Kaasun nostaessa auto ei ala moottorijarruttamaan, eli bensansyöttö ei jostain syystä katkea. Joskus kun lyö pienemmän pykälän jarrutuksessa niin kone alkaa nykiä. Tyhjäkäynti jää välillä noin 1500rpm, kun se normaalisti on noin 900.
Koneena tossa on siis 2.0 16v, 9A. Osaako joku sanoa, että onko noissa sama joutokäynnin tasaaja, kun PG:ssä? Moottorin ohjaushan tossa on motronic.
Missä muualla vika vois olla?
Edit: niin ja kulutuslukemat on ollu aika tähtitieteellisiä viikon ajan.
16v Corradon ei moottorijarruta/korkea tyhjäkäynti
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla on Corrado G60:ssä samanmoista ongelmaa..
Paranee väliaikaisesti, kun heiluttelee tyhjäkäyntipuolen mikrokytkimen johtoa... on vissiin joko mikrokytkin viimeisillään tai sitten sen kytkimen johto rikki...
VW:n ryöstövaraosamyymälä perii uudesta mikrokytkimestä kotopuolessa vaatimattomat 273euroa, joten halpaa on kuin saippua. Halusivat tosin myydä koko kaapeli-kytkin paketin...
Mikähän mikrokytkin tuohon sopisi?
Paranee väliaikaisesti, kun heiluttelee tyhjäkäyntipuolen mikrokytkimen johtoa... on vissiin joko mikrokytkin viimeisillään tai sitten sen kytkimen johto rikki...
VW:n ryöstövaraosamyymälä perii uudesta mikrokytkimestä kotopuolessa vaatimattomat 273euroa, joten halpaa on kuin saippua. Halusivat tosin myydä koko kaapeli-kytkin paketin...
Mikähän mikrokytkin tuohon sopisi?
Eilen illalla auto rupes pätkimään myös kaasu pohjassa. Päätin, että tänään töitten jälkeen katon missä se vika on, mutta kun lähin töistä auto toimi ihan moitteettomasti :/
Täytyy nyt odotella, että vika palaa takasin ja ruveta sitten tutkimaan.
Voiko joutokäynnin tasain tai se mikrokytkin aiheuttaa pätkimistä myös veto päällä?
Täytyy nyt odotella, että vika palaa takasin ja ruveta sitten tutkimaan.
Voiko joutokäynnin tasain tai se mikrokytkin aiheuttaa pätkimistä myös veto päällä?
Nostetaas tää taas takasin ylös. Viimeks en vikaa saanu ratkaistua, ni päätin, että ajan vian esiin.
Tänään vika ilmeni seuraavalla tavalla: Auto temppuili ihan normaalisti, kunnes kone oli lämmin, jollon tyhjäkäynti rupes tykyttämään väliä 900-1100 kierrosta. Tollanen samanlainen tykytys ilmeni kerran aiemminkin, kun irrotin apuilmaventtiilin johdon. Kertooko tää siitä, että apuilmaventtiili ei toimi? Voiko se edes vaikuttaa lämpimän koneen käymiseen?
Kokeilin irrottaa myös kylmäkäynnistyssuuttimen johdon ilman vaikutusta.
Edit. Niin ja lämpötila-anturin arvot on normaalit, eli vika ei ole siinä.
Tänään vika ilmeni seuraavalla tavalla: Auto temppuili ihan normaalisti, kunnes kone oli lämmin, jollon tyhjäkäynti rupes tykyttämään väliä 900-1100 kierrosta. Tollanen samanlainen tykytys ilmeni kerran aiemminkin, kun irrotin apuilmaventtiilin johdon. Kertooko tää siitä, että apuilmaventtiili ei toimi? Voiko se edes vaikuttaa lämpimän koneen käymiseen?
Kokeilin irrottaa myös kylmäkäynnistyssuuttimen johdon ilman vaikutusta.
Edit. Niin ja lämpötila-anturin arvot on normaalit, eli vika ei ole siinä.
Jos tyhjäkäyntimoottorin johdon irrottaa, niin tyhjäkäynti tippuu. jos se venttiili on rikki, niin tekee just tota kierrosten seilaamista. 16v: ja g60 moottorit tuskin on samoja. Ja jos ei oo samoja, niin ei kannata laittaa g60 palikkaa, koska ei toimi. Kokeiltu on.
Ota se tyhjäkäyntimoottori kokonaan pois ja tulppaa letkut. Yrität saada auton käymään tyhjäkäyntiä avaamalla tyhjäkäyntiruuvin kokonaan ja jos ei auta, niin ota joku "ei niin tärkeä" alipaine letku irti niin saat lisää ilmaa ohi kaasuläpän. Tai kiristät kaasuvaijerin niin tiukalle, että läppä jää ihan vähän raolleen. Sit käyt kokeilemassa sitä moottorijarrua yms.
Ota se tyhjäkäyntimoottori kokonaan pois ja tulppaa letkut. Yrität saada auton käymään tyhjäkäyntiä avaamalla tyhjäkäyntiruuvin kokonaan ja jos ei auta, niin ota joku "ei niin tärkeä" alipaine letku irti niin saat lisää ilmaa ohi kaasuläpän. Tai kiristät kaasuvaijerin niin tiukalle, että läppä jää ihan vähän raolleen. Sit käyt kokeilemassa sitä moottorijarrua yms.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa