225 TT:n virittämistä + ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
225 TT:n virittämistä + ongelmia
Potilaana on 2000 vuosimallin 225 TT, johon on asennettu Forgen Eliminator Bypass, BSR Optiflow, Samcon imuletku ja Karalan ohjelma joka on asennettu Decatecillä.
Ongelmana on moottorin luonne. Veto on ponnetonta alakierroksilla (ahdot nousevat vasta 2700-2900rpm tienoilla). Sen lisäksi moottori nykii 1000-1500 kierrosalueella, jonka huomaa selvimmin ykkös- ja kakkosvaihteilla. Muutenkin voimaa tuntuu olevan yleisesti liian vähän. Vikakoodit on luettu useaan otteeseen, tyhjää näyttää.
Olisikin kiva tietää, miten muiden vastaavat moottorit toimivat ohjelmoituina. Olen kuullut, että Karala ei kovin mielellään tälläisia sähkökaasulla olevia koneita ohjelmoisi?
Lukisin myös mielelläni mielipiteitä seuraavasta järkevästä virityskohteesta putkiston lisäksi. GT28RS:tä olen kuullut kovin ristiriitaisia mielipiteitä. Ilmeisesti yli 300 hevosvoiman mentäessä on harkittava myös uutta vauhtipyörä/kytkin- kombinaatiota?
Ongelmana on moottorin luonne. Veto on ponnetonta alakierroksilla (ahdot nousevat vasta 2700-2900rpm tienoilla). Sen lisäksi moottori nykii 1000-1500 kierrosalueella, jonka huomaa selvimmin ykkös- ja kakkosvaihteilla. Muutenkin voimaa tuntuu olevan yleisesti liian vähän. Vikakoodit on luettu useaan otteeseen, tyhjää näyttää.
Olisikin kiva tietää, miten muiden vastaavat moottorit toimivat ohjelmoituina. Olen kuullut, että Karala ei kovin mielellään tälläisia sähkökaasulla olevia koneita ohjelmoisi?
Lukisin myös mielelläni mielipiteitä seuraavasta järkevästä virityskohteesta putkiston lisäksi. GT28RS:tä olen kuullut kovin ristiriitaisia mielipiteitä. Ilmeisesti yli 300 hevosvoiman mentäessä on harkittava myös uutta vauhtipyörä/kytkin- kombinaatiota?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Jep. Vaihtelin tuossa Forgeen jousiakin josko siellä olisi ollut liian löysä sisällä, mutta eipä ollut vika siinäkään, jäykempi ei auennut ollenkaan.
Ilmamäärämittarin vaihto uuteen auttoi hieman voimanpuutteeseen, mutta eipä se silti ennen kolmen tonnin herää alkuunkaaan.
Pitää ilmeisesti ottaa yhteyttä Karalaan ja kertoa ongelmasta sille
Ilmamäärämittarin vaihto uuteen auttoi hieman voimanpuutteeseen, mutta eipä se silti ennen kolmen tonnin herää alkuunkaaan.
Pitää ilmeisesti ottaa yhteyttä Karalaan ja kertoa ongelmasta sille
Nyt ilmeni uutta. Ilmeisesti ahtopaineet eivät tahdo aina nousta kunnolla kun kaasun polkaisee pohjaan. Välillä ne nousee ja sitten kulkee hyvin.
Moottori on ponneton koko kierrosalueen etenkin kun lähtee kiihdyttämään alhaalta n.2000 rpm kohdilta. Vetoa tuntuu löytyvän paremmin kun painaa kaasun pohjaan 4000 rpm tietämillä.
Missä vika? Voisiko N75 olla viallinen? Autossa on nyt C -malli. Voisiko vaihto J-malliin auttaa?
Moottori on ponneton koko kierrosalueen etenkin kun lähtee kiihdyttämään alhaalta n.2000 rpm kohdilta. Vetoa tuntuu löytyvän paremmin kun painaa kaasun pohjaan 4000 rpm tietämillä.
Missä vika? Voisiko N75 olla viallinen? Autossa on nyt C -malli. Voisiko vaihto J-malliin auttaa?
Paljonkos sulla nuo paineet sitten on ennen tuota 2700-2900 kierrosta ja entä sen jälkeen? Mietin vaan et ei ne paineet ittelläkään taida kovin nopeesti alle tuon 2700 kierroksen nousta ja Karalan softahan mullakin on. Piikkipaine käväsee 1,5 tuntumassa ja jatkuvaa pitää 1,3 paikkeilla kunnes tuotto hiipuu. Kummiski tuo on pelannut kuin kello eikä mulla mitään nykimisiä oo ilmennyt.
Ohan mulla tuosta käppyräkin, jos haluat sitä tarkistella niin laittele vaikka privaa.
Ja kerro ihmeessä, jos N75:sen vaihtaminen muutti käyttäytymistä, suosittelisin kuitenkin pysyttelemään siinä alkuperäisessä versiossa. Asiasta keskusteltu täällä ja Audi-clubin puolellakin aiemmin.
Ohan mulla tuosta käppyräkin, jos haluat sitä tarkistella niin laittele vaikka privaa.
Ja kerro ihmeessä, jos N75:sen vaihtaminen muutti käyttäytymistä, suosittelisin kuitenkin pysyttelemään siinä alkuperäisessä versiossa. Asiasta keskusteltu täällä ja Audi-clubin puolellakin aiemmin.
Nostetaanpa tätä vähän ylös. Ongelma on siis yhä olemassa. Auto kävi tänään Stadian penkissä. Nelivedolla ei saatu tehoja mitattua ollenkaan. Auto "nyki" penkissä.
Etuvedolla tuli jonkinlaisia lukemia, tulokset vaihtelivat aika lailla vedoissa, mutta ahdot eivät nousseet jostain syystä missään vaiheessa yli 0,8 barin. Joka kerralla jäätiin alle 200 hevosvoiman ja 280 Newtonmetrin.
Mistähän kannattaisi etsiä seuraavaksi? N75:sia olen kokeillut C:tä ja F:ää, ilmamäärämittareita kolmea, joten vika ei luultavasti ole niissä. Voisikohan vika olla hukkaportissa? Sehän on sähköisesti toimiva, joten vika voisi olla siinä tapauksessa joko ohjelmassa tai itse hukkaportissa itsessään?
Etuvedolla tuli jonkinlaisia lukemia, tulokset vaihtelivat aika lailla vedoissa, mutta ahdot eivät nousseet jostain syystä missään vaiheessa yli 0,8 barin. Joka kerralla jäätiin alle 200 hevosvoiman ja 280 Newtonmetrin.
Mistähän kannattaisi etsiä seuraavaksi? N75:sia olen kokeillut C:tä ja F:ää, ilmamäärämittareita kolmea, joten vika ei luultavasti ole niissä. Voisikohan vika olla hukkaportissa? Sehän on sähköisesti toimiva, joten vika voisi olla siinä tapauksessa joko ohjelmassa tai itse hukkaportissa itsessään?
Nelivedolla ei saatu tehoja mitattua ollenkaan. Auto "nyki" penkissä.
Tuo on normaalia Haldexin kanssa.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=64989
Jos epäilet hukkiksessa olevan vika, niin ota ensin hukkiksen ohjausletku irti, jos edelleen tekee, niin ainakaan softassa ei ole vikaa. Kokeile hukkiksen tankoa sen jälkeen lukittaa jollain paikalleen, jos edelleen tekee, niin ei ole vikaa näissä. Hukkis lukitettuna tai letku irti ollessa ei sitten mitään sikavetoja, koska ahtoja ei rajoita mikään, eli rauhallista ajelua, tai jos on ahtopainemittari, niin sen mukaan sitten voi tietty vedellä :)
No niin. Vika on viimein löytynyt. Heti turbolta lähtevä 90 asteen kukkaruukun värinen mutka oli käytännössä kanttuvei. Laitettiin kerran uudelleen kiinni, mutta räjähti irti toisessa täyskaasukiihdytyksessä.
Puhelukierros paljasti uuden hinnaksi VV-Autolla 208 euroa. Doc-Powerilla tarjottiin Samcon neliosaista kittiä 210 euron hintaan, sekä alkuperäisen korvaavaa Forgen silikonimutkaa 100 euroon. Tilasin Forgen ja viikon päästä sain sen autoon kiinni. Nostettujen ahtopaineiden vuoksi vaihdoin klemmarit "lentokone"- mallisiin kuusiokoloklemmareihin.
Nyt kulkee ja vääntää.
Puhelukierros paljasti uuden hinnaksi VV-Autolla 208 euroa. Doc-Powerilla tarjottiin Samcon neliosaista kittiä 210 euron hintaan, sekä alkuperäisen korvaavaa Forgen silikonimutkaa 100 euroon. Tilasin Forgen ja viikon päästä sain sen autoon kiinni. Nostettujen ahtopaineiden vuoksi vaihdoin klemmarit "lentokone"- mallisiin kuusiokoloklemmareihin.
Nyt kulkee ja vääntää.
Itellä oli samaa vikaa ton letkun kanssa enkä saanu sitä millään pysymään paikallaan, kun siitä oli lohjennu pieni pala sitä huullosta mikä pitää klemmaria paikallaan. En myöskään raaskinnu ostaa tota orkkisletkua, vaan sain pysymään letkun kiinni noilla kunnon kuusiokoloklemmareilla.
Hyvä tietää et Forgelta on saatavana halvempi vaihtoehto, niin vois nyt vaihtaa sen sellaseen niin ei tarvi kokoajan pelätä et koska se laukee uudestaan...
Hyvä tietää et Forgelta on saatavana halvempi vaihtoehto, niin vois nyt vaihtaa sen sellaseen niin ei tarvi kokoajan pelätä et koska se laukee uudestaan...
Tampereelta löytyy TKA, joka on samaa lafkaa:Mutta Tampereelta ei löydy Teollisuus Etolaa :(
http://www.tka.fi/
Edit: Ja tuo mainittu Korja-Kumi: http://www.korjakumi.fi/ Mitä Tampereella ei ole, sitä ei tarvita :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 52 vierailijaa