Elikkä tollanen auto on vasta tulossa muutaman viikon päästä, mutta koeajon perusteellakin tuli jo todettua että tehoa tarvii saada lisää... Eli kyseessä on toi kaikki tehottomin malli (63 kw), ja siihen on tyydyttävä kun tehokkaampi olis ollu liian kallis nykyiseen budjettiin..
Mitä tolle koneelle kannattanee tehdä, riittääkö pelkkä uudelleen ohjelmointi ja missä se kannattaa sitten teettää (yhteystietoja yms.), vai onko siihen muuta järkevä edes tehdä? Minkälaisia tehoja on odotettavissa?
Se on kummiskin tiedossa että kilpuria tuosta ei saa, mutta jos edes vähän lisää ajomukavuutta saisi...
T5 1,9 tdi tehoa lisää?
Valvoja: ffp jäsenet
Ei sille mitään kannata tehdä, kun on kerran uusi.. tai palautat kauppaan ja pyydän pankinsedältä apua 174hp:n hankkimiseen.
Mutta jos kuitenkin tälle tielle lähdet niin saa siihen yli 200 hummaa jos on tarvis..
1.9 TDI 150hp TS Leonin tai golffin ahdin eli GT1749VB.Sitten kunnon suutinkärjet. Tarvittaessa avaimet käteen, multakin löytyy orkkis vw:n nippelit joilla on bolt-on.
Tuossahan on sama cooleri kuin isommissakin.. tämän voi tarkistaa vw:n varaosatiskiltä.
Sitten vasta ohjelma ja kytkin. Vakioahdin on aivan liian pieni koppiautoon saati sitten jos sen ohjelmoi uudestaan.
Mutta jos kuitenkin tälle tielle lähdet niin saa siihen yli 200 hummaa jos on tarvis..
1.9 TDI 150hp TS Leonin tai golffin ahdin eli GT1749VB.Sitten kunnon suutinkärjet. Tarvittaessa avaimet käteen, multakin löytyy orkkis vw:n nippelit joilla on bolt-on.
Tuossahan on sama cooleri kuin isommissakin.. tämän voi tarkistaa vw:n varaosatiskiltä.
Sitten vasta ohjelma ja kytkin. Vakioahdin on aivan liian pieni koppiautoon saati sitten jos sen ohjelmoi uudestaan.
T5 1,9 tdi tehoa lisää
Niin kylhän se 174 heppanen kovasti olis houkuttanut, mutta kuitenkin tuolla noin 15 tonnilla tekee esim. talon rakennuksessa jo ihmeitä...
Paljonkohan suunnilleen noihin ahtimen ja suuttimien vaihtoon sitten saa uppoamaan rahaa? Ja minkälaisia tehoja tollasilla muutoksilla saapi odotella, ja kuinka sitten kärsii auton luotettavuus? Kestääkö tuossa menossa enää kytkin ja akselit yms?
Paljonkohan suunnilleen noihin ahtimen ja suuttimien vaihtoon sitten saa uppoamaan rahaa? Ja minkälaisia tehoja tollasilla muutoksilla saapi odotella, ja kuinka sitten kärsii auton luotettavuus? Kestääkö tuossa menossa enää kytkin ja akselit yms?
Akselit kestää, kytkimen kesto on kuskin päästä kiinni.
Voimaa tulee luotettavasti noilla palikoilla ~140hp ja 350nm ilman ohjelmaa, mutta sitten kestää ohjelmoida ja silloin pukkaa sen ~190hp ja 400nm.
Perusmoottori kestää sen +200hp riippuen tietysti käytöstä ja jonkun kympin lisää kun vaihtaa pultit laakeripukkeihin ja veiveihin.
Voimaa tulee luotettavasti noilla palikoilla ~140hp ja 350nm ilman ohjelmaa, mutta sitten kestää ohjelmoida ja silloin pukkaa sen ~190hp ja 400nm.
Perusmoottori kestää sen +200hp riippuen tietysti käytöstä ja jonkun kympin lisää kun vaihtaa pultit laakeripukkeihin ja veiveihin.
Kustannusarviota...
Elikkä montako tuhatlappusta nyt sitten tarvis säästää että keväällä vois tollaset palikat koneeseen vaihtaa/vaihdattaa? Kait sitä nyt suunnilleen jotain osaa sanoa? Näyttää noista ohjelmoinneistakin haluttavan lähemmäs tonnia parhaimmillaan, jotkut jopa ylitse...
T5-Porteriin lisää voimaa
Onko kukaan tota uutta portteria viritellyt suuremmin, nimenomaan toi kaikki tehottomin malli 1,9 koneella? Lähinnä kiinnostais mitä sille nyt jo kannattais tehä, vai alanko suunnittelemaan uutta autoa kun tolla jo melkee 50 tonnia on ajettu (uusi ei sitten olis transportteri!!)...
lastu ja takuu
on kai noita jotkut uskaltaneet lastuttaa, mutta sulla taitaa olla hiukkassuodatin uudessa dieselissa. Autobildin testin mukaan, lastu on hiukkassuodattimen surma. Turbon lämpötilat nousee jopa 950C. Takuu taitaa loppua lastuttamalla. Vector tuning lupaa 103 hp niiden lastulla.
Lainaus AB
Lainaus AB nr15 11.8.2006:
"Testi tehty VW labrassa, Moottorina Golf 2.0 TDI
testatut lastut:
B&B
H&P
Koch
KW-System
MTM
SJK
SKN
Wetterauer
Hiukkaspäästöt jopa 205% kun vakio koneessa 100%
Lastuviritys saa hiukkassuodattimen palamaan kontrolloimattomasti ja yli 1000C lämpötilassa suodatin palaa. B&B ja Wetterauer ovat nostaneet turbon pyörimisnopeutta 220000:sta 250000 kierroksen ja näissä turbon lämpötila on kasvanut vakion 820C:sta 950C asteeseen."
Näin testasi Autobild Volkkarin kanssa.
"Testi tehty VW labrassa, Moottorina Golf 2.0 TDI
testatut lastut:
B&B
H&P
Koch
KW-System
MTM
SJK
SKN
Wetterauer
Hiukkaspäästöt jopa 205% kun vakio koneessa 100%
Lastuviritys saa hiukkassuodattimen palamaan kontrolloimattomasti ja yli 1000C lämpötilassa suodatin palaa. B&B ja Wetterauer ovat nostaneet turbon pyörimisnopeutta 220000:sta 250000 kierroksen ja näissä turbon lämpötila on kasvanut vakion 820C:sta 950C asteeseen."
Näin testasi Autobild Volkkarin kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa