Konetien katsastusaseman loistavaa toimintaa

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

parveke
-
Viestit: 162
Liittynyt: 29.8.2004 4:38

Konetien katsastusaseman loistavaa toimintaa

ViestiKirjoittaja parveke » 6.10.2006 13:06

Tällainen tapaus...
http://ugly.blerp.org/~karvonen/konetienkatsastus/

milenkiintoista... tuolla saattas saada vähän viritetynkin vehkeen leimalle :D

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 6.10.2006 13:13

Älä nyt, ei nyt mitään viritettyjä autoja päästetä leimasta, nehän on vaarallisia!

adahlm
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2005 12:49

ViestiKirjoittaja adahlm » 6.10.2006 13:31

Myyjällä ollu näköjään joku tuttava asemalla töissä.. tai kossupullo etupenkillä..

Siihen loppu sen katsastusmiehen katsastukset..

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 6.10.2006 13:39

tosta kehittyy vielä jokin hyväkin juttu... Siis auton ostajan kannalta. Katsatus asema/ katsastaja joutuu kummiskin johonkin juttuun jos oikeus on puolellas.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 6.10.2006 14:10

Miksei mun katsarit ole ikinä noin leväperäisiä..

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 6.10.2006 14:13

Ei ostajallakaan ole käynyt mielessä katsoa auton alle?? :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 6.10.2006 14:30

no kyl melkein vois luottaa et se suurinpiirtein ehjä on jos tuore leima on... .siis pitäs voida =)

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 6.10.2006 14:43

no eipä tommosen herhiläisen alle ny viitti ruveta ryömimään ostopaikalla jos nyt justiin on leima lyöty.. en ainakaan itte odottaisi ihan tommosta kumminkaan löytäväni 2viikkoa katsastuksen jälkeen :D ja sitten sitä j***laute nipotetaan jostain rekisterikilven valosta tai sit ku käsijarru ei ota tarpeeksi tasaisesti...

Kyy
-
Viestit: 158
Liittynyt: 2.2.2004 15:00

ViestiKirjoittaja Kyy » 6.10.2006 14:54

Aikasmoinen voitelu ollu paikallaan kun tuohon on leima nassautettu. Eikös se leima ole katastushenkilöllä henk.koht ? Se on varmasti anastettu häneltä ja käytetty rikoksen tekovälineenä. Tietty se nimmarikin on väärennetty.

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 6.10.2006 15:09

Tiiä vaikka toi vois päteekkin ^ Onko kysytty kyseiseltä katsastajalta onko autoa edes kahtonu?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.10.2006 15:12

Pelkkä leima otteen takana ei ole ainoa mitä katsastusmies tekee, myöskin tietojärjestelmään merkataan että onko auto katsatettu vai ei. Jälkimmäinen on se virallisempi, tuo leima lähinnä vain helpoittaa poliisien ratsioita ettei tarvitse joka autoa katsoa tietokoneelta.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 6.10.2006 16:09

Poliisit yleensä ajossa huutelee laitokselle "Ville Matti Ville 1 2 3" ja saa tiedon...
Yleensä tieto on "ylärivi 0" mitä oon kuullu.

oh2jiu
-
Viestit: 8
Liittynyt: 4.8.2006 9:36

ViestiKirjoittaja oh2jiu » 6.10.2006 17:04

Poliisit yleensä ajossa huutelee laitokselle "Ville Matti Ville 1 2 3" ja saa tiedon...
Yleensä tieto on "ylärivi 0" mitä oon kuullu.


Joka kertoo sen, että auto eiole anastettu, eikä muutoinkaan etsintäkuulutettu. Katsastuksesta se ei kerro mitään, eikä verojen maksamattomuudesta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 6.10.2006 17:29

kyllä mulle vaan kerto ku posliinisetä kyseli omasta autosta että onko katsastettu.. muijja perään ilmotti et vero on maksamatta, oli perkele jääny hanskalokeroon autoon lasku... en onneks joutunu kilpiä nyppimään irti =) sakot kummiski sain ... keskinopeus 119 100 alueella ja 40€ viä veroista =)
näkee sen nykyään normi pulliainenki että onko verot maksettu, olisko ollu autoarvio.fi vai mikä se oli ku just testiks omasta katoin... näyttää muitakin tietoja autosta mut maksaa 5€ haku

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 6.10.2006 19:22

no mut ois ostajan silti pitäny kattoa sinne auton alle. aika naiivia olettaa että tommosessa vehkeessä ois pohja ihan tiptop kunnossa. kyllä minäkin tutkin konehuoneet ja pohjan sun muut tuosta skodastakin vaikka oli vasta katsastettu ja parikymmentä vuotta tuota kuvan nipponia uudempi. tyhmyydestä sakotetaan.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 6.10.2006 19:28

^ Eihän ne ostajan tekemiset tai tekemättä jättämiset tässä ole homman pointti. Kyllä katsastetussa autossa saa olettaa pohjan olevan… hmmm…… edes olemassa, toisin kuin tässä tojotassa. Katsastusmiehen virheestähän tässä on kysymys, oli se virhe sitten lahjoman otto tai mitä ikinä tästä sopasta sitten selviääkin.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 6.10.2006 20:15

Tuskin auton ostaja on odottanut mitään täysin ruostevapaata helmeä ostavansakaan jos ei ole tuon tarkemmin tutkinut. Mutta kyllä vasta leimatun auton pitäisi olla suurin piirtein vielä kasassa, eikä läpimätä raato.

Itsellä hieman samansuuntainen kokemus oli tuon pakun kanssa. Ostin tutulta ( joka ei ollut autoa tutkinut yhtään, ajoi vaan jonkin aikaa sillä, eli ei tiennyt itsekään ) pakun, joka oli vasta leimattu. Oli yllätys kun autoa laiteltiin päällisin puolin siistimpään kuntoon ja käytin lattiamaton tavaratilasta pois: Pohjaan piti vaihtaa toista neliötä peltiä, pyöränkotelot olivat kokonaan irti lattiasta ja takimmaisesta runkopalkista puuttui kokonaan muutaman kymmenen sentin pätkä. Ei sitäkään ole kovin tarkkaan syynäilty ennen leimaamista.

Eipä siinä, laitettiin pellit kuntoon, että kippo pysyy kasassa. Seuraavalla katsastuksella huomasin, ettei katsari edes katsonut alustaa/pohjaa saati että olisi koputellut alkuunkaan mitään. Liekö sitten siistitty ulkomuoto vaikuttanut, mutta ihmettelin, ettei 20 v vanhaa tojotaa edes katsota, onko ruostetta? Melkein harmitti kun oli laitettu pohja kuntoon, eikä sitä edes vilkaistu ;)

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 6.10.2006 21:37

nojoo siis tottahan sokeankin katsarin ois pitäny huomata monta pään mentävää reikää tojotan pohjassa. vaan eipä sitä ollu ostajakaan huomannu että puolet helmasta puuttuu, onko vikoja sitten piiloteltu jollain ja myöhemmin huomattu ja jätetty mainitsematta. jotekin suhtaudun tuohon juuttuun vähän skeptisesti etteikö noita reikiä muka olisi huomattu, lieneekö sitten viinapullolla hoidettu katsastus. nykyäänhän ei vissiin saa edes meisselillä peltejä tökkiä mutta on se välillä noilla asemilla ihme politiikkaa kun toisella inssi hylkää iskaritestin perusteella ja toisella sanotaan suoraan että sehän on vaan suuntaa antava eikä sillä voi hylkyä antaa.

__JuSa__
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.10.2006 21:31

ViestiKirjoittaja __JuSa__ » 6.10.2006 21:39

Mutta eihän nyt edes Sojotasta vuodessa ionisoidu pois mm.koko helma kotelo, eli jossain on jo aiemmilla katsastus kerroilla tapahtunut laiminlyöntiä.
Olisi syytä tutkia katsastus historiaa muutamankin vuoden taakse ko. autosta eli missä, kuka ja miten auto on tutkittu.
Luulisi sen nyt jostain konttorin papereista selviävän onko autolle aiemmilla kerroilla annettu korjauskehotuksia tms.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 6.10.2006 21:48

Mikäli on mätähommia niin niistä jo sellaisenaan tulee hylsy. Samoin väljien alustaosien kanssa - tai siis ainakin näin pitäisi teoriassa tapahtua. Tarkkuus on sitten riippuvainen katsastajasta, kuka käyttää, päivästä sekä sen sijainnista viikonpäivissä, vitutuksen sekä ruuhkan määrästä. Kuten jokaisella omassa hommassaan - vai voiko joku väittää ettei tekisi virheitä? :-) Kirjo vaan katsastajien ammattitaidossa on suurehko, joten yhden - vaikkakin hurjan näköisen, tapauksen perusteella ei kannata vielä vetää kovin tarkkaa johtopäätöstä kyseisestä konttorista.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.10.2006 22:07

On se kumma kun mikään ei kelpaa, jos ei valiteta katsastusmiehestä joka hylkää auton pikkuvian takia, valitetaan päinvastaisesta :D

On kyllä varmasti ollut joku tuttu katsastusmies jo monena vuonna että moinen ruostekasa on mennyt läpi.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 7.10.2006 10:27

Kyllä poliisit saa samantien tietää onko verot ja vakuutukset maksettu kun ajossa huutelevat rekkarin. Yleensä vain vastaus on se "ylärivi 0".
Kyllä ne mainitsee jos on katsastamatta/millon katsastettu, verot ja vakuutukset ja omistajan/haltijan.
Sitten kun on jotain niin ne pysäyttää ja tulee kyselemään kuskilta onko kaikki hyvin. Näin ne on ainaki meillä toiminu, melko harvoin alkavat kuitenkaan pysäyttelemään ellei ajo näytä niitten mielestä oudolta (joillekki meinaa tulla paskat housuun ku poliisin näkee liikenteessä, mistähän lie johtuu).

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 8.10.2006 0:38

melko harvoin alkavat kuitenkaan pysäyttelemään ellei ajo näytä niitten mielestä oudolta


Ei tarvii olla kuin poliisin mielestä oudompi automalli niin se riittää syyksi pysäyttää, kyttäillä papereita ja tuhlata aikaa.

Aiheeseen, on tuolla liikenteessä varmasti aika paljon "kossupullolla" katsastettuja autoja, oli ex työkaverin mesessä kaikkea mielenkiintoista, ei sammunut virta-avaimesta kuin "pienellä" viivellä jos sittenkään, takapää laho jne. Mitä tarkemmin katto sitä mielenkiintoisemmaksi muuttui.....

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 8.10.2006 13:30

Aku_81, ja kossupulloja on varmasti myös mennyt aikanaan kun KV-rumba oli suurimmillaan, meinaan niistä suurinosa ei kestä kyllä minkään näköstä prosenttien uudelleen laskentaa :) Nim. eräskin omistuksessani ollut avoauto, laskettuja prosentteja tais olla 45,7% (KV-peli siis kyseessä ja jossain toi lappu vielä on tallessa kun jälkeen päin konttorilta saatiin. On muuten inssin sukunimi sama kuin todistajien ja kv:n tekijän :D ), itse laskin luokkaa 99%...ainakin, kun parista osasta ei ollut varmuutta että 100% ois saavuttanu.

oh2jiu
-
Viestit: 8
Liittynyt: 4.8.2006 9:36

ViestiKirjoittaja oh2jiu » 9.10.2006 3:30

Kyllä poliisit saa samantien tietää onko verot ja vakuutukset maksettu kun ajossa huutelevat rekkarin.


No voi herranjestas Kemppainen!
En minä oo muuta väittänytkään! Tarkoitin vaan, että se "Ylärivi nollaa" ei sisällä katsastus ja verotietoja, vaan ainoastaan "haku tiedot" eli onko "auton etsin" nollaa, vai jotain muuta.
Vakuutuksien ja verojen maksamattomuus, sekä katsastus tiedot ei ole "ylärivillä"

jimmy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.8.2003 16:06

ViestiKirjoittaja jimmy » 9.10.2006 19:20

Hauskat avautumissivut! En vain ymmärtänyt mikä oli se "punainen lanka" tai idean juju tai koko homman pointti. Jos ostaa 20-vuotta vanhan suomiauton niin onko se nyt niin yllätys jos siinä on hiukan paikattavaa pohjassa? Oikeesti?

Ja onko se nyt äidin, katsastusaseman tai koko maailman vika jos ostaja ei ole ymmärtänyt vilkaista pohjaa vaan etsii muista vikaa vaikka vika näkyy peilissä. Olen nähnyt pahempiakin leimattavan mutta monesti on tullut hitsauskehoitus pienemmästäkin. Eteenkin jos on löytynyt muutakin huomautettavaa. Jos kaikki turvallisuuteen liittyvät seikat (valot, jarrut, pyöräntuennat) ovat olleet kunnossa niin tuosta on voinut tulla vain suullinen korjauskehoitus. Musta on vähän väärin syyttää kaikesta katsastusasemaa kun vikaa on myös ostajassa.

Moni kakku päältä kaunis. Varmasti muistaa vilkaista pohjaa ensi kerralla kun ostaa auton yksityiselta takavalotakuulla. Vastaleimattu ei tarkoita ajokuntoista.

On muuten helppo samaistua tuon hemmon asemaan kun täällä Suomessa on tuhansia vastaavia autoja ja siitä on kiittäminen teiden holtittonta suolausta. Monella on varmaan samanlaisia kokemuksia ja sympatiaa riittää varmasti yllinkyllin.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 9.10.2006 19:33

Vastaleimattu ei tarkoita ajokuntoista.

Eikös katsastuksen idea olekaan todeta autoa tieliikennekelpoiseksi? Mikäs helvetin idea siinä sitten on?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 9.10.2006 19:35

Niin mitä väliä sillä korin kunnolla on kunhan pyöräntuennat ja jarrut on ehjät? Kun on tommosia reikiä korissa niin ei välttämättä kolaritilanteessa naurata, kun paikat repeeki vähä eri tavalla mitä auton valmistaja on suunitellut.

adahlm
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2005 12:49

ViestiKirjoittaja adahlm » 9.10.2006 19:39

Kun on tommosia reikiä korissa niin ei välttämättä kolaritilanteessa naurata, kun paikat repeeki vähä eri tavalla mitä auton valmistaja on suunitellut.


Muuttuuko se koppa yhtään turvallisemmaks kun se paikallinen peltiseppä heittää siihen vähän uutta peltiä kolmella pisteellä kiinni. Sitten vielä pakkelia ja massaa ja läpi menee..

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 9.10.2006 19:54

Katsastusasemien tehtävä on pitää huoli siitä, että liikenteessä ei ole autoja, jotka eivät ole kunnossa. Kai tässä ketjussa on lähinnä hämmästelty sitä, että nykyään tuo tehtävä ei enää tule hoidetuksi niin kuin pitäisi.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 9.10.2006 20:08

jimmy: mitä puuhaat työkses, konttorilla vai mistä moinen "tieto" et tuosta olis tullut pelkkä suullinen huomautus mikäli ns. parkit olis ollut kunnossa? sekä millä konttorilla? Sen tiedon nimittäin luulisi kiinnostavan AKE:nkin kavereita kys. paikan lupien muodossa. Uskaltaisin väittää et tuossa ei ole mitään liikenneturvallista kun pohja ESIM ripustusten ympärillä muistuttaa reikäjuustoa. On vain ajan kysymys et tuostakin jokin takaripustuksen korvakko repeää mutkassa irti ja sit homma muuttuukin liikenneturvattomaksi.

Tottahan on että yhdessä paikassa samalla väljällä alapallolla tienaa normi hylsyn, toinen huomauttaa vain suullisesti, sekä yx antaa välittömän ajokiellon. Jokainen tekee tulkinnan samasta alapallosta jossa on pystyvälystä sentin verran. Nim. kokeiltu on...

jimmy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.8.2003 16:06

ViestiKirjoittaja jimmy » 9.10.2006 20:17

Niin kyllähän toi auto voi olla tieliikennekelpoinen ja ajokunnossa jos ei noita kosmeettisia haittoja lasketa. On siinä vuosi ajoaikaa, eikä yhtään enempää, mikä on vissiin otettu huomioon hinnassa.

Olen itsekkin pannut merkille että katsastukset ovat nykyään paljon inhimillisempiä kuin kymmenkunta vuotta sitten. Mulla on viela vanhoja hylkäyspapereita tallessa hauskoine vikoineen.
-eturekisterikilpi haalistunut
-kattoverhoilu roikkuu keskeltä
-peruutuspeilin nivel liian jäykkä jne.

Nyt ei enää ihan pientä ruostevauriota tarvitse hitsailla jos auto on muuten tieliikennekelpoinen. Ja se on totta ettei se pistehitsattu paikka vaikuta mitään kolaritilanteeseen. Ja jos katsastuksesta on jo pari viikkoa niin ei siinä enää jarruja välttämättä ole. Ei pikkuautoon isoo vikaa mahdu.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 9.10.2006 20:25

"tieliikennekelpoinen ja ajokunnossa jos ei noita kosmeettisia haittoja..." Kerrohan, koska ruostevauriosta tulee haittaava ellei noi sitten ole sitä vielä???

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 9.10.2006 20:32


jimmy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.8.2003 16:06

ViestiKirjoittaja jimmy » 9.10.2006 20:53

Jokainen katsastusmies tekee oman tulkintansa vaikka olisi yhtenäiset arvosteluperusteet. En minäkään käsitä miksei ole tullut hylkyä kun kynnyspalkeista puuttuu pohja?

Mutta kenen vika on jos vanhassa autossa on ruostevaurio pohjassa? Ei sitä reikää katsastuksessa tehty ja se reikä tuota auton ostajaa potuttaa, ei mikään muu. Ikävä juttu muttei maailmanloppu. Suosittelisin kuntotarkastusta jossei omat tiedot ja taidot riitä auton tarkastukseen ostotilanteessa.

Onko alapallonivel väljä vai onko se vain alkavaa väljyyttä vai vai vaarallisen väljä vai riittääkö vaihtokehoitus? Aina se inssi tekee kuitenkin jonkinlaisen yksilöllisen ratkaisun. Tuossa esimerkkitapauksessa se on ollut mun mielestä väärä.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 9.10.2006 20:56

Liitetäänpähän tähän yksi turha oma tapaus citikasta:

Katsastin nykyisen auton ensimmäistä kertaa noin. reilu vuosi sitten. Ja tuli hylsy käsijarrun huonosta voimasta. 1.1 kn 0.9 kn toisella puolella. <- Jokainen tuttu ja tutun tuttu sanoi, että tuon pitäisi riittää katsastukseen. Itse olin samaa mieltä.
Noh ei siinä mitään. Vaihdoin taakse levyt ja palat. Ja inssi nykäs 1.3 ja 1.2 tauluun ja sanoi, että tervetuloa vuoden päästä uudelleen. Noh vein auton katsastukseen nyt vähän aikaan sitten. Vein auton aamulla hain illalla. Ja hyväksytty oli paperissa. Noh katsoin niitä käsijarrun arvoja 0.8 ja 0.9 ja HYVÄKSYTTY! Perkele tekisi mieli valittaa, mutta mistähän sen tietää kumpi teki virheen. :OT

Autohan oli Xsara

Valitin ensimmäisellä kerralla insille monen monta kertaa tuosta, mutta tuloksetta.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 9.10.2006 21:35

Jos en nyt ihan väärin muista, niin siinä 1kN paikkeilla ovat käsijarrun voimat pyörineet. Ja tuohan on aika pitkälti kiinni siitä, kuinka kovaa sitä vipua kiskoo :)

Kannattaa ainakin selvittää asia, ihan mielenkiinnon ja periaatteen takia.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 9.10.2006 22:51

No se on kyllä totta että inssi ei huomaa jos se peltiläpyskä on parilla pisteellä kiinni, se on sitte sitä, että onko se tietoisesti vai tiedostamatta otettu riski... Mulle on yleensä tullu kirjallinen huomautus, ei hylsyä, jos on ollu joku reikä jossain.

Helpoimmalla pääsee ku ostaa uuden auton.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 9.10.2006 23:55

Taas on joku uppsalan ekonomi menny ostamaan kakkosautoa ja luulee että sillä parilla sataa saa ihan uudenverosen pelin ilman vikoja.
Sitten kun jumaliste onkin ruostetta jossain -88 corollassa niin täytyyhän sen olla jonku muun vika/maksettava, koska häntähän ei kukaan kuseta.
No, juu ehkä tuossa ei ole koko totuus, melko varmaan tuosta on katsastaja huomauttanu ja lappuun laittanu, mutta jobbari saanu puhuttua sen jotenkin läpi.
Ja katastuspöytäkirjan tietty vei tuuli. ;)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 10.10.2006 0:31

se kasijarrun raja riippuu auton painosta, kevyemmissa piisaa jo 0.6:kin ... kyl tommoses xsaras 0.7 pitas jo piisata, en muista millain se laskettiin oon joskus sita kysyny . on muutenkin eroja, esim porissa katsastuksessa on kasijarrun puolien max heitto 50 ja eurassa 70 rosenttia :D tia sitten mista johtuu, valtion konttori euranki on...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 10.10.2006 1:56

Aken mukaan 70% saa olla.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 10.10.2006 5:50

Jarno.v: Mikäli tuosta oltais huomautettu tai homma olisi puhuttu läpi niin molemmissa tapauksissa katsastaja on toiminut virheellisesti. Tutustukaa aiheeseen - noin muutenkin. Ei katsastaminen, sekä tuohonkin linkitetyn ohjeistuksen ymmärtäminen mitään ydinfysiikan osaamista tarvitse.

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 10.10.2006 6:30

^^eikös se ollu niin että ennen heitto sai olla 50% mutta nyt 70%. Taitaa olla porissa vanhat säännöt käytössä.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa