Harkinnassa Audi A6..

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

Harkinnassa Audi A6..

ViestiKirjoittaja Stombe » 26.11.2006 12:30

Kovasti silmä iskeny Audi A6:een ja siitä hieman kyselisin ku täälläki joitain "ammattilaisia" heiluu niin että mitä noissa on ollu vikana?

Toiveessa on 97-00 vuosimallinen, Dieseli ja moottorina 1.9 TDi 81kw sekä manuaalivaihteistolla.
Vaihtoehdoista on karsittu pois tuo "tikittävä aikapommi"- diisseli.

Ja korimallina sedan, tai kuten maailmalla ilmoittaavat "limousine".

Ajomäärä siinä parisataa ajettuna (allekkin jos löyty hyvä) ja mahdollisimman hyvillä varusteilla tottakai.
Automaatti-ilmastointia nuissa hyvin pitkälti kaikissa onkin tarjolla ja muuta sellasta sähkö "vakio" varustetta, mutta harvemmin tarjolla sport-penkeillä.


Mutta itse asiaan, eli mitä ominaisuusvikoja havaittu tai muuta enemmän ja vähemmän päänvaivaa aiheuttavaa?

Samanlaisia vikoja etupään ratkaisuissa taidettu havaita kuten on saman ikäisessä passatissakin, näin olen kuullut, pitääkö paikkaansa?

Moottorihan nyt taitaa olla yhtä varma kuten jo aiemmin on jo todettu eli kestää ihan hyvin.
Mites vaihteisto?

Onko Audikin kylmä talvella, eli eikö riitä lämpöä kajuuttaan?

Kertokaa ihan rohkeasti, en kai minä suutu.. =)

Kiitoksia etukäteen.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 26.11.2006 17:15

Hyvä, että täälläkin järkeviäkin A6 ostajia :-).

Perskohtaiset koetut ongelmat 110 TDI & Passat:
Koppa:
-Etupääkoiran luut -->Ei liene kovin kallis korjaus tänä päivänä ja parempiakin osia on jo tarjolla
-Oven lukot eivät ole kovin kummoisia + sisävalon mikrokytkin piilotettu osuvasti lukkoon (tämänkin saa tekohengitettyä)
Muuten en ole kuullut huonoa sanottavaa tuosta kopasta.
Moottori:
-Ilmamassamittari ongelmia saattaa ilmetä, lisäksi myös turbon siiven jumittaa ajanmittaan (~200tkm)
Ei pahaan sanottavaa, olet itse rullannut moisen generaattorin kanssa ~100tkm -->Ei ongelmia ja voimaakin tarvittaessa tarjolla (lastu).

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 26.11.2006 18:12

Viime talvena isännän VW Passat 1.9TDi -00 siitä män ilmamassamäärämittari. Alko jotenki ihmetyttää ku käytii pesee Nesteellä pikapesus auto ja ajettii hallista ulos ja vettä tai jotain ainesta valu pihalle normaalia enemmän? (Nestettä tuli myös kuskin jalkatilaan ja tiettävästi mennyt lattiamaton alle ja haisee oudolta?) Noh lähdettii ajeleen naapurikyliä kohti ja vedot loppu autosta ihan kokonaan ja hetken päästä tulikin sitten ajotietokoneeseen tekstiä että ENGINE FAILURE tms. ja tämä moottorin vikavalo syttyi. Matkaa oli n. 1km kotia ja saimme auton menemään kotia asti siten että auto sammutettiin ja annettiin olla joku 2min kerrallaan ja sitte vaan kaasu pohjaan ja nii paljo vauhtia ku vaa uskalsi ajaa että se rullaa aina jonkumatkaa :D Tätä sammuttelua piti toistaa ainakin 6 kertaa. Ei ollut kovin mukava tunne ku yht äkkii loppuu vedot ja alkaa valot vilkkuu taulus :) Hintaa varaosalle oli muutama satku muistaakseni.

EDIT: Omassa borassani on ollut lukoissa vähän vikaa. Vänkärin oven lukon oon vaihtanu ja hintaa oli 160€. Kyllä nää audit ja volkkarit on loppujenlopuksi aika varmoja autoja.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 26.11.2006 18:27

Tänään soittelin tuossa yhtä ulkomaan autoa ja kaveri kerto että siinä on jotain vikaa..
Sovittiin näin ku hemmolla ei ollu kielitaitoa englanniksi, niinpä löydettiin kieli jolla toimitaan (venäjä!?) ja hemmo laittaa tarinaa s-postiin..

Saaha nähä mitä vikaa sieltä paljastuu..

Liekkö ois jotain tota ilmamassamittari propleemaa, pystyykös sillä ajamaan yhtään ku se on sökö. Ilmeisesti ei? Lähteekö se ees käyntiin?

Tossa yllähän kyllä kerrotaan asiasta, menikö tuossa tapauksessa tämä kyseinen mittari ihan kaput ja uus makso sen " muutama satanen", ilmeisesti merkkihuoltamon kautta?

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 26.11.2006 21:25

kyllä sillä pystyy ajaa vaikka maf olisikin sökö, tehoja uupuu vain.

Itsellä ei niin positiivisiä kokemuksia tosta 81kw moottorista. Onhan niillä moni ajanu pitkälle, moni on kuulemma levinny aikaisessakin vaiheessa ( kuten tuo omakin 240tkm kohdalla).

Muutenhan tuo on lupsakka laite ajella ja kohtuu helppo/kohtuu hintainen huoltaa itsekkin.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 26.11.2006 22:25

Mitä siinä sitten laukee, noin yleensä sitten?

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 27.11.2006 12:33

Ite etsin ja ostin pelin juuri samoilla toiveilla 2 kk sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kuskin oven mikrokytkin meni sitten heti paskaksi mutta muuten erinomainen peli ajaa ja omistaa. Ja taloudellinen se on myös rouhealla 5 litran kulutuksella.

Niin ja ilmamassamittarin edellinen omistaja vaihdatti hieman ennen myyntiä joten tyyppiviat-tuntevaa porukkaa täällä.

************

Kertokaapa ny miten se kuskin oven mikronappi tekohengitetään kuntoon ku vituttaa tuo discovilkku-meininki autossa. Pajalla sanovat että se lukko on prässätty kasaan nii vittumaisen kivasti että pakko vaihtaa koko lukkomekanismi.
Niijoo ja jos tiedätte mistä saa niitä vaaleita takavaloja niin kiitos vaan.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 27.11.2006 13:10

mistä saa niitä vaaleita takavaloja


Hella valmistaa ja niitä myy "hyvät" varaosa liikkeet.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 27.11.2006 13:45

Tälläisen löysin aiheesta haulla (oma meni takuuseen ja uusi tuli tilalle, joten en voi itse antaa korjausvinkkejä).

Siellä lukossa on 3 mikrokytkintä. Joku niistä on rikki/irti piirilevystä ja sen vuoksi vilkut ei välähdä, kun ovi menee lukkoon . Sisävaloista ei välttämättä pysty päättelemään, mikä lukoista on rikki. Vag-Comilla näkee, mikä lukko ei toimi oikein. Tuolta vähän apuja lukon irrottamiseen:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1015107
Ja tässä vielä lukon purkaminen:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461


Tuohon viimeiseen Stombe kysymykseen eli lämpöön:
Riittäähän sitä vaikka mikään sauna tuo ei ole. yli 30 asteiden pakkasilla ikkunat pysyy auki, mutta vauhtia on pidettävä (ja nokka peitettynä), jos meinaa saada lämpömittarin pysymään ylhäällä. Daftalämmitin pelastaa, mutta en näe sitä kuitenkaan miksikään pakkohankinnaksi näissä.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 28.11.2006 21:16

Edellinen Passatti meinas olla vähän viilee talvi-auto..

Mutta hei, mites on tollanen Audi sitten jos harkintaan tulisi automaatti-vaihteistolla?
Ihan normaali boksi eli ei DSG- tai muu speciaali aski vaan ihan se normaali laatikko joka noissa ton ikäisissä on...
Mitenkä on ollu niiden kestävyys?
Lisääkö kulutusta?

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 3.12.2006 21:26

Löyty auto, mutta vähän eri mitä tässä oli puhetta..

VW Bora farkku 1.9 PD -99

Että semmosta, on kait se volkkari...


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa