Taka-akselien puslien vaihdattaminen, hinta?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jaz525
-
Viestit: 15
Liittynyt: 24.10.2005 12:19

Taka-akselien puslien vaihdattaminen, hinta?

ViestiKirjoittaja jaz525 » 1.5.2006 20:48

Searchilla en löytänyt muuta kuin tarinoita itse tehdystä taka-akselin puslien vaihdosta. Itsellä peukalo suhteellisen keskellä kämmentä ja kun Venton taka-akselilta löytyy vielä se saabanan jarrupaineensäädin niin ajattelin vaihdattaa puslat jossakin liikkeessä.

Minkälaisia hintoja on pyydetty työn osalta, nimenomaan nuilta "ongelmatapauksilta" (eli jarrupaineensäätimellä siunatut värkit, eritoten Vento ja Golf) ja missä kyseinen operaatio on tehty?

Vieläköhän jostakin muualta voisi löytää syypäätä kauheaan ajettavuuteen moottoritienopeuksissa etenkin puuskaisella tuulella? Auto kun tuntuu vaativan jatkuvaa kaitsemista. Autoa ei ole kolaroitu, iskarit kohtuu uudet, pyöränkulmat on säädetty. Heitin uudet etutukivarsien taemmat puslat paikalleen mutta vaikutus vielä toistaiseksi havaitsematta. Ainakaan raidetangon ulommista päistä ei välyksiä löytynyt. Niin ja renkaat on uudet Goodyearin HydraGripit. Samaa hakemista oli myös edellisillä misukoilla.

e: Niin, ja onpa tuota tullut kokeiltua erilaisia rengaspaineitakin. Ei suurempaa apua vaelteluun.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 1.5.2006 21:15

En tiedä missäpäin Suomea vaikutat, mutta täällä pääkaupunkiseudulla taka-akselin puslien vaihdon ohjeaika on 3tuntia, jonka mukaan työ laskutetaan, kului sihen aikaa sitten vaikka 6tuntia.. Ja tuntiveloitus oli tuo 75e, eli 3tuntia x 75e + osat ni ollaan lähellä 300e.. Mutta elämäkin on..;)

jaz525
-
Viestit: 15
Liittynyt: 24.10.2005 12:19

ViestiKirjoittaja jaz525 » 1.5.2006 21:37

Tampereen seudulta tosiaan sopivaa paikkaa haen. Onkos tuo 3h merkkiliikkessä vai ihan vapaan ketjun/pajan ohjeaika? Toivoa sopii että kohdalle osuva asentaja suosiolla katkaisee ensin sen jarrupaineensäätimen laipan, vaihtaa puslat ja hitsaa lopuksi säätäjän takaisin sijoilleen. Tämä lienee nopein tapa?

Eipähän tosiaan ole kyllä ensimmäiset eurot jotka tuohon autoon uppoaa... Eikä taatusti viimeiset :)

Mutta jos tuolla sijoituksella saa ajettavuuden lähelle sitä tasoa mitä alan lehdistö kiitteli 90-luvun puolella niin muutaman euron siihen voisin sijoittaa. Ettei koko ajan olisi autonvaihto mielessä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 1.5.2006 22:10

Puslat voi vaihtaa myös puoli kerrallaan, niin ei tartte ottaa jarruputkia yms irti

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=50448&highlight=pusla

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 2.5.2006 21:07

Tuo 3h on merkkiliikkeen ohjeaika.. Ja iteltä meni kys hommaan ekakertalaisena 3h15min.. Kirosanoja kuulu kyllä koko kolme tuntia..;) Muistaakseni oli vielä niin, että alkuperäset pultit, (mitkä menee puslan läpi) oli niin päin, ettei mahtuneet tulemaan pois muuta kuin sahaamalla ne poikki.. Uudet laitoin sitten toisinpäin.. Jarrupianeen säätimen hoitelin ihan vaan irrottamalla yhdystangon akselin ja säätimen välistä, ja irrottamalla akselin kiinnikkeen korista säätimen poulelta; akseli mahtui "luiskahtamaan" säätimen ohi eikä tullut lisäkuluja..;)
Paskamainen homma kaikenkaikkiaan, enkä suosittele kyllä kenellekkään jolla ei ole kunnon nosturia ja työkaluja!..;)

Peissi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.9.2006 15:46

ViestiKirjoittaja Peissi » 6.12.2006 16:01

ootko vaihtanu ne puslat? rauhottuko auton seikkailu? kyselen siks ku oma auto tekee ihan samaa.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 6.12.2006 23:49

Itse vaihdoimme golfiin takapuslat koskemattakaan koko jarrupaineen säätimeen. Tarvittiin vain iso rälläkkä jolla sai sen pultin poikki millä akseli on kannakkeessa kiinni. Pultti poikki ja vanhat kamat veke ja uutta tilalle. Tosin tässä variaatiossa joutuu ostamaan uuden pultin.

jaz525
-
Viestit: 15
Liittynyt: 24.10.2005 12:19

ViestiKirjoittaja jaz525 » 7.12.2006 12:45

Puslat tuli vaihdettua kyllä, hintaa en muista tähän hätään mutta suhteellisen edullisesti meni pikkupajalla.

Auton käyttäytyminen rauhoittui jonkin verran; tyynellä menee jo niin kun pitää ja takapää rauhottui huomattavasti. Tämä siis kesärenkailla.

Talvirenkaat (Goodyear UG500) on semmoset että en kyllä näihin autoihin suosittele ollenkaan. Ehdottoman tyynellä kelillä kulkee kohtuu suoraan, mutta eivät palauta ohjausta juuri ollenkaan ja ovat muutenkin lötköt. Paineita jos lisää niin tulee leijumisen tunne. Tällä hetkellä n. 2,3-2,4 bar tuntuu parhaimmalta.

Etupää tuntuu vielä tekevän omia liikkeitään; huomaa helposti kun vaikka moottoritiellä ohittaa rekan niin sen puskema ilmavirta ikäänkuin heittää keulaa sivulle. Ohjauksessakin on aavistuksen väljää joten syyllistä voisi ehkä hakea raidetangon sisäpäistä tai ohjausvaihteesta (muut hilppeet melkeinpä jo vaihdettu). Tuulisella säällä on sitten tosi mukava ajaa kun auto hakee kokoajan eikä ohjauksessa ole tuntoa yhtään (japskitkin parempia).

Kait nämä nyt sitten vaan on tällaisia nämä 3-koppaiset. Tosi moni tuntuu valittavan että ajettavuus on syvältä ja monet sitten taas kehuu taivaisiin. Että taitaa olla aika paljon niitä maanantaikappaleita liikkeellä? Tai sitten on tosi herkkä renkaille ja ohjauskulmille.

Usko alkaa loppumaan tuohon omaan peliin, onneksi tästä vaan voi ajettavuus parantua auton vaihdon myötä (jos ehjän saa tilalle).

OT: tuntuvat ultimatevw:n puolella valittelevan uusissa jetoissa & passateissa olevan samansuuntaisia ongelmia - talvirenkaat kun vaihtaa niin jo tulee autosta levoton ja tunto häviää ohjauksesta. Huolestuttavaa luettavaa...

Peissi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.9.2006 15:46

ViestiKirjoittaja Peissi » 7.12.2006 13:37

no juu. ite kävin just katastamassa auton ja pyysin syynäämään sen alustan kunnolla. eipä siellä missään väljää ollu. kai se on sit pakko uskoo et johtuu renkaista ja auton mallista. toisinsanoen en jaksa käyttää energiaa noitten puslien vaihteluun ku kerta suurinpiirtein on kunnossa.

tuntuu vaan ettei oo ennen tollain heijannu. sitä tulee varmaan vaan niin neuroottiseks kaikkiin pikkujuttuihin ku liikaa samalla autolla ajaa.

vento tuntuu kohtuu tukevalta alle satasen vauhissa mut siitä yli ni johan rupee tuntuma häviään.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 7.12.2006 13:41

Vaihdatin loppukesästä cordobaan taka-akselin puslat ja takapään ylimääräinen elo loppui tyystin. Se tosin paukkui kaikissa asfalttileikkauksissa ennen vaihtoa, joten puslat oli mitä oletettavammin aivan kypsät (n. 280tkm oli tuolloin mittarissa). En osaa sanoa mitä pelkkä puslatyö kustansi, kun samalla vaihdettiin kaikki iskarit ja jouset. Työkustannus oli 260e + 60e nelipyöräsuuntaus.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 9.12.2006 7:55

sama ongelma ex cordossa kuin edellä,"nyrkkipajalla" 100e töihin,n.2 tunnin homma.

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 9.12.2006 13:15

siis johtuuko takapään paukahtelu jossain esim ihan pienissä montuissa tai esim tulee asfalttipinnanreuna niin kuuluu paukahdus

Onko tämä siis puslien väljyyttä vai "mitä olen kuullut" jotain iskarin yläpäänkiinnitys"kumi":sta ?

Takana kuskinpuoli "alkanu paukahteleen" 3 kopassa.

Kiitoksia etukäteen

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 9.12.2006 13:43

^Kyllä ne iskarin yläpäät kannattaa tarkistaa kans, ne paukutaa kans uittumoisesti jos ovat päässeet löystymään taikka kasattu väärin. Itse tuossa viime vkonloppuna kans etsin vikaa passatin taka-akselista, kun ongelmana oli paukahtelu kuopissa, enkä muuta vikaa löytänyt kuin löysät taka-akselin laakerit!!! eli nekin kannattaa kokeilla samalla..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa