vento 1.8 90 hv -93 jakopään merkit?
Valvoja: ffp jäsenet
vento 1.8 90 hv -93 jakopään merkit?
Ei löytynyt haulla selkeitä ohjeita joten pakko kysyä. Eli onko kohdistus oikein jos nokkapyörän ot merkki on samassa kohtaa siinä muovissa olevan ot merkin kanssa ja vauhtipyörässä olevan pöyreän loven kohdalla. Tällä pyöreämmällä lovella tarkoitan ns. kolmatta lovea kun ensin on semmonen palkki, seuraava viiva ja kolmas tämä pyöreämpi lovi. Olen siis kohdistanut sieltä laatikossa olevasta reiästä loven kohdalleen ja ot merkit nokkapyörästä ja muovista kohdalleen.
Tutki moniurahihnan hihnapyörää, siinä on myös ajoitusmerkki. Itselläni vauhtipyörän merkki ei tahdo näkyä vaikka nokka ja hihnapyörän merkki ovat kohdallaan. Saatan tietysti olla myös puusilmä ja väärässäkin.
Omassa tapauksessani tosin hihnapyörän merkki on hieman vinossa vaikka nokka olikin kohdallaan, joutui tuossa tarkistelemaan, kun oli hihna päässyt löysälle ja autolla oli syysmasennus (ei käynnistynyt, kosteus vaivasi).
Edit. Ja eikös pyörijän pitäisi osoittaa ykköstä kohden, jos vain jako nyt sitten on kohdillaan..
Omassa tapauksessani tosin hihnapyörän merkki on hieman vinossa vaikka nokka olikin kohdallaan, joutui tuossa tarkistelemaan, kun oli hihna päässyt löysälle ja autolla oli syysmasennus (ei käynnistynyt, kosteus vaivasi).
Edit. Ja eikös pyörijän pitäisi osoittaa ykköstä kohden, jos vain jako nyt sitten on kohdillaan..
Eli onko kohdistus oikein jos nokkapyörän ot merkki on samassa kohtaa siinä muovissa olevan ot merkin kanssa
On.
Pyörijän pitäisi osoittaa jakajan reunassa olevaa lovea kohti, tosin tuo on melko epämääräinen merkki.Edit. Ja eikös pyörijän pitäisi osoittaa ykköstä kohden, jos vain jako nyt sitten on kohdillaan..
Apuakselin pyörän kyljessä olevan pisteen ja kampiakselin kiilahihnapyörän kyljessä olevan loven pitäisi osua kohdakkain. Liekö moniurapyörässä samanlainen merkki?
Kampiakselin pyörässä ja suojamuovissa on ainakin kakkosgolfissa myös merkintä, kaipa se Ventossakin siellä on.
Edit: Jälkiviisaana: Aina omat merkit pyöriin ennen hihnan irrotusta. Jos joku on heittänyt apuakselin jaon poskelleen ja korjannut virheen virranjakajaa korjaamalla, menee homma hieman hankalammaksi. Silloin lienee viisainta laittaa merkit kohdilleen jakopäästä ja säätää sytkä uudestaan. Tai ruuvata jakajasta katsoen apuakseli kohdilleen.
Kysytäänpäs vielä näin että voiko kohdistuksen tarkistaa näin. Eli laittaa nokan hihnapyörästä ot merkin venttiilikopan muovissa olevan ot merkin kohdalle ja sitten katsoo vaihdelaatikossa olevasta aukosta vauhtipyörän merkkiä täsmääkö siellä olevaan merkkiin. Kun kysyin korjaamolta niin sanoivat että pitäisi täsmätä vauhtipyörän yläkuolokohta merkkiin. Jos joku tietäs kertoa ollaanko tässä nyt ihan väärillä jäljillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa