On tapahtunut kummia... kerta yksi, himasta autoon virrat päälle ja rassi käymään, kunnes samantien kiinnitän huomion savuun ja "sähkön" hajuun, joka tulee ratin ja keskiön välistä. Hui helevetti ja äkkiä auto sammuksiin ja virrat pois. Pieni hetki ja virrat uusiks päälle, ei mitään vielä, sitten startaten ja ei edelleenkään mitään viitteitä äskeisestä, no kai se pölyä oli ku siellä kärisi :) <--(uskottelua), koska kaikki sähkölaitteet pelaa. No sitten ei vähän aikaan mitään kunnes.
Ollaan tulossa reissusta takasin ja puhallin on asennossa "päin naamaa" ja kovaa, muija vähä otti vauhtia ja räppäs säätimen vaivihkaa asentoon "tuulilasi" ja sit vissiin pistin samalla puhaltimen pienemmälle kunnes se lakkas puhaltamasta hetkeks lainkaan ja mitä ihmettä! savua, sähköä, sekasortoa, nopeus on 110km/h, fiilis on jo että syttyy tuli, mut ei, se hävis yhtänopeasti ku tulikin, no tämän jälkeen ajoin "tallille" ja aloin vähän tutkimaan paikkoja, purin kojetaulun melko pitkälti osiksi ja tutkailin kaikki mahdolliset johdot savuamiskohtien läheisyydeltä mutta ainoatakaan palanutta tai kärvähtynyttä johtoa ei näy/ole... ei palaneita sulakkeita ymsyms.
Okei töistä päästyäni, äkkiä autoon ja auto käymään ja mitä vittua taas savuaa, samasta paikasta kuin tuossa ensimmäiseksi kerroin!!!?
Onko jollakulla samankaltaisia tapauksia ollu oman auton kanssa?
Tuon viimeisen savuamis tapauksen yhteydessä hoksasin että savu tulee tarkalleen vilkun/pyyhkiän viiksien sekä ratin välisestä raosta, siis sieltä missä on äänitorven maadoitus"haka"...
Oikosulkuja G3 kojetaulussa?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Mulla ainakin suli tuolta vilkku / pyyhkijäviiksistä kaksi sellaista kosketusnastaa yhteen ja sieltä tuli kyllä aikamoinen savu. Lopulta pyyhkijät pyyhki kokoajan ja ei auttanut muu kuin sulakkeen irroittaminen. Myös tuo puhaltimen nopeussäätö on vähän sulaneen näköinen tuosta päältäpäin, mutta se nyt vielä sentään toimii. Eiköhän nämä ole kolmosen vakiovikoja.
Kerran uskoin näin käyneen, mutta kun en oikein uskonut itsekkään, niin aloin jo uskoa ettei niin ole käynytkään, mutta nyt taas usko tapahtuneeseen palaa..eli:
Virrat päälle ja pieni sininen savun tupraus identtisesti kuvailemastasi paikasta, automaatisesti virta-avain takaisin nolla asentoon ja varovaisesti takaisin II asentoon... ei mitään. Kun mitään ei näkynyt vakuuttelin itselleni että A: varmaan kauhdoista puhaltelin viimeiset tupakansavut huomaamattani ratin alle, ja tämä olisi ollut mitä näin. (Olin kumartuneena mittarisoon päin (naama melkein ratissa :) )),tai sitten vaaraton/satunnainen jännitteen aiheuttama pölyn palaminen ratin alla/takana... tällä siis peruselin itselleni että ei voinut olla B:oikosultu/ bagin chekki/ virtalukko tuo töötti?!? tai C: ainakaan mitään vaarallista...
No, tämän ainoan kerran jälkeen mitään vastaava ei ole koskaan tapahtunut... mene ja tiedä, mutta innolla seuraan muiden vastaavia kokemuksia. Omasta ei siis mitään kärvähtänyttä löytynyt.
EDIT: BTW.. tihkuasento muuten toimii niin että ensimmäinen pyyhkäisy on liikkeelyään vain sen 10cm sulan kärjestä... toisen kerran jälkeen jo toimii normaalisti, eli taidampa vielä vilkaista tuota viikseä joku päivä...
Virrat päälle ja pieni sininen savun tupraus identtisesti kuvailemastasi paikasta, automaatisesti virta-avain takaisin nolla asentoon ja varovaisesti takaisin II asentoon... ei mitään. Kun mitään ei näkynyt vakuuttelin itselleni että A: varmaan kauhdoista puhaltelin viimeiset tupakansavut huomaamattani ratin alle, ja tämä olisi ollut mitä näin. (Olin kumartuneena mittarisoon päin (naama melkein ratissa :) )),tai sitten vaaraton/satunnainen jännitteen aiheuttama pölyn palaminen ratin alla/takana... tällä siis peruselin itselleni että ei voinut olla B:oikosultu/ bagin chekki/ virtalukko tuo töötti?!? tai C: ainakaan mitään vaarallista...
No, tämän ainoan kerran jälkeen mitään vastaava ei ole koskaan tapahtunut... mene ja tiedä, mutta innolla seuraan muiden vastaavia kokemuksia. Omasta ei siis mitään kärvähtänyttä löytynyt.
EDIT: BTW.. tihkuasento muuten toimii niin että ensimmäinen pyyhkäisy on liikkeelyään vain sen 10cm sulan kärjestä... toisen kerran jälkeen jo toimii normaalisti, eli taidampa vielä vilkaista tuota viikseä joku päivä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa