Golf 2 Käyntihäiriö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

Golf 2 Käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 15.11.2006 16:26

Juu eli tässä kosteiden ja kylmien kelien alettua huomasin että Golffi kummallisesti röpöttelee täyskaasulla ajettaessa,ja myös osa tehoista on ns."kadonnut",kun sillä on ajettu n.15km eli kuumaks...kylmänä ei ole minkäänlaisia ongelmia..myös tyhjäkäynti käy todella surkeesti pidemmän ajomatkan jälkeen,mutta ei liity tähän röpöttämiseen.Sytytyshommat läpikäyty paitsi vj:n kansi,mutta veikkaisin ite kaasutinongelmia..en sitte tiie..
Kiitos avusta etukäteen

MakeK
-
Viestit: 17
Liittynyt: 24.7.2004 19:24

ViestiKirjoittaja MakeK » 16.11.2006 20:18

Oletko tarkistanut kaasarin lämpimän ilman saannin? Eli onko letku paikoillaan pakosarjassa ja venttiili toimii oikein? Viittaisi jäätämisongelmaan. Katsoppa huvikseen onko kaasari jäätä täynnä ajon jälkeen.

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 16.11.2006 23:22

Muistuipas mieleen vastaavanlaiset onkelmat -87 jetasta, jossa syylliseksi osoittautui pierburgin kyljessä oleva vahapatruuna hässäkkä eli automaattiryyppy (hirtti päälle). Samoihin aikoihin vaihdettiin myös se surullisen kuuluisa kumilaippa kaasarin ja imusarjan väliin , joten en nyt aivan salettiin muista kummalla vika häipyi.
Veikata jos täytyy, niin ryyppy jää päälle.... Toivottavasti ei kuskilla kuiteskaa... ;)

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 17.11.2006 16:52

Siis joku letku sinne pakosarjaa päin,sellane hauras..mut se on niinku katki ja rikki..voiskohan toi johtuu siitä??
E:siis se menee imuputkesta pakosarjaa päin..
Viimeksi muokannut FIN-146, 17.11.2006 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.11.2006 16:54

Nimenomaan. Se pakosarjalle menevä imuilmaputki kuntoon, niin pitäisi auttaa jos kyse on kaasarin jäätymisestä. Lisäksi kannattaa tarkistaa, toimiiko se läppä joka vaihtaa imuilman suunnan kylmälle/kuumalle. Kun koneen käynnistää kylmänä, pitäisi läpän olla auki pakosarjan suuntaan.

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 17.11.2006 16:56

Juu eli aina käynnistäessä kylmänä sellane fiilis että jotain mätää..kun ei halua millään pysyä käynnissä ihan pakka
skeleillä

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 21.11.2006 17:15

No nyt rupes vihdoinkin tämä tyhjäkäyntiongelma häippästä,mutta auton röpöttäminen tekee ajamisen lähes mahdottomaksi.Aina koneen lämmetessä röpötys ja nykiminen alkaa ja 20km/h pystyy max.ajamaan.Sitten ei muuta kun virta off,5min odotteluu ja sen jälkeen pelittää jälleen..eli missä vika?
Kiitos avusta,sillä auto on nimittäin jokapäiväisessä ajossa mukana,ei jaksaisi ihan bussilla olla liikkeellä:D

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.11.2006 17:18

Onko se imuilmaputki korjattu ja kone varmasti saa lämmintä ilmaa? Oireet viittaisivat juuri kaasarin jäätymiseen, hetken odottelun jälkeen kaasari sulaa ja taas toimii hetken. Keli olisi siihen otollinen, muutama aste lämmintä ja kosteaa.

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 21.11.2006 17:47

Siis se pakosarjaan päin menevä putki on ihan kevyesti teipillä korjattu väliaikasesti,avasin sen kaasarin enkä nähnyt mitään epätavallista ajon jälkeen..huomenna motonettiin ostamaan kunnollinen putki pakosarjaa päin

J0nttu
-
Viestit: 25
Liittynyt: 16.9.2004 23:22

ViestiKirjoittaja J0nttu » 27.11.2006 15:13

perkules kuulosta ihan samalta ongelmalta kun mulla toi putki pakosarjalle on kunnossa mutt en uskoa jäätymistä vielä näin lämpimällä pikkasen vituttaa aina välillä sammuttaa ja venata 5min ja taas toimii ihan kun sais kosteeta ilmaa jostain ja rupeis hyytyy (liian iso vesiruisku) ;)

trash
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 27.11.2006 19:21

ViestiKirjoittaja trash » 27.11.2006 19:43

Minulla on ihan samanlainen ongelma. Olen tullut siihen lopputulokseen että lämmityssiili imusarjassa in rikki. Golffi käy normaalisti ensin vähän aikaa (niin kauan kun ottaa lämmintä ilmaa pakosarjasta) sitten kun kaasariin menee kylmää ilmaa niin se jäätyy heti, tai paremmein sanottuna, toinen kurkku jäätyy umpeen. Tämän jälkeen ei mennä enää lujaa eteenpäin... Ja pahin homma on se että se on aina matalakierroskurkku joka jäätyy. Auto pysyy käynnissä niin kauan kun pedaali on kumimatossa kiinni mut heti kun kaasun nostaa niin moottori sammuu.
Ongelmaan auttaa se että bensan sekaan laitetaan reilusti viinaa. Ja kyllä, bensa jäätyy kaasarissa vaikka ulkona on reilusti plussaasteita.

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 28.11.2006 9:25

Mistäs tollasen uuden imuilmaputken saisi ostettua,ku eihän se paljoa voi maksaa..?Motonetistä katoin enkä kyllä löytänyt.Pakkohan tolle on joku muu ratkaisu olla ku se viinan käyttö,kai??

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.11.2006 11:01

^ Tarkoitatko pakosarjalle menevää putkea vai sellaista eristettyä putkea josta kylmää ilmaa imetään?

Jos tarkoitat ensimmäistä, niin kyllä se vaan voi maksaa. Useampi kymppi sillä oli ainakin PN-koneiseen malliin hintaa. Jäi ostamatta, hain Motonetista sellaista paperipinnoitettua alumiinihaitaria ja virittelin uudet putket siitä.

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 28.11.2006 12:03

trash kirjoitti:Ja kyllä, bensa jäätyy kaasarissa vaikka ulkona on reilusti plussaasteita.

Ei se kyllä bensaa ole mikä siellä kaasarissa jäätyy.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.11.2006 13:33

Vesi se on mikä siellä jäätyy, ilmassa on melkoisesti vettä näillä keleillä. Kokemusten perusteella jäätymistä ilmenee ainakin +5 asteeseen asti, kaasari jäähtyy haihtuvan polttoaineen vuoksi kun se imee lämpöä ympäriltään.

J0nttu
-
Viestit: 25
Liittynyt: 16.9.2004 23:22

ViestiKirjoittaja J0nttu » 28.11.2006 14:48

Oli vähän samanlaisia ongelmia kun ajo puolikaasulla niin rupes röhöttelee ja ei oikeen kiihtyny syynä oli pää jarrurylinteristä tuleva alipaineletku joka tulee johonkin semmoselle jakajalle ja siittä jatkaa imusarjaan oli letku halki nyt toimii taas ja avaa kunnolla molemmat kurkut 3500ringis tunne on kun ajais viritetyllä pv ja läpät aukee ;)

trash
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 27.11.2006 19:21

ViestiKirjoittaja trash » 28.11.2006 16:52

Vesi se on mikä siellä jäätyy, ilmassa on melkoisesti vettä näillä keleillä. Kokemusten perusteella jäätymistä ilmenee ainakin +5 asteeseen asti, kaasari jäähtyy haihtuvan polttoaineen vuoksi kun se imee lämpöä ympäriltään.


Näinhän se on. Sorry for the brainfart.

J0nttu
-
Viestit: 25
Liittynyt: 16.9.2004 23:22

ViestiKirjoittaja J0nttu » 8.12.2006 15:16

mitenkäs tuota olisi hyvä huoltaa tai kokeilla toimiiko se imuilman läppä siellä ett ottaako kylmää vai kuumaa luulen ett mull imee vaan kylmää? koska nyt huomasin sen että meinaa sammua se kyll jäätyy siinä plus 5 :) ja taas lähtee kun seisoo paikalla ja pakosarja lämmittää sitä kaasutinta :) mitä hän maksais uudet vahatermarit ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa