäis tehdä joku oikein kunnon tutkimus/selvitys, vaikka nyt ensin ihan akteen perustuen (joka tunnetustihan on täysin virheetön ;). Eilenkin nopeasti silmäilin, niin on siellä ainakin kahta erilaista kiertokankea olemassa... tätä oletettavasti vahvempaa on käytetty ilmeisesti ainakin 180-240hv koneissa, mutta 180hv koneissa myös sitä toista mallia.

Niitä 225hv koneitahan on siis lisäksi ainakin APX ja BAM.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.12.2006 13:17

Joissain 225hv koneissa on samat kanget kuin kolmoskorisen 1.8 maamoottorissakin ;D

jorkku
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.6.2005 16:43

ViestiKirjoittaja jorkku » 10.12.2006 12:44

kiitos vastauksista vaikka toi kanki asia jäi vähä viä auki.kuulostaa ihan jees vehkeeltä toi s3.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa