Kansiongelmat + pakkasneste
Valvoja: ffp jäsenet
Kansiongelmat + pakkasneste
Kuinka yleistä on golf 3 kansiviat kun meillä oli ennemmin -88 audi jossa kansiongelmia oli ennen ja jälkeen remontin ja monessa muussakin audissa olen näihin vikoihin törmännyt. Ennen golffin ostoa kyselin monelta voorumilta että onko näissä uudemmissa samaa lastenvikaa kun kone periaatteessa sama mutta moni vakuutti että todella harvinaista, golffi nyt kumminkin hukkaa nestettä (ei paljon,noin 0.5L/5000km) ja termostaatin vaihto edessä koska lämmöt nousee erittäin hitaasti normaaliin. Toinen kyssäri liittyy pakkasnesteisiin, kumpiko parempi vihreä vai punainen? Varmariin ne vaihdetaan termarinvaihdon takia ja nyt koneessa on punaiset, muijan ventossa vihreät.
No saa huoltomies luurata samalla kun vaihtaa termostaatin (jos ei sitä ennen ole vaihtoautorivissä). Siis kyllähän nesteen voi vaihtaa eriväriseen mutta sekoittaa ei saa, onko tuo punainen jotenkin parempaa vag-koneisiin? Dieselkoneet tiedän mutta aika monessa bensakoneessa tuota kansivikaa on ollut (ainakin 80 audit), kun tuon meidän mällätyn tilalle toista etsittiin ja kymmenkunta audia koeajettiin niin 4-5 oli paisuntapönttö mustana ja/tai lämpöongelmia. Kaverilla on tälläkin hetkellä -89 audi kakkosautona jossa todennäköisesti kansivikaa (käyntihäiriö).
Jees, aattelin laittaa jäähdytinpesunesteet kiertämään koneeseen ennenkuin korjaamolle vien, saavat siellä huuhdella järjestelmän samalla kun termarin vaihtavat ja laitetaan punaiset nesteet jatkossakin. Ei ole vuotoja konehuoneessa näkynyt mutta eipä sinne ole pahemmin katsottukaan. Termarin haen tuosta merkkilliikkeestä ja samalla otan etupenkkien liukukiskoihin ne muovilärpäkkeet, penkit heiluu kuin eno veneessä.
Minkäs moista oiretta jarkon startissa on?
Munkin pitäis kattoo mitä se on syöny. Pitää ilkeetä rääkymistä pari sekuntia startin jälkeen. Onko tuossa muuten joku vapaakytkinhässäkkä, ettei moottori pyöritä starttia vaikka avaimen pitäiskin startti-asennossa käynnistymisen jälkeen tai jos startti takertaa ja jää "hampaalle"? Vois hyvinkin kuulua jostain tuollaasesta.
Huomio muuten sitten, jos itse vaihdat, että se startti on samojen pulttien alla moottorin kannakkeen kanssa. Ettei tuu motti syliin :)
Munkin pitäis kattoo mitä se on syöny. Pitää ilkeetä rääkymistä pari sekuntia startin jälkeen. Onko tuossa muuten joku vapaakytkinhässäkkä, ettei moottori pyöritä starttia vaikka avaimen pitäiskin startti-asennossa käynnistymisen jälkeen tai jos startti takertaa ja jää "hampaalle"? Vois hyvinkin kuulua jostain tuollaasesta.
Huomio muuten sitten, jos itse vaihdat, että se startti on samojen pulttien alla moottorin kannakkeen kanssa. Ettei tuu motti syliin :)
Ruuvasin startin irti ja hetken kädessä pyörittekin, pesin koko laitteen bensalla ja jarrujen puhdistusaineella ja pistin paikalleen ja toimii loistavasti. Startin sisältä tuli mustaa paskaa aika lailla. Soitin jo pariin paikalliseen putiikkiin mitä vaihtolaite kustantaa ja 100e + 160e oli hinnat eli aika moinen ero. Startti surisi tyhjää eli ei pökännyt bendiksiä vauhtipyörälle ja eilen illalla työpaikan pihassa jonkun aikaa starttailin kunnes hörähti. Ensimmäisen keran tuo oireili keväällä kun auton ostin ja koneen pesin ja nyt taas kun termostaatti vaihdettiin ja veden kanssa lotrattiin. Ihmeen herkkä on vedelle ja tulihan se kone alaspäin kun pultit irrotin, kummallinen systeemi laittaa startti kannatinpultteihin.
Joo auton täytyy olla 30 vuotta vanha niin se toimii. Omasta tuo startti oli irti ja paskaa sen sisältä tuli kun sen bensalla pesin jonka jälkeen toimi muutaman päivän moitteetta. Solenoidissa mielestäni vika on mutta kumma kun samoja oireita on tuossa muijan autossakin, mittarissa 135tkm ja omassa 216tkm. Täytyy hakea uus koko roska.
Minkä verran tuollaisella golperolla ajelee ennen kansiremontteja? Farkussa näyttää kannentiiviste tihkuttavan öljyä tulppien kohdalta ja tyhjäkäynnillä venttiilin nostimet hieman rahisee. Öljynä Mobil 1 ja vaihdettu 10 000km välein. Öljyn merkki vaikutti ainakin typ89 audin raplatukseen ja lorottamiseen.
Höpö höpö, edelliseen -88 1.8s audiin tehtiin kansiremppa 330tkm kohdalla kun pöläytteli korppujen ohjurikumien takia jotka murenivat kun pois yritti, samoin venttiilin ohjurit oli aivan loppu. Samalla uusiittiin nostajat.
Farkun mittarissa on nyt 224tkm.
En tiedä sitten onko koneissa eroa kun kaverin -91 jetta rullattiin 400tkm avaamatta konetta kertaakaan.
Farkun mittarissa on nyt 224tkm.
En tiedä sitten onko koneissa eroa kun kaverin -91 jetta rullattiin 400tkm avaamatta konetta kertaakaan.
Nyt alkaa muijankin Venton startti huutelemaan varattua, mittarissa 142tkm ja startti vaihtoon. Eipä ole nämäkään pitkäikäisiä.
Kummia tapahtuu myös farkun koneessa. Viime syksynä vaihdettiin termostaatti ja samalla vihreät pakkasnesteet. No nyt alkaa paisuntapönttö olemaan vaaleanpunainen vaikka koko järjestelmä huuhdeltiin kunnolla.
Kummia tapahtuu myös farkun koneessa. Viime syksynä vaihdettiin termostaatti ja samalla vihreät pakkasnesteet. No nyt alkaa paisuntapönttö olemaan vaaleanpunainen vaikka koko järjestelmä huuhdeltiin kunnolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa