Eli yritin tuossa searchilla etsiskellä jotain muita vastaavia, mutta ei niistä niin kauheasti apua löytynyt, kun ei kai niin samaa tekniikkaa edusta.
Eli moottorina on 1.3 litranen ruisku, ja tämä nykiminen esiintyy vain kun lämpötila on pakkasen puolella, parikin astetta riittää. Alkuun kaikki pelaa hyvin, mutta kun moottori lämpenee, alkaa kone välillä nykiä ja nykimistä esiintyy sitten jonkin aikaa, kymmenestä sataan kilometriä. Nykimisen aikana bensamittarikin näyttää valahtavan huolestuttavan nopeasti alaspäin. Nykimisen saa hetkellisesti kuriin painamalla kaasun pohjaan ja kiihdyttämällä kunnolla. Mutta kun vauhdin laskee taas kahdeksankympin pintaan, alkaa nykiminen palailla hiljakseen, kunnes tuntuu että veto loppuu, ellei paina kaasua kunnolla pohjaan. Ja hauskaa tässä on, että tämä vika esiintyy vain kun lämpötila on miinuksen puolella ja silloinkin vain lämpimällä koneella.
Samanlaista vikaa on esiintynyt ainakin kaverin 1.3l kaasarikoneissa, eikä siihenkään oikeastaan koskaan apua löytynyt.
Jos jollakulla olisi jotain ideoita, niin kiitollisena otetaan vastaan. Alkaa tympiä lähteä talvikelillä parin sadan kilometrin päähän, kun tietää, että jos auto ei nyt varsinaisesti jätä välille, niin mielenkiintoisen se siitä matkasta tekee kuitenkin. Ja kalliin, kun sitä bensaa todellakin menee vauhdilla.
1.3l kakkoskoppa nykii pakkasella
Valvoja: ffp jäsenet
Pakkasnesteet kokeiltu, eipä ne kauheasti lohduttaneet, polttoainesuodattimet vaihdettu kesällä. Jäätämiseltä se kyllä kuulostaa, mutta kun siihen ei mikään tunnu auttavan. Mutta ei kai auta kuin yksi kerrallaan testata ja kokeilla. Voihan se olla, että tankkiinkin on kertynyt kosteutta, joka sitten aiheuttaisi tuollaista.
Onko tässäkin se jumiutuva lämpimän ilman läppä ennen ilmanputsaria...Babar voisi pistää tähän sen hienon piirtämänsä kuvan aiheesta...
Viimeksi muokannut jmr, 1.11.2006 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa