Elikkäs kyseessä tuollainen 1.8i 1pisteruisku '92 autosta.
Nostaa paikallaan ollessa lämpöjä huolestuttavan paljon, siihen kello 9:n kohdalle ja pari mittarin neulan verran ylemmäs. Tätä tekee siis ainoastaan paikallaan ollessa/kaupunki jurnuttamisessa, ajossa lämmöt laskee taas sitten TOSI alas.
Flekti ei ole pyörinyt minun mielestäni vielä kertaakaan, vaikka luulisi että siellä 90ast kulmilla ko kapine lähtisi huiskimaan.
Alavesiletku, joka tulee vesipumpulta, on viileä verrattuna ylävesiletkuun jossa taas miltei näppinsä polttaa heti.
Ohjaako se nelinapanen anturi mihinkä ylävesiletku tulee myös flektiä? Onko termari tässä samassa paketissa missä anturi vai lokaatiossa X?
edit: otsikon editointi sopivammaksi.
Passat 1.8i (abs-kone?) lämpö/kulutus ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.8i (abs-kone?) lämpö/kulutus ongelmaa
Viimeksi muokannut mkm, 17.10.2006 20:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saattaa olla vika lämpömittarin anturissa.
Itse vaihdoin flektin anturin ja ihmettelin kun ei vielä 100 asteessakaan flekti pyörinyt.
Annoin lämpöjen nousta 110 asteeseen kun ei kerran yrittänytkään kiehua ja sitten alkasi pyörimään...
Kannattaa antaa käydä sinne yli 100asteeseen jos uskaltaa, ja katsoa tarkoin ettei kiehu.
Niin ja taitaa olla se ykkösnopeuden kytkemislämpötila jotain 95-100astetta.
Itse vaihdoin flektin anturin ja ihmettelin kun ei vielä 100 asteessakaan flekti pyörinyt.
Annoin lämpöjen nousta 110 asteeseen kun ei kerran yrittänytkään kiehua ja sitten alkasi pyörimään...
Kannattaa antaa käydä sinne yli 100asteeseen jos uskaltaa, ja katsoa tarkoin ettei kiehu.
Niin ja taitaa olla se ykkösnopeuden kytkemislämpötila jotain 95-100astetta.
Kiitoksia vastauksista, tarvii koittaa käytellä sinne 100-110ast ton mittarin mukaan. Ja vaikka verrata lämpöjä tolla duunin digitaalisella mittarilla millä ollaan mittailtu esim. ilmastoinnin toimintaa. Sillä näkis suoraan koneen lämmöt myös.
Ja uusia flektin anturi jos näyttää että meinaa kiehua yli.
Tulipahan kuitenkin tilattua vesipumppu kun jakoremmi pitäisi vaihtaa, samalla sitten myös termarin uusii kun aukaisee koneen alaosasta.
Onko tuossa 4-napaisessa anturissa sitten kylmäkäyntisuuttimen ohjaus vai mitä kaikkea siinä on mittarin lisäksi? Meinaan on tuo tuntuisi vievän soppaa kuitenkin suht runsaasti (sekalaisessa 15-18l/100km näin ekojen ajojen jälkeen.. luulin ensin että johtuu siitä että se 1-pisteruiskun ja imusarjan välisen laipan totaalisen rikkoutumisen takia hörppis liikaa soppaa kun imupuolella vuosi reilusti.
edit:
Voihan se tietty lamdakin olla, kun ei yhtään tiedä arvoista mitä viime leimalla on tullut, leima on annettu kuitenkin 16.6 tänä vuonna.
Ilman putsari oli suht puhdas ja sen pillillä puhaltelin kun uutta ei ollut hommattuna. Kulkee ihan iloisesti että tuskin kattikaan on tukossa, senkään iästä ei ole tietoa.
Ja uusia flektin anturi jos näyttää että meinaa kiehua yli.
Tulipahan kuitenkin tilattua vesipumppu kun jakoremmi pitäisi vaihtaa, samalla sitten myös termarin uusii kun aukaisee koneen alaosasta.
Onko tuossa 4-napaisessa anturissa sitten kylmäkäyntisuuttimen ohjaus vai mitä kaikkea siinä on mittarin lisäksi? Meinaan on tuo tuntuisi vievän soppaa kuitenkin suht runsaasti (sekalaisessa 15-18l/100km näin ekojen ajojen jälkeen.. luulin ensin että johtuu siitä että se 1-pisteruiskun ja imusarjan välisen laipan totaalisen rikkoutumisen takia hörppis liikaa soppaa kun imupuolella vuosi reilusti.
edit:
Voihan se tietty lamdakin olla, kun ei yhtään tiedä arvoista mitä viime leimalla on tullut, leima on annettu kuitenkin 16.6 tänä vuonna.
Ilman putsari oli suht puhdas ja sen pillillä puhaltelin kun uutta ei ollut hommattuna. Kulkee ihan iloisesti että tuskin kattikaan on tukossa, senkään iästä ei ole tietoa.
Noniin, mittarin mukaan tasan 100ast ja flekti alkaa pyörimään välillä ja välillä katkoo sitten (ei varsinaista kuormitusta, paikallaan tyhjäkäynnillä käyttelin).
Koneesta mittailin semmosia 90-95 lämpötiloja ulkoa päin, eli voinee hyvinkin pitää paikkansa.
Vielä kun tuon 'järjettömän' kulutuksen saisi aisoihin, ei pitäis noilla 185/70/14 sirkkeleillä imasta noin paljoa ainetta mitenkään..
Onko tuossa 1-pisteruutassa säätömahkuja? Ja onko tässä kylmäkäyntisuutinta (voisi vuotaa ja siksi antaa soppaa liikaa?).
Koneesta mittailin semmosia 90-95 lämpötiloja ulkoa päin, eli voinee hyvinkin pitää paikkansa.
Vielä kun tuon 'järjettömän' kulutuksen saisi aisoihin, ei pitäis noilla 185/70/14 sirkkeleillä imasta noin paljoa ainetta mitenkään..
Onko tuossa 1-pisteruutassa säätömahkuja? Ja onko tässä kylmäkäyntisuutinta (voisi vuotaa ja siksi antaa soppaa liikaa?).
Itsellä kanssa omassa passatissa tuota kulutusonkelmaa; reilu 10 litraa menee vaikka miten yrittää sipistellä. Tuo miun passatti on 1,8 RP moottorilla, eli ruiskulaitteet ilmeisesti hiukan eri?
Imuvuodot olevinaan tarkasteltu, uusi lambda, jakaja+pyörijä uusittu.. mitäs noissa vielä olis? jotenkin tuntuis että vetää kumminkin sitä ilmaa jostain ja sitäkautta sotkee seosta ja lisää kulutusta..
Tosiaan tuo lämpenee kanssa aika hitaanlaisesti, eikä meinaa nostaa lämpöjä kun jonnekin 80 hujakoille (mittarin mukaan). Pitänee termostaattikin uusia, mutta en siltikään tuota kulutusta laittaisi tuon lämpenemisongelman piikkiin kokonaisuudessaan..
Imuvuodot olevinaan tarkasteltu, uusi lambda, jakaja+pyörijä uusittu.. mitäs noissa vielä olis? jotenkin tuntuis että vetää kumminkin sitä ilmaa jostain ja sitäkautta sotkee seosta ja lisää kulutusta..
Tosiaan tuo lämpenee kanssa aika hitaanlaisesti, eikä meinaa nostaa lämpöjä kun jonnekin 80 hujakoille (mittarin mukaan). Pitänee termostaattikin uusia, mutta en siltikään tuota kulutusta laittaisi tuon lämpenemisongelman piikkiin kokonaisuudessaan..
Clayman, ehkä sinne 75-80ast nurkille. About ekalle viivalle sen 70:n viivan jälkeen (joka siis on ekana ja jossa neula makaa täysin kylmällä moottorilla). Nämä lämmöt siis mittarin mukaan.
Esimerkkinä vaikka 31km motari pyrähdys, lämmöt nousee ennen motarille menoa sinne 95-100 tuntumaan, motarilla tippuvat 75-80 ja kun koslan päästää motarirääkistä takaisin vaikka kaupanpihaan tyhjäkäyntiä lutkuttamaan niin 5-10min ja taas se 95-100ast.
Ja tosiaan, termari tuli tilattua vesipumpun kanssa samaan aikaan. Josko ensi vkl:na jaksaisi vaihtaa läskiremmi mukaan lukien.
Ilmavuotoja tämä kone ei saa, joka voisi selittää kulutuksen järjettömyyttä.
Lamdaa ei ole tullut mitattua, sen kyllä voisi tehdä.
Esimerkkinä vaikka 31km motari pyrähdys, lämmöt nousee ennen motarille menoa sinne 95-100 tuntumaan, motarilla tippuvat 75-80 ja kun koslan päästää motarirääkistä takaisin vaikka kaupanpihaan tyhjäkäyntiä lutkuttamaan niin 5-10min ja taas se 95-100ast.
Ja tosiaan, termari tuli tilattua vesipumpun kanssa samaan aikaan. Josko ensi vkl:na jaksaisi vaihtaa läskiremmi mukaan lukien.
Ilmavuotoja tämä kone ei saa, joka voisi selittää kulutuksen järjettömyyttä.
Lamdaa ei ole tullut mitattua, sen kyllä voisi tehdä.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... =ykspis%2A
jasper: mikä siinä sun nykyisessä moottorissa on vikana jos se vie sen 20l/100km ? Nimittäin tuon RP moottorin saa parilla pienellä kikalla kuluttamaan ihan vitusti ainetta.
1: Asenna italialainen virranjakajankansi + pyörijä - Auto ei sytytä joka tahdilla ja happitunnistimen arvojen mukaan ruiskuboksi korjaa seokset tappiin, auto käy kolmella kylmänä. Ainoastaan alkuperäistä vastaava Bosch toimii kunnolla.
2: Asenna tuning triple hyper super silicone tulpanjohdot - sama vika kuin edellisessä. Kyseisen suurtehopuolan kanssa toimivat ainoastaan Berun tai Boschin kuparipiuhat joissa tuplanhatussa 5k vastus ja jakajan päässä 1k vastus, sekä puolanjohdossa molemmissa päissä kiloset vastukset. Silikonieristettä mainostavat hiilijohtimella varustetut johdot palavat poikki ennen kuin Bilteman pihasta pääsee pois.
3: Asenna vapaavirtaussuodatin ilman esilämmitystä. - Ohjausboksi ei ymmärrä tilannetta ja imusarjassa oleva lämpöanturi saa vääriä arvoja verrattuna ylävesiletkun lämpöanturiin.
4: Asenna Walker tai Bosal merkkinen pakoputki. Putken tukkiuduttua ja villojen pakkauduttua takapönttöön on hyvä tarkastaa myös venttiilinvarrenkumit.
5: Asenna tarvikelaatuinen halvin KW merkkinen tai vastaava italialainen lambda. Kyseiset tuotteet sopivat anustapeiksi patonginpurijoille ja muille punaviinipelleille.
6: Älä putsaa polttoaineenpaineentasaajaa ruiskussa, jää kalvon yläpuolella jousen välissä auttaa ja nostaa bensanpaineet kivasti tappiinsa.
Mulla on vw vento -93 1.8i.. autoo just vaihdettu termostaatti pumppu ja remmi ja silti nostattaa lämmöt että melkeen keittää..!! tai on keittäny muutaman kerran.. eikä mee öljyt ja vedet sekasin.. ja mun mielestä flekti pyörii vähä sitte ku huvittaa.. et en tie olisko siinä vika'?? se joka sen huolti niin meinas vaan et pitäs kyyläri putsata ja ku se sano mulle että ne pesi koko järjestellmän.. et en tie.. se on se 66kw et mikä anturi siinä on? ainaki yks on kyyläris kiinni mut onko sitte toinen ki?? päivän se toimi hyvin ku ajo kaupunki ajoo pysty pitään tyhjä käynnillä eikä noussu lämmöt.. se oli siinä 70-75 astetta koko ajan.. mut vkl mentii vähä pidemmälle ja ajettiin hetken aikaa 140kh niin heti nousi lämmöt heti siihen 100-110!!.. toivottavasti joku tietäs vastauksen??
Mikko Hautamäki, ei oikein mikään noista kohdista ns. osu ja upota (mitään tuuninkiva kun ei konehuoneeseen tule, siis tätä pilipalituninkia). Ehkä lamda olisi ainut, tarvii mitata tänään arvoja. Meinaan aluksi luulin että tuo kulutus johtui siitä kumilaipasta joka oli aivan seulana + irti jo ruisku imusarjasta kokonaan.. mutta ilmeisesti ei.
Meinaan tuo on oikeasti aivan tajuttoman pirteä peli, huomattavasti pirteämpi kuin edellinen VW joka oli MK3 Golf farkku samalla 1.8i koneella (tosin tosta tyypistä en ole varma että oliko joku muu kuin ABS vaikka sellainen sen kait pitäisi olla.)
Samoten tuo Passatti tuntuu huomattavasti pirteämmältä kuin Opel Vectra 2.0DI mikä alla ennen tätä oli.
Eli käy ja kukkuu erittäin hyvin omasta mielestäni, pari kertaa tosin töksäytellyt kun höllää kaasua.. tarviikin tutkailla tänään myös jakaja ja kansi.
Meinaan tuo on oikeasti aivan tajuttoman pirteä peli, huomattavasti pirteämpi kuin edellinen VW joka oli MK3 Golf farkku samalla 1.8i koneella (tosin tosta tyypistä en ole varma että oliko joku muu kuin ABS vaikka sellainen sen kait pitäisi olla.)
Samoten tuo Passatti tuntuu huomattavasti pirteämmältä kuin Opel Vectra 2.0DI mikä alla ennen tätä oli.
Eli käy ja kukkuu erittäin hyvin omasta mielestäni, pari kertaa tosin töksäytellyt kun höllää kaasua.. tarviikin tutkailla tänään myös jakaja ja kansi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa