kokemuksia audi s4?
Valvoja: ffp jäsenet
kokemuksia audi s4?
olisi kiikarissa tommoinen audi s4 avant vm. 93.
kilsoja mittarissa jotain 180tkm,saksan tuonti pari vuotta sitten,kaikilla varusteilla.myyntimiesten puheisiin ei tietysti aina kannata uskoa mutta kyseinen vekotin kyllä kiinnostaisi vaikka onkin jo aika iäkäs.
kokeilin searchilla mutta ei oikein tuottanut tulosta.kokemuksia ja juttuja mitä kannattaisi tutkaille erityisen tarkkaan jos lähden autoa katsomaan.
kiitokset kommenteista jo etukäteen!
kilsoja mittarissa jotain 180tkm,saksan tuonti pari vuotta sitten,kaikilla varusteilla.myyntimiesten puheisiin ei tietysti aina kannata uskoa mutta kyseinen vekotin kyllä kiinnostaisi vaikka onkin jo aika iäkäs.
kokeilin searchilla mutta ei oikein tuottanut tulosta.kokemuksia ja juttuja mitä kannattaisi tutkaille erityisen tarkkaan jos lähden autoa katsomaan.
kiitokset kommenteista jo etukäteen!
-
- -
- Viesti:
Kandee tsekata mitä kulkineeseen on tehty. Eikai tuommoisessa muuta kummaa tsekkauslistaa ole, kuin katsoo että kaikki toimii mitä pitääkin. Huoltokuitit kertoo paljon miten on pidetty..
Noi "kaikilla varusteilla" jutut joskus tekisi mieli tarkistaa. Lähinnä naurettavaa, jos autossa on sähköikkunat ja jotaan tilpehööriä, niin siinä on silloin "kaikki lisävarusteet".
Kannattaa ennakkoon asennoitua siihen, että jos tuollaisen ostaa niin siitä helpolla tulee ns. harrasteauto, eli jota saa sillon tällön ropailla, ja voi se touhutonnikin sillon tällön mennä.
Noi "kaikilla varusteilla" jutut joskus tekisi mieli tarkistaa. Lähinnä naurettavaa, jos autossa on sähköikkunat ja jotaan tilpehööriä, niin siinä on silloin "kaikki lisävarusteet".
Kannattaa ennakkoon asennoitua siihen, että jos tuollaisen ostaa niin siitä helpolla tulee ns. harrasteauto, eli jota saa sillon tällön ropailla, ja voi se touhutonnikin sillon tällön mennä.
Tuollainen -92 -mallinen oli perheessä pitkälti toista vuotta. Mitähän kaikkea positiivista siitä voisikaan kertoa: se on iso, mukava, turvallinen, nopea, tyylikäs, hillitty. Luokassaan tod. näk. tilavin farmari ja vielä nykyäänkin yksi suurimmista.
Hillittömän hauska auto talvella.
Tekniikkapuolella parasta on kone ja voimansiirto, jotka kestävät maailman tappiin. Tuonikäisessä on sitten kaikenlaista pientä remppaa odotettavissa ja jos ei tosiaan sitä kuittipinoa ole näyttää, kannattaa varautua.
Jotkut osat tuohon maksavat merkkiliikkeessä ihan mielettömiä, mutta jos osaa itse ropata ja osaa käyttää eri varaosakanavia ja nettiä, löytyy osia aika vaivattomasti. Noita vehkeitä on tuotu paljon Suomeen -purettavaksi asti. Monet osat löytyvät varaosaluettelosta audi 100 -kategoriasta.
Hillittömän hauska auto talvella.
Tekniikkapuolella parasta on kone ja voimansiirto, jotka kestävät maailman tappiin. Tuonikäisessä on sitten kaikenlaista pientä remppaa odotettavissa ja jos ei tosiaan sitä kuittipinoa ole näyttää, kannattaa varautua.
Jotkut osat tuohon maksavat merkkiliikkeessä ihan mielettömiä, mutta jos osaa itse ropata ja osaa käyttää eri varaosakanavia ja nettiä, löytyy osia aika vaivattomasti. Noita vehkeitä on tuotu paljon Suomeen -purettavaksi asti. Monet osat löytyvät varaosaluettelosta audi 100 -kategoriasta.
Eiks ton ikänen oo vielä Audi 100 S4 ja B5-korinen oo eka S4?
Niin...maalaisjärjen mukaan. Mutta toisaalta se C4-koppanen (ns. 100-koppanen) S4 on yhtä vähän 100 ku B5-koppanen S4 on A4. Siis nimeltään. Tässähän käytetään erotuksena sitä että C4-korinen on UrS4 :) Etkasta tosin osat löytyy "100 quattro" -otsikon alta.
Toisaalta en liene koskaan kuullut että C4-korinen S6 olis "A6 S6". Kaippa se kaikkein selvin olis käyttää nuita korityyppejä (C4 jne.), mutta merkkiin perehtymätön ei nuita tiedä.
S2:n yhteydessä kaikki 80- tai 90-viittaukset on auton virallisen nimen yhteydessä virheellisiä. Typ89 ei sen sijaan ole väärin sanottu. S3:kaan ei ole A3, vaikka samalta näyttääkin.
Ääh, taidan palata töihin ja lopettaa höpötykset, jatkakaa :D
Laadukkaan oloinen ja tyylikäs auto sanoisin. Talvella ajaminen on yhtä riemua. Jos tarvii miettiä polttoaineenkulutusta, niin jätä ostamatta, huoltaminen se vasta kallista onkin. Sanoisin että kannattaa juuri ylläpidon kalleuden takia ostaa mahdollisimman hyväkuntoinen yksilö ja maksaa siitä sitten muutama tonni enemmän.
Jarrut näissä taitaa olla pahin vikapaikka, levyt (UFOt) menee helposti kieroksi, ja jarrurempat on kalliita. Ahtoputket vuotaa. Lisäksi lähivalon heijastimet sulaa ja uudet umpiot maksaa mansikoita. Näihin olen itse törmännyt.
Jarrut näissä taitaa olla pahin vikapaikka, levyt (UFOt) menee helposti kieroksi, ja jarrurempat on kalliita. Ahtoputket vuotaa. Lisäksi lähivalon heijastimet sulaa ja uudet umpiot maksaa mansikoita. Näihin olen itse törmännyt.
Taitaa noissakin olla polttoaineenkulutus yksilöllistä. Ottaen huomioon tehon, painon, ilmastoinnin ja nelivedon, alle yhdeksän litran maantiekulutukset eivät mielestäni olleet liikaa. Kulutti jokseenkin saman verran kuin kaksisatanen automaattilötkö. Lastulla lienee osuutta asiaan.
UFOt ravistavat oletusarvoisesti, mutta jos vipatus polkimessa ei häiritse, jarrutusteho normaalikäyttöön on täysin riittävä. Takana jarruvermeet ovat jokseenkin peruskamaa. ABS:n toimintakunto (merkkivalo) kannattaa varmistaa.
UrS4:ssä on linssivalot ja mitä olen itse tuollaiset purkanut ja puhdistanut, en havainnut sulamisen merkkejä -ylitehoiset polttimot?
UFOt ravistavat oletusarvoisesti, mutta jos vipatus polkimessa ei häiritse, jarrutusteho normaalikäyttöön on täysin riittävä. Takana jarruvermeet ovat jokseenkin peruskamaa. ABS:n toimintakunto (merkkivalo) kannattaa varmistaa.
UrS4:ssä on linssivalot ja mitä olen itse tuollaiset purkanut ja puhdistanut, en havainnut sulamisen merkkejä -ylitehoiset polttimot?
S2:n yhteydessä kaikki 80- tai 90-viittaukset on auton virallisen nimen yhteydessä virheellisiä. Typ89 ei sen sijaan ole väärin sanottu.
Väärin. Sedan/Avant mallit ovat virallisesti 80 S2 malleja. RS2 sitten sen sijaan on ihan oma mallisarjansa. Nuohan ovat tehty B4Q kopan pohjalta.
Viimeisillään rahoilla ei kannata ostaa vanhaa ässää, eikä uudempaakaan. Vanhoissa varsinkin huonolla tuurilla voi olla "koko ajan" pientä laittamista. Itsellä oikeastaan oman ässän kanssa ainoa 2vuoden aika tullut murhe on vaihdelaatikon laukeaminen, huonoa tuuria, ei vaihdelaatikon heikkoutta. Perusosat on halpoja, paljon yhtenäistä kumminkin normaalimalleihin.
hyvä että kommenttia on jo tullut ja lukkarille varsinkin suurkiitos PM:stä.saman pitäjän miehet pitävät yhtä.asiaan... hakusessa on ollut lähinnä passat 97-2000 variant 1.8t mutta kun tälläistä tarjottiin niin tottakai heräsi mielenkiinto mutta kokemuksia ei Audeista itsellä ole ja näin siis lisää omia kokemuksia saa laittaa,ovat tervetulleita.
siitä itse ropaamisesta,kyllähän itse nää nykyiset ja myös ex kulkineet on tullu laiteltuu mutta en semmoista autoa kaipaa missä kokoajan jotain leviää.OK,tommonen tuon ikäinen s4 voisi olla jo semmoinen mitä joutuu näpräämään toisinaan ikänsä takia muttakun ei kiinnosta tippaakaan semmoiset ykspistekuutoset mikki hiiri autot.eihän se 1.8t mikään raketti oo mutta se riittäisi mulle tai oikeestaan mammalle.jatkakaa...
siitä itse ropaamisesta,kyllähän itse nää nykyiset ja myös ex kulkineet on tullu laiteltuu mutta en semmoista autoa kaipaa missä kokoajan jotain leviää.OK,tommonen tuon ikäinen s4 voisi olla jo semmoinen mitä joutuu näpräämään toisinaan ikänsä takia muttakun ei kiinnosta tippaakaan semmoiset ykspistekuutoset mikki hiiri autot.eihän se 1.8t mikään raketti oo mutta se riittäisi mulle tai oikeestaan mammalle.jatkakaa...
Väärin. Sedan/Avant mallit ovat virallisesti 80 S2 malleja. RS2 sitten sen sijaan on ihan oma mallisarjansa. Nuohan ovat tehty B4Q kopan pohjalta.
Nojoo. Olis ehkä pitäny rajata että ne typ89 coupet (ml. S2) ei ole 80 tai 90 coupeja :) S2 sedanit ja melkein avantitki on sen verran harvinaisia että monille "se S2" on kolmiovinen.
-
- -
Ei välttämättä. Mulla oli jonkinasteinen kontaktihäikkä polttimon ja kannan välillä (maadoitus) jolloin kanta (jotain sinkkivalua, liimalla kiinni muovisessa heijastimessa) oli kuumentunut ja vääntynyt niin, ettei polttimo ollut enää oikeassa asennossa.
Mulla löytyy hyllystä A6:n linssiumpiot, joiden heijastimet menee heittämällä UrS4:n valoihin.
´93 on ns. UrS4, eli korimalli on C4 eli samanlainen kuin "wanha satku".
-
- -
- Viesti:
Mun pointti oli että eikös tuota markkinoitu "Audi 100 S4"-mallina? Eikö samaan aikaan ollu tavis audi satku ja sit tää voimamalli?
Retusointia: Siis uutena myytiin tuolla nimellä?
Retusointia: Siis uutena myytiin tuolla nimellä?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 23.11.2006 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
-
- -
- Viesti:
kävin tänään kattoo ja koeajaa kyseisen yksilön ja jotenkin jäi sellanen fiilis et ei se ollu mun auto.etupää kolisi aika kovasti ja kaikkein pahin oli kytkin.pienempään vaihtaessa kytkintä nostaessa kuului sellainen kirskuminen silloin kun kytkin vielä luisti ja moottorin jengat alkoi nousta.kytkin myös irroitti vasta tosi ylhäällä.myyjä väitti painelaakeria äänen aiheuttajaksi.hah hah...ei nimittäin ääntänyt muuten ollenkan.kaikenkaikkiaan vikoja lukuunottamatta aika nussakan tuntuinen laite,jos hinta olisi kohillaan niin ehkä sit....
Audiclubin foorumilta löytyy vastaus sanotaanko vaikka 98% urS autojen vioista/ominaisuuksista jne. eli siis melkein kaikkeen mitä voit kuvitella kysyväsi.
ur on yhtäkuin alkuperäinen joten kun puhutaan C4 korisista S4 ja S6 autoista niin etuliite on hyvä muistaa koska silloin puhutaan heti oikealla taajuudella harrastajien ym. aiheeseen vihkiytyneiden asiantuntijoiden kanssa.
Kuten on jo sanottu, vanhasta ässä audista on turha kuvitella saavansa käyttöautoa johon vaihtaa vain öljyt. Ylläpito maksaa, mutta toki tuolle rahalle saa vastinetta kun auto on kunnossa.
Onnea helmen etsintään... minä omani löysin. :)
ur on yhtäkuin alkuperäinen joten kun puhutaan C4 korisista S4 ja S6 autoista niin etuliite on hyvä muistaa koska silloin puhutaan heti oikealla taajuudella harrastajien ym. aiheeseen vihkiytyneiden asiantuntijoiden kanssa.
Kuten on jo sanottu, vanhasta ässä audista on turha kuvitella saavansa käyttöautoa johon vaihtaa vain öljyt. Ylläpito maksaa, mutta toki tuolle rahalle saa vastinetta kun auto on kunnossa.
Onnea helmen etsintään... minä omani löysin. :)
tottakai toi urS4 on todella hieno auto,sitä ei voi kieltää.haluisin kuitenkin suht luotettavan auton jota ei tarviis roplata muutenkuin harrastus mielessä.tämmöistä vaan tarjottiin ja pitihän se kokeilla ja tutkii...mutta nyt varmaan haku siirtyy takaisin siihen alkuperäiseen eli passat 1.8t variant.
-
- -
Mites kävitkö(2*35i) tätä kyseistä yksilöä kokeilemassa tästä kuurnankadun liikkeestä?
Mulle tarjosi vaimonsa ässää tässä kuukausi takaperin...
Ja kehui vielä jotta olishan siinä enemmän niitä vetäviä pyöriäkin, se on nääs "kuatro". Aivan pakko oli siihen myös kuitata takaisin... "Jaa vetää siis vararenkaallakin"
Mulle tarjosi vaimonsa ässää tässä kuukausi takaperin...
Ja kehui vielä jotta olishan siinä enemmän niitä vetäviä pyöriäkin, se on nääs "kuatro". Aivan pakko oli siihen myös kuitata takaisin... "Jaa vetää siis vararenkaallakin"
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”