J2 Vetonivelen vaihtoa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

J2 Vetonivelen vaihtoa

ViestiKirjoittaja hiksi » 17.10.2006 18:35

Alkoipa tuossa sitten eilen kuskin puoleinen vetonivel pitämään aika kamalaa ääntä. On jo hiukan aikaa sillon tällön äännellyt, mutta nyt kuulostaa siltä, että on viimeinen aika vaihtaa.

Luultavastihan se on sisempi, joka on rikki joten avasin sen sisemmän nivelen kiinnityspultit. Sehän irtoskin nätisti sieltä, mutta eipä sitä siitä vaihtamaan pääse kun ei se tule kuin sen sentin verran ulos.

Pitäisi siis varmaankin saada myös ulkopää auki. Pyörännavan mutteri ei aukea sitten millään. On koitettu ainakin kilometrin jatkon kanssa ja vaikka millasella lekalla mutta kiinni on ja pysyy. Noo, ehkä se huomenna. Mutta lähteekö se vetari irti sitten kun tuon osan saa irti? Mahtuuko se yhtään sen paremmin ulos? Vai pitäiskö suosiolla alkaa irrottelemaan iskaria olkatuelta jos siitä sais sen verta joustoa?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 18.10.2006 12:48

No, sainpahan sen kuitenkin irti, löyty tarpeeks pitkä varsi. Nivelet tuli vaihdettua (molemmat) kumeinensa. Ääni parani hieman, mutta ei kokonaan.

Aloinpa siinä sitten tutkailemaan, niin tämä laippa johon sisempi vetonivel tulee kiinni pääsee liikkumaan! Mikä ihme sen voi olla? Se siis liikkuu sisään/ulos/ylös kun pyörittää rengasta molempiin suuntiin. Onko se vaihdettavissa oleva osa? Millä sen pitäisi olla kiinni?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 18.10.2006 12:57

Siis vaihdelaatikossa kiinni oleva laippa ? Sen pitäisi olla kuusiokololla? kiinni sieltä laipan keskeltä, eikä sen saisi liikkua.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 18.10.2006 13:15

Pitäisi vai? No, mielestäni äsken kun vetonivelen siihen kiinnitin, ei keskellä ollut kuin tyhjä reikä, sitä hiukan ihmettelinkin!

Tarviipa avata uusiks ja lähtee metsästään pulttia, melko varmaan ollut huonosti kiinni ja pudonnut kun nivelen irrotin. Suurkiitokset jos se tällä korjaantuu!

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.10.2006 14:47

020 laatikossa tuo laippa on kiinni sokalla. 1,3:sen laatikossa taitaa olla sitten tuo pultti kiinnitys.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 18.10.2006 15:03

Kyllä tuossa näyttäs joku pultin mentävä reika olevan, kierteetkin vielä! iedä häntä sitten, tarvii nyt tutkia ja ihmetellä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.10.2006 17:49

Se kierre on Volkswagenin erikoistyökalua varten. Sokka on ihan siinä juuressa.
http://www.brokevw.com/020flange.html
Tuossa kuvatuksia ohjeiden kanssa.

Onko sinulla sitten tuo 020 laatikko vai joku muu?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 19.10.2006 11:21

Juu, selvishän homma lopulta. Oli vetonivelet ihan oikein, ei tullutkaan ääni enää niistä. Oli moottorin etummainen kannake katkennut, joten motti nojas öljynsuodattimesta runkoon ja se aiheutti tämän uuden äänen.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 19.10.2006 11:24

ookoo, hyvä että vika selvisi.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 19.10.2006 11:35

Onko joku nähnyt netissä vastaavaa sivustoa 02A laatikosta, mitä tuo ylempänä oleva brokevw on?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa