Keskipohjanmaa kirjoitti:TSI-koneissa kahden ahtimen yhdistelmä antaa moottorille voimaa hyvin pienilläkin kierroksilla. Ensimmäinen ahdin syöttää moottoriin ahtopainetta jo alhaisilla nopeuksilla. Vieressä oleva turboahdin astuu kuvaan mukaan nopeuden kasvaessa. Se hyödyntää moottorista virtaavia pakokaasuja. Kun kierrokset nousevat yhä, "ensimmäinen" ahdin kytkeytyy pois käytöstä. Tällöin moottori toimii kuten perinteiset turbokoneet.
Myös uudenlaisella sylinterilohkolla moottorin hyötysuhdetta on saatu kasvatettua.
Volkswagenin teknikot ovat laskeneet, että 1.4-litrainen TSI-moottori vastaa teholtaan ja väännöltään 2.3-litraista vapaasti hengittävää bensamoottoria. Kuitenkin sillä erolla, että TSI-kone kuluttaa selvästi vähemmän.
Volkswagen Golf TSI "tärkeimmät" ominaisuudet kirjoitti:Suurin teho kW (hv) r/min: 103 (140) / 5600
Suurin vääntömomentti Nm R/min: 220/1500-4000
Huippunopeus: 205km/h
Kiihtyvyys 0-100km/h: 8.8s
Kulutus: 9.2/5.7/7.0 (kaupunki/maantie/yhdistetty)
Mitenköhän.. onko joku koittanu laittaa 2 ahdinta kakkakoppaan? Tulisko tehoa ja vääntöä ja pienempää kulutusta entisestäänkin pienestä kulutuksesta?