Skoda Octavia RS vs. Audi A4

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

Skoda Octavia RS vs. Audi A4

ViestiKirjoittaja T-Power » 18.10.2006 20:37

Niin, kumman suuntaan kippo kääntyy täällä? Kyse uusista autoista vm '07.

Skoda Octavia RS HB vai Audi A4 1.8T Sport Edition S-Line Sedan

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 18.10.2006 21:14

Octavia taitaa olla perstuntumalta tehokkaampi ja edullisempi. En ole ajanut uudella octavialla kuin 2.0tdi mallia, mutta hyvän tuntoinen on ajaa.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 18.10.2006 22:36

Tossa o vaan 1 vaihtoehto, kun muistaa ottaa ne takavetaritkin mukaan kun valitsee autoa.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 19.10.2006 6:58

kyllä audi vie voiton ajoergonomian takia. matka ajossa oppii arvostamaan. muuten kyllä skoda tilojensa, tehonsa ja muun suhteen.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 19.10.2006 13:42

Kyllä mä noista ostasin Octavian. Enemmän vastinetta rahalle. Ja ajoergonomiasta, kyllä Skodassa saa pirun hyvän ajoasennon, penkit hyvät ja säätöjä löytyy. Yleensä Audiin ei saa kunnon penkkejä ku isolla rahalla. :)

joyster
-
Viestit: 22
Liittynyt: 11.10.2006 15:09

ViestiKirjoittaja joyster » 19.10.2006 13:53

Skodassa on hyvät tilat matkustajille sekä kontti on niin iso, että HB ajaa melkein farkun virkaa. Ja ajettavuus on kohdallaan, sekä TDIssä että RS:ssä. Audia en ole ajanut, joten sen ajettavuuteen en osaa ottaa kantaa, mutta Skodaan tuli päädyttyä hintalaatusuhteen takia. Audi oletettavasti kalliimpi, joten tuoko se rahoille vastinetta? Tietysti, jollei siitä ole kiinni, niin sitten mieltymyksen mukaan. Ei ole kaduttanut hetkeäkään Skodan valitseminen.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 19.10.2006 15:24

Tossa o vaan 1 vaihtoehto, kun muistaa ottaa ne takavetaritkin mukaan kun valitsee autoa.


Koopikka jo mainitsi.
Jos haluaa välittää kaiken voiman neljän pyörän kautta tiehen, niin vastaus on nimenomaan audi.
Jos taas tuntuu siltä että, budjetti ei riitä audin nelikkoon, niin valintana skoda. Skodaan ei tuohon malliin saa minkäänlaista nelivetoa.

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 19.10.2006 18:20

Ota se 2.0 tdi neliveto skooda!

jcf
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.3.2004 23:28

ViestiKirjoittaja jcf » 19.10.2006 23:43

Skodan Xenonit vs Audin Bixenonit, taudissa taitaa olla pikkuisen napakampi tuo sporttialusta ja oma takamus tykkäsi myös niistä taudin sporttijakkaroista. Eikä tuo S-line ulkosarjakaan mitenkään häpeä olemassaoloaan. A4:ssa on kyllä hinta varsin mukavasti kohdillaan ja lastullahan tuosta saa jo ripeänkin... ;)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 20.10.2006 14:52

Mieli on kääntymässä 1.8T Sport Edition S-Line Avanttiin, mustana. Pitää kattoa nyt, mitä saadaan aikaan. Hienoja laitteita molemmat.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 20.10.2006 15:31

Mulla niin väliä hienoja laitteita molemmat mut 1,8t vs 2,0t!!
Tietty Audi 2litrasella

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 20.10.2006 16:12

T-Power, muista ruksia siitä varustelistasta ne takavetarit, niiden puutumista ei aivan heleposti jälkikäteen paikata. Ja samalla jälleenmyyntikin helepottuu.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 20.10.2006 16:33

^ 1.8T:ssä quattro 4600 euroa kalliimpi. Myydään sitten jatkossa 5000 euroa halvemmalla, mitä quattrot on. Kaikki ei nelivetoa arvosta 5000 euron vertaa. Kilometrit ja auton yleinen kunto ratkaisee 90% auton ostajasta tuolla "kentällä".

Täällä foorumissa asiat tukee quattroa.

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 21.10.2006 17:52

10% on maailmalla nelivetoja uutena myydyistä. Toki suosio on kasvamassa, johtuen hinnan laskemisesta suhteessa 2/4 veto. ( ja tarjonta lisääntynyt )

Bensakoneellisessa kulutus lisääntyy n.1l /100 km jne

Mutta yritäppäs myydä uudehko auto ilman ilmastointia = ei kelpaa

Vaikka ilmastointi haukkaa saman verran ylimmääräistä polttoainetta / 100 km, kuin 4-veto.

Ennen oli 600 Fiat. Isä ajoi, vaimo vieressä. Takana istui mummo, pappa ja lapset sylissä. Kaikki veti tupakkaa, eikä kellään ollut turvavyötä.

Alexi
-
Viestit: 31
Liittynyt: 1.6.2005 14:32

ViestiKirjoittaja Alexi » 21.10.2006 22:36

En voi olla kysymättä, miten T-Power maltat luopua DSG-vaihteistosta? Lisäksi omilla ajokokemuksien perusteella nykyisen autosi ajettavuus, alusta, ohjaus moottorin soundit etc. ovat parempia kuin A4:en tai RS Octavian. Vai onko tilan tarve kasvanut?

Noista vaihtoehdoistasi RS:n kohdalla saa enemmän vastinetta rahoilleen A4:een verrattuna. Hyvät vakiovarusteet, tilat ja hinta-laatusuhde. Ainoastaan neliveto on olisi houkuke A4:een, jos vaihtoehdot olisi A4 1.8t ja Octavia RS.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 21.10.2006 23:08

Alexi: Kaikesta malttaa luopua, jos tarjous uuteen on tarpeeksi hyvä. :) Sport edition + S-Line + Ambientepaketti takaisi täydellisen varustelun Audiin. Mitään ei olla vielä kuitenkaan päätetty.

Uusi malli lll vuosineljänneksellä 07 tietenkin rajoittaa uuden Audin hinkua tässä vaiheessa. Voisi olla järkevää himmata autokuumetta vielä reilu puoli vuotta eteenpäin, ja katsoa täysin uusi konstruktio A4:sta kesälomien jälkeen. :)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 22.10.2006 11:11

Kuva 1 ja 2 on uudesta Audi A4:sta.


New Audi A4 '07

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 22.10.2006 11:41

Uudistustahti on sitä luokkaa että uutta ei saa koskaan ostettua vaan seuraava on jo tulossa kun edellisen kaupasta ulos ajaa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 22.10.2006 11:52

^ Jos ajatuksena olisi ostaa täysin uusi A4, niin kyllä sillä sen neljä vuotta saa ajaa "uuden auton imagon alla". Ei ne sentään jokavuosi uusiudu, vaan pitäähän uusimman kehitysversion maksaa itsensä takaisin, jotta saadaan rahat seuraavaan. :)

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 22.10.2006 12:06

Mutta turha kuvitella sitten siitä uudesta mallista saavansa samlla tavalla varusteltua pakettia läheskään samaan hintaan kuin tätä nykyistä.

Tuo Sport Edition on kuitenkin varsin asiallinen paketti kaikkineen. Omalla kohdalla ei tarvis miettiä Skodaa, jos vaihtoehdot on nuo. Kummassakin tietysti puolensa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 22.10.2006 12:36

Iiro: Näinhän se menee, että alusta lähdetään taas uuden mallin kanssa ja S-linet + muut maksaa taas hunajaa uuteen malliin. Mutta esim: penkkien, kojelaudan, sisustan, korin sun muun pikkunippelin kanssa ollaan edetty edelliseen malliin verrattuna, ja ne kuuluu jo vakiona kalustoon.

Ja onhan sitä uutta mallia jatkossa taas helpompi markkinoida eteenpäin, kuin "vanhaa" B7:aa. Hintaa noiden välillä ei hirveästi luulisi olevan "taitekohdassa", mutta vuoden päästä ostosta hinta onkin aivan eri uuden ja "vanhan uuden" välillä.

Kaikkea sitä pitääkin miettiä autoa ostettaessa... :)

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 22.10.2006 12:54

Vaikka uusi versio tulee niin alussa ainakin penkit on kuitenkin melko penttiperusmallit (vrt. ensimmäiset B6-mallit). Lisäksi on sitten ruksittava sport alusta, xenonit, sport-istuimet...

Mutta totta tuokin mitä sanoit arvon pitämisestä. Todennäköisesti kuitenkin uusi malli on (taas) vanhaa kalliimpi, joten jos haluaa vastaavalla tekniikalla olevan niin joutuu varusteista luopumaan. Toisaalta B8 näyttää kuvissa hyvin lupaavalta..

Vaikeita asioita, etenkin silloin kun on autokuume päällä.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 22.10.2006 14:02

Olen aika varma, että esim:Xenon valot on jo vakiona B8:ssa. Joku sportalusta nyt on aika kivuton ruksata, ja ostaa siihen heti 235 renkailla olevat 18" RS6 tyyliset vanteet, ja värivalinta kohdilleen, niin alkaa minun paketti olemaan valmis. Taitaa olla niin, että 1.8T jää jo varmaan tuotannosta poijes ja kaikki föönimoottorit on 2.0 TFSI:tä.

En sinällään ole koskaan ollut kovin paljon "KW variante säädettävien" sun muiden kikkailujen perään. Aika perusetti uppoaa jo teini-iän ohittaneeseen äijään. :) Tietenkin jotain ekstraa pitää aina olla, se maistuu aina makealle. Uusi B8 Audi A4 olisi jo sinällään sitä. :)

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 22.10.2006 16:34

Kyllä kovin olen yllättynyt jos xenonit A4:seen vakioksi tulee. Johonkin pakettiin saattaa sisältyä muttei kyllä vakiona. Kannattaa muistaa ettei xenonit ole esim. A6:ssa vakiona suomessa ja joissain A8 malleissakin ne ovat lisävaruste (ei onneksi suomessa). Siinä vaiheessa kun jompikumpi noista muista "premium" valmistajista tarjoaa tuon vakioksi, ilman mitään tarjouspakettia, saattaa tilanne ollakin eri. Lisäksi nuo ovat varsin hinnakkaita varusteita ruksata.

No mutta nämä ehkä ovat jo ohi aiheen..

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 22.10.2006 23:18

kyllä audi vie voiton ajoergonomian takia


^Ihmettelen tota kommenttia?

Ei ole eroa noiden merkkien välillä, paitsi että skodassa on sähköikkunat kaikissa ovissa, kun audimatkaajat joutuvat takapenkillä tyytymään veivattaviin. Lisähintaan audiin saa sähköikkunat myös taakse. Autoissa on käytetty samojen valmistajien komponentteja, sillä erotuksella että skodassa ne näyttää kestävän paremmin jostain kumman syystä... se on vissiin sitä premiumia.
Egon nostatukseen audi sopii mainiosti, muttei kannata vetää herneitä jos joudut katselemaan RS:n takavaloja usein. Lisäksi Audissa ei saa rahoilleen mitään erityisen hyvää vastinetta. Skodaa vastaavalla varustelulla hinta nousee huomattavasti ja kun olet joskus audia vaihtamassa uuteen, joudut maksamaan huomattavasti suuremman välirahan Skoda kauppaan verrattuna. Ts. Skodan arvo säilyy paremmin.

1.8T jää jo varmaan tuotannosta poijes


^Uuteen A3:n on muuten tulossa 1.8TFSI. Uudessa Audi magazinessa oli mainittu myös suoritusarvot. Muistaakseni 160hp/250Nm. Sama moottori saattaa hyvinkin olla saatavana myös neloseen jossakin vaiheessa.

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 22.10.2006 23:25

Ei ole eroa noiden merkkien välillä, paitsi että skodassa on sähköikkunat kaikissa ovissa, kun audimatkaajat joutuvat takapenkillä tyytymään veivattaviin


Ja mitä väliä on sillä että takana on veivattavat ikkunat, nykyään kun on ilmastointi jne niin on aika sama vaikkei takaikkunat aukeisikaan eikä sitä ite takapenkillä ees istu

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 22.10.2006 23:30

Ja mitä väliä on sillä että takana on veivattavat ikkunat


^No se on just sitä ergonomiaa ;)

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 22.10.2006 23:35

Etuveto Audi on pyhäinhäväistys. Jos noista sinun vaihtoehdoistasi pitää valita niin ilman muuta Skoda. Pikkusen saa enemmän vähemmällä rahalla. Mutta jos ruksaa ne takavetarit niin vaakaa kääntyy heti. Minusta kyllä Octavia on paremman näköinen auto kuin B8 A4.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 22.10.2006 23:36

Egon nostatukseen audi sopii mainiosti, muttei kannata vetää herneitä jos joudut katselemaan RS:n takavaloja usein.


Egoja ei tarvi onneksi nostatella. Kyllä RS varmaan rivakampi on, mutta ei sinällään pääasia tässä autokaupassa. RS on muuten polvillaan GTI V:n edessä, sen verran sitä tuli koeajolla todettua.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 22.10.2006 23:38

Etuveto Audi on pyhäinhäväistys.


Niin noh, jakaa kyllä mielipiteet. A6:sta ja A8 myydään aika monessa versiossa etuvetona.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 22.10.2006 23:40

Niin, kumman suuntaan kippo kääntyy täällä? Kyse uusista autoista vm '07.

Skoda Octavia RS HB vai Audi A4 1.8T Sport Edition S-Line Sedan



RS on muuten polvillaan GTI V:n edessä, sen verran sitä tuli koeajolla todettua.


Käsittääkseni oli kysymys noista kahdesta ensin maainitusta. Miten V GTI tähän liittyy?
Viimeksi muokannut sik, 22.10.2006 23:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 22.10.2006 23:41

^ Nykyisenä autona liittyy!

Johto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 28.7.2004 23:24

ViestiKirjoittaja Johto » 23.10.2006 8:34

Eise kyllä nyt kovasti liity, pakottava tarve vaan tuoda tuota Gti:n übermäisyyttä esille joka välissä. :P

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.10.2006 8:38

Juu, ei oo hehkutulppa jäähtynyt ;)

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 23.10.2006 9:50

Niin noh, jakaa kyllä mielipiteet. A6:sta ja A8 myydään aika monessa versiossa etuvetona.

Jepjep , noita etuveto A8:ja saa kyllä kattella kissojen ja koirien kanssa onneksi. Jotain routua ollu noiden myynnissä, taitaapi yli ~90% kaseista olla Q:ta ja se on hyvä asia.

Ja miksi helvetissä ostaa se etuveto Audi jos ei nelikkoa sitten halua, niin ostaa sen folkkarin,siittimen tai skodan....

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 23.10.2006 11:43

Ja miksi helvetissä ostaa se etuveto Audi jos ei nelikkoa sitten halua, niin ostaa sen folkkarin,siittimen tai skodan....





Taitaa olla parasta pitää rahat itse ja nauttia GTI:stä vielä hetki, vaikeita kun päätökset kerran on.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 23.10.2006 13:13

Taitaa olla parasta pitää rahat itse ja nauttia GTI:stä vielä hetki, vaikeita kun päätökset kerran on.


Jos päätöksenteko on tän foorumin varassa niin ei oo kovin vahvalla pohjalla toi sun autonhankinta. Itelleshän sä oot sitä hankkimassa, niin osta se mikä parhaimmalta tuntuu ja mihin persaus kestää.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 23.10.2006 13:18

^ Ei ole foorumin varassa, onneksi. ;)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 23.10.2006 14:27

T-Power kirjoitti:RS on muuten polvillaan GTI V:n edessä, sen verran sitä tuli koeajolla todettua.


Ja paskat ole...Ehkä saattaa olla hivenen nopeampi, ehkä.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.10.2006 14:30

teepoweri ajellu liikaa dsg:llä, eikä enää handlaa manuaalilaatikkoa, siitä se polvillaan olo johtuu ;)

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 23.10.2006 16:50

Niin tai sitten johtuu vw:n nopeusmittarin porrastuksesta ja mittarivirheestä mikä saa auton tuntumaan raketilta. Mittari kun näyttää pomppaavan 0-100 aika vinhaan. Mutta se siitä OT..

Aiheeseen palatakseni yksi Audia puoltava seikka voisi olla pienempi rengasmelu, tai tiedä näistä uusimmista mutta prefacelifti oli ainakin selvästi hiljaisempi kuin Ocu.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 24.10.2006 0:08

Niin tai sitten johtuu vw:n nopeusmittarin porrastuksesta ja mittarivirheestä mikä saa auton tuntumaan raketilta.


Toi voi tietenkin olla yksi selitys, miksi GTI on niin hidas.

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 24.10.2006 6:49

Perin surullista. Kerrotko nyt vielä muita absoluuttisia totuuksia? :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa