G60 PG:n täyskaasukytkimen kunnon toteaminen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

G60 PG:n täyskaasukytkimen kunnon toteaminen?

ViestiKirjoittaja TiPu » 30.11.2006 20:03

Missäs kohtaa imusarjan lähettyvillä ao. kuvassa se kytkin/liitin mahtaa olla?

Kuva

Meinaan että naksuu kyllä kun tarpeeksi kääntää vipua jossa kaasuvaijeri, mutta riittääkö se? Jos voisi mitata että muuttuuko vastus tms. niin varmistuisi että se on kunnossa.

antti k
-
Viestit: 43
Liittynyt: 30.5.2004 20:28

ViestiKirjoittaja antti k » 30.11.2006 21:19

Tuossahan se on kaasuläpässä, mihin vaijerikin menee. Huomaa kyllä kun sormin sitä läppää kääntelee.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 30.11.2006 22:35

Ja siitä mikrokytkimestä lähtevää johtoa kun seurailee, niin vastaan tulee liitin, josta voi mitata vastuksen. Vastuksen pitäisi olla joko palttiarallaa nolla ohmia tai ihan pirusti (ääretön vastus) ohmeja riippuen kytkimen asennosta.
Itseasiassa Bentley sanois että throttle open = 0 ohm ja throttle closed = infinite resistance.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 1.12.2006 12:12

Kiitos infosta. Eli johto tulee tiukasti sidottuna etupuolella ja siellä se liitin..varmaankin kaksnapainen kun toinen maahan ja toisesta signaali.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 1.12.2006 13:47

Saattoi olla kolminapainen, kun muistelen, että samassa olisi ollut tyhjäkäyntikytkimen signaali kanssa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 16.12.2006 13:09

Mitäs funktiota tämä täyskaasu-kytkin toimittaa?

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 16.12.2006 13:18

Eli ko. kytkin kertoo Digifantille, että kaasu on täysin pohjassa. Tällöin polttoaineensyöttöä tehostetaan, niin ettei kone joudu laihalle, vaan käy mieluummin rikkaalla.

Noin ainakin itse sen olen ymmärtänyt.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 18.12.2006 19:37

Jos ahdot on heikot, niin kannattaa vaihtaa se moniurahihna, menohalut aivan eri luokkaa ja ahdot nousi koko kierrosalueella 0,2-0,3 bar ja maksimi palasi tuonne likemmäs baaria (ei Esson). Hiukan eri meininki kun tuon teki. Vanha hihna oli ajettu aika tarkkaan 30 tkm, näköjään se on liikaa, 20 olis sopiva vaihtoväli...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa