Ns. tila-autojen oviratkaisut (Jurputusta)
Valvoja: ffp jäsenet
Ns. tila-autojen oviratkaisut (Jurputusta)
Olis taas Mätti Näsälle asiaa:
Kävin tuossa männä viikolla tuossa Fjordilla "James Bond"-illassa ja ihastelin tuota uutta S-Maxia. Hieno ajettavuus, tilaa todella hienosti, mutta....
Sitten ne saakutin takaovet. Edestä saranoidut...
En mene jakeluun että miten (miksi) ihmeessä ei voida toteuttaa tuommosen ison, tila-auton, takaovia liukuovina. Miten ihmeessä tuommosen (esimerkkinä vaikka tuo S-Max) takaovesta laittaa kersan turvaistuimeen. Kokeilin (kun ukkeli oli matkassa) että jos sen oven avaa siten että se on jonkun 60-70 senttiä sieltä takareunasta auki niin se avautumiskulma on tosi pieni (pitkä ovi) ja sinne väliin on melkonen ahtautuminen tuommosen pari vuotiaan kanssa. Jos tuo oven pistää auki siten että siihen on hyvä päästä (huom. ei vielä täysin auki) niin oven takakulma on jotain 90-95 korista. Aika harvassa on ne autokatokset/parkkipaikat missä noin voi tehdä.
Mieleen muistui ne kerrat kun entisen työnantajan Vojaakkerilla (chrysler Voyager siis) heitettiin viikonloppu reissuja. Siinä kun oli liukuovi sivulla. Ei tarttinyt kaljakopan tai vastaavan suuremman dimension omaavan kappaleen kanssa ähytä. Siinä oli puolen kyljen kokoinen aukko, mistä kuormata...
Onko noita muuten tänään mitään tuommosia uusia tila-autoja joissa on liukuovi vai kaikissako niissä on nuo saranalliset "paskat"?
Kävin tuossa männä viikolla tuossa Fjordilla "James Bond"-illassa ja ihastelin tuota uutta S-Maxia. Hieno ajettavuus, tilaa todella hienosti, mutta....
Sitten ne saakutin takaovet. Edestä saranoidut...
En mene jakeluun että miten (miksi) ihmeessä ei voida toteuttaa tuommosen ison, tila-auton, takaovia liukuovina. Miten ihmeessä tuommosen (esimerkkinä vaikka tuo S-Max) takaovesta laittaa kersan turvaistuimeen. Kokeilin (kun ukkeli oli matkassa) että jos sen oven avaa siten että se on jonkun 60-70 senttiä sieltä takareunasta auki niin se avautumiskulma on tosi pieni (pitkä ovi) ja sinne väliin on melkonen ahtautuminen tuommosen pari vuotiaan kanssa. Jos tuo oven pistää auki siten että siihen on hyvä päästä (huom. ei vielä täysin auki) niin oven takakulma on jotain 90-95 korista. Aika harvassa on ne autokatokset/parkkipaikat missä noin voi tehdä.
Mieleen muistui ne kerrat kun entisen työnantajan Vojaakkerilla (chrysler Voyager siis) heitettiin viikonloppu reissuja. Siinä kun oli liukuovi sivulla. Ei tarttinyt kaljakopan tai vastaavan suuremman dimension omaavan kappaleen kanssa ähytä. Siinä oli puolen kyljen kokoinen aukko, mistä kuormata...
Onko noita muuten tänään mitään tuommosia uusia tila-autoja joissa on liukuovi vai kaikissako niissä on nuo saranalliset "paskat"?
Itse huomioinut ihan saman oviasian. Nyt katsellut perheelle uutta kehonsiirrintä, jos vaikka keväällä/ kesällä vaihtas, niin ainut järkevä tällä hetkellä Chevrolet Transport liukuovineen ja istuinjärjestelyineen (jotka ovat paljon paremmat verrattuna esim. Grand Voyager). Bensaahan se vie vähän noita japaninihmeitä enemmän, mut onhan se edes auton kokonen noihin muihin "tila-autoihin" verrattuna.
EDIT: Niin itsehän en nyt puhunut uusista autoista, vaan tila-autoista yleisellä tasolla. Tuota Transporttiahan ei enää edes uutena saa...
EDIT: Niin itsehän en nyt puhunut uusista autoista, vaan tila-autoista yleisellä tasolla. Tuota Transporttiahan ei enää edes uutena saa...
Tai Caddy Lifessa: Caddy Life On sentään oikean konsernin tekele :)
^^ nuo listaukset on mitä on.Itse en ainankaan ole vielä kyseisten autojen omistajilta kuullut moitteita,muutakun kalliista hankinta hinnasta.Ei nuo sen kummempia ole kun muutkaan.
On vaan edelleen tuo käsitys-ranskalaiset on parhaita sinapin kanssa- valloillaan ja ei tiedetä millaisia nuo ovat.
Jopa itse olen viimepäivinä patongin hankintaa miettinyt,mutta onneksi rakennustyömaa vie kaikki rahat,joten ei tarvitse enempiä mietiskellä.
On vaan edelleen tuo käsitys-ranskalaiset on parhaita sinapin kanssa- valloillaan ja ei tiedetä millaisia nuo ovat.
Jopa itse olen viimepäivinä patongin hankintaa miettinyt,mutta onneksi rakennustyömaa vie kaikki rahat,joten ei tarvitse enempiä mietiskellä.
Patonkia...
Vaihdettua: Lämppärin kenno, vesipumppu, moottorin ohjainyksikkö, Keskuslukituksen ohjainyksikkö ja pitkä lista kaikkea muuta "pientä"...
Oireina Luukut ja ikkunat aukeilee itsekseen, nykii, alusta kolisee ja kaikkea muuta pientä.
Ajoneuvo ollut takuuhuollossa enemmän kuin ajossa...
Ja kyseessähän on 307 farkku vm.2005
Liekkö sitte kohdalle sattunut tavallista heikompi yksilö :/
Ps.
Caravellessa taitaa olla liukkari
Vaihdettua: Lämppärin kenno, vesipumppu, moottorin ohjainyksikkö, Keskuslukituksen ohjainyksikkö ja pitkä lista kaikkea muuta "pientä"...
Oireina Luukut ja ikkunat aukeilee itsekseen, nykii, alusta kolisee ja kaikkea muuta pientä.
Ajoneuvo ollut takuuhuollossa enemmän kuin ajossa...
Ja kyseessähän on 307 farkku vm.2005
Liekkö sitte kohdalle sattunut tavallista heikompi yksilö :/
Ps.
Caravellessa taitaa olla liukkari
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa