-96 Venton pakin raklatus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

akuko
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.2.2006 16:15

-96 Venton pakin raklatus

ViestiKirjoittaja akuko » 18.10.2006 21:40

Ostin juuri 196tkm ajetun vuoden -96 Venton, edullisesti kun sain. Auto on muuten ihan ok kunnossa mutta pakittaessa kuuluu raklatus. Pakki menee ihan normaalisti päälle ja toimii hyvin, mutta tuo raklatus on melko häiritsevää. Onko mahdollista, että näin vähän ajetusta autosta on pakkiratas rikki? Mitä muita vaihtoehtoja? Mitähän tuollaisen rattaan vaihtaminen kustantaa ja saako noita muualta kuin VW jälleenmyjjiltä? Motonetistä koetin katella, mutta en löytäny..

Heve
-
Viestit: 8
Liittynyt: 29.3.2005 21:39

ViestiKirjoittaja Heve » 18.10.2006 23:39

Kyllä oireet pakkirattaaseen viittaa, jos pelkällä pakilla raklattaa. Itse painin raklatus ongelman parissa pari vuotta sitten, -95 venton kans jolla oli silloin ajettu 200tkm. Rattaasta oli kaksi hammasta poikki, rattaan hinta oli merkkiliikkeessä jotain 100€ paikkeilla +vetolaippojen tiivisteet. Tarvikkeena ei ainakaan silloin niitä saanut, (tiivisteitä saa). Työn hintaa en lähe veikkaileen, koska itse laitoin, mutta sen verran että täys päivä siihen meni, eli laatikko pöydälle, osix, kasaan ja takas paikalleen. Eli kyllähän ne korjaamot siitä omansa ottaa.

Näiltä sivuilta löytyy hyvät kuvat kyseisen laatikon sisuksissa en vain muista mistä. Itsekkin löysin ne vasta rempan valmistuttua!

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ViestiKirjoittaja pelkoti » 19.10.2006 9:55

Mulla oli sama juttu vm.-94 2.0 Golfissa. Huomasin vian vasta auton oston jälkeen. On taaskin tyypillinen vaihteistovika tuon ikäisissä Golfeissa ja Ventoissa. Joku sanoi, että nuo menee rikki, kun pakkia laitetaan väkisin päälle auton liikkuessa. En tiedä pitääkö paikkaansa. Eli pakin rattaasta puuttuu todennäköisesti muutama hammas. Muistelen, että merkkiliikkeen hinta-arvio tuolle työlle oli n. 1000 euroa. Koska ei osannut antaa tarkempaa hinta-arviota, päädyin euroopasta tuotuun kolarilaatikkoon. Laatikko + vaihto oli jotain 600 euron luokkaa.
Itse olen vähän kyllä sitä mieltä, että jos tuon "naputuksen" kanssa pystyy elämään, niin kannattaa homman vain antaa olla. Jos laatikko kokonaan hajoaa, vaihtaa tilalle sitten toisen laatikon.

akuko
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.2.2006 16:15

ViestiKirjoittaja akuko » 19.10.2006 10:02

Ajattelinkin antaa asian olla, kun auton hinta oli n.3000€.. Laatikon korjaus/uusi laatikko olisi melkoinen osa auton hinnasta. Tyhmänä kysyn vielä, että eihän se voi hajottaa mitään muuta kuin sen pakin jos sitä käyttää tuollaisenaan?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 19.10.2006 13:32

Kannattaa sinne ainakin öljyt vaihtaa, jos siellä irtonaista rautaa pyörii sisällä. Ei varmasti tee rattaanpalat hyvää, jos ne joutuvat jostain syystä ehjien rattaiden sekaan.

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ViestiKirjoittaja pelkoti » 19.10.2006 14:53

Minäkin suositan öljyjen vaihtoa.
Tuskin ne puuttuvat hampaat siellä mitään hajottaa, elleivät irto-osat ole sitä jo tehneet. Halvin korjaus kuitenkin on vaihtolaatikko ellei itse osaa laatikkoa korjata, joten ei sillä ole väliä vaikka jotain muutakin siellä särkyisi.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.10.2006 22:57

Sama juttu on muijan velin ventossa mutta jo vuoden oireillut eikä mihinkään muuttunut. Ei kuulemma sais vauhdissa vaihtaa pakille. Omassa farmarissa myös rapinaa kun pakittaa.

akuko
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.2.2006 16:15

ViestiKirjoittaja akuko » 25.10.2006 16:23

Ens viikolla autoon vaihdetaan jakohihna ja samalla pitäis visiin vaihtaa nuo vaihteistoöljyt. Onko tuo laatikko tosiaan niin "ronkeli" noiden öljyjen suhteen, että pitäis laittaa jotain VS-200 öljyä? Keväällä omistin n. puoli vuotta Golfin ja siihen vaihdettiin Teboilin 75-90W täyssynteettiset GL-4 ja GL-5 luokitukset täyttävät vaihteistöoljyt ja ainakin se auto pelasi niillä ihan hyvin. Eli onko joku laittanut Ventoonsa jotain muutakin kun noita Wikipediassa mainittuja öjyjä. Rahatilanne kun on melkoisen tiukka niin mielummin ostaisin yli puolet halvempaa Teboilin öljyä kun noista jotain...

Tässä ne Wikipediassa mainitut:
Mobil_VS-200
Castrol_TAF-X
Shell Getrieböl EP 75W-90
Esso GEAR OIL GX
Redline_MT-90 (autoharrastajat suosittelevat)
Motul_Gear_300
Valvoline DuraBlend GL-4 75W-90
Mobilube GX-A 80W

EDIT: Ja mitenkä paljon siihen laatikkoon menee sitä oljyä, kun en muista enää? Eli Vento -96 66KW kyseessä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 28.10.2006 18:29

Tilavuus on 2L ja kyllä sinne varmasti esim tuo teboilin öljy käy kunhan viskositeetti on sama.

akuko
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.2.2006 16:15

ViestiKirjoittaja akuko » 28.10.2006 18:34

Kiitoksia vastauksesta. Siispä 2 litraa Teboilin öljyä ostamaan :)

PunaGolf
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.9.2010 17:17

ViestiKirjoittaja PunaGolf » 8.7.2013 19:06

Joko oot korjannut?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: AnttiL ja 35 vierailijaa