-96 Venton pakin raklatus
Valvoja: ffp jäsenet
-96 Venton pakin raklatus
Ostin juuri 196tkm ajetun vuoden -96 Venton, edullisesti kun sain. Auto on muuten ihan ok kunnossa mutta pakittaessa kuuluu raklatus. Pakki menee ihan normaalisti päälle ja toimii hyvin, mutta tuo raklatus on melko häiritsevää. Onko mahdollista, että näin vähän ajetusta autosta on pakkiratas rikki? Mitä muita vaihtoehtoja? Mitähän tuollaisen rattaan vaihtaminen kustantaa ja saako noita muualta kuin VW jälleenmyjjiltä? Motonetistä koetin katella, mutta en löytäny..
Kyllä oireet pakkirattaaseen viittaa, jos pelkällä pakilla raklattaa. Itse painin raklatus ongelman parissa pari vuotta sitten, -95 venton kans jolla oli silloin ajettu 200tkm. Rattaasta oli kaksi hammasta poikki, rattaan hinta oli merkkiliikkeessä jotain 100€ paikkeilla +vetolaippojen tiivisteet. Tarvikkeena ei ainakaan silloin niitä saanut, (tiivisteitä saa). Työn hintaa en lähe veikkaileen, koska itse laitoin, mutta sen verran että täys päivä siihen meni, eli laatikko pöydälle, osix, kasaan ja takas paikalleen. Eli kyllähän ne korjaamot siitä omansa ottaa.
Näiltä sivuilta löytyy hyvät kuvat kyseisen laatikon sisuksissa en vain muista mistä. Itsekkin löysin ne vasta rempan valmistuttua!
Näiltä sivuilta löytyy hyvät kuvat kyseisen laatikon sisuksissa en vain muista mistä. Itsekkin löysin ne vasta rempan valmistuttua!
Mulla oli sama juttu vm.-94 2.0 Golfissa. Huomasin vian vasta auton oston jälkeen. On taaskin tyypillinen vaihteistovika tuon ikäisissä Golfeissa ja Ventoissa. Joku sanoi, että nuo menee rikki, kun pakkia laitetaan väkisin päälle auton liikkuessa. En tiedä pitääkö paikkaansa. Eli pakin rattaasta puuttuu todennäköisesti muutama hammas. Muistelen, että merkkiliikkeen hinta-arvio tuolle työlle oli n. 1000 euroa. Koska ei osannut antaa tarkempaa hinta-arviota, päädyin euroopasta tuotuun kolarilaatikkoon. Laatikko + vaihto oli jotain 600 euron luokkaa.
Itse olen vähän kyllä sitä mieltä, että jos tuon "naputuksen" kanssa pystyy elämään, niin kannattaa homman vain antaa olla. Jos laatikko kokonaan hajoaa, vaihtaa tilalle sitten toisen laatikon.
Itse olen vähän kyllä sitä mieltä, että jos tuon "naputuksen" kanssa pystyy elämään, niin kannattaa homman vain antaa olla. Jos laatikko kokonaan hajoaa, vaihtaa tilalle sitten toisen laatikon.
Ens viikolla autoon vaihdetaan jakohihna ja samalla pitäis visiin vaihtaa nuo vaihteistoöljyt. Onko tuo laatikko tosiaan niin "ronkeli" noiden öljyjen suhteen, että pitäis laittaa jotain VS-200 öljyä? Keväällä omistin n. puoli vuotta Golfin ja siihen vaihdettiin Teboilin 75-90W täyssynteettiset GL-4 ja GL-5 luokitukset täyttävät vaihteistöoljyt ja ainakin se auto pelasi niillä ihan hyvin. Eli onko joku laittanut Ventoonsa jotain muutakin kun noita Wikipediassa mainittuja öjyjä. Rahatilanne kun on melkoisen tiukka niin mielummin ostaisin yli puolet halvempaa Teboilin öljyä kun noista jotain...
Tässä ne Wikipediassa mainitut:
Mobil_VS-200
Castrol_TAF-X
Shell Getrieböl EP 75W-90
Esso GEAR OIL GX
Redline_MT-90 (autoharrastajat suosittelevat)
Motul_Gear_300
Valvoline DuraBlend GL-4 75W-90
Mobilube GX-A 80W
EDIT: Ja mitenkä paljon siihen laatikkoon menee sitä oljyä, kun en muista enää? Eli Vento -96 66KW kyseessä.
Tässä ne Wikipediassa mainitut:
Mobil_VS-200
Castrol_TAF-X
Shell Getrieböl EP 75W-90
Esso GEAR OIL GX
Redline_MT-90 (autoharrastajat suosittelevat)
Motul_Gear_300
Valvoline DuraBlend GL-4 75W-90
Mobilube GX-A 80W
EDIT: Ja mitenkä paljon siihen laatikkoon menee sitä oljyä, kun en muista enää? Eli Vento -96 66KW kyseessä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”