G 2 1.3 b jakaja erot,kipinä hukku
Valvoja: ffp jäsenet
G 2 1.3 b jakaja erot,kipinä hukku
-87 :aan vaihdettiin -85:n kone.Pakosarja,kannen päässä oleva vesijakohärpäkkä,vauhtipyörä ja virranjakaja oli erialaiset.Kone kävi nätisti jonkin aikaa,sitten hukku kipinä.Uudempaan jakajaan menee 3 johtoinen liitin ja vanhemmassa yhden(muistaakseni vihreä) johdon paikka.Tohon vihreeseen yhdistettiin auton sähköistä 1 johto,liitin jäi vapaaksi.Jakajat ois vaihdettu tietty päikseen muttei käyny kanteen.Eli tuleeko toimimaan koskaan ja olisko joku paikka voinu kärähtää ton käynnin katkettua? Mites vaikuttaako nuo vähäpäästöjutut vielä tässä tapauksessa kun vaihdetaan vanhempi mosa.Kiitos.
kannattaa vaihtaa siitä 85 kaikki sytkä sälät siihen moottorin kaveriksi...
Taitaapi olla puolatkin erilaiset kärjellisessä ja kärjettömässä systeemissä, eli kannattaa muistaa napata sekin siitä uudemmasta.
Niin kertaushan on vissiin opintojen äiti????
Ja nappaa se puola siitä vanhemmasta jos kerran '87:aan on laitettu '85:sen kone.
No niin tilailtu uudet kärjet ym.Oli sulanu sieltä bakeliitit.On kyllä vähän "70lukuckadettolo" :) Jännä aukasta tuo -87 mylly,alakerta jumisssa pyörii olisko puoli kierrosta.Kävi siis konehuonepalon aikana muutaman min.Sitten sulaneitten tilalle vaihto-osat ja säksätti kun puimuri ja sammu.Sammutusjauhetta sai kyllä kone raakasti ja lämpöäkin imi koneeseen imukanavista varmasti.No mutta kiitos kaikille vastanneille! Onneks näitä myllyjä ja osia alkaa saaha ilmaiseksi...
Siis vauriot on todettu ns. totaalisiksi?
Palaneeseen -87 alakertaan laitoitte siis ehjän -85 kannen? Sylinterit ja männät näytti kuitenkin normaaleilta kun kannen vaihdoitte? Veikkaisin edelleen että vika on joku niinkin tavanomainen kuin vuotava imusarjan tiiviste tai kaasarin/imusarjan kumilaippa jos ja kun siis kaikki sytkäosatkin on kerran uusia ja säädöissään.
Palaneeseen -87 alakertaan laitoitte siis ehjän -85 kannen? Sylinterit ja männät näytti kuitenkin normaaleilta kun kannen vaihdoitte? Veikkaisin edelleen että vika on joku niinkin tavanomainen kuin vuotava imusarjan tiiviste tai kaasarin/imusarjan kumilaippa jos ja kun siis kaikki sytkäosatkin on kerran uusia ja säädöissään.
Selvennystä,selitin epäselvästi.-87 G2 paloi konetilasta (Kaasari,ilm.put.kotelo,tulpanjohdot,bensa haisi ajossa olisko kumilaippa vuotanut jo pitkään).Kävi muutaman min palaen,sammutettu käsisammuttimella.Vesipesu heti.Kone pyöri vielä ok.-85 G 2 varaosapeli.Siitä ensin kaasari imusarjoineen putsareineen -87:aan.Käy huonosti/pätkii testiajoa 20 m jolloin sammuu kerrasta epämäääräsen äänen kera.Tän jälkeen ei pyöri kone enää koko kierrosta.Kone pois ja nyt -85 kone reikään -87 laatikkoon kiinni.Tietenkin kaasari taas -87:sta -85:een.Huomataan virranjakaja eri,vesiletkuja,alkuputkiero ym.Jakajaliitin -87:ssa 3-johtoinen (käretön) -85 (käret).Vedetään raakasti korin "vihr. johto" jakajaan ainoaan vihreään.Käy muutaman min ja kipinä hukkuu.Puretaan jakajaa,oho,käret löytyy sulaneina.Nyt siis laitetaan kaikki kärkikamppeet -85:sta niin ku on neuvottu.Ja -87:n aukasen mielenkiinnosta,miksei pyöri.Ehkä vähän rautalangasta mutta näin.Tuo kansienvaihto kävi mielessä että käykö keskenään.
Tuosta pyörimisongelmasta vielä... onko kyseessä 1.3 vai 1.6/1.8.
Jos kyseessä "isolohko" niin venttiilien ja mäntien kohtaaminen voidaan sulkea laskuista samantien. Tietysti tuon vaurion näkee heti jo siinä kannen vaihdossakin. Luulisi ettei alakerta nyt olisi parin minuutin palosta kovasti itseensä ehtinyt ottaa, jos vaan vesi ja öljy on kiertänyt edes jotenkuten tuon ajan.
Jos kyseessä "isolohko" niin venttiilien ja mäntien kohtaaminen voidaan sulkea laskuista samantien. Tietysti tuon vaurion näkee heti jo siinä kannen vaihdossakin. Luulisi ettei alakerta nyt olisi parin minuutin palosta kovasti itseensä ehtinyt ottaa, jos vaan vesi ja öljy on kiertänyt edes jotenkuten tuon ajan.
Kärjet on sulaneet todennäköisesti juuri uudemman matalavastuspuolan takia, koska puola on imenyt kärkien läpi noin 2-3 kertaa enemmän virtaa. Kärjellisen puolan ensiökäämin resistanssi 1.6-2.2 ohm ja kärjettömän puolan ensiökäämin resistanssi 0.5-0.8 ohm. Tämä johtuu siitä, että kärjettömän sytkän sytkäböxissa on ensiövirran rajoitus ja täten puola voidaan ladata suuremmalla virtamäärällä nopeasti täyteen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa