1.4 TSI 103 kW

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

55kW
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2003 8:14

1.4 TSI 103 kW

ViestiKirjoittaja 55kW » 5.10.2006 17:30

Nyt se on sitten tullut ja esittelyn pitäisi olla 8-10.10. Hinta taisi mennä vähän veikattua alemmaksi:


Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Comfortline 2d 2007 25540
Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Comfortline 4d 2007 26510
Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Sportline 2d 2007 25690
Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Sportline 4d 2007 26660

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 5.10.2006 20:25

Merkillisen pieni hintaero varustetasojen välillä. Tarviikin tutkia mitä ne oikein sisältää.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.10.2006 21:05

Noi hinnat on ainakin ihan jotain muuta, kuin kotimaiset myynti hinnat golffille.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 5.10.2006 21:39

No kerroppa Jonde mitä hintoja noi sitten on?

Ainakin Laakkosen sivuilla on noi hinnat, kai ne sitte puutaheinää siellä kirjoitteleevat.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 5.10.2006 21:45

jonden tarvii saada kato nahkajakkaraa ja ksenonivaloa, niin kyllähän se hintakin pompsahtaa, mutta kyllä maahantuontikin nuo lähtöhinnoiksi ilmoittaa

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 5.10.2006 21:48

Ilmeisesti jo aikaisemmin hinnoteltu 1.4TSI GT sotkee ajatuksia, tuo GT tosiaan maksaa alk. 32990€.

http://www.laakkonen.fi/upload/imgI0610041307578487.jpg

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.10.2006 22:58

Päivällä kun katoin hinnat volkswagen.fi, niin ei ollut kuin tuo alkaen 32ke malli listalla 1.4 tsi koneella

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 5.10.2006 23:48

Jonde: 32k€ on GT Golfin hinta, se on 170hv 1.4TSI myllyllä. Tuo uusi on kesympi 140hv versio ja hinnastoissa se on tosiaan hinnoiteltu noihin mitä tuossa ensimmäisessä viestissä on mainittu.

Ja Volkswagen.fi on aina viimeinen sivusto joka hinnat päivittää :)

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 7.10.2006 9:56

Onkos tässä moottorissa mitään idioottimaisuuksia, kuten täysmuovinen vesipumppu?

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 7.10.2006 10:11

Kauankohan tuota GTI TSI:tä saa odottaa?

Hri
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.10.2005 15:06

ViestiKirjoittaja Hri » 7.10.2006 13:19

Liikaa liikkuvia osia noissa tsi vehkeissä =)

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 7.10.2006 17:13

VilleR kirjoitti:Onkos tässä moottorissa mitään idioottimaisuuksia, kuten täysmuovinen vesipumppu?


Vettä viuhtova siipipyörä on edelleen muovia, mikä ei ole hyvä ratkaisu.. Vesipumppua pyörittävässä hihnapyörässä on samassa kompressoriahtimen hihnapyörä, joka mangneettisesti kytketään pyörimään kun kompressoria tarvitaan.. Epäilen että nuo kompressorin päälle kytkeytymiset aiheuttavat (siihen liitetystä elekroniikasta huolimatta) nykäyksiä vesipumppuun, ja sehän ei tiedä hyvää..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.10.2006 17:29

Mitä se nykiminen haittaa? Varsinkaan jos siipipyörällä ei ole suurta hitausmomenttia vähäisen painonsa takia. Enpä olisi tuosta ensimmäisenä huolissani :)

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 7.10.2006 20:16

Mitä se nykiminen haittaa? Varsinkaan jos siipipyörällä ei ole suurta hitausmomenttia vähäisen painonsa takia. Enpä olisi tuosta ensimmäisenä huolissani :)


Ei se siipipyörän massa, vaan sen veden hitausmomentti ;)

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 7.10.2006 20:55

eli yritetään sanoa ilmeisesti että muovinen siipi voipi murtua kun ottaakin siellä vedessä vähän enemmän vauhtia äkisti. vähän sama ilmiö kun jos nykäiset muovisella airolla vettä äkkiä vähän turhan napakkaan niin sehän ottaa ja katkeaa.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 7.10.2006 21:06

Lähinnä tarkoitin sitä että tuo muovin ja metallin liitos pettää.. varsin yleinen vika, vesipumppu ei välttämättä kestä edes vaihtoväliä, saati sitten jos sitä vielä nyitään..
Tottahan on että tuossa on muitakin arkoja paikkoja, mutta tuo vesipumppu/mangneettikytkin/hihnapyörä paketti ei ole varmanakaan halpa osa, ja jos niitä alkaa menemään läheskään samaa tahtia kuin nykyisiä vesipumppuja, niin töitä ainakin piisaa..;)

55kW
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2003 8:14

ViestiKirjoittaja 55kW » 9.10.2006 8:45

Missä muissa VW-malleissa on muovinen vesipumppu? Kaikissa autoissa ei kestä metallinenkaan...

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 9.10.2006 9:56

eikös 1.8T jumalamoottorissa oo kaikissa? ainakin yhteen audiin ollaan vaihdettu kun oli pyörä halki...

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 9.10.2006 18:06

Siis pumpun "runko" on metallia, jotain kevyt valua, ja akseli sitten jotain ruostumatonta kamaa, mutta se vettä viuhtova vesipyörä on vissiin kaikissa maleissa muovia.. Ainakin -97/-98 eteenpäin olevissa malleissa.. Jotain bakeliitin kaltaista kova muovia, mikä ei kestä iskuja..
Niinkuin jo kirjoittelinkin, erittäin yleisiä vikoja että siipipyörä irtoaa akselista, tai että siipipyörästä murtuu osia..

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 10.10.2006 10:36

Mitä eroo 1.4 TSI 140 hp ja 170 hp? Siis muuta kuin softa?

Touche
-
Viestit: 93
Liittynyt: 6.10.2006 8:34

ViestiKirjoittaja Touche » 11.10.2006 14:00

Hieman aiheen vierestä, mutta meneeköhän ton TSI:n esittelyn jälkeen enää lainkaan 2.0 FSI:tä kaupaksi?

TSI kuluttaa vähemmän, kulkee saman, on halvempi vakuuttaa ja maksaa 3610€ vähemmän.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 11.10.2006 16:23

No, Touranissa 2.0FSI hävisi kokonaan tuon TSI:n tieltä, Golfissa on molemmat mutta pienempivolyymisessa Jetassa voi olla molempien vaihtoehtojen pito turhaa. Kunhan tuo kone ensin ruuvataan Jettaan...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 11.10.2006 17:17

varmaan joku sen on jo tehnyt :P
mistään en mitään tiedä, mutta kuhan kommentoin...

Touche
-
Viestit: 93
Liittynyt: 6.10.2006 8:34

ViestiKirjoittaja Touche » 11.10.2006 17:54

Näköjään Touranissa 1,4TSI on 310€ halvempi kuin 1,6 FSI ja pesee näköjään FSI:n kulutuksessa, kulussa ja vakuutuksissa. Aika mielenkiintoinen hinnoittelupolitiikka maahantuojalla, lieneekö ihan puhtaasti hinnoiteltu noin koska halutaan saada uutta moottoria mahdollisimman paljon kaupaksi.

Kait TSI:hin pitää kans tankata 98:ia?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 11.10.2006 18:06

Ruotsissa tuo 140hv TSI on jo Jettaankin rantautunut ja listalta on poistettu 1,6 ja 2,0FSI moottorit, hinta 197 200kr. Samoin Golfista kyseiset koneet on poistettu myyntiohjelmasta.

Henksa
-
Viestit: 65
Liittynyt: 31.12.2004 14:33

ViestiKirjoittaja Henksa » 11.10.2006 18:49

Muistelen jostain lukeneeni että lopettavat kokonaan tuon 2.0 FSi:n valmistuksen. Puhuttiin korkeista valmistuskustannuksista. Luulis kyllä että tuo TSi olis kalliimpi tehdä. No eipä tuo minua haittaa, ku mistään mitään tiiä :)

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 11.10.2006 22:48

Alumiini maksaa nykyisillä sähkö hinnoilla. 2.0 FSI on täysalumiinia ja 1.4 terästä. No tiedä näistä

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 13.10.2006 18:29

Mitä eroo 1.4 TSI 140 hp ja 170 hp? Siis muuta kuin softa?


Ei muuta eroa.

jimmy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.8.2003 16:06

ViestiKirjoittaja jimmy » 13.10.2006 18:45

Jossain mainoksessa luki 125 Kw mallin ahtopaineiksi 2,5 bar. Melko kovat ahdot kympin puristuksille. Haiskahtaa ihan metsänkeijulle. Olisko vaan mainosmiesten läppää? Onko kukaan laittanut mittaria imusarjaan ja mittaillut todelliset lukemat?

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 13.10.2006 20:36

"The maximum boost pressure of the “Twincharger” is approx. 2.5 bar at 1500 rpm"

pitäähän se paikkaansa kait,kun autobildissäkin luki

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 13.10.2006 20:51

juu, miinustakaa tuosta normaali ilmanpaine pois.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 13.10.2006 21:22

Juu eiköhän se 1.5bar oo lähempänä todellisuutta. 2.5bar kulkis jo tollanen 1.4:kin aikasta lujaa jos vaan paikat sais pysyyn läjässä.. :D

jimmy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.8.2003 16:06

ViestiKirjoittaja jimmy » 13.10.2006 21:36

1,5 bar kuulostaa uskottavalta. Minkätakia siihen pitää lisätä vielä renkaanpaine ja vallitseva ilmanpaine? Pitäis varmaan munkin vaihtaa mittarinpohjat niin auto sammuksissa olis jo kova 1 baarin ahtopaine imusarjassa. Tai pitäiskö laittaa muistilappulle mittarin viereen että muista lapinlisä (volkkarilisä) +1bar. Sekopäistä.

Niin isommalla puhaltimella vois jo 0,3 bar ahdoilla mennä yli tuon 125Kw eli ei se ahtopaine ole kulkupuoleen verrannollinen.

E: Eli vapari 1.8 cl kaakkakoppa pukkaa 1bar absoluuttiahtopaineella 90pollee ?
Viimeksi muokannut jimmy, 13.10.2006 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 13.10.2006 22:06

Tuo paineen ilmoitus absoluuttisena voi myös johtua Si järjestelmästä, eli paineet pitää ilmoittaa absoluuttisena.

E: Jimmy jaahas en tiedä kun viimeisin vapari autoni on ollut 2 vuotta osina mutta ainakin gti:n imusarjassa on alipainetta kun kaasu on pohjassa täyden tehon kierrosluvulla
Viimeksi muokannut pipo_esa, 13.10.2006 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.10.2006 22:15

No kyllä tuo on ihan puhdasta mainoskikkailua, käytännössä kaikki paineet ilmoitaan suhteessa ilmanpaineeseen. Kaikille ei varmasti tule edes mieleen, että kyse voisi olla absoluuttisesta paineesta.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 13.10.2006 23:10

Noinhan audi on ilmoittanut ahtopaineet jo viimeiset 20 vuotta

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.10.2006 8:43

Absoluuttinen paine on imho ainoa järkevä tapa ilmoittaa paineet, ei kaikki asu 0metrin korkeudella. Tosin nykyautoissa (tai viimeiset 15vuotta) tuo maksimipaine vaihtelee ilmanpaineen mukaan.

jimmy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.8.2003 16:06

ViestiKirjoittaja jimmy » 14.10.2006 20:25

Tuota äsköistä en ymmärtänyt. Mitä sen on väliä kuinka korkealla asuu. Jos on ahtopainemittari kädessä merenpinnan alapuolella vaikka new orleansissa tai himaljan vuoristossa niin mittari näyttää tietysti nollaa koska vain yli - tai alipaineilla on vaikutusta. Jos ajelee ahdetulla autolla niin paine imusarjassa (ahtopaine) pysyy samana merenpinnan alapuolella tai korkealla vuoristossa ajaessa vaikka ulkoilmanpaine muuttuukin. Ihan täyttä mainoskikkailua sotkea autoihin noita absoluuttipaineita.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 14.10.2006 21:46

Jimmy voisi kokeilla tuota ahtopainemittari kanssa matkailua, voit yllättyä :D

Mulla on tecsiksen hydrauliikka mittarit autoissa ja viisarin näyttämä auto sammuksissa muuttuu ilmanpaineen mukaan. Elikkäs viisarin näyttämä nollapiste vaeltaa

Haluaisin todellä nähdä kellä on ahtopainemittari joka kompensoi ilmanpaineen muutoksen? Kaiketi apexin sähköiset mittarit tekee sen mutta mulla ei ole varaa niihin.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.10.2006 21:49

Hmm, miksei tuota voisi ilmoittaa suhteellisena paineena merenpinnan tasoon verrattuna? Ei rengaspaineitakaan ilmoiteta absoluuttisina eikä rengaspainemittari näytä ilmanpainetta silloin kun se ei ole venttiilissä kiinni.

Mulla on tecsiksen hydrauliikka mittarit autoissa ja viisarin näyttämä auto sammuksissa muuttuu ilmanpaineen mukaan. Elikkäs viisarin näyttämä nollapiste vaeltaa
Eli se kuitenkin näyttää nollaa eikä ilmanpainetta? Siinä pointtini :)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 14.10.2006 23:03

Jimmy voisi kokeilla tuota ahtopainemittari kanssa matkailua, voit yllättyä :D
A-luokan reissulle siis ;)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.10.2006 0:24

Jimmy tosiaan kokee pienen yllätyksen jos lähtee meren rannasta ajelemaan johonkin alangolle taikka vuoristoon. Itse työkseni käyn välillä paikoissa missä korkeutta on +5000metriä, ja voin sanoa että ilmanpaine on ihan jotain muuta kuin hieman päälle 1000mbar.

roberto
-
Viestit: 153
Liittynyt: 10.8.2003 20:33

ViestiKirjoittaja roberto » 15.10.2006 8:46

Ei rengaspaineitakaan ilmoiteta absoluuttisina

Renkaalle paine-ero ulkoilmaan on järkevä koska se kertoo miten suurella voimalla rengasta pullistellaan. Imusarjan absoluuttinen paine taas kertoo miten suuren ilmamassan kone haukkaa ja miten paljon kone pystyy tuottamaan tehoa. Eli absoluuttinen paine imusarjalle on ihan järkevä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.10.2006 15:51

No joo, kyllähän ainakin vapaastihengittävä kone huutaa ihan eri malliin vuoristo-olosuhteissa. On sillä korkeudella siis varmasti merkitystä, mutta jotenkin tuo absoluuttinen paine tuntuu silti oudolta. Onko tuo absoluuttinen paine muka sama merenpinnan tasolla ja 6000m korkeudessa? Mistä sille turbolle riittää ilmaa noin korkealla?

jimmy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.8.2003 16:06

ViestiKirjoittaja jimmy » 15.10.2006 15:54

No entäs jos onkin tavallinen halpis ahtomittari jossa on jousikuormittainen kalvo jota paineenmuutos liikuttaa. Ilmanpaine on sama kummallakin puolen kalvoa ja viisari pysyy nollassa jos mittari ei ole käytössä eli auto on sammuksissa. Eli se ei tiedä mitään korkeudesta kun se näyttää vain yli- ja alipaineet ulkoilmaan nähden.

Jos hukkaportti on säädetty avautumaan 1,5bar imusarjapaineella niin se pitää sen saman paineen merenpinnalla ja vuoristossa. Absoluuttinen paine on vuoristossa pienempi ja teho on alhaisempi samasta ylipaineesta huolimatta, eikös juu.

ouzo
-
Viestit: 914
Liittynyt: 7.8.2003 0:13

ViestiKirjoittaja ouzo » 15.10.2006 16:04

Ainakin ajotietokoneessa oleva elektroninen paineanturi ilmoittaa absoluuttisen paineen. Moottori sammuksissa olen saanut ilmanpaineesta riippuen lukemia 960-1040. Yksikkönä lienee millibaari.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 15.10.2006 16:26

Eikös näissä uusisssa turbovehkeissä ole tämän takia säätyvät ahtopaineet (tietyin toleranssein) että saataisiin ECUun ohjelmoitua tavoitevääntöä vastaavat lukemat useimissa olosuhteissa. Eli esim. korkeuserojen aiheuttamat ja esim. ilman lämpötilan aiheuttamat vaihtelut. Jonkun PDF:n lukenut VAG-turboista jossa näin tiedettiin kertoa..

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.10.2006 17:53

On, sylinteriin ahdettava ilmamassa pyritään pitämään aina samana. Ongelmaksi nousee että tarvitaa kokoajan lisää ja lisää ahtopainetta, minkä seurauksena tarpeeksi korkealle mentäessä on jo pakko ruveta pudottamaan konetehoa kun ahdin ei enää riitä.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 15.10.2006 20:01

Juu, no tämä luonnollisesti. Väittäisin kuitenkin että suomen olosuhteissa tällaiset tilanteet ei kovinkaan usein toteudu että tehoa jouduttaisiin tiputtamaan. Ei ole ylivoimaisen kuumia kesiä tai valtavia korkeuserojakaan.

gnool
-
Viestit: 292
Liittynyt: 24.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja gnool » 17.10.2006 21:15

Mitä eroo 1.4 TSI 140 hp ja 170 hp? Siis muuta kuin softa?



Eli voiko tästä päätellä, että softa on ainoa ero?

Olen vaihtamassa autoa, joten kiinnostaa.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 18.10.2006 7:50

Sanoisin että eroa on muutakin jos toisesta saa pelkällä softalla 200hp ja toisesta vaan 175hp..

http://www.bb-automobiltechnik.de/bb200 ... _14tsi.php



Sikäli teholisäykset kuulostaa realisisilta, sillä 140hv versiosta mitattu 164hv vakiona

http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17803

170hv versiosta mitattu 190hv

http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17096

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 19.10.2006 14:57

Tietoahan ei vielä ole, mut jos ilmoitetaan "maximun boost pressure", niin silloin tarkotetaan AHTOpainetta, ja silloin puhutaan ilmanpaineen ylittävästä paineesta. 2,5 baria kuulostaa kyllä todella kovalta, mut ei mitenkään mahdottomalta, jos se otetaan koneen suunnittelussa lähtökohdaksi.

Kyllä noissa varmaan on muitankin eroja, kun pelkkä softa, mut näin äkkiseltään toi 140 heppanen kuulostais mielenkiintoisemmalta hinnan puolesta.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa