Moottoritilan pesu = kierrosluku ja oljypaine hävisivät

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pasi-
-
Viestit: 97
Liittynyt: 31.7.2006 11:27

Moottoritilan pesu = kierrosluku ja oljypaine hävisivät

ViestiKirjoittaja pasi- » 7.10.2006 16:30

Iskipä todella fiksu idea !
Pesempä auton moottoritilan siihen tarkoitetulla aineella ja vedellä.
No teimpä sen varovasti peittäen kaikki elektroniikka osat sun muut mitkä voisivat mennä rikki tässä proseduurissa.
Annoin kuivua sen mikä tässä kosteassa ilmassa voi kuivua ja käynnistin, hyvin lähti heti ensimmäisellä kuten tavallisesti känytiin ja toimi normaalisti.
Mutta öljypaine lamppu alkoi vilkkumaan vaikka öljyt on koneessa ja filtteri on kunnolla kiinni. Päätin vähän puhaltaa hiustenkuivaajalla vähän koko konettilaa (koska en ollut varma missä öljypaineen sensori on :) ) jonkä jälkeen vilkkuminen loppui.

No kaikki hyvin mutta nyt aamulla kun käynnistin niin taas alkoi vilkkumaan ja nyt ei enään lämmittäminen auttanut, sen lisäksi vielä kierrosluvut ei näy mittaristossa.

Eli missä tasantarkkaa löytyy oljypaineen sensori sekä kierrosluku sensori jos vaikka ne olis jotenkin vioittuneet vedestä ?

Auto on VW Golf 3 gti -94 8v

Puhalsin kuvan merkkaamaan kohtaan tiedä sitten onko se öljypaine sensori? :D
http://koti.mbnet.fi/kuukla/files/konettila.jpg

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.10.2006 16:44

Toinen on suodatinjalan päällä ja toinen tuossa kannen päässä edestä katsottuna oikeassa reunassa.

Pesun jälkeen mulla on ollut tapana käynnistää kone heti ja käyttää lämpimäksi että paikat kuivuvat kunnolla. Johonkin kosketushäiriöön moinen oireilu viittaisi.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 7.10.2006 17:08

Ite kyllä pessy moottorin useamman kerran vuodessa ja enkä ole koskaan peittäny mitään elektroniikkaa. Ei ongelmia.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 7.10.2006 17:10

Putsaa ja rasvaa _ainakin_ toi jakajan oik puolella oleva iso pyöreä liitin ja kaikki laturiin liittyvät liitokset. Sdi polossa auttoi vastaavaan vaivaan.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 7.10.2006 19:06

Mittaa varmuuden vuoksi latausjännite silloin, kun öpainevalo vilkkuu.
Jostain syystä laturin herätepiuhan katkeaminen aiheutti tuossa -97 transporterissa tuota öljynpainevalon vilkkumista. Kierroslukumittarikin joissain tapauksissa kuulemma pimeenä samalla.

Nämä tapaukset tosin td -koneellisista, mutta kannattaa tarkastaa tässäkin tapauksessa.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 7.10.2006 22:59

mulla on kans tehny pesun jälkeen samaa td:ssä on kyl hävinny ku auto on käyny jonku aikaa.

Loirottaja
-
Viestit: 29
Liittynyt: 10.7.2006 20:47

ViestiKirjoittaja Loirottaja » 8.10.2006 1:30

Puhaltele paineilmalla joka paikka hyvin.. Vettä tahtoo jäädä aina johonkin.
Itellä amatöörimoka tuli joskus vanhaan pököttiin kun en täjunnu tulpankoloja puhaltaa tyhjäksi.. :(

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.10.2006 9:26

On käynyt useamman kerran ykkösmallisten golffien kanssa konepesun jälkeen niin, että öljynpainevalo on jäänyt palamaan. Öljykello imaisee itseensä kosteutta.

Kolmisen viikkoa sitten pesin Audin konetilan. Testasin, että lähtee käyntiin ja kukkuu, en kuitenkaan käyttänyt lämpimäksi. Seuraavana päivänä rouva oli liikenteessa kaupungilla ja hälytti apuun, kun auto ei millään meinaa pysyä käynnissä. Olihan sitä mielenkiintoista ajaa, kun sytytys pätki ja kierroksia täytyi yrittää pitää korkealla, ettei sammuisi. Puhaltelin paineilmalla sytkäpuolen kuivaksi ja perään WD40:tä. Oli tuosta episodista se hyöty, että kuivatellessani havaitsin tulpanjohtojen olevan kovettuneet ja vaihtokunnossa, joten tuli sekin määräaikaishuolto hoidettua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa