Vikakoodi oli
Throttle Position Sensor (G69)
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 024 B
Component: DIGIFANT 1.7 1050PMC
2 Faults Found:
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
31-00 - Open or Short to Ground
00524 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-00 - Please Register/Activate
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Jossain täällä ffp:ssä oli neuvoja esmes juurituon kaasuläppäasentotunnistimen toimivuuden tarkastamiseksi, meni jotenkin näin. (MAA) mittaa johtimien ja maan rungon välistä, pitäis olla 0 ohmia mutta minulla oli rusk/sin 0 ohm (eli ilmeisesti maadoitus), jaja
pun/val tais olla jotain .272 M Ohm ja pun/sin oli 99,4 M Ohm
putsasin sen moninapaliittimen, mutta ei auttanut noihin ohmeihin mitään...
Ja jos joku vielä valottaisi tuota viimeistä vikakoodia
00524 - Shareware Version. To Decode all DTCs
03-00 - Please Register/Activate
^meinaako tuo jotain että ei pysty/kykene lukemaan kuin yhden vikakoodin kerrallaan tuolla shareware versiolla?
Kaasuläpän asentotunnistimen toimivuus
Valvoja: ffp jäsenet
siis nollata?
meinaako tuollaisen fault coden poistaminen nollaamista?
kyl ainakin sain pois tuon vikakoodin kun painoin jotain clear blääblää
ja sitte meinaako se sitten että vika on korjattu ku poistin ton kaasuläppä vikakoodin tuosta vag-comista, ja tarkastin koodit uudestaan ja vikaa ei enää ilmennyt?
Oman johtojen huoltamisen jälkeen vag-com näytti sitä samaa vikakoodia, sitten poistin sen ja ajoin vag-comin uusiks ja silloin ei enää ko. vikaa löytyny.... ?
meinaako tuollaisen fault coden poistaminen nollaamista?
kyl ainakin sain pois tuon vikakoodin kun painoin jotain clear blääblää
ja sitte meinaako se sitten että vika on korjattu ku poistin ton kaasuläppä vikakoodin tuosta vag-comista, ja tarkastin koodit uudestaan ja vikaa ei enää ilmennyt?
Oman johtojen huoltamisen jälkeen vag-com näytti sitä samaa vikakoodia, sitten poistin sen ja ajoin vag-comin uusiks ja silloin ei enää ko. vikaa löytyny.... ?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt putsauksen jälkeen kalibrointi onnistui ja vikakoodit hävisi, mutta VAG-COMin kanavalla 98 (AEB vaijerilla) lukee "part throttle" vaikka urku on auki. Muulloin tekstit on loogisia. Tuo joku Jännitearvo ei laske ~0.5 V alemmas. Tyhjäkäynti ainakin aaltoile edelleen. Eli onko tuo asentotunnistin entinen? Osaako joku heittää mitä arvoja noista navoista pitäisi oikeasti tulla, jos vielä yleismittaria näyttäis tuolle...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa