Passat 3B(G) vs A4

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

Passat 3B(G) vs A4

ViestiKirjoittaja Matti M » 5.12.2006 22:59

Golffi on myyty ja uutta autoa pitäis alkaa katselemaan. Pykälää tilavampi ja 1.9 TDI motilla saisi olla jostain vuosituhannen vaihteen tietämiltä. Jokohan nuissa vanhemmissakin alkaa olla tukivarret vaihdettuna kestävempiin vai vieläkö niitä menee kuin leipää? 4 vetokin polttelis, mutta hintahan silloin pompsahtaa. Herääkin kysymys kannattaisiko laittaa vanhempi neliveto vai tuoreempi vajaa vetoinen. Ennen en ole nelivetoista omistanut, mutta nyt haluttaisi kokeilla. Kulutustahan tuo neliveto ei ilmeisesti juurikaan tdi koneessa lisää?
Kannattaako audin merkistä maksaa passattiin verrattuna? Audeissa kyllä näyttäis varsinkin vanhemmissa olevan paremmat varusteet, jotka kyllä taas nostavat veroja jos on ulkomailta tuomassa. Hankalia valintoja ;)

Kuinka kestävää tuo neliveto tekniikka on kun näyttää tuon ikäisiin olevan kilometrejä kertynyt helposti se +200tkm?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 6.12.2006 13:24

Turha huolehtia tuon nelivedon kestävyydestä. Ehdottomasti kannattaa ostaa nelikko. Keran kun ajat sillä talvikelissä, niin eipä enää kaipaa etuvetoista.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 6.12.2006 20:12

Onko tuo 2.5TDI tosiaankin paljon löyhempi kuin 1.9? Saksan pojat kun näyttävät myyvän nuita 2.5:sia halvemmalla?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 6.12.2006 20:28

2.5TDI on varmaan ihan mukava kone ajella eikä taida kulutuskaan olla ihan hirveä tehoihin nähden.

Jotain puheita on kyllä ollut liikkeellä, että on aika herkkä lastuttamisen suhteen. Sen sijaan yläpään huono voitelu on ihan todistettu fakta, eli varaudu tuohon koneeseen päätyessäsi kahden-kolmen tuhannen euron huoltoon pahimmillaan 150tkm kohdalla. Nokat ja nostimet kuluu kirjaimellisesti loppuun. Öljykorkin aukosta niiden kuntoa voi arvuutella, mutta todellinen kunto selviää vasta venakopan irroituksella.

Lisäkokemuksia esimerkiksi tuolta. "Nautinnollisia" lukuhetkiä :D

E: Niin, ylläoleva siis pätee noihin uusiin V6 2.5TDI -koneisiin. Vanhat viisimukiset 2.5TDI:t taitaa olla aika idioottivarmoja.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 6.12.2006 20:48

Eipä oikein kannustavia tarinoita ollut. :D

Minä vuonna tuo V6 on tullut käyttöön? Eikös tuo 5mukinen ole sama mitä transportterissa ja joissain volvoissa on käytetty? Tutulla on puoli miljoonaa ajettu 2.5tdi volvo eikä ole kyllä koneen kanssa ollut ongelmia eikä kuulema soppakaan maistu.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 6.12.2006 20:57

Tuli muistaakseni -02 A4:seen ja C5 A6 taitaa olla ensimmäinen jossa tuota V6:sta on käytetty, eli jo vuodesta -98? Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.

Ja joo, ne viisisylinteriset on juurikin niitä Transuporneri -dieseleitä, joita myös joihinkin ruotsalaisiin traktoreihin on asennutettu ;)

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 7.12.2006 2:53

Tuli muistaakseni -02 A4:seen ja C5 A6 taitaa olla ensimmäinen jossa tuota V6:sta on käytetty


Oli myös B5:ssä. C4 ja typ44 ainoat Audit, joissa 5-syl. TDI.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa