Jarrupoljin menee pohjaan palojen vaihdon jälkeen?
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrupoljin menee pohjaan palojen vaihdon jälkeen?
Elikkä tuli vaihdettua jarrupalat "Passat 3BG" kaikki meni muuten ihan hyvin, mutta jarrupolin ei tunnu toppaavan millään. Kovasti kun pumppaa ni hetken toimii normaalisti mutta sitten taas menee veltoksi ja pohjaan asti hetken kuluttua. Voiko muu vika olla ku letku menny halki ja sieltä vetäny tai vetää ilmoja?
-
- -
Ootko ajanu autolla ollenkaan polkemisen jälkeen? jos ei ole vielä asettunu, tosin pitäspä se asettua ihan paikallaankin.
Mutta jos sieltä on joku letku tai sylinteri rikki, niin pitäs muutaman tunnin seisonnan jälkeen alkaa vanteelta/renkaalta löymään jarruneste lammikkoa. Helpoiten vuodon huomaa vanteen sisäpinnalta, mikäli vika on sylintersissä.
Mutta jos sieltä on joku letku tai sylinteri rikki, niin pitäs muutaman tunnin seisonnan jälkeen alkaa vanteelta/renkaalta löymään jarruneste lammikkoa. Helpoiten vuodon huomaa vanteen sisäpinnalta, mikäli vika on sylintersissä.
Mulla kävi kans hullusti ku ilmailin jarrusatuloita... kolme neljästä ilmausruuvista oli ruostunu kiinni ja katkes ku väänsin auki (olin laittanu ruosteenirrotinta yms.) Porakoneella porasin ensinnä suurimman osan pois et kierteet oli vaan siä ja ne lähti sit ruuvarilla rapsuttelemalla. Se ainut joka ei katkennu oli myös piukassa, mutta ku ei uskaltanut enää vääntää niin lujaa, ei siinä muu auttanut ku ottaa kaasupilli kauniiseen käteen ja ruveta lämmitteleen. Kaks kertaa päästin kuumaksi ni rupes aukeen! Pirullinen operaatio!
mico: Kerron konstin miten pääset tuosta eroon jos vika on tosiaan siinä, että levyssä on iso kantti. Aina kun olen tuollaisiin vanhoihin levyihin vaihtanut palat. Niin viillän siitä palasta sen verran pois ettei se ota siihen kiinni. Jos se tosiaan ottaa siihen kanttiin kiinni niin se tuntuu kuin olisi ilmaa jarruissa.
itellä oli jokunen aika sitte entisessä pirssissä (ford probe) just tollasta ongelmaa. Jonku ajon jälkee tarkistin nesteet ja oli kulunu. Oli oikeella takana josain kumman syystä se jarruletkun ja sylinterin välinen liitin löysällä ja puski sieltä nestettä ulos... kiristin sen ja toimi loistavasti sen jälkee....
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”