Jarrupoljin menee pohjaan palojen vaihdon jälkeen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

Jarrupoljin menee pohjaan palojen vaihdon jälkeen?

ViestiKirjoittaja mico » 10.10.2006 21:48

Elikkä tuli vaihdettua jarrupalat "Passat 3BG" kaikki meni muuten ihan hyvin, mutta jarrupolin ei tunnu toppaavan millään. Kovasti kun pumppaa ni hetken toimii normaalisti mutta sitten taas menee veltoksi ja pohjaan asti hetken kuluttua. Voiko muu vika olla ku letku menny halki ja sieltä vetäny tai vetää ilmoja?

Loirottaja
-
Viestit: 29
Liittynyt: 10.7.2006 20:47

ViestiKirjoittaja Loirottaja » 10.10.2006 23:04

Ootko ajanu autolla ollenkaan polkemisen jälkeen? jos ei ole vielä asettunu, tosin pitäspä se asettua ihan paikallaankin.

Mutta jos sieltä on joku letku tai sylinteri rikki, niin pitäs muutaman tunnin seisonnan jälkeen alkaa vanteelta/renkaalta löymään jarruneste lammikkoa. Helpoiten vuodon huomaa vanteen sisäpinnalta, mikäli vika on sylintersissä.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 10.10.2006 23:10

Voihan siellä olla ilmaa, tai sitten jarrumännät on painettu niin sisälle, etteivät vielä ole asettuneet. Kunnon jarruttelulla se pitäisi hoitua.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 11.10.2006 2:17

kyllä mäkin varmaan ekaks ilmaisin nuo jarrut

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.10.2006 7:46

Vaihdoin Audiin takajarrusatulat pari kuukautta sitten. Ilmasin jarrut ja kaikki vaikutti hyvältä. Seuraavana aamuna koettaessani poljin painui pohjaan. Uusi ilmaus auttoi.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 11.10.2006 15:15

Kävin kyllä ajamassa ja polkemassa jarrua kovastikki. Pitää varmaan lähteä ilmaamaan ja kattomaan että eihän oo mistään nestettä tullu. Etu jarruletkuissa kyllä näky pikkasia halkeemia voi olla, että sieltä vetää ilmaa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 11.10.2006 15:22

kyllä se sylkis nesteenki sieltä aika varmasti pois jos ilmaa vetäs

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 11.10.2006 17:28

Mulla kävi kans hullusti ku ilmailin jarrusatuloita... kolme neljästä ilmausruuvista oli ruostunu kiinni ja katkes ku väänsin auki (olin laittanu ruosteenirrotinta yms.) Porakoneella porasin ensinnä suurimman osan pois et kierteet oli vaan siä ja ne lähti sit ruuvarilla rapsuttelemalla. Se ainut joka ei katkennu oli myös piukassa, mutta ku ei uskaltanut enää vääntää niin lujaa, ei siinä muu auttanut ku ottaa kaasupilli kauniiseen käteen ja ruveta lämmitteleen. Kaks kertaa päästin kuumaksi ni rupes aukeen! Pirullinen operaatio!

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 11.10.2006 19:19

Nyt kävin ilmaamassa kaikki jarrut ja ei mitään vaikutusta eestä kyllä näytti että ois pari kuplaa tullu tiiä sitte. Siihen johtopäätökseen tulin,että ku levyn reunassa on semmonen pykälä,että palat ottaa niihin reunoihin kiinni ja ei ota heti kunnolla kiinni.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 11.10.2006 19:31

mico: Kerron konstin miten pääset tuosta eroon jos vika on tosiaan siinä, että levyssä on iso kantti. Aina kun olen tuollaisiin vanhoihin levyihin vaihtanut palat. Niin viillän siitä palasta sen verran pois ettei se ota siihen kiinni. Jos se tosiaan ottaa siihen kanttiin kiinni niin se tuntuu kuin olisi ilmaa jarruissa.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 11.10.2006 20:57

juu kyllä se tuntuu nyt niinku vähän häviävän ku jarruttelee. Mutta voiko se silti mennä polin pohjaan ku painaa pitkään

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 11.10.2006 23:38

itellä oli jokunen aika sitte entisessä pirssissä (ford probe) just tollasta ongelmaa. Jonku ajon jälkee tarkistin nesteet ja oli kulunu. Oli oikeella takana josain kumman syystä se jarruletkun ja sylinterin välinen liitin löysällä ja puski sieltä nestettä ulos... kiristin sen ja toimi loistavasti sen jälkee....

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.10.2006 8:04

Nuo jarrulevyn reunan pykälät kannattaa rälläköidä pois kulmahiomakoneen lamellilaikalla. Jos levyssä on lasittumaa tai ruostetta heikosti ottaneitten palojen takia, nekin saa pois.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 19.10.2006 14:24

Juu kyllä on ruvennu jarrut pelaamaan entiseen malliin, kun muutama sata kilometriä on tullu ajettua. Pitää ens kerralla muistaa viilata paloja tai rälläköidä levyjä jos on pykälää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa