Kenellä evry PD koneessa?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Kenellä evry PD koneessa?
Heti alkuun että juu tiedän että söörtsillä löytyy paljon juttua, mutta nyt kaipailisin ihan konkreettisia apuja sellaisilta kenellä on itsellään evry kiinni PD koneessa. Joten ilmoittautukaa ja auttakee miästä :)
Mikäs pikku_pahalla sitten on ongelmana?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 354#399354
http://homepage.ntlworld.com/dgace/evry_mod.htm
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 354#399354
http://homepage.ntlworld.com/dgace/evry_mod.htm
-
- -
xXx
^^Nuo topiikit on tullu luettua niin että varmaan osaan jo ulkoakin... Ja kaidelta myös kysellyt mutta mies on kiiruinen eikä ole ehtinyt vastailla joten sen takia huutelen onko lisää väkeä. Ois kiiru saada ennen lumia evry kiinni että ehtii käydä penkissäkin sen kanssa... Ja siis ongelmana on se että miten se pitäisi kytkeä ja millaisen kytkimen laittaisi väliin... eli kaaviota kaipailisin, ettei tule vahingossa kytkettyä rinnan ja sitten menee vastukset ihan mettään...
Itselläni on 74kw pumppusuutinkoneessa evry. Varsinkin näin kylmemmillä ilmoilla tehon lisäys on huomattava.
Ota se lämpöanturin liitin irti siitä anturista ja työnnä 150ohm vastus anturin tilalle.
Itse hain Motonetista "lisävalojen kaukosäädin sarjan" sitten kytkin 150ohm vastuksen ja alkuperäisen anturin vaihtoreleen taakse. Nyt voin sisältä painaa langattomasta kaukosäätimestä evryn päälle/pois.
Ota se lämpöanturin liitin irti siitä anturista ja työnnä 150ohm vastus anturin tilalle.
Itse hain Motonetista "lisävalojen kaukosäädin sarjan" sitten kytkin 150ohm vastuksen ja alkuperäisen anturin vaihtoreleen taakse. Nyt voin sisältä painaa langattomasta kaukosäätimestä evryn päälle/pois.
-
- -
xXx
Ootko käyny ihan penkissä testaamassa paljonko siitä on iloa? Mä ajattelin kytkeä sen ihan vaan kytkimen taakse ilman relettä...
-
- -
xXx
Ootko testaillu muun kokosia vastuksia??? Kun tuolta noita topikke lueskelin niin 220ohmin vastuksella on isompi vaikutus kun 150ohmin...?!?! Tiiä sitten onko näin tai voihan se olla että 150 vastus aiheuttaa sen että syöttöä alkaa olla jo liikaa... tai jotain... :)
-
- -
xXx
No juu 150ohmin vastuksella pitäis lämpö olla juuri tuota 130 asteen luokkaa, mutta 220ohmin vastuksella pitäisi lämpö olla alempana jos oikein oon asian ymmärtänyt...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... highlight=
Tuossa topicissa kerroin kokemuksistani. Nyt vikavalo saattaa syttyä jo lyhemmänkin lenkin aikana. Eikö kellään muulla vikavalot vilku evryllä PD koneisessa autossa? Ja liitokset ovat sitten aivan varmasti kunnosta.
Tuossa topicissa kerroin kokemuksistani. Nyt vikavalo saattaa syttyä jo lyhemmänkin lenkin aikana. Eikö kellään muulla vikavalot vilku evryllä PD koneisessa autossa? Ja liitokset ovat sitten aivan varmasti kunnosta.
Oletteko tutkineet mikä on polttoaineen optimi lämpötila-arvo? Eli mihin lämpötila-arvoon pitäisi pyrkiä? Ja onkohan tuo optimi lämpötila-arvo sama eri mallisilla PD-koneilla? Golfissa on semmonen satasen palikka jota ei voi säätää, mut ens viikolla tulee lisäksi 131 hv Transportteri, ja evryllä kutkuttelu vähän kiinnostaa.
Oletteko tutkineet mikä on polttoaineen optimi lämpötila-arvo? Eli mihin lämpötila-arvoon pitäisi pyrkiä? Ja onkohan tuo optimi lämpötila-arvo sama eri mallisilla PD-koneilla?
Eikös se ole suurin mahdollinen, eli yleensä/aina 130astetta.
Mitä kuumempaa polttoaine on niin sitä harvempaa se on. Ja kun polttoaine on harvaa niin sitä pitää polttaa enemmän jotta saadaan sama energiamäärä kuin kylmemmällä polttoaineella.
Ainakin ATD se on siinä suojan alla oikeassa alakulmassa. Liitin johon menee vain kaksi johtoa.
Koitin itse laittaa 150ohmisen vastuksen ja mittasin muutamia kiihdytyksiä 60-120km/h kännykällä niin aika ei parantunut yhtään vaikka persdynon perusteella kaasuun vastaavuus ehkä parantui ja hieman vääntökin mutta ei sen kummempaa? Koitin myös muistaakseni 180 ja 220ohmisia ja niillä en huomannut mitään eroa.
Odotinko liikoja vai pitäisikö tuon evry-modin auttaa niin paljon että esim. tuo 60-120km/h kiihdytys parantuisi ehkä hieman? Savuakaan ei näytä tulevan yhtään niinkuin ei ilman modiakaan.
Mikähän voisi olla vikana vai odotinko vain liikoja? Kuitenkin monet ovat isommallakin vastuksella olleet tyytyväisiä ja minulla ei ollut kummemmin vaikutusta edes 150ohm. Potikkaa en ostanut koska en pysty nollaamaan vikakoodia jos vastus menee liian pieneksi.
Koitin itse laittaa 150ohmisen vastuksen ja mittasin muutamia kiihdytyksiä 60-120km/h kännykällä niin aika ei parantunut yhtään vaikka persdynon perusteella kaasuun vastaavuus ehkä parantui ja hieman vääntökin mutta ei sen kummempaa? Koitin myös muistaakseni 180 ja 220ohmisia ja niillä en huomannut mitään eroa.
Odotinko liikoja vai pitäisikö tuon evry-modin auttaa niin paljon että esim. tuo 60-120km/h kiihdytys parantuisi ehkä hieman? Savuakaan ei näytä tulevan yhtään niinkuin ei ilman modiakaan.
Mikähän voisi olla vikana vai odotinko vain liikoja? Kuitenkin monet ovat isommallakin vastuksella olleet tyytyväisiä ja minulla ei ollut kummemmin vaikutusta edes 150ohm. Potikkaa en ostanut koska en pysty nollaamaan vikakoodia jos vastus menee liian pieneksi.
Viimeksi muokannut betamax, 30.4.2007 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No mikähän perskeles tuota mun wessaa vaivaa, kun ei vaikuta oikeastaan mitään vaikka oon koittanu noita 150, 180 ja 220ohm. Muuten kyllä tuntuu olevan vedot tallella jne mutta eihän sitä tiedä jos joku maf näyttää vajaita arvoja ja ei vaan huomaa. Olis se vag-com niin pääsis kattelee tuon sielunelämää.
Ilmeisesti IQ arvo määrää sen minkä kokoinen vastus pitää laittaa vai olenko hakoteillä? Paljos sen pitää olla vakioissa 74kw PD koneissa?
Ilmeisesti IQ arvo määrää sen minkä kokoinen vastus pitää laittaa vai olenko hakoteillä? Paljos sen pitää olla vakioissa 74kw PD koneissa?
Viimeksi muokannut betamax, 2.5.2007 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”