Paljon ajettu 1.9 TDI, kannattaako ostaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Paljon ajettu 1.9 TDI, kannattaako ostaa?
Diisseliin pitäisi siirtyä ja tarjolla olisi Passat -01, koneena 74 kw pd. Autolla ajettu 270 tkm. Mitä tuollaisessa on lähitulevaisuudessa pahimmillaan edessä? MAF vaihdettu juuri ja muuten merkkihuollettu siisti peli. Missäs lukemissa tulee isompi huolto, onko se juuri tuo 270 tkm? Aikaisemmin en dieseliä ole omistanut, joten kaikki neuvot on avuksi.
Itse lähtisin tuollaisen koeajolle tänä päivänä VAG-COMin kanssa. Ensin vikakoodit ja sitten perusmittaukset, eli MAF ja ahtopaine ainakin.
Tuo on sen verran uudempi ettei siinä varmaan perus Passatin tai A4:n ongelmia kummempaa.
Itse ostin viime helmikuussa profiilin Passatin jolla oli aika tasan 300tkm veivattu.
Jos jätetään luvuista ne muut lukemattomat kulutusosat joita olen vaihtanut, niin konehuoneen puolelle ei ole vaihdettu kuin revenneitä coolerin putkia, termari ja laippa lohkon kylkeen (liittyy jäähdytysjärjestelmään, vuosi siis).
Moniurahihna kiristin on pitänyt ääntä jo jonkin aikaa ja N75 temppuillut viimeisen viikon aikana pariin otteeseen. Eli nuo on nyt vaihtolistalla.
Kyllä minä tuollaisen siis uskaltaisin hyvin ostaa jos kaikki on kunnossa.
Pitkän koeajolenkin kyllä vetäisin ja antaisin jonkun vastaavilla ajelleen kokeilla miltä moottori tuntuu ja kuulostaa.
Tuo on sen verran uudempi ettei siinä varmaan perus Passatin tai A4:n ongelmia kummempaa.
Itse ostin viime helmikuussa profiilin Passatin jolla oli aika tasan 300tkm veivattu.
Jos jätetään luvuista ne muut lukemattomat kulutusosat joita olen vaihtanut, niin konehuoneen puolelle ei ole vaihdettu kuin revenneitä coolerin putkia, termari ja laippa lohkon kylkeen (liittyy jäähdytysjärjestelmään, vuosi siis).
Moniurahihna kiristin on pitänyt ääntä jo jonkin aikaa ja N75 temppuillut viimeisen viikon aikana pariin otteeseen. Eli nuo on nyt vaihtolistalla.
Kyllä minä tuollaisen siis uskaltaisin hyvin ostaa jos kaikki on kunnossa.
Pitkän koeajolenkin kyllä vetäisin ja antaisin jonkun vastaavilla ajelleen kokeilla miltä moottori tuntuu ja kuulostaa.
Nii joo, noista huolloista. Jakohihna ym. vaihdetaan 90tkm:n välein, joten jos peruskoulumatematiikan mukaan on kaikki tehty aikaisemmissa huolloissa kuten pitää, niin hihna vaihto on nyt, jollei jo ole vaihdettu.
Jakohihnan vaihdossa vaihdettavat osat:
- itse hihna
- kiristin
- vesipumppu
- kuningaspulttikin vissiin irroitetaan??? jos näin, niin pidettävä huolta että tilalle tulee uusi ja että se kanssa kiristetään!
Myös moniurahihna kannattaa tuon verran ajetussa vaihtaa jo, ellei ole koskaan vaihdettu. Myös moniurahihnan kiristin kannattaa tsekata ja mahdollisesti vaihtaa.
Ja ilmastointihan tuossa taitaa myös olla, sen hihna vaihtoon myös.
Jakohihnan vaihdossa vaihdettavat osat:
- itse hihna
- kiristin
- vesipumppu
- kuningaspulttikin vissiin irroitetaan??? jos näin, niin pidettävä huolta että tilalle tulee uusi ja että se kanssa kiristetään!
Myös moniurahihna kannattaa tuon verran ajetussa vaihtaa jo, ellei ole koskaan vaihdettu. Myös moniurahihnan kiristin kannattaa tsekata ja mahdollisesti vaihtaa.
Ja ilmastointihan tuossa taitaa myös olla, sen hihna vaihtoon myös.
Miten mulla ois semmonen kuva, et AFN'ssä vesipumppu ois jakanu hihnansa mm. laturin kanssa.. En muista varmaksi sanoa. Voin tsekata, kun pääsen kotiin.
Ja asiaan. Korin jne luulis olevan noin tuoreessa ok kunnossa. Noilla kilimotreillä alkaa löytyä autosta kuin autosta kuluneita osia. Kuningas kysymys kuuluukin, kuinka kallista osaa joutuu vaihtamaan. Mitähän kaikkea sille on jo tehty?
Toi lienee pumppusuutinkone. Jos olen oikein ymmärtänyt, niitä suuttimia saa vaihdella aika ajoin..
Sitä paitsi, näissä vehkeissä paljon ajettu taitaa olla >350 tkm.. ;)
Ja asiaan. Korin jne luulis olevan noin tuoreessa ok kunnossa. Noilla kilimotreillä alkaa löytyä autosta kuin autosta kuluneita osia. Kuningas kysymys kuuluukin, kuinka kallista osaa joutuu vaihtamaan. Mitähän kaikkea sille on jo tehty?
Toi lienee pumppusuutinkone. Jos olen oikein ymmärtänyt, niitä suuttimia saa vaihdella aika ajoin..
Sitä paitsi, näissä vehkeissä paljon ajettu taitaa olla >350 tkm.. ;)
Miten mulla ois semmonen kuva, et AFN'ssä vesipumppu ois jakanu hihnansa mm. laturin kanssa
Näin juuri, sitähän me tässä just että moniurahihna sitä pyörittää ;)
Eli moniurahihna pyörittää vesipumppua, laturia, ohjaustehostinta ja viskoa.
Siksi minä tässä tarjoilen vesipumpun vaihtoa jakohihna vaihdon yhteydessä, että siinä se on helppo tehdä kun keula on huoltoasennossa ja kaikki hihnat kuitenkin pois tieltä.
Vesipumppu on niin pieni investointi siihen nähden mitä vahinkoa sen laukeaminen sitten saattaa aiheuttaa.
Kone on micon mainitsema AVB, lastua kyllä kaipaa. Koriltaan auto hyvässä kunnosssa, yksi omistaja ja edustajana ajanut pitempää matkaa. Man. ilmastointi ja cruise löytyy, sisältä muutenkin erittäin siisti. Isompaa huoltoa ei ole tehty, ent. omistaja kertoi sen maksavan lähemmäs tonnin, kallista?, Laakkosella ilmeisesti on. Alustaa joutuis päivittämään heti, tuntuu kuin sohvalla ajaisi, samoiten vannetta ja.....siitähän se mopo taas karkaisi käsistä :). Kiitos jo monista vastauksista, homma alkaa valkenemaan pikkuhiljaa. Postatkaa toki lisää kokemuksia ja faktaa.
Oma Passattinikin tuntuu hieman "lötköltä", pistin sen suuren ajomäärän piikkiin. Kävin nyt heittämässä firman 2004 96kW manuaali variantilla hesan keikan ja se oli vielä lötkömpi kuin tuo omani. Omalla ajettu 340tkm ja firman Passatilla 42tkm.. Eli kyseessä ei ole huono alusta vaan auton ominaisuus. Ei tuo omani tunnu mitenkään huonolta, vaan erilaiselta kuin tuo harrastepeli jossa on laskettu ja jämäköitetty alusta. Passat on itseasiassa erittäin miellyttävä ajaa.
Itse vilkaisisin nokan ja nostajien kunnon vaikka tuo ajomääräsi ei nokkavikaa enteilisikään. Helppo homma ja kunnolla tehtynä takaa se ettei heti tartte alkaa nokkaremppaa sorvaamaan.
Haynesin manuaali suosittaa pumppusuutinten vaihtoa 160tkm välein. Tuntuu aika huvittavalta. Omassani lienee alkuperäiset suuttimet. Ehkäpä ei niiden lojahdettua tunnu enää niin huvittavalta. Laakkosella pyytävät luokkaa 500 euroa/zipale..Kokonaisen uuden kannen nokkineen, venoineen, suuttimineen, siis kaikkineen saa 2200 euroon..
Onneksi ne kuitenkin on itse vaihdettavissa.
Ja kysymykseen kannattaako ostaa. Miksi ei, jos on järkevänhintainen. Uusi se ei ole, joten kuitenkin kannattaa varautua jonkin asteisiin korjauksiin joita takuu ei korvaa ( jos ostat liikkeestä niin sitten turvallisempaa 6kk "takuun" vuoksi ).
Itse vilkaisisin nokan ja nostajien kunnon vaikka tuo ajomääräsi ei nokkavikaa enteilisikään. Helppo homma ja kunnolla tehtynä takaa se ettei heti tartte alkaa nokkaremppaa sorvaamaan.
Haynesin manuaali suosittaa pumppusuutinten vaihtoa 160tkm välein. Tuntuu aika huvittavalta. Omassani lienee alkuperäiset suuttimet. Ehkäpä ei niiden lojahdettua tunnu enää niin huvittavalta. Laakkosella pyytävät luokkaa 500 euroa/zipale..Kokonaisen uuden kannen nokkineen, venoineen, suuttimineen, siis kaikkineen saa 2200 euroon..
Onneksi ne kuitenkin on itse vaihdettavissa.
Ja kysymykseen kannattaako ostaa. Miksi ei, jos on järkevänhintainen. Uusi se ei ole, joten kuitenkin kannattaa varautua jonkin asteisiin korjauksiin joita takuu ei korvaa ( jos ostat liikkeestä niin sitten turvallisempaa 6kk "takuun" vuoksi ).
Tuosta sisäänajetti haun mukainen dieseli.
Tuossa juuri itse hierustin liikkeessä kauppaa -02 (avb) farkku 3bg:stä. ajettu 218 tkm, huollot tehty, mánuaali ac ja ei cruisea. Hapanta ei missään, kaikkea pientä palikkaa pitäisi uusia (helmamuoveja, mikrokytkintä, sisävaloja...) hintaa olisi 14580,- alusta tuntui jostain syystä jämäkämmältä kuin omassa vaikka molemmat comfortlinejä. Renkaat olis cilestonet, joten serkkulikalle pitäisi löytää ensi kesäksi alupallerot ja isompaa renkaskokoa.
Paljon ajettu diesel....
Tepi: lukisitko yksityiset viestisi :)
Saat koe-ajoon TDI-vekottimen kun olemme samassa kaupungissa.
Jos siitä olisi sinulle apua diesel-käyttöiseen autoon siirtymisessä...
Saat koe-ajoon TDI-vekottimen kun olemme samassa kaupungissa.
Jos siitä olisi sinulle apua diesel-käyttöiseen autoon siirtymisessä...
Topic olisi sama joten sopinee jos sovelletaan ketjua eikä aloiteta uutta? Jos ei passaa viestini saa minun puolestani editoida pois.
Eli oma tilanteeni on samantyyppinen. Alla on 1.8 20V -99 Octavia bensatekniikalla. Ajomäärät on kasvaneet ja näin ollen diesel olisi taloudellisempi peli. Paikallisessa Skoda liikkeessä olisi 246tkm ajettu 81kW 1.9TDI HB Octavia. Käsittääkseni nuo kilometrit sinänsä eivät ole kuolemaksi?
Myyjän mukaan auto on ollut yhdellä omistajalla koko ikänsä (vm 02) ja siihen löytyy täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Longlife järjestelmä mutta omistaja on ajanut normaaleilla öljyillä 15tkm vaihtovälein.
En ole vielä ehtinyt käydä autoa katsomassa. Juuri saapunut ja on vasta siistittävänä. Mitä tuosta kannattaisi katsoa ja syynätä lopummalla viikkoa?
Entä millainen moottori tuo 81kW käytännössä on? Verrattuna esimerkiksi tuohon 1.8 20V vapariin johon olen sinänsä ollut ihan tyytyväinen vaikka hieman laiska onkin.
Juuri täällä diesel power puolella on saanut lueskella näidenkin tekniikoiden laittamisista. Onko 246tkm jo liian paljon ajettu vai voisiko tuota vielä piristellä? Ja jos, millainen piristys olisi järkevä ottaen huomioon että kyseessä olisi käyttöauto ja tarkoitus pitää ajot aika taloudellisina. Käsittääkseni pelkkä laadukas lastu ei ainakaan nosta merkittävästi kulutusta? No riippuu varmasti ainakin ajotyylistä.
Entä tuommoiset 150PD ahdin + lastu + Race suuttimet = 170hv/350nm viritykset, järkevää käyttöautoon? Alkaisi ainakin olla mallia maksimi jos järkikustannuksia ajattelee. Vai miten lie?
Tulipa sekava viesti. Jospa siitä jotain tolkkua saisi. :P
Eli oma tilanteeni on samantyyppinen. Alla on 1.8 20V -99 Octavia bensatekniikalla. Ajomäärät on kasvaneet ja näin ollen diesel olisi taloudellisempi peli. Paikallisessa Skoda liikkeessä olisi 246tkm ajettu 81kW 1.9TDI HB Octavia. Käsittääkseni nuo kilometrit sinänsä eivät ole kuolemaksi?
Myyjän mukaan auto on ollut yhdellä omistajalla koko ikänsä (vm 02) ja siihen löytyy täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Longlife järjestelmä mutta omistaja on ajanut normaaleilla öljyillä 15tkm vaihtovälein.
En ole vielä ehtinyt käydä autoa katsomassa. Juuri saapunut ja on vasta siistittävänä. Mitä tuosta kannattaisi katsoa ja syynätä lopummalla viikkoa?
Entä millainen moottori tuo 81kW käytännössä on? Verrattuna esimerkiksi tuohon 1.8 20V vapariin johon olen sinänsä ollut ihan tyytyväinen vaikka hieman laiska onkin.
Juuri täällä diesel power puolella on saanut lueskella näidenkin tekniikoiden laittamisista. Onko 246tkm jo liian paljon ajettu vai voisiko tuota vielä piristellä? Ja jos, millainen piristys olisi järkevä ottaen huomioon että kyseessä olisi käyttöauto ja tarkoitus pitää ajot aika taloudellisina. Käsittääkseni pelkkä laadukas lastu ei ainakaan nosta merkittävästi kulutusta? No riippuu varmasti ainakin ajotyylistä.
Entä tuommoiset 150PD ahdin + lastu + Race suuttimet = 170hv/350nm viritykset, järkevää käyttöautoon? Alkaisi ainakin olla mallia maksimi jos järkikustannuksia ajattelee. Vai miten lie?
Tulipa sekava viesti. Jospa siitä jotain tolkkua saisi. :P
270 tkm kohdalla jakopää kolmannen kerran, voipi koittaa tinkiä hintaan mukaan/alennusta mikäli ei ite tee. Ei ole vielä liikaa ajettu, mutta kannattaa aina kuiten muistaa et uusi se ei ole. Alustassa, anturipuolella yms. vikaa tulee vastaan josta ei kestä hermostua. Jos pinna palaa pienimmästäkin natinasta tai kolinasta niin kantsii vaihtaa uuteen - ja sit tapella takuiden kanssa :-)
Lastulla ite lähtisin kirimään, jos pirteemmäksi haluaa. Omaan en ole tehnyt muuta (vaikka suunnitelmia oli kovastikin) kuin putsannut imusarjan. Tuntuu noita pikavoittoja saavan tuollakin...
Lastulla ite lähtisin kirimään, jos pirteemmäksi haluaa. Omaan en ole tehnyt muuta (vaikka suunnitelmia oli kovastikin) kuin putsannut imusarjan. Tuntuu noita pikavoittoja saavan tuollakin...
Jos piristelemään ryhtyy niin varsin äkkiä tulee ilmeisesti kytkimen rajat vastaan. Kyllähän tuolla vielä ajaa, ei ne kilometrit ihan äkkiä autoa tapa.
Kannattaa kokeilla miltä tuntuu ja minkänäköistä sieltä putkesta tulee ulos kun kenkii (jos usvaa pukkaa niin ei enää ihan niin vakio tai sitten jotain vialla).
15tkm vaihtoväli öljyillä ei ole minusta mitään muuta kuin positiivista (tosin longlife-ongelmat kasaantuneet tuolle 1.8 bensaturbolle) - omalla golfilla sama homma eli longlife mahdollinen vaan ei ikinä käytetty.
Kannattaa kokeilla miltä tuntuu ja minkänäköistä sieltä putkesta tulee ulos kun kenkii (jos usvaa pukkaa niin ei enää ihan niin vakio tai sitten jotain vialla).
15tkm vaihtoväli öljyillä ei ole minusta mitään muuta kuin positiivista (tosin longlife-ongelmat kasaantuneet tuolle 1.8 bensaturbolle) - omalla golfilla sama homma eli longlife mahdollinen vaan ei ikinä käytetty.
Tuossa on liikkeen mukaan 120tkm välein hihnanvaihto eli siihen on ihan hiljattain se toisen kerran tehty. Uuttahan siitä ei saa tekemälläkään mutta jotain kompromissia on tehtävä jos dieseliin on vaihtamassa. 3v uudempi kuin nykyinen ja kilometrejä on sitten vajaa 100tkm enemmän ja silti saa maksaa väliä. Diesel tekniikat maksaa ja pitää hintansa. Kai syystäkin.
Miten Passat(?) muuttui lastulla? Entä miten kävi kulutuksen? Käsittääkseni rapiat 300nm ja 140hv luokkaa tuosta saisi pelkän lastun kanssa. Lieneekö tuossa Octavissa olevassa 110hv versiossa muuttuvasiipinen vai kiinteäsiipinen ahdin? Miten laajalla kierrosalueella tuo jaksaa vedellä? 1800-4000rpm vai jaksaako ylemmäskin?
Kohtuullisen hyvin varusteltu olisi tuo malli. Ilmastointi, vakionopeudensäädin sun muuta. Mitä tuota nyt tarvitsee. Ilmastointia tuohon omaan nyt on lähinnä kaipaillut, varsinkin viime kesänä.
Liikkeen mukaan kilometrit ei tunnu tuossa autossa missään. Hyvin huollettu ja pidempää matkaa ajettu. Yhdellä omistajalla ollut. No tuo nyt on autokaupan propagandaa. Tottakai auto pitää syynätä läpi, koeajaa ja tutkailla alustat sun muut. 246tkm hiekkatiellä on jo paljon. :)
Miten Passat(?) muuttui lastulla? Entä miten kävi kulutuksen? Käsittääkseni rapiat 300nm ja 140hv luokkaa tuosta saisi pelkän lastun kanssa. Lieneekö tuossa Octavissa olevassa 110hv versiossa muuttuvasiipinen vai kiinteäsiipinen ahdin? Miten laajalla kierrosalueella tuo jaksaa vedellä? 1800-4000rpm vai jaksaako ylemmäskin?
Kohtuullisen hyvin varusteltu olisi tuo malli. Ilmastointi, vakionopeudensäädin sun muuta. Mitä tuota nyt tarvitsee. Ilmastointia tuohon omaan nyt on lähinnä kaipaillut, varsinkin viime kesänä.
Liikkeen mukaan kilometrit ei tunnu tuossa autossa missään. Hyvin huollettu ja pidempää matkaa ajettu. Yhdellä omistajalla ollut. No tuo nyt on autokaupan propagandaa. Tottakai auto pitää syynätä läpi, koeajaa ja tutkailla alustat sun muut. 246tkm hiekkatiellä on jo paljon. :)
Moottori on pomminvarmasti kunnossa jos on tosiaan vaihdettu öljyt 15tkm välein, sekä muutenkin huollettu ajallaan (suodattimet ym.).
Kilometrit ei välttämättä tosiaan tunnu missään mutta kyllähän siellä alusta puolella alkaa olemaan jo osaa mikä voi olla vaihtokunnossa.
Mutta kuten todettua, minä en olisi moottorista huolissani mikäli kaikki asiat on tehty ajallaan kuten pitää. Toki se auto kannatta tutkia, en minä sillä ;)
Kilometrit ei välttämättä tosiaan tunnu missään mutta kyllähän siellä alusta puolella alkaa olemaan jo osaa mikä voi olla vaihtokunnossa.
Mutta kuten todettua, minä en olisi moottorista huolissani mikäli kaikki asiat on tehty ajallaan kuten pitää. Toki se auto kannatta tutkia, en minä sillä ;)
Miten lie tuon verran ajetussa ahdin, eikös se jossain vaiheessa anna periksi ja vaihdata?
Kulutusosaa nyt menee. Sen tietää ja siihen on syytä varautua. 246tkm alkaa olla sen verran että jarrut pitäisi kohta laittaa jos ei ole jo laitettu, iskarit voi alkaa lähiaikoina reistailla ja vaikka noissa ei tietääkseni ole esim Passatin tyyliin mitään tyyppivikaa nivelissä sun muissa tottakai niitäkin joutuu välillä vaihtaa. Ja kohti miljoonaa mennessä vesipumppua, starttia ym apulaitteita varmasti menee.
Tuommoisesta reilummasta laittamisesta tuli mieleen miten paljon muutoksia pitää muutoskatsastaa?
Tältä palstalta lukenut mm isomman välijäähdyttimen muutoskatsastamisesta joka vaatisi sitten vaikka millaista dyno- ja päästömittausta sun muuta. Noissa kai jonkunlainen välijäähy on jo mutta miten paljon noita isompia katsastusmiehet sitten katsoo läpi sormien? Noita ns tuning vermeissä kuitenkin on ihan reilusti eikä niitä ole mihinkään peitelty vaan päinvastoin. Suuttimia ja ahtimia tuskin alkavat tutkimaan ja taitaa noissa sen verran ahdas se konehuone olla ettei noita sieltä niin helposti edes huomaa.
Potentiaalisen valvonnan alaisena lähestykäämme asiaa teoreettisesta näkökulmasta. :)
Kulutusosaa nyt menee. Sen tietää ja siihen on syytä varautua. 246tkm alkaa olla sen verran että jarrut pitäisi kohta laittaa jos ei ole jo laitettu, iskarit voi alkaa lähiaikoina reistailla ja vaikka noissa ei tietääkseni ole esim Passatin tyyliin mitään tyyppivikaa nivelissä sun muissa tottakai niitäkin joutuu välillä vaihtaa. Ja kohti miljoonaa mennessä vesipumppua, starttia ym apulaitteita varmasti menee.
Tuommoisesta reilummasta laittamisesta tuli mieleen miten paljon muutoksia pitää muutoskatsastaa?
Tältä palstalta lukenut mm isomman välijäähdyttimen muutoskatsastamisesta joka vaatisi sitten vaikka millaista dyno- ja päästömittausta sun muuta. Noissa kai jonkunlainen välijäähy on jo mutta miten paljon noita isompia katsastusmiehet sitten katsoo läpi sormien? Noita ns tuning vermeissä kuitenkin on ihan reilusti eikä niitä ole mihinkään peitelty vaan päinvastoin. Suuttimia ja ahtimia tuskin alkavat tutkimaan ja taitaa noissa sen verran ahdas se konehuone olla ettei noita sieltä niin helposti edes huomaa.
Potentiaalisen valvonnan alaisena lähestykäämme asiaa teoreettisesta näkökulmasta. :)
eikös siinä ole myös asr, eli ns. sutimisenesto. Kuin myös eds, minusta tarpeettomia. Esp:llä tekee sentään jotain, mutta ei noilla.
Ahtimen voi huoltaa, samalla voi päivittää sen kompurapuolen suuremmaksi, vastaamaan 130hp mallin ahdinta.
Vp. alkaa sitten raceilla jo jyrisemään, että ota se huomioon jos meinaat suuttimia uusia.. ja kera suuremman ahtimen, pahemmin. Ohjelmoinnilla saa jotenkuten senkin kuriin, tai kytkimen ja vp:n uusimisella.
Ahtimen voi huoltaa, samalla voi päivittää sen kompurapuolen suuremmaksi, vastaamaan 130hp mallin ahdinta.
Vp. alkaa sitten raceilla jo jyrisemään, että ota se huomioon jos meinaat suuttimia uusia.. ja kera suuremman ahtimen, pahemmin. Ohjelmoinnilla saa jotenkuten senkin kuriin, tai kytkimen ja vp:n uusimisella.
On pärjätty ennen ja pärjään myöhemminkin. Järjen ja kytkimen kanssa aina pääsee liikkeelle. Transussa on "hauska" ominaisuus (tai onko ominaisuus) et ajettaessa mutkaan jossa on sohjoa/lunta urien välissä ja ajettaessa siihen sohjoon/lumeen niin auto luulee et nyt se perkeleen rengas lyö tyhjää tarkotuksetta. Siitä hyvästä auto tekee jotain (leikkaa tehot tms), mut joka tapauksessa meno hyytyy ja perse haluaa lähteä välittömästi kohti ulkokurvia. Pari kertaa saanut tehdä ihan vastaohjauksen asian kanssa. ilman luistonestoa rengas vaan lyö tyhjää mut ylimääräisiä kädenliikkeitä sen takia ei tarvi tehdä.
Olen tuota EDS pitänyt ihan käyttökelpoisena kapistuksena talvikelissä. Se kuitenkin tekee autosta kaksivetoisen yksivetoisen sijaan. Eli molempien renkaiden pitää sutia ennenkuin auto jää paikalleen. Ilman tuota riittää kun toinen sutii.
VP lienee järkevintä päivittää kytkimen kanssa samalla jos laittelu on edelleen mielessä? Mikä liene syy noille kaksoismassa vauhtipyörille? Kai niissä joku hienous on miksi ne on sinne pistetty?
VP lienee järkevintä päivittää kytkimen kanssa samalla jos laittelu on edelleen mielessä? Mikä liene syy noille kaksoismassa vauhtipyörille? Kai niissä joku hienous on miksi ne on sinne pistetty?
GT 15/20 hybridi maksaa fin-turbolla muistaakseni 700€ omaan puhaltimeen tehtynä. PSI-Powerbox taitaa olla uutena siinä 550€ luokkaa, käytettyjäkin näkyy myynnissä aika ajoin.
Ei ne Racet välttämättä aiheuta ravistusta. On tainnut olla kokolailla yksilöllistä. Mulla oli sellanen kuva, et Racet ois ollu halvemmat, kuin esim PSI'n boxi ja tehoja niillä saa lisää jotakuinkin tuplasti boxiion verrattuna. Korjatkaa, kellä on faktaa.
Ei ne Racet välttämättä aiheuta ravistusta. On tainnut olla kokolailla yksilöllistä. Mulla oli sellanen kuva, et Racet ois ollu halvemmat, kuin esim PSI'n boxi ja tehoja niillä saa lisää jotakuinkin tuplasti boxiion verrattuna. Korjatkaa, kellä on faktaa.
Eikös joku ole kaupitellut uusia PSI:n bokseja myyntipuolella 190e:n hintaan.
Edit: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=psi
Edit: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=psi
Eli laitetaas tähän topicciin kun kysymyksen aihe sattus otsikkoon.
Joten nyt ois ostopäätös kallistumassa -00 Seat Toledoon 110hv jolla on rullattu 230tkm..mutta siihen on n. 30tkm sitten vaihdettu uusi nokkaakseli, entinen oli katkennut kun joku hydrauli nostin tms. oli irronnut ja tippunut nokka-akselin päälle.
Samalla autoon oli tehty perus kunnostus yläkertaan (Kannen oikaisu, puhdistus yms.) Eli voinko odottaa autolta "luotettavia" kilometrejä??
Joten nyt ois ostopäätös kallistumassa -00 Seat Toledoon 110hv jolla on rullattu 230tkm..mutta siihen on n. 30tkm sitten vaihdettu uusi nokkaakseli, entinen oli katkennut kun joku hydrauli nostin tms. oli irronnut ja tippunut nokka-akselin päälle.
Samalla autoon oli tehty perus kunnostus yläkertaan (Kannen oikaisu, puhdistus yms.) Eli voinko odottaa autolta "luotettavia" kilometrejä??
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa