Dodii, eli työkulkineen haarukointi on tällä hetkellä rajoittunut kahteen yksilöön. Vaihtoehtoina ovat VW Bora 1.9 PwD TDI -04 ml. 34tkm sekä VW Golf 1.9 PwD TDI -03 ml. 95 tkm. Molemmat 100 heppaisilla koneilla.
Bora on varusteltu käytännössä perusvarustein, eli sähkölasit ja manuaali-ilmastointi. Golfista taasen löytyy Climatronic, vakionopeudensäädin + trendline-varustus ja vetokoukku. Hintaeroa autoille kertyy tällä hetkellä 4000e - Bora kalliimpi (20000e).
Olen jo ihan tarpeeksi väsymiseen asti pähkäillyt kumpi vai kampi, joten ottaisin mielelläni perusteluiden kera vastaan kommentteja ko. tapauksista.
Borassa on sinänsä pointtinsa valinnassa kilometriperustein, mutta siihen täytyy laskea vielä vakkarin asennus. Golf olisi kaikin herkuin, halvempi, mutta on vanhempi ja jo lähes 100tkm ajettu.
Auttakaa kaveria mäessä!
VW Bora 1.9 PwD TDi vs. Golf 1.9 PwD TDi Variant
Valvoja: ffp jäsenet
Oon ajanu nyt neljän kuukauden aikana 12tkm vuoden -03 Boralla (100hv tdi), ja tyytyväinen olen ollut. Ostettaessa mittarissa oli 91tkm. Asennutin tuohon vakionopeudensäätimen jälkikäteen, merkkiliikkeessä se maksaa 260€ töineen päivineen mutta kannattaa kysellä asennusta muualtakin.. Kulutus sekalaisessa ajossa ajotietokoneen mukaan 5,8l/100km, matka-ajossa pääsee 5,0l lukemiin. Jämäkän ja laadukkaan oloinen auto, matka taittuu ihan mukavasti eikä mitään moitteita tähän mennessä.
Moottorista sen verran, että voimaa riittää perustarpeisiin ja ohikin pääsee, mutta tästä aiheesta ei sen enempää.
Golffissa kannattaa tarkistaa että hihnanvaihto on tehty 90tkm kohdalla. Molemmissa koneissa tod näk longlife systeemi, ja ton mun auton kohdalla se on tarkoittanut huoltokirjan perusteella öljynvaihtoa noin 30tkm välein.
Eiköhän toi sun kohdalla aika paljon määrää tarvitsetko sitä isoa takakonttia.. Borassakin takakontti riittää aika pitkälle, ellei sitten ole koiria jne. Koirista puheenollen, mustassa sisustassa näkyy sitten ihan jokaikinen karva :(
Moottorista sen verran, että voimaa riittää perustarpeisiin ja ohikin pääsee, mutta tästä aiheesta ei sen enempää.
Golffissa kannattaa tarkistaa että hihnanvaihto on tehty 90tkm kohdalla. Molemmissa koneissa tod näk longlife systeemi, ja ton mun auton kohdalla se on tarkoittanut huoltokirjan perusteella öljynvaihtoa noin 30tkm välein.
Eiköhän toi sun kohdalla aika paljon määrää tarvitsetko sitä isoa takakonttia.. Borassakin takakontti riittää aika pitkälle, ellei sitten ole koiria jne. Koirista puheenollen, mustassa sisustassa näkyy sitten ihan jokaikinen karva :(
Itsellä ei ole lapsia, mutta vierestä katsoneena voin todeta, että Boran takaluukusta on vittumainen lastata lastenvaunuja tai muuta isompaa. Samat vaunut menivät minun Golffiin heittämällä. Boran luukku on pieni ja joutuu kurkottelamaan syvälle eteenpäin, koska luukun mukana aukeava vaakasuora osa on lyhyt.
Itsellä oli pari kuukautta sitten samanlaisia mietteitä.
Uusi työpaikka nosti vuosittaiset kilometrit tuonne 40 tuhannen vuositasolle
joten luotettava auto piti saada.
Uusi liian kallis...Joten alle satkun ajettua 2-4 vuotiasta etsin.
Bora putosi puutteellisen tavaratilan takia. (2 lasta)
Golf farkkuja etsin mutta sopivaa yksilöä ei osunut kohdalle
ja siinäkin sisätilojen riitttävyys mietitytti.
No kohdalle osui tuo -03 Ocatavia 66KW Tdi.
Erittäin siistissä kunnossa ja ajettu 89tkm.
Manuaali ilmastointi, sähköikkunat/peilit, MP3 - cd soitin ja
vetokoukku ja vakionopeudensäädin riittivät mulle varusteiksi.
Huollot kunnossa ja soitto edelliselle omistajalle sai vakuuttumaan
että auto on ostamisen arvoinen 17000 euron hintaan.
2 kk ja 7km takana ja olen tyytyväinen. Tosin takajalkatilaa saisi enemmänkin olla. Takakontti on todellakin iso ja se on tarpeen sekä töissä että vapaalla.
Mutta noista vaihtoehdoista, jos ei tilaa tarvitse ottaisin ehkä Boran kun on kuitenkin vuotta uudempi ja 60 tuhatta vähemmän ajettu. Tosin neljä tuhatta on aika paljon rahaa...
Saat kuitenkin hetken ajella että mittarissa on Golfin lukemat.
Uusi työpaikka nosti vuosittaiset kilometrit tuonne 40 tuhannen vuositasolle
joten luotettava auto piti saada.
Uusi liian kallis...Joten alle satkun ajettua 2-4 vuotiasta etsin.
Bora putosi puutteellisen tavaratilan takia. (2 lasta)
Golf farkkuja etsin mutta sopivaa yksilöä ei osunut kohdalle
ja siinäkin sisätilojen riitttävyys mietitytti.
No kohdalle osui tuo -03 Ocatavia 66KW Tdi.
Erittäin siistissä kunnossa ja ajettu 89tkm.
Manuaali ilmastointi, sähköikkunat/peilit, MP3 - cd soitin ja
vetokoukku ja vakionopeudensäädin riittivät mulle varusteiksi.
Huollot kunnossa ja soitto edelliselle omistajalle sai vakuuttumaan
että auto on ostamisen arvoinen 17000 euron hintaan.
2 kk ja 7km takana ja olen tyytyväinen. Tosin takajalkatilaa saisi enemmänkin olla. Takakontti on todellakin iso ja se on tarpeen sekä töissä että vapaalla.
Mutta noista vaihtoehdoista, jos ei tilaa tarvitse ottaisin ehkä Boran kun on kuitenkin vuotta uudempi ja 60 tuhatta vähemmän ajettu. Tosin neljä tuhatta on aika paljon rahaa...
Saat kuitenkin hetken ajella että mittarissa on Golfin lukemat.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”