Kertokaas nyt verkujen omistajat niitä kulutus lukemia mitä autonne kuluttaa. Mikä on normaalia talviajossa ja mikä ei? Huom. rauhallisella ajotavalla!! Tiedän sen että se todellakin määräytyy ihan ajotapojen perusteella.
Nyt vain tuntuu että jotain vikaa on, kun oma verku kuluttaa jotain 13 litraa sadalla. Eikö tämä ole liikaa? Viime aikoina olen ajellut suurimmaksi osaksi jotain 10km matkoja, ja en ole revitellyt yhtään. Silti vain suuri kulutus. Kesällä kun ajelin "vähän pidempiä matkoja" niin kulutus oli jotain 9,5l/100km, ja pidemmällä reissulla oli vain 7,5l/100km!! Ei luulis kuitenkaan talvella kuluttavan noin paljoo enemmän kun verrataan noita lukuja. Vai kuuluuko se vain asiaan että suuressa koneessa kulutuslukemat heittää noin paljon? Kiitos jo etukäteen!:)
Kulutus, vr6
Valvoja: ffp jäsenet
Mun mielestä toi 13 litraa on liian paljon ainakin omaan verrattuna. Kaksi talvea ajoin omallani (nyt seisomassa projektina), niin keskikulutusta en saanut yli 10,5 vaikka ajo oli lähes aina noin 10-15km pätkiä maantietä ja kaupunkia tasapuolisesti. Ensimmäisen kilometrin luvut oli järkyttäviä mut siitä äkkiä tasaantuu (kuten kaikissa autoissa). Kulutus otettu ajotietokoneesta, ja tankkauksista laskettuna sama. Näin mulla.
Mulle sama ihme kun lamda oli rikki ja moottori käytti "back-up-ohjelma". VAG-com kiinni vaan niin varmasti selvii.. :)
Tästä onkin hyvä alkaa tutkimaan. Missähän lähin vag-com mahtaa olla, onko niitä ihan paikallisilla autokorjaamoilla vai pitääkö mennä volkkarille ja maksaa hunajaa?=)
Oon myös miettinyt että voisko vaparilla olla mitään osuutta tähän asiaan.. Voisko olla niin että vapari vetää kosteutta herkemmin läpi ja sitten ilmamäärämittari meinaa jäätyä ja seossuhteet on mitä on? Tuli vain tämmönen mieleen.. Ja onko nämä vaparit yleensä tarkoitettu ympäri vuoden käyttöön vai olisko parempi vaihtaa orkkis putsari talveksi? Tuskinpa tuo haitaksi ainakaan ois =) Onko näitä yleensä tapana vaihtaa talveksi vai kuinka?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”