golf mk2/mk3 jarrut

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

moo3
-
Viestit: 20
Liittynyt: 30.8.2004 15:23

golf mk2/mk3 jarrut

ViestiKirjoittaja moo3 » 9.10.2006 14:59

ongelmana löytää sopivat jarrulevyt. eli pyöränapa on VR6:sta (5x100)
ja olka-akseli gti 16v:stä -90. nyt pitäisi löytää jarrulevy joka sopisi tähän pakettiin.
VR6:n jarrulevyn kanssa ei sovi kiinnitysraudat kohdalleen. MK2:n jarrulevy on n. 12mm "korkeampi" (mitattuna vanteen kiinnityspinnasta jarrulevyn pintaan) kuin MK3:n ja niiden kanssa raudat sopii, mutta löytyykö 280mm levyä 5x100 jaolla? vai onko ainoa vaihtoehto hommata G60:n(MK2 4X100) levyt ja porata reiät
5-pulttiselle jaolle sopivaksi?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 9.10.2006 15:08

Motonet golf3
2,0-16V/2,8-VR6 --96 Eteen JÄÄHD (Ø280mm/5-pulttiset). . . 22-5641 29.94 ?
2,0-16V/2,8-VR6 96-- Eteen JÄÄHD (Ø288mm/5-pulttiset). . . 22-5768 41.04 ?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.10.2006 15:09

Porailuksi menee... Jollet sitten vaihda olka-akseleita, tukivarsia, kallistuksenvakaajia jne VR:stä.

Kaikki 5x100 280mm levyt ovat eri "ET:llä" kuin vastaavan kokoiset levyt 4x100 jaolla.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.10.2006 16:35

Mites mahtaa sopia G60:n levyt?

moo3
-
Viestit: 20
Liittynyt: 30.8.2004 15:23

ViestiKirjoittaja moo3 » 9.10.2006 16:51

ei oikeen kiinnosta vaihtaa VR6:n olka-akseleita+tukivarsia..yms.
niistä taitaa raideleveys lisääntyä jotain luokkaa 5cm.
jolloin menee vaihtoon vetarit ja todennäköisesti hammastankokin??
golf G60/passat G60 ja seat cordoba:n 280mm/22mm levyissä taitaa olla vain 4x100 jako, mut ET oikea, joten porailemalla
taitaa olla ainoa vaihtoehto. nelos-koppasen golffin levyssä on kans väärä ET.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 10.10.2006 2:30

Ei se nyt ihan 5 senttiä leviä... Olisko ollut 16mm per puoli.

moo3
-
Viestit: 20
Liittynyt: 30.8.2004 15:23

ViestiKirjoittaja moo3 » 10.10.2006 11:07

kuulemma 3-koppasen alatukivarret on 2.5cm pidemmät

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 10.10.2006 16:24

Tuoltahan niitä Mk2/Mk3 alustojen eroavaisuuksia voi tarkastella...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.10.2006 18:58

Vaikuttaako toi swappi alustasarjan ja kallistuksenvakaajien ostamiseen?

Omasta on vaihdettu nuo kakkoskoppaisen navat, olka-akselit, ym kolmoskoppaisen osiin, niin nyt kun ostan alustasarjan, niin käykö enää kakkoskoppaiseen tarkoitettu alustasarja? Entä kallistuksenvakaajat? Onko puslissa eroa?

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 10.10.2006 22:56

otsikkoon vedoten, omasta td golffista (mk2) alko kuuluu jarruttaessa rahinaa. ensin oli vaimeeta, mutta varsinkin juuri ennen ku pysähtyy (n. 10-20kmh) kuuluu tosi voimakasta rahinaa jonka voi tuntea.... Ite veikkaisin että jarrukengän metalli on kulunut esiin ja rahistaa levyä...

Mutta mitäs tuumaatte?

ja onko iso homma golffiin vaihtaa palat, ku joku joskus sanoi että ei oo ihan niin yksinkertaista golffin kohdalla ku muissa....

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 10.10.2006 22:57

^^
Mk2/Mk3 4x100-jakoisten etuakseli-hilkkeet

Mk3 5x100-jakoisten (VR6, Gti:t) kikkareet.

Kakkoskorisen alusta käy riippuen minkä painoinen tekniikka autossasi on (G60 / Gti-sarjat varmaan "yleispäteviä" ?).
Mikäli alustan osat ovat VR6 / Gti-näköisiä, niin vakaajat ja puslat tietenkin niiden mukaan.

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 11.10.2006 23:34

''otsikkoon vedoten, omasta td golffista (mk2) alko kuuluu jarruttaessa rahinaa. ensin oli vaimeeta, mutta varsinkin juuri ennen ku pysähtyy (n. 10-20kmh) kuuluu tosi voimakasta rahinaa jonka voi tuntea.... Ite veikkaisin että jarrukengän metalli on kulunut esiin ja rahistaa levyä...

Mutta mitäs tuumaatte?

ja onko iso homma golffiin vaihtaa palat, ku joku joskus sanoi että ei oo ihan niin yksinkertaista golffin kohdalla ku muissa....''



osaisko joku sanoo? olis tarkotus huomenna tehä ite tai viedä tehtäväks...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.10.2006 23:51

ja onko iso homma golffiin vaihtaa palat, ku joku joskus sanoi että ei oo ihan niin yksinkertaista golffin kohdalla ku muissa....''


Jos oikein hitaasti tekee niin 5 minuuttia/puoli.
Eli vaihe vaiheelta:
1.vanhat pois
2. uudet tilalle

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 11.10.2006 23:58

joo no hyvä... kaveri vaa joskus sano et on vaikeet mut ilmeisesti ei eroo muiden palojen vaihdosta. onko levyt sit vaikeempaa vai tartteeko erillisii työkaluja?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.10.2006 0:03

no tarvii siinä ehkä kuusiokoloavaimen jos haluaa satulan irrottaa. levy on ristipää ruuvilla kiinni.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.10.2006 0:04

Edessä niin helpot vaihtaa kun vaan olla ja voi. Takana pitää naputella laakerin ulompi kehä pois ja uuteen takas. Tarvii semmoset erikoistyökalut kun tuurnan ja vasaran.

Jos joku oikeesti pitää kakkosgolfin levyjen/palojen vaihtoa vaikeana niin kannattanee pysyä kaukana autoista.

E: niin joo jos ruuvi on ruostunut kiinni niin iskumeisseli on sitä varten. Kerran vaihdetuissa tuota ruuvia harvemmin on tullut vastaan.

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 12.10.2006 0:08

joo itekki mietin et ei voi kovin vaikeeta olla mut varmistin vaa ku en oo ko autoo enne vaihtanut... kiitos ja kumarrus!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.10.2006 0:19

Hei tohon autoon ei oo mikään remppa vaikee. Paitsi vaihteisto-sellainen ehkä...

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 12.10.2006 17:14

nyt on jarrupala/levy vaihdos puoliks valmis. toinen puoli meni moitteetta mutta toisessa ei saa niitä kahta kuusiokolopulttia auki. niistä kuusiokoloista on menny kulmat pyöreeks. eli mikä avuks? mietin lukkorengaspihtejä mutta niillä ei tee mitää ku pultti on jarrukannen sisällä...

ideoita?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.10.2006 17:17

Mikä on jarrukansi?

Saako tommosilla pultin ulkoreunasta kiinni?

Kuva

Sit sopiva pultti ulkoisella kuusio-otteella tilalle.

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 12.10.2006 17:24

en tiiä mikä on jarrukansi :D en keksiny parempaa nimee sille mihin ne kaks pulttii menee kiinni...

ja tollasilla ei saa ulkoreunasta kii, just kokeilin. on lähes kokonaa sisällä. n. 1mm jää ulkopuolelle...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.10.2006 17:42

Sit eiku poraamaan.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 13.10.2006 2:14

Hitsaa niihin pultit kiinni. Noin yhdet jouduin irroittamaan kun olivat pyöreet. Hitsauksen lämpö vielä irroittaa hyvin niin kestää kuhan ei ihan ö-luokan gnöllillä hitsaa kiinni.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.10.2006 12:05

eikös se satula irtoa myös kun ottaa olka-akselit(on ne nuo nimeltään?) irti? ne kaksi muistaakseni 17mm pulttia?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.10.2006 12:48

Eipä ole irrallista kiinnikerautaa kuin G60:ssä 1.8 16v:ssä missä on vähintään 256mm:set levyt

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 13.10.2006 19:30

tänään tarttee autoo ja käytin pajalla ja makso 40€. Ei mikää paha hinta. Olis voinu kokeilla vaikka millä, mutta työkalut olis maksanu melkee samanverran...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.10.2006 19:38

No sitpä sulla olis ne työkalut :)

Millä ne se avas?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 13.10.2006 22:16

Ite olisin kokeillu lyödä xzn?-avaimen siihen. Niin ne on ennen lähteny. Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaten VR6 jarrulevyjä on kahta kokoa ja niisssä eri offsetti. Eli ne vanhemmat 280mm on isommalla offsetillä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.10.2006 7:48

Eipä ole irrallista kiinnikerautaa kuin G60:ssä 1.8 16v:ssä missä on vähintään 256mm:set levyt


Ahaa, tämä oli uutta tietoa. No ei se siten auto. Mutta onneksi onkelma näköjää ratkaistu.

moo3
-
Viestit: 20
Liittynyt: 30.8.2004 15:23

ViestiKirjoittaja moo3 » 18.10.2006 21:25

onko ne vanhemmat 280mm levyt 5x100 jaolla ja paljonko on eroa offsettissa?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 18.10.2006 21:49

VR6 on aina 5-pulttinen
Broidin jetasta vois tietysti mitata joskus. Siinä on 280mm VR6 jarrut. Mun autossa taas olis alun perin 4 pulttiset 280mm. Tosin nyt on sekä 4- että 5-pulttinen jako...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa