Kaverin autosta olisi kyse. Auto sytytti öljynpaineen varoitusvalon parinkymmenen kilometrin moottoritieajon jälkeen (~120km/h). Kuski linttasi kytkimen heti pohjaan, jolloin valo sammui. Koitti kerran uudestaan, eli nosti kytkimen vauhdissa -> valo syttyi uudestaan. Moottori & auto pysäytettiin heti. Motarin pientareella tarkastettiin öljyn määrä, sitä oli riittävästi (vaihdettu pari tkm sitten). Ei selviä vuotoja konetilassa / auton alla. Kaveri kokeili konetta käyntiin, valo ei palanut ja käyntiääni oli normaali. Autolla ajettiin loppumatka 40-60km/h vauhtia eikä valo enää syttynyt.
Nyt olisi kiva kuulla ehdotuksia mistä moinen voisi johtua ennen merkkiliikkeeseen viemistä. Vikakoodeja ei ole saatu vielä luettua. Haulla löytyy tietoa yhdistelmästä 1.8T & longlife. Olisiko tässäkin öljysihti tukossa? Anturivika? Olisi mukava kuulla onko joku kuullut moisesta ilmiöstä 1.4 16V -koneen yhteydessä? Kyseinen motti on (ainakin) kertaalleen oksentanut talvella öljynsä mäelle huohottimen lämmittimen sulakkeen rikkoontumisen jälkitautina, mutta tuskin tuo tähän liittyy?
Golffin 1.4 16V -kone sytytti öp-valon motarilla, apuja?
Valvoja: ffp jäsenet
Yhdessä oli vaan vikana se öljyn paine "kytkin".
Merkkiliikkessä olivat sen vaihtaneet.
Mutta jos viitseliäisyyttä pistä haaroitin ja mittari siihen öljy kellon liitäntään niin näät todellisen paineen.
HUOM: jos moottorissa todella ei ole öljyn painetta se tuhoutuu todella huonoon kuntoon nopeasti......helposti korjaus kelvottomaksi.
Merkkiliikkessä olivat sen vaihtaneet.
Mutta jos viitseliäisyyttä pistä haaroitin ja mittari siihen öljy kellon liitäntään niin näät todellisen paineen.
HUOM: jos moottorissa todella ei ole öljyn painetta se tuhoutuu todella huonoon kuntoon nopeasti......helposti korjaus kelvottomaksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa