AAZ kytkin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

AAZ kytkin

ViestiKirjoittaja eski » 16.9.2006 14:31

Paljonko kestää virittämistä vakio kytkin?

Rupesi luistamaan 30tkm sitten uusittu kytkin, ja autolle on tehty ne perus piristeet kuten välijäähy, kara veistetty, painetta kilon, pikkasen mustaa.

Vai onko ollu kyseessä vaan joku sekunda kytkin?

1.9 TD Golffista siis kyse.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 16.9.2006 20:50

Eipä tuo taida hurjia kestää. Minulla ei ole kuin kara dremelöity ja aavistelua kytkimen osalta voi jo nyt kuvitella. Kunhan turbo tuosta vaihtuu, eiköhän ala luistelemaan...

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 18.9.2006 18:09

Pistin motonetistä kytkimen tilaukseen, oli VALEO merkkinen.
Onko kellään kokemuksia tosta merkistä?

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 18.9.2006 21:33

Mulla oli ventossa AAZ valeon kytkin hyvin kesti samat piristykset oli ku sulla ei mitään merkkejä luistamisesta. Kesti mulla ainakin 70tkm.

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 11.11.2006 14:30

5 tkm nyt takana ja taas luistelee.

Millä ootte saanu sen pitämään kun haaveilin turbonvaihtoa mutta taitaa saada unohtaa ne haaveet kun pitää nykki pistää syöttöä pienemmälle että saa pitämään.

Jäykempi asetelma?
Mikä/minkä hintasia ne on?

Hessu
-
Viestit: 122
Liittynyt: 3.12.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Hessu » 12.11.2006 2:13

Ne jäykät asetelmat ja hipo levyt on kalliita. Itse laitoin nelilapasen jousitetun sintterilevyn+vakio tarvike asetelma. Pitää ja kestää+edukas.

Niin ja autohan oli Vento td.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.11.2006 4:15

Isommalla turbolla vääntö siirtyy ylemmäksi ja kytkin ei ole läheskään niin tiukilla....

-Kipe-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.9.2004 22:21

ViestiKirjoittaja -Kipe- » 12.11.2006 17:43

myös vakio asetelma ja 3-lapanen jousitettusintteri on nyt muutaman tuhannen kestäny hyvin...kovemmillakin painella ja mustaakin tulee.. (joku voisi sanoa että paljon) kone on kyllä 1.6TD mutta samoja paskoja ne on kaikki...

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 12.11.2006 18:00

Itse laitoin nelilapasen jousitetun sintterilevyn+vakio tarvike asetelma


Minkä merkkisen oot laittanu ja minkähän hintanen se oli.


Kuinka kamala tollanen sintteri on ajaa.

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 9.4.2007 23:50

Kyselin FUTUREZ nimisestä nettikaupasta golffiin kohtuuhintaista vähän vakiota jäykempää kytkintä ja kauppasivat SACHS tarvikepakettia joka pitäisi olla n.15% kestävämpi kuin vakiokytkin.

Onko kellään kokemuksia tai tietoa mistä tämä 15% tulee vai onko vain myyntipuhetta?

Hessu
-
Viestit: 122
Liittynyt: 3.12.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Hessu » 10.4.2007 1:27

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 3&pagenr=5

edelleen olen tota mieltä.
tollasella mun äitiki nykyään ajelee.

ja riittää vakio asetelma.

Hessu
-
Viestit: 122
Liittynyt: 3.12.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Hessu » 10.4.2007 1:32

ei toimi toi linkki oikein..

eli Moottorinosat - Kytkinosat - Sintteripalat ja sivulta 5 löytyy.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 10.4.2007 12:57

itselläni meni kesän ajettuani tuollainen 4-lapainen moposportin sintteri paskaksi... Jouset lähtivät kävelemään. Asetelmana oli specin jäykempi. Vääntöä pitkälti yli 300nm ja koneena 1,9....

Hessu
-
Viestit: 122
Liittynyt: 3.12.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Hessu » 10.4.2007 23:41

No hitto. Ventossa ollu jo 2 vuotta toi sintteri eikä vielä moittimista. Vääntöä on joku 250.

Tiedä sitten.

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 13.4.2007 17:41

Onko kellään kokemusta tollaisista, lähetin hintatiedustelun sinne kun sattui silmään nettivaraosissa.
Ilmoitan hinnan sitte kun saan vastauksen!


National performace
Viimeksi muokannut eski, 19.4.2007 21:44. Yhteensä muokattu 12 kertaa.

janne.k
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.12.2003 15:40

ViestiKirjoittaja janne.k » 17.4.2007 14:35

ilmoita hinta ja mitä kestää vääntöjä?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 17.4.2007 19:02


eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 17.4.2007 23:40

Joo vataus tuli!
Kiitoksia kyselystä. Pahoittelen, mutta kyseiseen autoon ei ole tarjota
kytkintä. Toivottavasti voin jatkossa tehdä tarjouksia muista tuotteistamme.

Outoa sinänsä kun itse kattelin tuolta valmistajan nettisivuilta niin löysin kyllä kytkimen sieltä.

Asiasta toiseen Prostreetin sivuilla olevassa hinnastossa sachs race asetelma verollinen hinta
285e ja kävin varaosaliikkeessä kysymässä sitä niin pitkän ettimisen ja puhelun maahantuojalle jälkeen löytyi hintaan 397e.

Hinta pompsasti 112e mistähän noi ninnat on revitty oikeen!

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.4.2007 8:28

Itte sain Sachs Race asetelman ~luettelon antamaan hintaan paikallisesta tarvikelliikkestä. Että kai se 112e menee sitten varaosaliikkeen taskuun...

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 18.4.2007 18:08

Käyköhän tohon Sachsin race asetelmaan tavallinen Sachsin "tarvike" levy?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.4.2007 20:31

Käy, omaan laitoin LUKin tavallisen levyn.

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 19.4.2007 19:23

Taas uutta hintaa! Kävin toisessa varaosaliikkeessä kysymässä ja katsottiin niin tietokone näytti tuote 3082 999616 hintaan 379e ja
mainitsin sitte myyjälle että us-parts
kauppaa 883082 999616 hintaan 285. Myyjä soitti Us-partsille ja sieltä vahvistettiin hinta 285 ja he
pystyvät toimittamaan sen sinne varaosaliikkeeseen sieltä. Ero tuotteissa on että kalliin tuotenumerosta puuttuu tuo 88 edestä.
Ilmeisesti Us-parts tuo itte niitä maahan ja se toinen hinta on Örumin maahantuoma.

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 19.4.2007 21:32

puhutaanko nyt aaz:in vakio 215mm:tä vai 1Z/ahu/2,0/g60 228mm:tä kytkimistä? eli onko tuo asetelma 215mm vai 228mm levylle?

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 19.4.2007 21:35

AAZ 210mm on kysymys

Koppa
-
Viestit: 87
Liittynyt: 23.9.2004 19:38

ViestiKirjoittaja Koppa » 19.4.2007 23:27

^eski: jep, toi 88-alku on Örumin oma lisä-merkintä tuotteelle... itte ostin pitkän pohtimisen jälkeen paikallisesta moottorikoneistamosta koneremontin yhteydessä Sachsin SRE asetelman sekä orgaanisen massalevyn... Sachsin katalogi lupaa tälle setille väännönkestoa luistamatta 315Nm (+15% turvaraja) eli tän mukaan pitäs alkaa luistamaan vast 350Nm:n jälkeen... mene ja tiedä, mut ainakin viel tuntuu pitävän/toimivan hienosti...

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 20.4.2007 14:06

Miten on passaako tuo 1z vauhtis ja kytkin 228mm aaz passattiin? vm.-95. vakio kytkin 215mm. Onko bentsiini 2,0:ssa ja dsl:ssä sama vaihdelaatikko?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.4.2007 19:46

´88-´96 Passateissa on kaikissa sama 02A laatikko (välityksissä on eroja). AAZin perään passaa TDI/G60/VR6/miksinythaluaakaansanoa kytkinpaketti. 228mm sopiva vauhtipyörä löytyy 2,0 bensa, 1Z, AHU ja G60 koneiden perästä.

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 22.4.2007 12:21

Hyvä! 1Z vauhtis on jo hommattu ja siihen vahvistettu sach:n paketti niin eiköhän se pidä ~130 tehot ja väännöt... jos ei sit sre asetelmaa raaski hommata...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa