Eli Kyselisin seuraavaa, auto siis on Golf III gti.
Nyt kun on pakkaset tullu niin paljonko muilla on moottorin lämpö isommalla tiellä ajaessa?
Itselläni ajettaessa pidempään noin 80km/h lämmöt ei nouse 70 astetta korkeammalle, onko normaalia? Pitäisikö laittaa esim. pahvia syylärin eteen vai onko termostaatti vaihdon tarpeessa.
Golf III - moottorin lämpö
Valvoja: ffp jäsenet
Mullakin on sama "ongelma", auto ei lämpene edes kaupunkiajossa yli 70 asteeseen, ja maantiellä lämpötila on jossain 50-60 asteen välissä riippuen kuinka kylmä on. Paljonko ns. "normaali" lämpötila pitäisi olla? Auto on menossa ensi viikolla huoltoon, pitäisikö pyytää huollon poikia tarkistamaan termostaatti vai tyytyä pahvikikkailuun?
Mulla oli farmarissa sama ropleema että lämmöt ei noussut yli 70 kun vasta hetken ajon jälkeen ja jos jätti tyhjäkäynnille niin sitten 90. Termostaatti vaihdettiin jonka jälkeen ei ongelmia. Pirullinen vain kuulemma vaihtaa kun joutuu tehostajan pumpun ym irrottamaan ja on vielä alapuolella konetta.
Täällä vähän sama homma lämpöjen kanssa. Loppu kesästä vaihdoin termarin uuteen (merkki osaan oiken, kerran olen tarvikkeen laittanut ja lämmöt tippu vielä alemmas :( ) Ja lämmöt mittarin mukaan siinä 70-80 välissä maantiellä. Viiimetalvena -30 pakkasella maantiellä tippui 70 lämmöt mutta silti pukkasi ihan kuumaa sisään. Tässä pitäs päästä mittaamaan huvikseen jollain toisella mittarilla kokeeksi vielä nesteiden lämpöja. Tuli vain mieleen, että kummin päin se veden kierto menee oikein tuossa golffissa. Kannesta->jäähdyttimeen->termarin ohi takas koneeseen...toi on kai se suunta. Joskus tuntu kun lämmöt laski sinne 70 asteeseen että kiertäskö muka toisin päin.....silloin olisi ymmärtänyt helposti sen lämmön tippumisen niin alas. Pahvi/pleksi tulee keulaan tällekki talvee maskin taakse suoraan, ei jäähdytintä vasten. Lämpee auto kovillakin pakkasilla sitte niin paljo nopeemmin, vaikka ei tuo 1.8 ABS kone ole muutenkaan hidas lämpeemään.
kyl kyl näin on. Kannesta lähtee se haarotin (missä on myös lämpötila-anturi) siinä vesi joko menee suoraan jäähdyttimelle (termostaatti auki) tai sitten se poikkeaa suoraan takaisin vesipumpulle (haaran toinen putki joka menee moottoria myöten) ja tällöin on termostaatti kiinni. Termostaatin auetessa kokonaan sulkeutuu siellä termostaattikotelossa tuon toisen putken pää termarin toisessa päässä olevalla läpällä ja vesi kiertää silloin syylärin kautta ja toisinpäin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa