OTETAANPA TÄMÄ VANHA UUDELLEEN HYÖTYKÄYTTÖÖN HIEMAN UUTEEN TARKOITUKSEEN
Laittaakaa suoraa linkkiä jos kyseinen pötkö jo on olemassa
Audi A6
1998
2.5 TDi V6
manuaali loota.
ajettu 190tkm
Suomiauto
täys huoltokirja
Mitä kohtaa pitää "potkia ja tökkiä" notta selviää todellinen kunto. Mikä loppuu ensin nivelien lisäksi. Onko kyseisellä koneella remmin vaihtoväli tosiaan 120tkm?. Muuta kommenttia otetaan ilomielin vastaan.
Kiitos!
Audi A6 -98 käyttö ja omistus
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A6 -98 käyttö ja omistus
Viimeksi muokannut vk, 6.10.2006 11:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Anteeksi, niin hieno laite kuin tuollainen 2,5 V6 TDI on, itse jättäisin väliin. Ja hankkisin mieluummin 1,9TDI:n ja vaikka sitä aavistuksen kutittelisi... Ellei sitten ko. V6 TDI:hin ei jo tuota nokka ym. remppaa ole tehty. Lähinnä moisen vekottimen jälleenmyyntiä yms ajatellen. En ainakaan itse innosta puhkuen ostaisi "kallista" autoa, jossa tikittää aikapommi; tuo kallis nokkaremontti nimittäin. Tuo on melko hyvin havaittavissa saksassakin, v6 TDI VAG:t on melko edullisia, kun taas hyvin varustettu 1,9TDI ei ole.
Pakko taas kummastella (itsekin kun moista V6 TDI:tä katsellut), miksei mahantuojalla ole mitään virhevastuuta, kun nuo nokkaongelmatkin tuntuneet ilmaantuvan aika pienilläkin km määrin, (200-300tkm), ja todellakin kun kyse ei enää ole mistään parin satkun rempasta.. Ja noita vikojakin kun on ollut esillä ilmeisesti jo useita vuosia, niin kumma ettei maahantuoja ole järjestänyt isompia takuukorjauksia. Sehän on selvä, ettei lähes 10v ikäisessä autossa enää takuu ole voimassa:)
Eikä sitten kenellekään herneitä tästä osin jopa off topic kirjoituksesta.
Pakko taas kummastella (itsekin kun moista V6 TDI:tä katsellut), miksei mahantuojalla ole mitään virhevastuuta, kun nuo nokkaongelmatkin tuntuneet ilmaantuvan aika pienilläkin km määrin, (200-300tkm), ja todellakin kun kyse ei enää ole mistään parin satkun rempasta.. Ja noita vikojakin kun on ollut esillä ilmeisesti jo useita vuosia, niin kumma ettei maahantuoja ole järjestänyt isompia takuukorjauksia. Sehän on selvä, ettei lähes 10v ikäisessä autossa enää takuu ole voimassa:)
Eikä sitten kenellekään herneitä tästä osin jopa off topic kirjoituksesta.
Meillä vastaavan ikäiseen tdi v6:een vaihdettiin kyseissä huollossa mm. seuraavat osat:
jakohihna ja kiristin sekä ohjain, ruiskutuspumpun hihna ja kiristin, vesipumppu, laturin hihna ja taittorulla, ilmastointilaitteen hihna, kaikki suodattimet
Ei ollut varmaan kaikki huolto-ohjelmassa, mutta v6-mallin kanssa on sama vaihtaa kerralla paljon tavaraa kun on keula auki jakopään hihnan vaihdon yhteydessä.
Nyt 230tkm mittarissa, seuraavassa jakopää-remontissa olisi tarkoitus kurkata nokka-akselien kunto, jos sinne asti päästään :)
jakohihna ja kiristin sekä ohjain, ruiskutuspumpun hihna ja kiristin, vesipumppu, laturin hihna ja taittorulla, ilmastointilaitteen hihna, kaikki suodattimet
Ei ollut varmaan kaikki huolto-ohjelmassa, mutta v6-mallin kanssa on sama vaihtaa kerralla paljon tavaraa kun on keula auki jakopään hihnan vaihdon yhteydessä.
Nyt 230tkm mittarissa, seuraavassa jakopää-remontissa olisi tarkoitus kurkata nokka-akselien kunto, jos sinne asti päästään :)
Viimeksi muokannut Schimmi, 9.10.2006 2:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pakko taas kummastella (itsekin kun moista V6 TDI:tä katsellut), miksei mahantuojalla ole mitään virhevastuuta, kun nuo nokkaongelmatkin tuntuneet ilmaantuvan aika pienilläkin km määrin, (200-300tkm), ja todellakin kun kyse ei enää ole mistään parin satkun rempasta.. Ja noita vikojakin kun on ollut esillä ilmeisesti jo useita vuosia, niin kumma ettei maahantuoja ole järjestänyt isompia takuukorjauksia. Sehän on selvä, ettei lähes 10v ikäisessä autossa enää takuu ole voimassa:)
Niimpä. 150 000km on laskennallinen käyttöikä tehtaalla, kun näitä autoja tehdään....Suomessa noin vähän ajettu dieseli harvinaisuus....
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=17909
-->Tämän mukaan ~5000e nyrkkipajalla töineen ja osineet (ml. kannet), jossakin muistan nähneeni, että täyd. kannet marmoritiskillä 7000e eli tuolla 3000e saat sanoa päivää. Lisäksi jos pelkät nokat vaihtaa, niin saat uusia ne 150tkm päästä uudestaan ongelma ei katoa mihinkään. Itsellä ei ole kokemuksia enkä halua kerätäkkään :-).
-->Tämän mukaan ~5000e nyrkkipajalla töineen ja osineet (ml. kannet), jossakin muistan nähneeni, että täyd. kannet marmoritiskillä 7000e eli tuolla 3000e saat sanoa päivää. Lisäksi jos pelkät nokat vaihtaa, niin saat uusia ne 150tkm päästä uudestaan ongelma ei katoa mihinkään. Itsellä ei ole kokemuksia enkä halua kerätäkkään :-).
Toi 7000€ on kyllä jo aika V*TUN vorsprung durch technik! :D Aivan audirinkulat kiiltää silmissä ku lukeekaan tuommosta. Eikö tuolla rahalla olis jo sama ostaa jostain purkuautosta 1.9TDi ja tehdä pikkunen tekniikka-downgrade... :D Tuskin onnistuu aivan heittämällä mutta kai tuolla 7000€:lla taitava asentaa sinne konehuoneeseen vaikka minkälaisen koneen, tai vaikka kaks.
Aihe alkoi kiinnostaa kovasti, kun pihalle ilmestyi tuollainen vastaava laite. Eli myös '98 A6 2.5TDI, jolla on ajettu 207tkm, mutta on ulkomaan kilvissä...vielä.
En ole sijoittanut siihen vielä centtiäkään, mutta mahdollisuus olisi. Mulla on hommana myydä se pois (koska omistaja on ulkomailla) tai voin ostaa sen itselleni. Yksilö kiinnostaisi, koska "appiukonpuolikas" on pitänyt sitä sen verran hyvin ja huoltanut säntillisesti Audilla, joten hyvästä yksilöstä on kyse.
Nyt kun asiaan aloin perehtyä, en kuitenkaan ole ihan varma tuon auton osalta mitä siihen on tehty. Viimeisimmät kaksi huoltoa on tehty Audilla ja niiden yhteishinta on n.1400e. Kuitit on kädessä, mutta tulkintaa vaikeuttaa naapurimaan eestin kieli. Sen muistan hänen kertoneen, että melkein kaikkea kuluvaa on siihen vaihdettu (pyöränlaakeria, jarrulevyä, niveliä, jne.), mutta mielikuvaa koneen osalta mahdollisesta remontista ei ole. Täytyy tarkistaa.
Hinta on aika kohdallaan verrattuna Saksan hintoihin ja hakukin tässä tapauksessa jäisi pois, mutta kovin ylistävää kommenttia ei koneesta ole palstoille ilmestynyt.
Saako kommentteja: kannattaako tuota edes harkita?
Thnx.
En ole sijoittanut siihen vielä centtiäkään, mutta mahdollisuus olisi. Mulla on hommana myydä se pois (koska omistaja on ulkomailla) tai voin ostaa sen itselleni. Yksilö kiinnostaisi, koska "appiukonpuolikas" on pitänyt sitä sen verran hyvin ja huoltanut säntillisesti Audilla, joten hyvästä yksilöstä on kyse.
Nyt kun asiaan aloin perehtyä, en kuitenkaan ole ihan varma tuon auton osalta mitä siihen on tehty. Viimeisimmät kaksi huoltoa on tehty Audilla ja niiden yhteishinta on n.1400e. Kuitit on kädessä, mutta tulkintaa vaikeuttaa naapurimaan eestin kieli. Sen muistan hänen kertoneen, että melkein kaikkea kuluvaa on siihen vaihdettu (pyöränlaakeria, jarrulevyä, niveliä, jne.), mutta mielikuvaa koneen osalta mahdollisesta remontista ei ole. Täytyy tarkistaa.
Hinta on aika kohdallaan verrattuna Saksan hintoihin ja hakukin tässä tapauksessa jäisi pois, mutta kovin ylistävää kommenttia ei koneesta ole palstoille ilmestynyt.
Saako kommentteja: kannattaako tuota edes harkita?
Thnx.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa