Jetan alustojen ja jarrujen erot?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Jetan alustojen ja jarrujen erot?
Elikkä mikä on kaikken tehokkain tuotannossa ollut Jetta II? Ajattelin vaan, että jos 1,6d Jettaa rupeaa virittämään, niin mihin autoon verrata alustaltaan. Ja mitäs alusta osia joutuu vaihtamaan, että tuo 1,6d vastaa sitä tehokkainta versiota? Kiitos vastauksista!
Viimeksi muokannut PabloNeruda, 4.12.2006 11:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
Varmistelen tässä vielä kaverilta, mutta AINAKIN 16v-motti ja sähköt löytyy.(moottorista olemassa dynopaprukin on 138hv pyöräteho)
edit: Tarkistettu: moottori(KR) puuttuu startti ja kytkin, kaikki sähköt on(johdot,viikset,mittari ajotietokoneella), etukelkka(tehostettu ohjaus)täydellinen pl.alatukivarsi 1kpl, taka-akseli vakaajalla ja jarruilla kuormaventtiili puuttuu, polttoainelaitteet(K-Jet) ja polttoainesäiliö
vm. jotain '86 mittarilukema.240tkm Sijainti Joensuun liepeillä.
Lisätietoja tarvittaessa. YV tai maili
Nyt vaan tarjouksia peliin!
edit: Tarkistettu: moottori(KR) puuttuu startti ja kytkin, kaikki sähköt on(johdot,viikset,mittari ajotietokoneella), etukelkka(tehostettu ohjaus)täydellinen pl.alatukivarsi 1kpl, taka-akseli vakaajalla ja jarruilla kuormaventtiili puuttuu, polttoainelaitteet(K-Jet) ja polttoainesäiliö
vm. jotain '86 mittarilukema.240tkm Sijainti Joensuun liepeillä.
Lisätietoja tarvittaessa. YV tai maili
Nyt vaan tarjouksia peliin!
Viimeksi muokannut Golffimake, 11.12.2006 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Eli tuo 1,6d on 41kw. No yhtenä vaihtoehtona olen pitänyt 1,9td:n laittamista tuohon Jettaan (eli AAZ). Sehän on 55kw. No itseltäni löytyy 1,6td:n alustan romppeet ja se on siis 51kw, eli tuokaan ei vielä riitä tuolle AAZ:lle.
Mutta mitenkäs tämä 1,6td ic (59kw)? Onko sen alustassa eroja tuohon 1,6td koneiseen Jettaan? Ajattelin vaan, että jos on samat alustan värkit, niin vois silloin laittaa tuon 1,6td:n osat, niin silloinhan tuo alusta vastais tuon AAZ:n tehoja ja sais katsastettua.
Mutta mitenkäs tämä 1,6td ic (59kw)? Onko sen alustassa eroja tuohon 1,6td koneiseen Jettaan? Ajattelin vaan, että jos on samat alustan värkit, niin vois silloin laittaa tuon 1,6td:n osat, niin silloinhan tuo alusta vastais tuon AAZ:n tehoja ja sais katsastettua.
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Siis jos osaan tulkita tuota taulukkoa oikein, niin tuossa 1,6d:ssä on 10mm paksut levyt edessä ja ne joutuu vaihtamaan 12mm, jos haluaa alustan vastaamaan 1,8 bensaa.
Mitenkäs jarrutehostin ja takajarrut taitaa taulukon mukaan olla samat. Sitten pitää lisätä kallistuksen vakain eteen ja jarruvoiman säädin. Muutako ei tarvi?
Mutta eikös noissa oo eroa sen verran, että td:ssä on takajarrusylinterin halkaisija 17,46 ja 1,8:ssa 14,29 sekä jarrutehostimen pääsylinteri 9" ja 7".
Tästä vaan ajattelin, että noitahan ei sitten tarvi vaihtaa noihin td:n omiin, koska 1,6d:ssä on nuo samat kuin 1,8:ssa.
Mitenkäs jarrutehostin ja takajarrut taitaa taulukon mukaan olla samat. Sitten pitää lisätä kallistuksen vakain eteen ja jarruvoiman säädin. Muutako ei tarvi?
Se muuten on sillai kun oma golfini(7/87) oli alunperin 41kW 1,6D ja tein siitä sitten 1,6TD:n niin turbon alustan palikat ovat jousia lukuunottamatta samat kuin kaasutin 1,8(66kW).
Mutta eikös noissa oo eroa sen verran, että td:ssä on takajarrusylinterin halkaisija 17,46 ja 1,8:ssa 14,29 sekä jarrutehostimen pääsylinteri 9" ja 7".
Tästä vaan ajattelin, että noitahan ei sitten tarvi vaihtaa noihin td:n omiin, koska 1,6d:ssä on nuo samat kuin 1,8:ssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa