Kovasti silmä iskeny Audi A6:een ja siitä hieman kyselisin ku täälläki joitain "ammattilaisia" heiluu niin että mitä noissa on ollu vikana?
Toiveessa on 97-00 vuosimallinen, Dieseli ja moottorina 1.9 TDi 81kw sekä manuaalivaihteistolla.
Vaihtoehdoista on karsittu pois tuo "tikittävä aikapommi"- diisseli.
Ja korimallina sedan, tai kuten maailmalla ilmoittaavat "limousine".
Ajomäärä siinä parisataa ajettuna (allekkin jos löyty hyvä) ja mahdollisimman hyvillä varusteilla tottakai.
Automaatti-ilmastointia nuissa hyvin pitkälti kaikissa onkin tarjolla ja muuta sellasta sähkö "vakio" varustetta, mutta harvemmin tarjolla sport-penkeillä.
Mutta itse asiaan, eli mitä ominaisuusvikoja havaittu tai muuta enemmän ja vähemmän päänvaivaa aiheuttavaa?
Samanlaisia vikoja etupään ratkaisuissa taidettu havaita kuten on saman ikäisessä passatissakin, näin olen kuullut, pitääkö paikkaansa?
Moottorihan nyt taitaa olla yhtä varma kuten jo aiemmin on jo todettu eli kestää ihan hyvin.
Mites vaihteisto?
Onko Audikin kylmä talvella, eli eikö riitä lämpöä kajuuttaan?
Kertokaa ihan rohkeasti, en kai minä suutu.. =)
Kiitoksia etukäteen.
Harkinnassa Audi A6..
Valvoja: ffp jäsenet
Hyvä, että täälläkin järkeviäkin A6 ostajia :-).
Perskohtaiset koetut ongelmat 110 TDI & Passat:
Koppa:
-Etupääkoiran luut -->Ei liene kovin kallis korjaus tänä päivänä ja parempiakin osia on jo tarjolla
-Oven lukot eivät ole kovin kummoisia + sisävalon mikrokytkin piilotettu osuvasti lukkoon (tämänkin saa tekohengitettyä)
Muuten en ole kuullut huonoa sanottavaa tuosta kopasta.
Moottori:
-Ilmamassamittari ongelmia saattaa ilmetä, lisäksi myös turbon siiven jumittaa ajanmittaan (~200tkm)
Ei pahaan sanottavaa, olet itse rullannut moisen generaattorin kanssa ~100tkm -->Ei ongelmia ja voimaakin tarvittaessa tarjolla (lastu).
Perskohtaiset koetut ongelmat 110 TDI & Passat:
Koppa:
-Etupääkoiran luut -->Ei liene kovin kallis korjaus tänä päivänä ja parempiakin osia on jo tarjolla
-Oven lukot eivät ole kovin kummoisia + sisävalon mikrokytkin piilotettu osuvasti lukkoon (tämänkin saa tekohengitettyä)
Muuten en ole kuullut huonoa sanottavaa tuosta kopasta.
Moottori:
-Ilmamassamittari ongelmia saattaa ilmetä, lisäksi myös turbon siiven jumittaa ajanmittaan (~200tkm)
Ei pahaan sanottavaa, olet itse rullannut moisen generaattorin kanssa ~100tkm -->Ei ongelmia ja voimaakin tarvittaessa tarjolla (lastu).
Viime talvena isännän VW Passat 1.9TDi -00 siitä män ilmamassamäärämittari. Alko jotenki ihmetyttää ku käytii pesee Nesteellä pikapesus auto ja ajettii hallista ulos ja vettä tai jotain ainesta valu pihalle normaalia enemmän? (Nestettä tuli myös kuskin jalkatilaan ja tiettävästi mennyt lattiamaton alle ja haisee oudolta?) Noh lähdettii ajeleen naapurikyliä kohti ja vedot loppu autosta ihan kokonaan ja hetken päästä tulikin sitten ajotietokoneeseen tekstiä että ENGINE FAILURE tms. ja tämä moottorin vikavalo syttyi. Matkaa oli n. 1km kotia ja saimme auton menemään kotia asti siten että auto sammutettiin ja annettiin olla joku 2min kerrallaan ja sitte vaan kaasu pohjaan ja nii paljo vauhtia ku vaa uskalsi ajaa että se rullaa aina jonkumatkaa :D Tätä sammuttelua piti toistaa ainakin 6 kertaa. Ei ollut kovin mukava tunne ku yht äkkii loppuu vedot ja alkaa valot vilkkuu taulus :) Hintaa varaosalle oli muutama satku muistaakseni.
EDIT: Omassa borassani on ollut lukoissa vähän vikaa. Vänkärin oven lukon oon vaihtanu ja hintaa oli 160€. Kyllä nää audit ja volkkarit on loppujenlopuksi aika varmoja autoja.
EDIT: Omassa borassani on ollut lukoissa vähän vikaa. Vänkärin oven lukon oon vaihtanu ja hintaa oli 160€. Kyllä nää audit ja volkkarit on loppujenlopuksi aika varmoja autoja.
Tänään soittelin tuossa yhtä ulkomaan autoa ja kaveri kerto että siinä on jotain vikaa..
Sovittiin näin ku hemmolla ei ollu kielitaitoa englanniksi, niinpä löydettiin kieli jolla toimitaan (venäjä!?) ja hemmo laittaa tarinaa s-postiin..
Saaha nähä mitä vikaa sieltä paljastuu..
Liekkö ois jotain tota ilmamassamittari propleemaa, pystyykös sillä ajamaan yhtään ku se on sökö. Ilmeisesti ei? Lähteekö se ees käyntiin?
Tossa yllähän kyllä kerrotaan asiasta, menikö tuossa tapauksessa tämä kyseinen mittari ihan kaput ja uus makso sen " muutama satanen", ilmeisesti merkkihuoltamon kautta?
Sovittiin näin ku hemmolla ei ollu kielitaitoa englanniksi, niinpä löydettiin kieli jolla toimitaan (venäjä!?) ja hemmo laittaa tarinaa s-postiin..
Saaha nähä mitä vikaa sieltä paljastuu..
Liekkö ois jotain tota ilmamassamittari propleemaa, pystyykös sillä ajamaan yhtään ku se on sökö. Ilmeisesti ei? Lähteekö se ees käyntiin?
Tossa yllähän kyllä kerrotaan asiasta, menikö tuossa tapauksessa tämä kyseinen mittari ihan kaput ja uus makso sen " muutama satanen", ilmeisesti merkkihuoltamon kautta?
kyllä sillä pystyy ajaa vaikka maf olisikin sökö, tehoja uupuu vain.
Itsellä ei niin positiivisiä kokemuksia tosta 81kw moottorista. Onhan niillä moni ajanu pitkälle, moni on kuulemma levinny aikaisessakin vaiheessa ( kuten tuo omakin 240tkm kohdalla).
Muutenhan tuo on lupsakka laite ajella ja kohtuu helppo/kohtuu hintainen huoltaa itsekkin.
Itsellä ei niin positiivisiä kokemuksia tosta 81kw moottorista. Onhan niillä moni ajanu pitkälle, moni on kuulemma levinny aikaisessakin vaiheessa ( kuten tuo omakin 240tkm kohdalla).
Muutenhan tuo on lupsakka laite ajella ja kohtuu helppo/kohtuu hintainen huoltaa itsekkin.
Ite etsin ja ostin pelin juuri samoilla toiveilla 2 kk sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kuskin oven mikrokytkin meni sitten heti paskaksi mutta muuten erinomainen peli ajaa ja omistaa. Ja taloudellinen se on myös rouhealla 5 litran kulutuksella.
Niin ja ilmamassamittarin edellinen omistaja vaihdatti hieman ennen myyntiä joten tyyppiviat-tuntevaa porukkaa täällä.
************
Kertokaapa ny miten se kuskin oven mikronappi tekohengitetään kuntoon ku vituttaa tuo discovilkku-meininki autossa. Pajalla sanovat että se lukko on prässätty kasaan nii vittumaisen kivasti että pakko vaihtaa koko lukkomekanismi.
Niijoo ja jos tiedätte mistä saa niitä vaaleita takavaloja niin kiitos vaan.
Niin ja ilmamassamittarin edellinen omistaja vaihdatti hieman ennen myyntiä joten tyyppiviat-tuntevaa porukkaa täällä.
************
Kertokaapa ny miten se kuskin oven mikronappi tekohengitetään kuntoon ku vituttaa tuo discovilkku-meininki autossa. Pajalla sanovat että se lukko on prässätty kasaan nii vittumaisen kivasti että pakko vaihtaa koko lukkomekanismi.
Niijoo ja jos tiedätte mistä saa niitä vaaleita takavaloja niin kiitos vaan.
Tälläisen löysin aiheesta haulla (oma meni takuuseen ja uusi tuli tilalle, joten en voi itse antaa korjausvinkkejä).
Tuohon viimeiseen Stombe kysymykseen eli lämpöön:
Riittäähän sitä vaikka mikään sauna tuo ei ole. yli 30 asteiden pakkasilla ikkunat pysyy auki, mutta vauhtia on pidettävä (ja nokka peitettynä), jos meinaa saada lämpömittarin pysymään ylhäällä. Daftalämmitin pelastaa, mutta en näe sitä kuitenkaan miksikään pakkohankinnaksi näissä.
Siellä lukossa on 3 mikrokytkintä. Joku niistä on rikki/irti piirilevystä ja sen vuoksi vilkut ei välähdä, kun ovi menee lukkoon . Sisävaloista ei välttämättä pysty päättelemään, mikä lukoista on rikki. Vag-Comilla näkee, mikä lukko ei toimi oikein. Tuolta vähän apuja lukon irrottamiseen:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1015107
Ja tässä vielä lukon purkaminen:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461
Tuohon viimeiseen Stombe kysymykseen eli lämpöön:
Riittäähän sitä vaikka mikään sauna tuo ei ole. yli 30 asteiden pakkasilla ikkunat pysyy auki, mutta vauhtia on pidettävä (ja nokka peitettynä), jos meinaa saada lämpömittarin pysymään ylhäällä. Daftalämmitin pelastaa, mutta en näe sitä kuitenkaan miksikään pakkohankinnaksi näissä.
Edellinen Passatti meinas olla vähän viilee talvi-auto..
Mutta hei, mites on tollanen Audi sitten jos harkintaan tulisi automaatti-vaihteistolla?
Ihan normaali boksi eli ei DSG- tai muu speciaali aski vaan ihan se normaali laatikko joka noissa ton ikäisissä on...
Mitenkä on ollu niiden kestävyys?
Lisääkö kulutusta?
Mutta hei, mites on tollanen Audi sitten jos harkintaan tulisi automaatti-vaihteistolla?
Ihan normaali boksi eli ei DSG- tai muu speciaali aski vaan ihan se normaali laatikko joka noissa ton ikäisissä on...
Mitenkä on ollu niiden kestävyys?
Lisääkö kulutusta?
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa