VW Transporter 2,5 TDI automatic vs. syncro

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

core
-
Viestit: 18
Liittynyt: 20.11.2006 13:48

VW Transporter 2,5 TDI automatic vs. syncro

ViestiKirjoittaja core » 25.11.2006 21:47

Aikeissa ostaa jompi kumpi; automaatti ja tai syncro 2,5 TDI T4 paku. Yritin etsiä haulla tietoa ja löysinkin jotakin, mutta jäin kaipaamaan tarkempia kokemuksia automaattilaatikolla varustetusta versiosta ja tai sitten syncrosta?
-Käsittääkseni syncroa ei ole ollut saatavilla automaattina.

Mitkä ovat näiden autojen "heikot kohdat", siis jotka käytännössä kannattaa tarkistaa?
Entä polttoaineen käytännön kulutus automaatti ja tai syncro ?
-Luonnollisesti lienevät kumpikin jonkin verran isompi kulutteisia, kuin manuaali, mutta kuinka paljon?

Kummankin käyttökokemukset siis tervetulleita! Auttakaa miestä autokuumeessa, thans`!

core
-
Viestit: 18
Liittynyt: 20.11.2006 13:48

VW Transporter 2,5 TDI automatic vs. syncro

ViestiKirjoittaja core » 26.11.2006 18:05

...Ja lisäksi vielä, että kuinka nuo otsikon mukaiset vaihtoehdot kestää? Ymmärrän, että ovat ns. tapauskohtaisia ja autot yksilöitä ja käyttäjistä kiinni, mutta toivottavasti saan näin viriteltyä keskustelua...

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 26.11.2006 20:18

Taksikuskit ainakin on mollannut tuota automaatin kestävyyttä.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 26.11.2006 20:44

eikä pelkästään taksikuskit. Ne on tosissaan aika paskoja noissa...

core
-
Viestit: 18
Liittynyt: 20.11.2006 13:48

ViestiKirjoittaja core » 27.11.2006 11:22

...Kiitoksia varoituksista. Onko muita kokemuksia? Kertokaa ihmeessä, niin saisi vähän tuo autokuume lievitystä.
Entä syncro ja sen kestävyys, "heikot kohdat", polttoaineen kulutus ym. seikat tervetulleita.

Onko olemassa jotakin vuosimalli rajaa, joissa kaikkiin tuli vakiovarusteeksi ABS-jarrut?
-Olen nähnyt joitakin 90-luvun loppupuolen autoja, jossa on jo ko. jarrut ja sitten taasen joitakin 2000-luvun yksilöitä, joissa ei olekaan ABS:ja

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.11.2006 19:23

Töissä on viimesiä T4 syncroja ja abs ei ole vakiona, koska ois vaatinu jotain luistonesto yms härpäkkeitä kanssa...

core
-
Viestit: 18
Liittynyt: 20.11.2006 13:48

ViestiKirjoittaja core » 30.11.2006 13:50

...Ja onkos tietoo kenelläkään ko. autojen polttoaineen kulutuksesta? -En nyt haluaisi mitään mahdonta "syöppöä". Pitäneekö Veijo Esson baarissa kuullut puheet paikkansa, että ko. vehkeet olisi aika tavalla runsaampi kulutteisia - siis ratkaisevasti enempi kulutteisia.
Siis mikä mahtaa olla automaatin ja syncron "kulutuslisä" tavan T4:seen verrattuna, käytännössä?
Onko omia kokemuksia, niin voisi jättää noi esson baarin jutut unholaan...
Auttakaa autokuumeessa ja yrittäkää puhua järkeä automaatti vs. syncro-kuumeeseen!

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

Syncron kulutus

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 12.4.2007 13:19

T4 Syncro 2.5 Tdi 102 hp (pitkä korimalli) vie n. 8 - 10 litraa. Matka-ajossa 100 km/h vauhdissa pääsee alle 8 litran.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa