Kenellä evry PD koneessa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

Kenellä evry PD koneessa?

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 11.10.2006 14:57

Heti alkuun että juu tiedän että söörtsillä löytyy paljon juttua, mutta nyt kaipailisin ihan konkreettisia apuja sellaisilta kenellä on itsellään evry kiinni PD koneessa. Joten ilmoittautukaa ja auttakee miästä :)

TDiGO
-
Viestit: 103
Liittynyt: 27.9.2004 14:01

ViestiKirjoittaja TDiGO » 11.10.2006 16:33

Lueppa tuosta vähä alempaa tuo "evryn rakennus ohjeita kaivataan" topikki. Siellä ainaki volksvääkenillä ja Kaidella on kokemuksia...

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 11.10.2006 17:29


Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 12.10.2006 9:18

^^Nuo topiikit on tullu luettua niin että varmaan osaan jo ulkoakin... Ja kaidelta myös kysellyt mutta mies on kiiruinen eikä ole ehtinyt vastailla joten sen takia huutelen onko lisää väkeä. Ois kiiru saada ennen lumia evry kiinni että ehtii käydä penkissäkin sen kanssa... Ja siis ongelmana on se että miten se pitäisi kytkeä ja millaisen kytkimen laittaisi väliin... eli kaaviota kaipailisin, ettei tule vahingossa kytkettyä rinnan ja sitten menee vastukset ihan mettään...

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 12.10.2006 9:40

Itselläni on 74kw pumppusuutinkoneessa evry. Varsinkin näin kylmemmillä ilmoilla tehon lisäys on huomattava.

Ota se lämpöanturin liitin irti siitä anturista ja työnnä 150ohm vastus anturin tilalle.

Itse hain Motonetista "lisävalojen kaukosäädin sarjan" sitten kytkin 150ohm vastuksen ja alkuperäisen anturin vaihtoreleen taakse. Nyt voin sisältä painaa langattomasta kaukosäätimestä evryn päälle/pois.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 12.10.2006 10:18

Ootko käyny ihan penkissä testaamassa paljonko siitä on iloa? Mä ajattelin kytkeä sen ihan vaan kytkimen taakse ilman relettä...

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 12.10.2006 22:03

En ole penkittänyt, mutta kaverin kanssa sekunttikellolla mittailtiin suurella vaihteella kiihdytystä 40-90km/h (?) ja evryn kanssa tulos parani sekuntilla

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 13.10.2006 8:56

Ootko testaillu muun kokosia vastuksia??? Kun tuolta noita topikke lueskelin niin 220ohmin vastuksella on isompi vaikutus kun 150ohmin...?!?! Tiiä sitten onko näin tai voihan se olla että 150 vastus aiheuttaa sen että syöttöä alkaa olla jo liikaa... tai jotain... :)

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 13.10.2006 12:42

Muistan lukeneeni että jos polttoaineen lämpö nousee yli 130asetta niin seurauksena on vikakoodi. Omalla vastuksellani VAG-COM näyttää lämmöksi 130.5asetta.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 13.10.2006 13:57

No juu 150ohmin vastuksella pitäis lämpö olla juuri tuota 130 asteen luokkaa, mutta 220ohmin vastuksella pitäisi lämpö olla alempana jos oikein oon asian ymmärtänyt...

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 13.10.2006 19:32

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... highlight=

Tuossa topicissa kerroin kokemuksistani. Nyt vikavalo saattaa syttyä jo lyhemmänkin lenkin aikana. Eikö kellään muulla vikavalot vilku evryllä PD koneisessa autossa? Ja liitokset ovat sitten aivan varmasti kunnosta.

Samsonite
-
Viestit: 7
Liittynyt: 15.1.2006 13:44

ViestiKirjoittaja Samsonite » 16.10.2006 19:06

AVB -02 Passatti evry 150 ohmia aina päällä, ei mitään onkelmia. On katkaisijakin, jos haluaa sen pois päältä.

tw74
-
Viestit: 53
Liittynyt: 10.1.2005 21:04

ViestiKirjoittaja tw74 » 17.10.2006 11:43

Pakko on ihan kysyä että mikä tuo EVRY on? searchilla enn löytänyt selkokielistä vastausta.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 17.10.2006 11:47


Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 17.10.2006 12:54

Laittelin tuon vastusmodin kiinni yhteen T5 transporter ambulanssiin ja hyvin toimii siinäkin. Kylmänä tyhjäkäynti on hieman epätasainen, mutta tasoittuu pian. Nyt on takana hälytysajoakin jo satoja kilometrjä ja hyvin on kuulemma toiminut. Ei siis anna mitään vikakoodeja.

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 21.10.2006 10:39

Oletteko tutkineet mikä on polttoaineen optimi lämpötila-arvo? Eli mihin lämpötila-arvoon pitäisi pyrkiä? Ja onkohan tuo optimi lämpötila-arvo sama eri mallisilla PD-koneilla? Golfissa on semmonen satasen palikka jota ei voi säätää, mut ens viikolla tulee lisäksi 131 hv Transportteri, ja evryllä kutkuttelu vähän kiinnostaa.

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 21.10.2006 16:40

Oletteko tutkineet mikä on polttoaineen optimi lämpötila-arvo? Eli mihin lämpötila-arvoon pitäisi pyrkiä? Ja onkohan tuo optimi lämpötila-arvo sama eri mallisilla PD-koneilla?


Eikös se ole suurin mahdollinen, eli yleensä/aina 130astetta.
Mitä kuumempaa polttoaine on niin sitä harvempaa se on. Ja kun polttoaine on harvaa niin sitä pitää polttaa enemmän jotta saadaan sama energiamäärä kuin kylmemmällä polttoaineella.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 6.4.2007 10:45

Nytpä aattelin ittekki kokeilla tuota evryä et miten se vaikuttaa, niin mistä se kyseinen anturi löytyy tarkalleen AVB koneesta?

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 29.4.2007 22:07

Ainakin ATD se on siinä suojan alla oikeassa alakulmassa. Liitin johon menee vain kaksi johtoa.

Koitin itse laittaa 150ohmisen vastuksen ja mittasin muutamia kiihdytyksiä 60-120km/h kännykällä niin aika ei parantunut yhtään vaikka persdynon perusteella kaasuun vastaavuus ehkä parantui ja hieman vääntökin mutta ei sen kummempaa? Koitin myös muistaakseni 180 ja 220ohmisia ja niillä en huomannut mitään eroa.

Odotinko liikoja vai pitäisikö tuon evry-modin auttaa niin paljon että esim. tuo 60-120km/h kiihdytys parantuisi ehkä hieman? Savuakaan ei näytä tulevan yhtään niinkuin ei ilman modiakaan.

Mikähän voisi olla vikana vai odotinko vain liikoja? Kuitenkin monet ovat isommallakin vastuksella olleet tyytyväisiä ja minulla ei ollut kummemmin vaikutusta edes 150ohm. Potikkaa en ostanut koska en pysty nollaamaan vikakoodia jos vastus menee liian pieneksi.
Viimeksi muokannut betamax, 30.4.2007 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tremos
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.1.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Tremos » 29.4.2007 22:21

Ittellä on 85kw pd ajm ja kyllä toi pers dynossa vaikuttas hyvältä mut mitannu en. Ja VAG-COM:illa mittailin ja säätelin omassa on nyt joku 110 astetta nafta ku kääntää evryn päälle. tyhjä käynnillä lämpösellä koneella noin 15 lämpötila ulkona nafta on joku ~40 astetta

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 30.4.2007 10:49

Juu kyllähän se anturi löyty ja 180ohmisen vastuksen sinne laitoin. Pikkasen alko mustaa pukkaamaan kulkee huomattavasti paremmin ja luultavasti kaksoismassa joka alko täristään. Mahtaa olla kyllä muutenki vaihdon tarpeessa kohta 280tkm mittarissa.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 30.4.2007 14:03

No mikähän perskeles tuota mun wessaa vaivaa, kun ei vaikuta oikeastaan mitään vaikka oon koittanu noita 150, 180 ja 220ohm. Muuten kyllä tuntuu olevan vedot tallella jne mutta eihän sitä tiedä jos joku maf näyttää vajaita arvoja ja ei vaan huomaa. Olis se vag-com niin pääsis kattelee tuon sielunelämää.

Ilmeisesti IQ arvo määrää sen minkä kokoinen vastus pitää laittaa vai olenko hakoteillä? Paljos sen pitää olla vakioissa 74kw PD koneissa?
Viimeksi muokannut betamax, 2.5.2007 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Reimond
-
Viestit: 638
Liittynyt: 1.8.2003 15:16

ViestiKirjoittaja Reimond » 2.5.2007 10:36

Olen ajellut Evryä penkissä aikoinaan ja käppyräkin pitäisi olla jossain täällä (aikoinaan oli joku topikki, johon postailtiin käppyröitä ja kerrottiin muutoksista)
Itselläni oli AJM kone ja olikohan vaikutus 15hp luokkaa... ei muista enää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa