Kertokaas omia kokemuksia vakuutusyhtiöiden korvauksista. Sattui tällainen juttu että velipojan corillasta pöllittiin mankka vääntämällä kuskin oven kahva irti. Mitään muuta ei viety paitsi mankka,levyjä,aurinkolasit ja cd-boksin johdon olivat katkaisseet. Mankka ostettiin 1 vanhana,samoin aurinkolasit oli vuoden vanhat,kaikista oli kuitit. Kahvan sai oveen liimaamalla mutta oven peltiä joutui hieman vääntämään paikalleen. Korvaussumma oli 340e mutta jos pilkkua aletaan viilaamaan niin eipä riitä koska soittimen ovh noin 400e,lasit 140e,johto 50e,uusi kahva 40e + asennustyö ja oven maalaus. Tähän nyt kuitenkin tyydyttiin.
Toinen tapaus oli keväällä kun eräs kloppi muijan audin perään täräytti ja lunastukseen auto meni,kysyin summaa jos auton pitää ja ottaa kertakorvauksen mutta olisi korjaus mennyt nippa nappa plussalle niin päätin antaa pois koska summa oli reilu. Jälkeenpäin hieman ketutti koska audiin oli ennemmin laitettu uutta palikkaa 300e edestä ja sitä oli omaan käyttöön kunnostettu joten vastaavan yksilön löytyminen oli hankalaa ja tilalle otettiin vento.
Työkaverilla ei hyvin mennyt kun sen muija rs turbo escortin kolaroi. Vika oli kolmion takaa tulleen kuorma-autoilijan ja escortti meni lunastukseen. Vakuutusyhtiön ukko kun ei malleja pahemmin tuntenut niin kaveri netistä printtaili vastaavan auton tiedot ja hinnat mutta ukko ei niistä kiinnostunut vaan antoi kerta tuomion 3500e jolla ei vastaavaa mallia saa mistään. Kaveri mainitsi asiasta mutta escortti on escortti ja mallilla ei kuulemma merkitystä. Asia vietiin eteenpäin ja tuloksia odotellaan. Mielestäni korvausumma pitäisi olla niin suuri että sillä saisi omat menetykset korvatuksi,vai?
Vakuutusyhtiöiden korvauksista
Valvoja: ffp jäsenet
Vakuutusyhtiöiden korvauksista
Viimeksi muokannut -jarkko-, 15.10.2006 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itellä ainakin hyvä kokemus Pohjolan lunastusturvasta.Eli auto meni lunastukseen tossa kesälomalla Golf TDI -00 115Hv 4Motion kilom. n.130t oli hyväkunoinen jaa siisti kaikin puolin.Tapiola ei maksanut kun 16000e (löysivät sillon kullemma samanlaisen jostain tampereelta)mut pojolan lunastustuva makso lopun erotuksen siihen hintaan mitä olin maksanut 7kk sitten + kaikki taksi,lääkäri ym.. kulut. Eli olin ite ainakin tyytyväinen korvaukseen koska sain pari sataa enemmän mitä maksoin+talvirenkaat+cd soitin tosin lunastukseen meni meikäläisen tähänmennessä paras auto.Eli ei muuta kun eurot jonoon ja pasatti sai uuden kodin.
Mitenkä muuten vakuutusyhtiöt korvaa esim. vanteita, jos ne joku pöllii? (Ovh 3200+kumit) aattelin vaan että pitääkö ne ketjulla laittaa kiinni autoon..
Kuittia ei ole, tuli käytettynä. Kuvia sitäkin enemmän.
IF täyskasko tietty kun soittais konttorille mut sittenhän ne luulee että yritän vakuutuspetosta:/
Kuittia ei ole, tuli käytettynä. Kuvia sitäkin enemmän.
IF täyskasko tietty kun soittais konttorille mut sittenhän ne luulee että yritän vakuutuspetosta:/
Itse ajoin kanssa ts tdi leonin vähän aikaa sitten lunariin. No siinä sitten odottelin vakuutusäijän päätöstä korjataanko auto vai ei. Metron äijä oli heti sitä mieltä, että lunariin menee.
No vakuutustarkastaja soitti ja kyseli paljonko haluaisin autosta, kun aloin kertomaan summaa niin tokas, että eihän uus edes maksa sen verran. Luuli autoa siis normi 110tdi leoniksi. Lupasi palata asiaa ja sanoi, että auto varmaan sitten korjataan.
No taas meni pari viikkoa niin soitti vakuutustarkastaja taas ja ilmoitti, että kyllä auto lunastetaan ja lupaili 21000e maksaa -03 ts tdi leonista jolla ajettu 108tkm varusteitakin oli ja 18" vanteet. Vertas autoa -04 vähemmän ajettuun 130tdi leoniin. Piti niitä lähes samoina autoina, kun oli toi 130tdi leonikin sport mallia. Ei oikein menny perille, että hippasen eri autoja 150tdi ja 130tdi. Muutenkin kun tehoiltaan.
No sitten sattus nettiin sattumalta tulemaan suhteellisen edullisesti 23000e hintaan n.90tkm ajettu -04 vuos mallin leon, jossa suunnilleen samat varusteet kuin minun yksilössäni. 18tkm takia äijä sanoi, että 1000e on minun autoni halvempi ja 1000e myös sen takia, koska tämä toinen on -04 vuosmallia eli taas oltiin siinä 21000e hinnassa. Tosin tuli sen verran vastaan, että nosti hintaa 1000e, kun minulla oli 18" vanteet.
Diisseleissähän nämä kilsat ei samalla tavalla vaikuta kuin bensavehkeissä ja oikeesti autojen välillä ei ollut kuin muutama kuukausi ikäeroa, vaikka vakuutusäijä väitti, että tullut paljonkin uudistuksia.
Nyt sitten taistelen kirjeitse tuosta autosta, kun hänen kirjeensä verrokkeina ei ollut muita kuin tämä yksi 150tdi ja loput 110tdi versioita. Vetoan siihen, että tämä yksi 150tdi joka sattui olemaan myynnissä oli vain yksilö ja tämä auto poistuikin myynnistä varsin pian. Myös, jos auto olisi korjattu olisin saanu yli 1000e enemmän seisontakorvausta.
Mikä kivointa oli metron äijä merkannut, että olisi pitänyt katto ym... osia vaihtaa, jotka ei edes kärsineet kolarissa ja kattoonkin oli merkattu koko katon vaihto, vaikka kattoon ei tullut mitään jälkeä. Mitä tällänen mahtaa maksaa? Kuitenkin auton korjaus jäi aika pienestä kiinni. Eli veikkaan, että vakuutustarkasta/metron kolaripäällikkö, laskivat että tämä auto on helppo myydä avk:lla ja ei sitten tarvitse vakuutustarkastajan maksaa tuota seisontakorvausta, niin pitkästä ajasta. Ja muutenkin kuulemma oli metrolla kiire niin heidänkään aika ei kulu. Auto tosiaan myytiin heti avk:lta.
Yritän nyt, jos 1000e tuolta vielä saisi, kun varmasti olisi aikasemmin enemmänkin saanu, mutta kun tuli sattumalta juuri suhteelisin edullisesti tuollainen 150tdi myyntiin.
No vakuutustarkastaja soitti ja kyseli paljonko haluaisin autosta, kun aloin kertomaan summaa niin tokas, että eihän uus edes maksa sen verran. Luuli autoa siis normi 110tdi leoniksi. Lupasi palata asiaa ja sanoi, että auto varmaan sitten korjataan.
No taas meni pari viikkoa niin soitti vakuutustarkastaja taas ja ilmoitti, että kyllä auto lunastetaan ja lupaili 21000e maksaa -03 ts tdi leonista jolla ajettu 108tkm varusteitakin oli ja 18" vanteet. Vertas autoa -04 vähemmän ajettuun 130tdi leoniin. Piti niitä lähes samoina autoina, kun oli toi 130tdi leonikin sport mallia. Ei oikein menny perille, että hippasen eri autoja 150tdi ja 130tdi. Muutenkin kun tehoiltaan.
No sitten sattus nettiin sattumalta tulemaan suhteellisen edullisesti 23000e hintaan n.90tkm ajettu -04 vuos mallin leon, jossa suunnilleen samat varusteet kuin minun yksilössäni. 18tkm takia äijä sanoi, että 1000e on minun autoni halvempi ja 1000e myös sen takia, koska tämä toinen on -04 vuosmallia eli taas oltiin siinä 21000e hinnassa. Tosin tuli sen verran vastaan, että nosti hintaa 1000e, kun minulla oli 18" vanteet.
Diisseleissähän nämä kilsat ei samalla tavalla vaikuta kuin bensavehkeissä ja oikeesti autojen välillä ei ollut kuin muutama kuukausi ikäeroa, vaikka vakuutusäijä väitti, että tullut paljonkin uudistuksia.
Nyt sitten taistelen kirjeitse tuosta autosta, kun hänen kirjeensä verrokkeina ei ollut muita kuin tämä yksi 150tdi ja loput 110tdi versioita. Vetoan siihen, että tämä yksi 150tdi joka sattui olemaan myynnissä oli vain yksilö ja tämä auto poistuikin myynnistä varsin pian. Myös, jos auto olisi korjattu olisin saanu yli 1000e enemmän seisontakorvausta.
Mikä kivointa oli metron äijä merkannut, että olisi pitänyt katto ym... osia vaihtaa, jotka ei edes kärsineet kolarissa ja kattoonkin oli merkattu koko katon vaihto, vaikka kattoon ei tullut mitään jälkeä. Mitä tällänen mahtaa maksaa? Kuitenkin auton korjaus jäi aika pienestä kiinni. Eli veikkaan, että vakuutustarkasta/metron kolaripäällikkö, laskivat että tämä auto on helppo myydä avk:lla ja ei sitten tarvitse vakuutustarkastajan maksaa tuota seisontakorvausta, niin pitkästä ajasta. Ja muutenkin kuulemma oli metrolla kiire niin heidänkään aika ei kulu. Auto tosiaan myytiin heti avk:lta.
Yritän nyt, jos 1000e tuolta vielä saisi, kun varmasti olisi aikasemmin enemmänkin saanu, mutta kun tuli sattumalta juuri suhteelisin edullisesti tuollainen 150tdi myyntiin.
Korvaussumma oli 340e mutta jos pilkkua aletaan viilaamaan niin eipä riitä koska soittimen ovh noin 400e,lasit 140e,johto 50e,uusi kahva 40e + asennustyö ja oven maalaus. Tähän nyt kuitenkin tyydyttiin.
Meidän kadettia päin peruutti kerran yksi eukko katajanokan satamalla. Osuma ei ollut kova, vain vähän maalia lähti etupuskurista. Firman auto joten halusi pistää vakuutukseen vahingon jossa olisin tyytynyt muutamaan kymppiin. Spray maaleilla se oli alunperinkin maalattu ja ne nyt ei paljon maksa. Noh, menin sitten näyttämään autoa konalaan vahinkotarkastukseen. Äijä katseli sitä vähän aikaa ja laskeskeli päässään. 300€ se siitä lupas korvaukseksi (kertakorvauksena pyysin jo etukäteen koska niiiin helppo korjata) ja kysyi olenko samaa mieltä ja tottakaihan mulle raha kelpaa. Melkein kuulemma lunastukseen meni kadeemi tuollaisesta. Ei ihmekään tuollaisilla hinnoilla. Kyseessä kuitenkin aivan kosmeettinen vika, puskuriin ei tullut edes naarmuja. Mun huonosti tehty maalaukseni ei vaan kestänyt pientä töytäisyä :)
Toi automallien tuntemus vahinkotarkastajan osalta on kummaa. Joskus omaa Lötköä jouduin tarkastajalle näyttämään, niin tarkastaja vertasi about kaikkien osien osalta autoa normaaliin typ44 100:n, vaikka koetin vääntää ko. hemmolle rautalangasta ettei oikeastaan mikään osa 100:sta käynyt tuossa kohdin tuohon 200 20v:hen. - Eikä siinä mitään jos ei tiedä. Pitäisi sitten vain ottaa selvää..
Yhden Chevy Sportsiden olen joskus saanut lunastukseen, tuosta jäi mieleen ihan ok maku. Vah. tarkastajan kanssa pidetty neuvottelu auton hinnasta meni ihan ok.
Yhden Chevy Sportsiden olen joskus saanut lunastukseen, tuosta jäi mieleen ihan ok maku. Vah. tarkastajan kanssa pidetty neuvottelu auton hinnasta meni ihan ok.
IF:n kanssa oli kädenvääntöä kun entisen jetan kolhi parkkipaikaltatulia. Tarkastaja tuli kattomaan autoa ja tuumaili että tollanen ykskolmonen maksaa 500 ekua joten saat sen ja me haetaan auto pois. Autossa oli ykskasi tekniikka. En hyväksynyt päätöstä ja sanoin palaavani asiaan, kävin kilpailevan yhtiön kuoren johon laitoin summan minkä haluan ja varmuuden vuoksi muutaman tonnin edestä kuitteja (kuitit olivat kahden vuoden ajalta rakentelukuitteja). Päätös oli n.2800 ekua ja saat pitää auton. Ei kannata ekaan tarjoukseen tyytyä.
Ite kans tappelin joskus vakuutustarkastajan kanssa,juurikin rs-turbo escortin korvaus summasta.
Ei millään meinannut tarkastaja ymmärtää että rst voi maksaa puolet enemmän kuin vastaava karvalakki 1.6 escortti.
Lisäksi väiteltiin siitä että nostavatko lisävarusteet auton arvoa,mielestäni niitä ei uuteen autoonkaan ilmaiseksi saa?
No kun kerran tarkastajan mielestä ei lisävarusteet hintaa nostaneet,niin sanoin että tyydyn korvaukseen jos saan vaihtaa alle peltivanteet alujen tilalle mutta kas kummaa eipä käynyt sekään.
No lopuksi otin rahat mitä tarjottiin ja valitin lopuista 5000mk.sta joka meille jäi riitaa,noin vuosi valituksesta ja sain 3500mk lisää korvausta.
Aina kannattaa valittaa jos ei ole tyytyväinen korvaukseen.
Taitaa olla aina hieman hankalampia tapauksia nuo erikoisempien autojen lunastukset .
Ei millään meinannut tarkastaja ymmärtää että rst voi maksaa puolet enemmän kuin vastaava karvalakki 1.6 escortti.
Lisäksi väiteltiin siitä että nostavatko lisävarusteet auton arvoa,mielestäni niitä ei uuteen autoonkaan ilmaiseksi saa?
No kun kerran tarkastajan mielestä ei lisävarusteet hintaa nostaneet,niin sanoin että tyydyn korvaukseen jos saan vaihtaa alle peltivanteet alujen tilalle mutta kas kummaa eipä käynyt sekään.
No lopuksi otin rahat mitä tarjottiin ja valitin lopuista 5000mk.sta joka meille jäi riitaa,noin vuosi valituksesta ja sain 3500mk lisää korvausta.
Aina kannattaa valittaa jos ei ole tyytyväinen korvaukseen.
Taitaa olla aina hieman hankalampia tapauksia nuo erikoisempien autojen lunastukset .
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa