Jetan alustojen ja jarrujen erot?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

Jetan alustojen ja jarrujen erot?

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 3.12.2006 20:14

Elikkä mikä on kaikken tehokkain tuotannossa ollut Jetta II? Ajattelin vaan, että jos 1,6d Jettaa rupeaa virittämään, niin mihin autoon verrata alustaltaan. Ja mitäs alusta osia joutuu vaihtamaan, että tuo 1,6d vastaa sitä tehokkainta versiota? Kiitos vastauksista!
Viimeksi muokannut PabloNeruda, 4.12.2006 11:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 3.12.2006 20:15

Eiköhän se oo GTX. KR-koneella 139hp.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 3.12.2006 20:25

OK! Ja mitähän eroja siinä on tuon 1,6d:n alustaan? Miten jarrut poikkeaa? Entä iskarit? Tarviiko jotain muuta?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 3.12.2006 20:43


PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 3.12.2006 21:08

Mistähän noita GTX:n osia kannattais alkaa metsästämään?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 3.12.2006 21:10

16V Golffissa on sama romut...

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 3.12.2006 21:13

No pitääpäs pistää mietintämyssy päähän ja katsoa mitä tapahtuu..

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 4.12.2006 10:30

Mistähän päin löytyis noita 16 Golfin / Jetta GTX:n akselistoja yms. joita tarvis tuohon omaan jossakin vaiheessa vaihdella? Ei oo tullut vastaan kuin kokonaisia autoja. Löytyykö jotain firmaa, joka purkais Volkkareita? Tosin plussaa, jos löytyy Tampere-Seinäjoki-akselilta.t

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.12.2006 13:58

Saattasahn noita löytyä, jos pistät vaikka osto osastolle ilmoituksen.

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 4.12.2006 17:57

Varmistelen tässä vielä kaverilta, mutta AINAKIN 16v-motti ja sähköt löytyy.(moottorista olemassa dynopaprukin on 138hv pyöräteho)

edit: Tarkistettu: moottori(KR) puuttuu startti ja kytkin, kaikki sähköt on(johdot,viikset,mittari ajotietokoneella), etukelkka(tehostettu ohjaus)täydellinen pl.alatukivarsi 1kpl, taka-akseli vakaajalla ja jarruilla kuormaventtiili puuttuu, polttoainelaitteet(K-Jet) ja polttoainesäiliö

vm. jotain '86 mittarilukema.240tkm Sijainti Joensuun liepeillä.



Lisätietoja tarvittaessa. YV tai maili
Nyt vaan tarjouksia peliin!
Viimeksi muokannut Golffimake, 11.12.2006 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 5.12.2006 17:41

Eli tuo 1,6d on 41kw. No yhtenä vaihtoehtona olen pitänyt 1,9td:n laittamista tuohon Jettaan (eli AAZ). Sehän on 55kw. No itseltäni löytyy 1,6td:n alustan romppeet ja se on siis 51kw, eli tuokaan ei vielä riitä tuolle AAZ:lle.

Mutta mitenkäs tämä 1,6td ic (59kw)? Onko sen alustassa eroja tuohon 1,6td koneiseen Jettaan? Ajattelin vaan, että jos on samat alustan värkit, niin vois silloin laittaa tuon 1,6td:n osat, niin silloinhan tuo alusta vastais tuon AAZ:n tehoja ja sais katsastettua.

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 5.12.2006 20:13

Helou.
Se muuten on sillai kun oma golfini(7/87) oli alunperin 41kW 1,6D ja tein siitä sitten 1,6TD:n niin turbon alustan palikat ovat jousia lukuunottamatta samat kuin kaasutin 1,8(66kW).
Joten seuraavat tehokkaammat jarrut ovat ne GT:n pysäyttimet(selviää myös ylempää löytyvän linkin kautta).

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 5.12.2006 20:15

No niin kiitos tuosta. Eli laittaa nuo kamppeet mitä löytyy tuolta varastosta tuohon Jettaan, niin ei pitäs tulla ongelmia vaikka AAZ:n laittaa paikalle. Lähinnä siis katsastusta ajatellen.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 6.12.2006 15:25

Siis jos osaan tulkita tuota taulukkoa oikein, niin tuossa 1,6d:ssä on 10mm paksut levyt edessä ja ne joutuu vaihtamaan 12mm, jos haluaa alustan vastaamaan 1,8 bensaa.

Mitenkäs jarrutehostin ja takajarrut taitaa taulukon mukaan olla samat. Sitten pitää lisätä kallistuksen vakain eteen ja jarruvoiman säädin. Muutako ei tarvi?

Se muuten on sillai kun oma golfini(7/87) oli alunperin 41kW 1,6D ja tein siitä sitten 1,6TD:n niin turbon alustan palikat ovat jousia lukuunottamatta samat kuin kaasutin 1,8(66kW).


Mutta eikös noissa oo eroa sen verran, että td:ssä on takajarrusylinterin halkaisija 17,46 ja 1,8:ssa 14,29 sekä jarrutehostimen pääsylinteri 9" ja 7".

Tästä vaan ajattelin, että noitahan ei sitten tarvi vaihtaa noihin td:n omiin, koska 1,6d:ssä on nuo samat kuin 1,8:ssa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 6.12.2006 18:53

Jos on jarrupaineensäädin, on isommat 17.46 syltyt. 9" tehostaja on 1.8b ja jo 1.6b automaatissakin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa