G 2 1.3 b jakaja erot,kipinä hukku

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

G 2 1.3 b jakaja erot,kipinä hukku

ViestiKirjoittaja erajorma » 13.11.2006 18:42

-87 :aan vaihdettiin -85:n kone.Pakosarja,kannen päässä oleva vesijakohärpäkkä,vauhtipyörä ja virranjakaja oli erialaiset.Kone kävi nätisti jonkin aikaa,sitten hukku kipinä.Uudempaan jakajaan menee 3 johtoinen liitin ja vanhemmassa yhden(muistaakseni vihreä) johdon paikka.Tohon vihreeseen yhdistettiin auton sähköistä 1 johto,liitin jäi vapaaksi.Jakajat ois vaihdettu tietty päikseen muttei käyny kanteen.Eli tuleeko toimimaan koskaan ja olisko joku paikka voinu kärähtää ton käynnin katkettua? Mites vaikuttaako nuo vähäpäästöjutut vielä tässä tapauksessa kun vaihdetaan vanhempi mosa.Kiitos.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.11.2006 18:48

On tainnut mennä kärjellinen ja kärjetön jakaja sekaisin. Eipä taida olla noista päästö jutuista mitään huolta.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 13.11.2006 20:04

eikä vaan jakaja vaan koko sytytysjärjestelmä. tuossa -87 pitäs olla sellanen pieni sytytyksen ohjaus piiri jossain akvaario kaukalossa, jota tuohon kärjettömään tarvitaan. ja taas kärjellisessä ei ole sitä...

kannattaa vaihtaa siitä 85 kaikki sytkä sälät siihen moottorin kaveriksi...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 13.11.2006 20:55

Taitaapi olla puolatkin erilaiset kärjellisessä ja kärjettömässä systeemissä, eli kannattaa muistaa napata sekin siitä uudemmasta.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 13.11.2006 22:53

kannattaa vaihtaa siitä 85 kaikki sytkä sälät siihen moottorin kaveriksi...


Taitaapi olla puolatkin erilaiset kärjellisessä ja kärjettömässä systeemissä, eli kannattaa muistaa napata sekin siitä uudemmasta.


Niin kertaushan on vissiin opintojen äiti????

Ja nappaa se puola siitä vanhemmasta jos kerran '87:aan on laitettu '85:sen kone.

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

ViestiKirjoittaja erajorma » 16.11.2006 22:56

No,kärjethäthän sieltä löyty ! Käykö käretön jakaja tohon vanhaan koneeseen,veli oli kattovinaan ettei kävis.Onko kannen vaihto seuraava temppu ?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 17.11.2006 18:34

kuten jo tuossa ylhäällä vihjailtiin vaihda kaikki sytkäromppeet myös siihen koneeseen, ei auta kannenvaihto tähän asiaan eikä voi laittaa kärjetöntä kärjelliseen tai toisinpäin.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 17.11.2006 18:42

Eikö kärjettömät ole kaikki MH-moottoreita? Ja kärjelliset jotain muuta? GT? Vanhemmissahan se sylinterikansi on kyllä erillainen, vrt MH-kone.

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

ViestiKirjoittaja erajorma » 17.11.2006 20:27

No niin tilailtu uudet kärjet ym.Oli sulanu sieltä bakeliitit.On kyllä vähän "70lukuckadettolo" :) Jännä aukasta tuo -87 mylly,alakerta jumisssa pyörii olisko puoli kierrosta.Kävi siis konehuonepalon aikana muutaman min.Sitten sulaneitten tilalle vaihto-osat ja säksätti kun puimuri ja sammu.Sammutusjauhetta sai kyllä kone raakasti ja lämpöäkin imi koneeseen imukanavista varmasti.No mutta kiitos kaikille vastanneille! Onneks näitä myllyjä ja osia alkaa saaha ilmaiseksi...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 17.11.2006 20:39

Siis vauriot on todettu ns. totaalisiksi?

Palaneeseen -87 alakertaan laitoitte siis ehjän -85 kannen? Sylinterit ja männät näytti kuitenkin normaaleilta kun kannen vaihdoitte? Veikkaisin edelleen että vika on joku niinkin tavanomainen kuin vuotava imusarjan tiiviste tai kaasarin/imusarjan kumilaippa jos ja kun siis kaikki sytkäosatkin on kerran uusia ja säädöissään.

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

ViestiKirjoittaja erajorma » 17.11.2006 23:49

Selvennystä,selitin epäselvästi.-87 G2 paloi konetilasta (Kaasari,ilm.put.kotelo,tulpanjohdot,bensa haisi ajossa olisko kumilaippa vuotanut jo pitkään).Kävi muutaman min palaen,sammutettu käsisammuttimella.Vesipesu heti.Kone pyöri vielä ok.-85 G 2 varaosapeli.Siitä ensin kaasari imusarjoineen putsareineen -87:aan.Käy huonosti/pätkii testiajoa 20 m jolloin sammuu kerrasta epämäääräsen äänen kera.Tän jälkeen ei pyöri kone enää koko kierrosta.Kone pois ja nyt -85 kone reikään -87 laatikkoon kiinni.Tietenkin kaasari taas -87:sta -85:een.Huomataan virranjakaja eri,vesiletkuja,alkuputkiero ym.Jakajaliitin -87:ssa 3-johtoinen (käretön) -85 (käret).Vedetään raakasti korin "vihr. johto" jakajaan ainoaan vihreään.Käy muutaman min ja kipinä hukkuu.Puretaan jakajaa,oho,käret löytyy sulaneina.Nyt siis laitetaan kaikki kärkikamppeet -85:sta niin ku on neuvottu.Ja -87:n aukasen mielenkiinnosta,miksei pyöri.Ehkä vähän rautalangasta mutta näin.Tuo kansienvaihto kävi mielessä että käykö keskenään.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 18.11.2006 14:09

se vihreä johto kuuluisi maadoittaa sen virranjakajassa olevan kondensaattorin, ilman sitä koko sytkäjärjestelmä saattaa vaurioitua.

Ne kärjet saattaa sulaa siks, koska siellä on väärä esim. puola...

takoitatko "kärkikamppeilla" sytytys osia? kuten sytytyspuola??

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.11.2006 21:11

Tuosta pyörimisongelmasta vielä... onko kyseessä 1.3 vai 1.6/1.8.

Jos kyseessä "isolohko" niin venttiilien ja mäntien kohtaaminen voidaan sulkea laskuista samantien. Tietysti tuon vaurion näkee heti jo siinä kannen vaihdossakin. Luulisi ettei alakerta nyt olisi parin minuutin palosta kovasti itseensä ehtinyt ottaa, jos vaan vesi ja öljy on kiertänyt edes jotenkuten tuon ajan.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 18.11.2006 21:30

Threadin otsikon mukaan 1.3.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.11.2006 22:10

Kärjet on sulaneet todennäköisesti juuri uudemman matalavastuspuolan takia, koska puola on imenyt kärkien läpi noin 2-3 kertaa enemmän virtaa. Kärjellisen puolan ensiökäämin resistanssi 1.6-2.2 ohm ja kärjettömän puolan ensiökäämin resistanssi 0.5-0.8 ohm. Tämä johtuu siitä, että kärjettömän sytkän sytkäböxissa on ensiövirran rajoitus ja täten puola voidaan ladata suuremmalla virtamäärällä nopeasti täyteen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 54 vierailijaa