Kansiongelmat + pakkasneste

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

Kansiongelmat + pakkasneste

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.10.2006 18:22

Kuinka yleistä on golf 3 kansiviat kun meillä oli ennemmin -88 audi jossa kansiongelmia oli ennen ja jälkeen remontin ja monessa muussakin audissa olen näihin vikoihin törmännyt. Ennen golffin ostoa kyselin monelta voorumilta että onko näissä uudemmissa samaa lastenvikaa kun kone periaatteessa sama mutta moni vakuutti että todella harvinaista, golffi nyt kumminkin hukkaa nestettä (ei paljon,noin 0.5L/5000km) ja termostaatin vaihto edessä koska lämmöt nousee erittäin hitaasti normaaliin. Toinen kyssäri liittyy pakkasnesteisiin, kumpiko parempi vihreä vai punainen? Varmariin ne vaihdetaan termarinvaihdon takia ja nyt koneessa on punaiset, muijan ventossa vihreät.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.10.2006 18:32

Todennäköisemmin se neste vuotaa jonkun hajoneen muovisen liitoskappaleen takia pihalle, kannattaa tutkia tarkkaan kaikki liitokset ja jäähdytin ennen hätäisen johtopäätöksen tekemistä.

Tietuissä dieselkoneissa (vanhemmat) kansipahvin hajoaminen on yleisempää, bensakoneissa ei niinkään.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 7.10.2006 20:17

Jep, melko varmasti joku niistä muovisista letkulähdöistä vuotaa. Jos punaista nestettä on käytetty, sitä on myös käytettävä jatkossa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.10.2006 21:08

No saa huoltomies luurata samalla kun vaihtaa termostaatin (jos ei sitä ennen ole vaihtoautorivissä). Siis kyllähän nesteen voi vaihtaa eriväriseen mutta sekoittaa ei saa, onko tuo punainen jotenkin parempaa vag-koneisiin? Dieselkoneet tiedän mutta aika monessa bensakoneessa tuota kansivikaa on ollut (ainakin 80 audit), kun tuon meidän mällätyn tilalle toista etsittiin ja kymmenkunta audia koeajettiin niin 4-5 oli paisuntapönttö mustana ja/tai lämpöongelmia. Kaverilla on tälläkin hetkellä -89 audi kakkosautona jossa todennäköisesti kansivikaa (käyntihäiriö).

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 8.10.2006 13:38

järjestelmä on pestävä kunnolla, jos siellä on ollu punaset ja haluaa laittaa vihreet, muuten tapahtuu kummia...

kemia on jännää...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.10.2006 14:20

Siis kyllähän nesteen voi vaihtaa eriväriseen mutta sekoittaa ei saa, onko tuo punainen jotenkin parempaa vag-koneisiin?
Punainen on kestävämpää (pidempi vaihtoväli) ja on tietyille materiaalille ystävällisempi. Jos siellä punaista on, ei sitä kannata vihreään vaihtaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.10.2006 15:41

Punainen juoruaa, jos jostakin tihkuu läpi. Jää sellainen punainen jauho vuotokohtaan.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 8.10.2006 19:37

Jees, aattelin laittaa jäähdytinpesunesteet kiertämään koneeseen ennenkuin korjaamolle vien, saavat siellä huuhdella järjestelmän samalla kun termarin vaihtavat ja laitetaan punaiset nesteet jatkossakin. Ei ole vuotoja konehuoneessa näkynyt mutta eipä sinne ole pahemmin katsottukaan. Termarin haen tuosta merkkilliikkeestä ja samalla otan etupenkkien liukukiskoihin ne muovilärpäkkeet, penkit heiluu kuin eno veneessä.

TheEnemy
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.10.2005 16:02

ViestiKirjoittaja TheEnemy » 8.10.2006 21:40

Mitä tarkalleen ottaen tapahtuu jos noita erivärisiä nesteitä menee sekoittamaan?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.10.2006 21:44

Menee puuroksi.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.10.2006 9:40

Termostaatti vaihdettu ja lämmöt ok. Kannen päässä olevan muovilaipan o-rengas oli tihkuttanut nestettä. seuraavaksi vaihdetaan startti joka oireillut jo muutaman päivän ja eilen en töistä meinannut päästä lähtemään eli hommaa näin pekkaspäivälle.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 13.10.2006 10:38

Minkäs moista oiretta jarkon startissa on?

Munkin pitäis kattoo mitä se on syöny. Pitää ilkeetä rääkymistä pari sekuntia startin jälkeen. Onko tuossa muuten joku vapaakytkinhässäkkä, ettei moottori pyöritä starttia vaikka avaimen pitäiskin startti-asennossa käynnistymisen jälkeen tai jos startti takertaa ja jää "hampaalle"? Vois hyvinkin kuulua jostain tuollaasesta.

Huomio muuten sitten, jos itse vaihdat, että se startti on samojen pulttien alla moottorin kannakkeen kanssa. Ettei tuu motti syliin :)

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 13.10.2006 10:55

Ainakin 2l koneessa kannen päässä oleva muovilaippa valuttaa vuotaessaan alapuolella olevaan starttiin nestettä ja aiheuttaa varsinkin pakkasella oireita. Itsellä starttivika osoittautui juuri nestevuodoksi.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.10.2006 16:18

Ruuvasin startin irti ja hetken kädessä pyörittekin, pesin koko laitteen bensalla ja jarrujen puhdistusaineella ja pistin paikalleen ja toimii loistavasti. Startin sisältä tuli mustaa paskaa aika lailla. Soitin jo pariin paikalliseen putiikkiin mitä vaihtolaite kustantaa ja 100e + 160e oli hinnat eli aika moinen ero. Startti surisi tyhjää eli ei pökännyt bendiksiä vauhtipyörälle ja eilen illalla työpaikan pihassa jonkun aikaa starttailin kunnes hörähti. Ensimmäisen keran tuo oireili keväällä kun auton ostin ja koneen pesin ja nyt taas kun termostaatti vaihdettiin ja veden kanssa lotrattiin. Ihmeen herkkä on vedelle ja tulihan se kone alaspäin kun pultit irrotin, kummallinen systeemi laittaa startti kannatinpultteihin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 14.10.2006 14:34

Pientä takkuilua havaittavissa, täytyy vaihtaa joskus. Kannattaa laittaa tiivisteliima startin ja laatikon väliin kun näyttää olevan herkkä kosteudelle.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.10.2006 23:01

Samaa vikaa havaittavissa muijan ventossa, mikä vit.. näitä vag-tuotteita vaivaa kun ihmeellisiä lastenvikoja, mulla tuo startti surisee aamuisin jos kosteaa, joskus myös päivisin, muijalla sama juttu.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 22.6.2007 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 20.10.2006 8:23

^ sun pitää varmaan vaihtaa takaisin sinne mersuun. ;)

Mutta, startti irti ja katsoa mitä siellä on rikki/kulunut. Tuossa se on vielä niin helpossa paikassa että sen ottaa vartissa sieltä irti.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 20.10.2006 18:59

Joo auton täytyy olla 30 vuotta vanha niin se toimii. Omasta tuo startti oli irti ja paskaa sen sisältä tuli kun sen bensalla pesin jonka jälkeen toimi muutaman päivän moitteetta. Solenoidissa mielestäni vika on mutta kumma kun samoja oireita on tuossa muijan autossakin, mittarissa 135tkm ja omassa 216tkm. Täytyy hakea uus koko roska.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 22.6.2007 22:17

Minkä verran tuollaisella golperolla ajelee ennen kansiremontteja? Farkussa näyttää kannentiiviste tihkuttavan öljyä tulppien kohdalta ja tyhjäkäynnillä venttiilin nostimet hieman rahisee. Öljynä Mobil 1 ja vaihdettu 10 000km välein. Öljyn merkki vaikutti ainakin typ89 audin raplatukseen ja lorottamiseen.

P.E.T.U
-
Viestit: 147
Liittynyt: 9.10.2003 21:31

ViestiKirjoittaja P.E.T.U » 23.6.2007 8:58

Ittellä 1995 gt farkku ja kellossa 205tkm, eikä ole vielä tarvinnut kansiremppaa harkita, monet on tehny sen ihan periaatteen vuoksi 250tkm kohdalla.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 23.6.2007 12:34

Minkä verran tuollaisella golperolla ajelee ennen kansiremontteja?
Riippuu käytöstä ja koneesta, mutta ei sellaiset 500tkm mikään ongelma ole.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 23.6.2007 14:03

Höpö höpö, edelliseen -88 1.8s audiin tehtiin kansiremppa 330tkm kohdalla kun pöläytteli korppujen ohjurikumien takia jotka murenivat kun pois yritti, samoin venttiilin ohjurit oli aivan loppu. Samalla uusiittiin nostajat.
Farkun mittarissa on nyt 224tkm.
En tiedä sitten onko koneissa eroa kun kaverin -91 jetta rullattiin 400tkm avaamatta konetta kertaakaan.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 23.6.2007 14:49

Höpö höpö, edelliseen -88 1.8s audiin tehtiin kansiremppa 330tkm kohdalla
Juu siis tietenkin tuo kesto riippuu käytöstä ja koneesta kuten totesin. Esimerkiksi tuolla omalla yksilöllä on rullattu kohta 400tkm eikä esimerkiksi öljyä kulu lainkaan.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.10.2007 15:41

Nyt alkaa muijankin Venton startti huutelemaan varattua, mittarissa 142tkm ja startti vaihtoon. Eipä ole nämäkään pitkäikäisiä.
Kummia tapahtuu myös farkun koneessa. Viime syksynä vaihdettiin termostaatti ja samalla vihreät pakkasnesteet. No nyt alkaa paisuntapönttö olemaan vaaleanpunainen vaikka koko järjestelmä huuhdeltiin kunnolla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa