K-jet PA-suodattimen vaihto -> Putki poikki, mistä uus?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
K-jet PA-suodattimen vaihto -> Putki poikki, mistä uus?
Olis aika vaihtaa suodatin ja tuli mieleen että paljonkohan sitä bensaa lorahtaa syliin?
Aattelin että sammutan auton pumpun sammuttamalla jolloin paine jäisi pienemmäksi.
Olisko lisäks täydellinen paineen poisto paikallaan ja mitenköhän se tehtäis?
Aattelin että sammutan auton pumpun sammuttamalla jolloin paine jäisi pienemmäksi.
Olisko lisäks täydellinen paineen poisto paikallaan ja mitenköhän se tehtäis?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 4.12.2006 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Öh, tyhmä kysymys, mitä väliä sillä on jos se vähän ruiskii? Kunhan ei nyt tupakka huulessa mene sitä irrottelemaan ja ottaa akun ENSIN irti, itse en ole koskaan edes asiaa ajatellut.
Aikanaan K-jetin paineletkuja vaihtaessa tosin myytiin väärää painekestoa olevaa letkua, joka kesti noin 2 min, sitten hiton moinen suhina ja bensapilvi auton alla, ja taas uusiksi usean tunni homma ja letkujen haku 40 km päästä. Kyllä sillon otti pattiin.
Aikanaan K-jetin paineletkuja vaihtaessa tosin myytiin väärää painekestoa olevaa letkua, joka kesti noin 2 min, sitten hiton moinen suhina ja bensapilvi auton alla, ja taas uusiksi usean tunni homma ja letkujen haku 40 km päästä. Kyllä sillon otti pattiin.
Eiköhän paineittenpoisto o helpointa tehdä niin että bensapumpun sulake irti ja starttaa: hörähtää käynttin ja sammuu samantien ja paineet järjestelmä on pois. Näin ainakin tehtiin monojetronic ja KE-jetronic vehkeisiin.
Bensat saat kuiteskin päälles viimeistään siinä vaiheessa kun kampeat vanhan suodattimen kiinnikkeestään pois :)
Bensat saat kuiteskin päälles viimeistään siinä vaiheessa kun kampeat vanhan suodattimen kiinnikkeestään pois :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Laakkoselta just hain suodattimen ja tiivisterankaat toiseen päähän. Toiseen päähän oli kolme euroa kipale ja nää mitkä otin oli 0,3 € kipale (pelkät metallirenkaat).
Itse suodatin jotain 16 € ja risat. Ei tullu enää mieleenkään hakea motonetistä :)
Sillä tuota polttoaineen valumista kyselen että haluan tietää tuleeko sitä tankillinen vai desi.
Itse suodatin jotain 16 € ja risat. Ei tullu enää mieleenkään hakea motonetistä :)
Sillä tuota polttoaineen valumista kyselen että haluan tietää tuleeko sitä tankillinen vai desi.
desi...tosiaan rättiä ensin vähän ympärille kun avaat liittimet voi olla vielä vähän painetta ja pikkuisen tuhauttaa kun avaat mutteria mutta bensat tulee päälle jos on tullakseen kun nitkutat sen vanhan suodattimen pois.
Bensavehkeissä on mukavaa kun ei ole mitään ilmaushommia kun sähköinen bensapumppu pukkaa suodattimen heti täyteen + paineet systeemiin.
Bensavehkeissä on mukavaa kun ei ole mitään ilmaushommia kun sähköinen bensapumppu pukkaa suodattimen heti täyteen + paineet systeemiin.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kuten arvata saattaa niin kuustoista vuotta vanhat PA-putket ei ollu uudenveroisessa kunnossa.
Suodattimen moottoritilaan menevällä puolella putki meni sitten poikki ja parempi olikin että meni tallissa eikä tien päällä. Aika rapsakan tuntuista oli...
Banjoliitin ja metalliputkea tommonen nelisen kymmentä cm maksaa varaosatiskillä jotain 60...70 €.
Ehdotuksia edullisemmista ostospaikoista? Toki alkuperäisellä olis sopivuus taattu mutta nuuka kun on...
Vielä jos joku osaa kertoa missä kohtaa tuo metalliputki vaihtuu muoviseen ja millainen liitos siinä on? Näyttäs että jossain pumppu-/varaaja-/suodatinhässäkän ja korin välissä se on.
Suodattimen moottoritilaan menevällä puolella putki meni sitten poikki ja parempi olikin että meni tallissa eikä tien päällä. Aika rapsakan tuntuista oli...
Banjoliitin ja metalliputkea tommonen nelisen kymmentä cm maksaa varaosatiskillä jotain 60...70 €.
Ehdotuksia edullisemmista ostospaikoista? Toki alkuperäisellä olis sopivuus taattu mutta nuuka kun on...
Vielä jos joku osaa kertoa missä kohtaa tuo metalliputki vaihtuu muoviseen ja millainen liitos siinä on? Näyttäs että jossain pumppu-/varaaja-/suodatinhässäkän ja korin välissä se on.
Kumiletkua, tuplakelmmarit ja mahdollisesti vielä levennys päähän. Koko homma cu vesijohtoputkea edes takas, noin itse laitoin ja kestänyt monta vuotta, mutta vähän kilsoja. Jos haluaa snobbailla niin laittaa kromiputkea ;u). Helppoa tavaraa taivuttaa ja halpaa kun makkara, eikä saatavuudesta ole ongelmaa.
Paineentasaajalta joutui juottamaan uuden lähdön kiinteästi pulttiin kiinni, siitä letkulla eteenpäin. Kyse siis MK1 variaatiosta jossa ei ole tankissa pumppua, vaan pumppu tankin alapuolella. Huomaa sitten että K-jetissä on paine sähköruiskuun verraten roisisti isompi.
Paineentasaajalta joutui juottamaan uuden lähdön kiinteästi pulttiin kiinni, siitä letkulla eteenpäin. Kyse siis MK1 variaatiosta jossa ei ole tankissa pumppua, vaan pumppu tankin alapuolella. Huomaa sitten että K-jetissä on paine sähköruiskuun verraten roisisti isompi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ette vaan osaa kiristää :-P
Itsellä olleet vuosi kausia ja letku on semmosta että WD-40:n kanssa sai aikansa punnertaa että meni edes ilman. Taisi olla 10 mm putkea ja 8 mm letku vihreää eko-bensaletkua. Päällä tuplana sellaset normaalit pinellä pultilla kiristyvät pantaklemmarit.
Ja jos ne täysin haperot putketkin, ainakin itsellä aivan paperia, oli kestäneet, niin kyllä ne kelmmaritkin kestää.
Itsellä olleet vuosi kausia ja letku on semmosta että WD-40:n kanssa sai aikansa punnertaa että meni edes ilman. Taisi olla 10 mm putkea ja 8 mm letku vihreää eko-bensaletkua. Päällä tuplana sellaset normaalit pinellä pultilla kiristyvät pantaklemmarit.
Ja jos ne täysin haperot putketkin, ainakin itsellä aivan paperia, oli kestäneet, niin kyllä ne kelmmaritkin kestää.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 8.10.2006 22:42
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa