Golf III - moottorin lämpö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mokki
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.10.2006 13:18

Golf III - moottorin lämpö

ViestiKirjoittaja Mokki » 5.11.2006 14:18

Eli Kyselisin seuraavaa, auto siis on Golf III gti.
Nyt kun on pakkaset tullu niin paljonko muilla on moottorin lämpö isommalla tiellä ajaessa?
Itselläni ajettaessa pidempään noin 80km/h lämmöt ei nouse 70 astetta korkeammalle, onko normaalia? Pitäisikö laittaa esim. pahvia syylärin eteen vai onko termostaatti vaihdon tarpeessa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 5.11.2006 14:41

Laita nyt ainakin ensiapuna pahvia eteen että lämpenee riittävästi.

kupla
-
Viestit: 10
Liittynyt: 18.9.2005 13:56

ViestiKirjoittaja kupla » 5.11.2006 17:25

Mullakin on sama "ongelma", auto ei lämpene edes kaupunkiajossa yli 70 asteeseen, ja maantiellä lämpötila on jossain 50-60 asteen välissä riippuen kuinka kylmä on. Paljonko ns. "normaali" lämpötila pitäisi olla? Auto on menossa ensi viikolla huoltoon, pitäisikö pyytää huollon poikia tarkistamaan termostaatti vai tyytyä pahvikikkailuun?

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 5.11.2006 17:34

jos auton todellinen lämpötila on noilla paikkeilla niin sanoisin että termari jumissa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 5.11.2006 18:52

Mulla oli farmarissa sama ropleema että lämmöt ei noussut yli 70 kun vasta hetken ajon jälkeen ja jos jätti tyhjäkäynnille niin sitten 90. Termostaatti vaihdettiin jonka jälkeen ei ongelmia. Pirullinen vain kuulemma vaihtaa kun joutuu tehostajan pumpun ym irrottamaan ja on vielä alapuolella konetta.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 6.11.2006 16:40

jos autos on ns. saksanmalli nii siellä on hyvinkin todennäköisesti "kylmä" termostaatti, eli aukeaa liian aikaisin näihin pohjoisen olosuhteisiin nähden, termarin vaihto vaan...

Useri
-
Viestit: 393
Liittynyt: 17.5.2005 13:33

ViestiKirjoittaja Useri » 6.11.2006 17:21

mulla alkoi viime talvena tekemään samaa ja kun kerran ajoi 300km matkan -30C pakkasessa niin... no, lämpimästi suosittelen että vaihdat/vaihdatat sen termarin.

Otin kuvan kun oltiin perillä turussa...
Kuva

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 6.11.2006 21:15

Jos se auto on 2E koneella, niin siihen ei ole kuin 87 asteista termaria. Mun autossa oli samat oireet ja korjaantiuvat termostaatin vaihdolla.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 6.11.2006 22:44

saksassa on

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.11.2006 8:38

87 termaria vaan sai merkkiliikkeestä mutta mulla ainakin toimii sillä ok, aika nopeasti nousee normaaliin lämpötilaan.

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 17.11.2006 7:24

Täällä vähän sama homma lämpöjen kanssa. Loppu kesästä vaihdoin termarin uuteen (merkki osaan oiken, kerran olen tarvikkeen laittanut ja lämmöt tippu vielä alemmas :( ) Ja lämmöt mittarin mukaan siinä 70-80 välissä maantiellä. Viiimetalvena -30 pakkasella maantiellä tippui 70 lämmöt mutta silti pukkasi ihan kuumaa sisään. Tässä pitäs päästä mittaamaan huvikseen jollain toisella mittarilla kokeeksi vielä nesteiden lämpöja. Tuli vain mieleen, että kummin päin se veden kierto menee oikein tuossa golffissa. Kannesta->jäähdyttimeen->termarin ohi takas koneeseen...toi on kai se suunta. Joskus tuntu kun lämmöt laski sinne 70 asteeseen että kiertäskö muka toisin päin.....silloin olisi ymmärtänyt helposti sen lämmön tippumisen niin alas. Pahvi/pleksi tulee keulaan tällekki talvee maskin taakse suoraan, ei jäähdytintä vasten. Lämpee auto kovillakin pakkasilla sitte niin paljo nopeemmin, vaikka ei tuo 1.8 ABS kone ole muutenkaan hidas lämpeemään.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 17.11.2006 10:13

Ei, kyllä sen kannesta pitäisi termostaatin auki/kiinni asennon mukaan mennä jäähdyttimeen.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 17.11.2006 18:31

kyl kyl näin on. Kannesta lähtee se haarotin (missä on myös lämpötila-anturi) siinä vesi joko menee suoraan jäähdyttimelle (termostaatti auki) tai sitten se poikkeaa suoraan takaisin vesipumpulle (haaran toinen putki joka menee moottoria myöten) ja tällöin on termostaatti kiinni. Termostaatin auetessa kokonaan sulkeutuu siellä termostaattikotelossa tuon toisen putken pää termarin toisessa päässä olevalla läpällä ja vesi kiertää silloin syylärin kautta ja toisinpäin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa