Dieseliin Blow-off-kit:ti ja intake?
Valvoja: ffp jäsenet
Dieseliin Blow-off-kit:ti ja intake?
Eli ei löytyny searchilla oikein tarkkaa tietoo. Elikkä onko kokemuksia millaiset äänet tulee kun asentaisi kyseisen sarjan -03 100hp pwd golffiin?En mielellään laittais noin suurta rahamäärää jos ei siitä kunnon ääniä saa ilmoille. Kokemuksia tai muita vaihtoehtoja? Ja voiko asentaa ilman haittavaikutuksia isomman intaken tuon vanhan tilalle?
VAG DBW PD100 / 115 ja TDI 90 / 110hp Forge Blow-off-kit 550.00€
http://www.doc-power.com/index.php?page ... =&sengine=
VAG DBW PD100 / 115 ja TDI 90 / 110hp Forge Blow-off-kit 550.00€
http://www.doc-power.com/index.php?page ... =&sengine=
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
Aika paljon tästä asiasta on täällä jo keskustletu, no mutta...en itse ainakaan Dieseliin mitään dumppia rupeis laittamaan, aika rahan haaskausta mielestäni, tuolla rahamäärällä pääsee jo alkuun todellisessa virittämisessä....Suhaukset kun eivät TDI koneisiin kuulu, sen lisäksi että siitä ei ole mitään hyötyä.
Nythän on niin että kun dieseliä on viritetty tarpeeksi pitkälle(tästä varmaan jokaisella on oma mielipide) eli about 110hv/litra tai enemmän ja ahtopaineita riittävästi on niin ahdin sakkailee aika voimakkaasti ja päästää vingahtavan papatuksen aina kun kaasu nostetaan.
Tämä taasen aiheutuu siitä että kone ei ilmeisestikkään niele sitä määrää ilmaa mitä ahdin työntää(vnt-siivet menee ahtamisasentoon ja moottorin kierrosluku putoaa).
Tämä taasen on epäedullista ahtimen kestolle vaikka sitä onkin hauska kuunnella ainakin ensin alkuun.Kun ei koskaan pitäisi sanoa ei koskaan niin ehkä tällaista dumppi/kierrättävää sarjaa sallisin käytettävän näissä jo kohtalaisen pitkälle rakennetuissa.. ;-)
*Mutta kunnes tuo "paine/tehoraja" ylittyy ei moista tarvitse..
Tämä taasen aiheutuu siitä että kone ei ilmeisestikkään niele sitä määrää ilmaa mitä ahdin työntää(vnt-siivet menee ahtamisasentoon ja moottorin kierrosluku putoaa).
Tämä taasen on epäedullista ahtimen kestolle vaikka sitä onkin hauska kuunnella ainakin ensin alkuun.Kun ei koskaan pitäisi sanoa ei koskaan niin ehkä tällaista dumppi/kierrättävää sarjaa sallisin käytettävän näissä jo kohtalaisen pitkälle rakennetuissa.. ;-)
*Mutta kunnes tuo "paine/tehoraja" ylittyy ei moista tarvitse..
Imuputkesta on kyllä ollut juttua täälläkin ja se on ilman muuta hyvä juttu tuo imuputken parantelu eli ulkoa ilmanputsarille ja putsarilta ahtimelle vaihtoon.
Valmis putki löytyy ulkoa ilmanputsarikotelolle 1.8T/V"r"6/R32 malleista. vW:llä jotain 50e ja oldman's intakea ehkä sitten ahtimelle kun tuo orkkis 130/150hp:n on sikahintainen ja vaikeasti saatavilla(vw:llä n.400e)
Pelittää normaalisti ja jopa paremmin..Mitä pidemmälle paranteluja jatkat sitä enemmän se hyödyttää, vakiossa voi olla että saa tekijälle hyvän mielen.. siinä se.
Valmis putki löytyy ulkoa ilmanputsarikotelolle 1.8T/V"r"6/R32 malleista. vW:llä jotain 50e ja oldman's intakea ehkä sitten ahtimelle kun tuo orkkis 130/150hp:n on sikahintainen ja vaikeasti saatavilla(vw:llä n.400e)
Pelittää normaalisti ja jopa paremmin..Mitä pidemmälle paranteluja jatkat sitä enemmän se hyödyttää, vakiossa voi olla että saa tekijälle hyvän mielen.. siinä se.
Eipä ne turbon jälkeiset putkien muutokset vaikuta tehoon yhtään mitään noilla tehoalueilla (<200 HP). Kannattaa pikemminkin panostaa parempaan cooleriin, turboon ja pakoputkeen, sekä tietysti polttoaineen syöttöön...jos tehoja haluaa ja kaikki muuhan on turhaa.
Eikä imuputkikaan rajoita tehoa, jollei sitä jo muutenkin ole kasvatettu vakiosta.
Eikä imuputkikaan rajoita tehoa, jollei sitä jo muutenkin ole kasvatettu vakiosta.
http://forums.tdiclub.com/ Tuolta löytyy tilausohjeet. Noille ois markkinoita jos joku alkais väsäilemään vaikka ihan kotisuomessa.
..tota pieni välikysymys tähän vielä. miten toi pakoputkisto, jos teen sen uusiks katilta taaksepäin niin eihän siitä oo mtn haittaa?Ko joskus luin tältä foorumilta et liian hyvät virtaukset voi aiheuttaa jtn ongelmia vakio turbossa. Mut en löytäny searchilla enää sitä topickkia, tai en sit osaa käyttää tota searchia :)..ja muistikaan ei oo mitenkään hyvä.
LTR kirjoitti:...Tämä taasen on epäedullista ahtimen kestolle vaikka sitä onkin hauska kuunnella ainakin ensin alkuun...
Väitän että ahtimet kestää tuon painealllon ihan mennen tullen. Paljon kovemmalle se ahdin joutuu täyskaasu ajossa.
Itse en sieltä laskisi yhtään ilmaa pihalle millään venttiilillä. Kun se on sinne ahdettu niin pysykööt siellä... ;)
Jos kestää niin hyvä. Juuri yhden sotkun korjanneena akselin katkeamisen jäljiltä(tosin eihän sitä voi varma olla mistä johtuu).
Otin sitten tän paikallisen turbohuollon kaverin joka on mielestäni aika pätevä kyytiin koeajolle ja hän totesi ettei ihme jos akselit katkeavat, kun ahdin joutuu tommosta vastapaineiskua kestämään..
Mites tuo pakopuolelta tuleva ääni, poikkeaako paljonkin imuputkesta kuuluvasta?
Otin sitten tän paikallisen turbohuollon kaverin joka on mielestäni aika pätevä kyytiin koeajolle ja hän totesi ettei ihme jos akselit katkeavat, kun ahdin joutuu tommosta vastapaineiskua kestämään..
Mites tuo pakopuolelta tuleva ääni, poikkeaako paljonkin imuputkesta kuuluvasta?
tota pieni välikysymys tähän vielä. miten toi pakoputkisto, jos teen sen uusiks katilta taaksepäin niin eihän siitä oo mtn haittaa?Ko joskus luin tältä foorumilta et liian hyvät virtaukset voi aiheuttaa jtn ongelmia vakio turbossa.
Jos pitää paikkansa, ni voisiko joku selittää perusteellisesti "miksi" ? .. ei ymmärrä
Suurempi pakoputki aikaan saa paremmat virtaukset koneen läpi, jolloin ahdin joutuu työskentelemään kovemmin pitääkseen saman ahtopaineen -> liian pieni ahdin hajottaa koneen tai hajoaa itse, kun pakopaine on liian suuri. Tämän voi kompensoida tiputtamalla ahtopainetta, jolloin koneen läpi menee edelleen sama ilmamäärä. Lopputulos: teho ei noussut vaikka on paremmin virtaava pakoputki, kun teho rajoittuu ahtimen pienen koon vuoksi.
No jos siellä tosiaan on 2*4 cm ontelo niin sitten se kannattaa muuttaa 40..50 mm putkelle, sillä pärjää jo hyvinkin.
...ja aivan sama ilmiö on tuon imupuolen putken kanssa, kun kuristus poistetaan, ahdin joutuu työskentelemään kovemmin saavuttaakseen saman ahtopaineen.
Sillä ulos työntävällä ilmaventtiilillä ei nyt tässä tapauksessa tee mitään.
No jos siellä tosiaan on 2*4 cm ontelo niin sitten se kannattaa muuttaa 40..50 mm putkelle, sillä pärjää jo hyvinkin.
...ja aivan sama ilmiö on tuon imupuolen putken kanssa, kun kuristus poistetaan, ahdin joutuu työskentelemään kovemmin saavuttaakseen saman ahtopaineen.
Sillä ulos työntävällä ilmaventtiilillä ei nyt tässä tapauksessa tee mitään.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
>>Tuumaapas Veskola tuo imupuolen kuristusasia vielä uudemman kerran. ;)
No jos imuputkessa on tiukempi kuristus mitä on venttiilin aiheuttama kuristus niin tottahan paine ennen sitä kuristusta nousee korkeammaksi pienemmällä kompressorin pyörimisellä vai mitä ? Samoin jos ahdin yrittää pitää kuristuksen jälkeisen paineen haluttuna se joutuu painamaan "tiukemmin".
Harvoin tollasta tilannetta kuitenkaan on autossa jossa imuputken kuristus on mitenkään määräävä tekijä...vaan määräävä tekijä on koneen kannen hengittävyys, vai mitä ? Ei se kummoistakaan reikää tarvitse, jotta 100Hp teho saadaan läpi.
tai no samapa tuo miten se menee...
"imupuolen putken " tarkoitti tietysti putkea ahtimen ja kannen välissä...eli siis paineputken.
No jos imuputkessa on tiukempi kuristus mitä on venttiilin aiheuttama kuristus niin tottahan paine ennen sitä kuristusta nousee korkeammaksi pienemmällä kompressorin pyörimisellä vai mitä ? Samoin jos ahdin yrittää pitää kuristuksen jälkeisen paineen haluttuna se joutuu painamaan "tiukemmin".
Harvoin tollasta tilannetta kuitenkaan on autossa jossa imuputken kuristus on mitenkään määräävä tekijä...vaan määräävä tekijä on koneen kannen hengittävyys, vai mitä ? Ei se kummoistakaan reikää tarvitse, jotta 100Hp teho saadaan läpi.
tai no samapa tuo miten se menee...
"imupuolen putken " tarkoitti tietysti putkea ahtimen ja kannen välissä...eli siis paineputken.
http://video.google.com/videoplay?docid ... iesel+dump
siinä olis dumppi diesel focusesa...olipa aika huono idea! Ei kyl säväyttäny yhtään. Ei kyllä tollaseen viittä hunttii laittais.
siinä olis dumppi diesel focusesa...olipa aika huono idea! Ei kyl säväyttäny yhtään. Ei kyllä tollaseen viittä hunttii laittais.
Posted: 15.11.2006 11:23 Tuo nim. Veskolan posti.
Älä nyt ota itteesi mutta tuo teoria että isommalla pakoputkistolla ahdin joutuu kovemmalle on minusta väärin ajateltu.
Ja tuo tiputtamalla ahtopainetta menee koneen läpi edelleen sama ilmamäärä. Tuota en käsitä ollenkaan.
Eihän sen ahtimen kuulu sitä painetta tehdä pakoputkea vasten vaan turbiinin siipiä vasten, joiden jälkeen paineen/kaasun virtauksen pitää päästä vapaasti purkautumaan mahdollisimman paineettomaan tilaan.
Älä nyt ota itteesi mutta tuo teoria että isommalla pakoputkistolla ahdin joutuu kovemmalle on minusta väärin ajateltu.
Ja tuo tiputtamalla ahtopainetta menee koneen läpi edelleen sama ilmamäärä. Tuota en käsitä ollenkaan.
Eihän sen ahtimen kuulu sitä painetta tehdä pakoputkea vasten vaan turbiinin siipiä vasten, joiden jälkeen paineen/kaasun virtauksen pitää päästä vapaasti purkautumaan mahdollisimman paineettomaan tilaan.
Tuo että rajoitataan turbiinin toimintaa pakoputkella on aivan väärä periaate. Paljon järkevämpi vaihtoehto on hukkaportti jolla rajoitetaan turbiinin kierroksia. Ahtimen herääminenkin on nopeampaa aikä se karstoitu niin kuin jos ajelee jonkun vakiopillin kanssa.
Ei pidä uskoa kaikkea mitä täällä kirjoitallaan, vaan ottaa itse asioista selvää. Lukekaa kirjoja ahtamisesta, näiltä keskustelupalstoilta harvoin se totuus löytyy. Tai jos se siellä onkin ei sitä erota jos ei perusasiat ole tiedossa. Asiasta kuin asiasta. Ei herneitä nenään eihän?
Ei pidä uskoa kaikkea mitä täällä kirjoitallaan, vaan ottaa itse asioista selvää. Lukekaa kirjoja ahtamisesta, näiltä keskustelupalstoilta harvoin se totuus löytyy. Tai jos se siellä onkin ei sitä erota jos ei perusasiat ole tiedossa. Asiasta kuin asiasta. Ei herneitä nenään eihän?
veskola kirjoitti:Suurempi pakoputki aikaan saa paremmat virtaukset koneen läpi, jolloin ahdin joutuu työskentelemään kovemmin pitääkseen saman ahtopaineen -> liian pieni ahdin hajottaa koneen tai hajoaa itse, kun pakopaine on liian suuri.
Mutta eikö pako- ja imupuoli oo erotettu toisistaan? Kun imuventtiili on auki, pakoventtiili on kiinni ja päinvastoin.
Musta jotenkin tuntuu, että pelkkä pakopuolen virtauksen parantaminen hormia suurentamalla vain pudottaa pakopainetta.
Arctos Posted: 17.11.2006 15:47 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
veskola wrote:
Suurempi pakoputki aikaan saa paremmat virtaukset koneen läpi, jolloin ahdin joutuu työskentelemään kovemmin pitääkseen saman ahtopaineen -> liian pieni ahdin hajottaa koneen tai hajoaa itse, kun pakopaine on liian suuri.
Mutta eikö pako- ja imupuoli oo erotettu toisistaan? Kun imuventtiili on auki, pakoventtiili on kiinni ja päinvastoin.
Musta jotenkin tuntuu, että pelkkä pakopuolen virtauksen parantaminen hormia suurentamalla vain pudottaa pakopainetta.
Musta tuntuu että kun mittasin pakopaineita ennen ja jälkeen putkiston muutoksen niin paineet olivat nousseet 3,5->4,1bar
Juurikin niin kuin hatemi sanoi..avarampi putki sallii turbon pakopuolelta "isomman" virtauksen ja sitä kautta ahdin myös työntää enempi ilmaa imupuolelta läpi,tämä siis jos putki kovin kuristaa pakokaasujen poistoa...Itse huomasi eron kuin yöllä ja päivällä kun vaihtoi isomman putken,eli ahdot hyppäsi monta pykälää isommalle,koskematta turbon säätöihin.
Edit: en näe popparissa tai blowissa oikein järkeä näissä kesymmissä autoissa.Eriasia lienee juurikin nuo tehokkaat dieselit = )
Edit: en näe popparissa tai blowissa oikein järkeä näissä kesymmissä autoissa.Eriasia lienee juurikin nuo tehokkaat dieselit = )
näytti forgen sivuilla olevan ohjeet tuon dieselin blow-off -kitin asennukseen. Eipä tuo nyt ihan viidessäminuutissa mene.. taitaa olla viisainta pyytää viisammilta apua :)
ohjeet: http://www.forgemotorsport.co.uk/media/ ... itting.pdf
ohjeet: http://www.forgemotorsport.co.uk/media/ ... itting.pdf
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa